Gå til innhold

Jeg orker ikke mer av de innpåslitne romfolkene lenger!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nesten en god idè. På samme måte som at det var lov å selge sex, men ikke kjøpe. Du har lov til å tigge, men du har ikke lov til å kjøpe tiggertjenester. Pengene du hadde TENKT å gi til tiggere kan heller sponse en rehabiliteringsinstitusjon eller to for narkomane gjennom en årlig pengeaksjon.

Bruker de ikke ganske mye resurser på å løpe etter horekundene når hora står der på hjørnet?

Anonym poster: f6151bb239a4b9286f9eb8847c788ee8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I fjor var jeg på vg- lista topp 20 og drakk brus. Da kom det en og maste om å få flaska mi. Jeg svarte nei (det var fortsatt brus i flaska og jeg hadde tenkt til å drikke opp). Hun ble skikkelig sur og dytta meg litt og sa ett eller annet på språket sitt i en sur tone.

De tror jo de har rett på eiendeler som de ikke eier!

Anonym poster: 2e8adcbc3100de07d60c53a2bf48ed16

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stemmer SV. Jeg er så glad i velferdsstaten vår, og tror på at alle fortjener like rettigheter, enten de er født rike eller fattige. Jeg syns det er forferdelig med fattigdom, og syns folk er fæle som mener at alle rusmisbrukere får skylde seg selv som doper seg, når de ikke aner forhistorien deres og ikke kan sette seg inn i at andre kan ha hatt mye mindre privilegerte barndommer enn dem selv, med alt fra seksuelt misbruk til alkoholiserte fosterforeldre. Jeg syns rasisme er helt forferdelig. Jeg syns det er helt greit at det kommer folk hit fra andre land, som vil starte på nytt, et sted uten krig og jævelskap, og bygge seg et liv her, jobbe, få familie, ha det trygt og fint og delta i det norske samfunnet. Jeg syns ikke det gjør noe om den "ariske" rasen blir blandet ut og om det så skulle skje at alle mennesker i verden ender opp med en stilig lysebrun hudfarge så er ikke det noe problem for meg, da får vi da bedre solbeskyttelse. Jeg kunne aldri, aldri vært sammen med en FrPer, og hadde hatt problemer med å date noen som stemte Høyre også. Jeg er for å passe på de svakeste i samfunnet, de som ikke har vært så heldige, og jeg er stolt av Norge som til en viss grad har motstått den mørkeblå/brune bølgen som har vasket over store deler av Europa.

Men nå får det pokker meg holde. Disse sigøynerne eller romfolkene eller hva de nå vil kalle seg nekter å få seg muligheter! De nekter barna sine utdanning fordi de vil holde på en tradisjon som omreisende, de nekter å bli et sted lenge nok til å få seg en skikkelig jobb, de nekter barna stabilitet og muligheter til å gjøre noe annet enn å stjele og tigge og de har jo ikke lyst til å gjøre noe annet heller! Skal vi respektere at kulturen deres er å reise rundt og svindle og stjele? I dag var det enda en på t-bana som tagg, og folk gir! Ikke bare en, men mange folk gir! Jeg blir så sint, og jeg vet ikke helt hvorfor jeg blir så sint en gang. Hvis det hadde vært en narkoman hadde jeg jo ikke blitt sint, da hadde jeg syntes det var helt greit, og kanskje gitt penger selv. Det er vel noe med det at disse folka ikke vil noe annet, de prøver ikke. De kunne jo plukket jordbær, vært med på potetopptaking, tatt strøjobber, gjort noe ærlig arbeid. Det ærligste de gjør er å spille på de forferdelige trekkspillene mens de tigger. Det er sikkert fælt å prate sånn om folk, for de er jo mennesker de også, og jeg føler meg fæl som tenker sånn. Men jeg blir så provosert! Hvorfor skal de ha mine penger? Jeg jobber hardt for å holde meg i arbeidslivet, og jeg skal bare gi dem penger de ikke har gjort noe for å få? Når de kanskje blir sure hvis de ikke får nok? Når det ikke er en grunn til at de kan ta seg en vanlig jobb? Når de har kommet hit i bilene sine, som ikke er noe styggere enn bilene til vanlige hardtarbeidende rumenere, for å tjene penger ved tigging og svindel i det landet der det fortsatt ikke er finanskrise og der folk er lette å lure? Det eneste de gjør er å sette rumenere som ikke er romfolk i et dårlig lys!

Jeg er fra en liten bygd, og da jeg dro ut dit i påsken hadde de jammen kommet seg dit også! Det bor kanskje 1000 mennesker der, likevel er det tydeligvis marked for å tigge, selge det bladet deres og stjele. I denne tråden skriver jo folk at de har kommet til Alta eller hvor det var også så de drar tydeligvis overalt, til og med ørtenhundre mil lenger nord. DET har de bensinpenger til altså, men ikke til å slå seg ned et sted lenge nok til at barna kan få gå på skole? Nei, barna er eiendom, de, som skal giftes bort og brukes! Hvordan kan de behandle egne barn på den måten der? Vil de ikke noe bedre for sine egne barn enn at de skal sitte på bakken i regnet og tigge, de også? Bryr de seg ikke? Eller hva er det med dem, egentlig? :bond:

Anonym poster: c8b2eb9ea32af69cc268144c1e002cd4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får slutte å stemme SV da om du reagerer så sterkt. Det partiet har ikke gjort mye godt for landet vårt.

Poenget mitt var at til og med SVere får nok av innpåslitne, giddaløse romfolk.

Jeg slutter da ikke å stemme på mitt parti på grunn av èn sak, spesielt ikke når andre partier uansett ikke har noen løsning på problemet. Et tiggerforbud rammer alle, ikke bare romfolk, og å gå ut av EØS nå får også en rekke negative konsekvenser. SV og Senterpartiet var forøvrig de eneste partiene som stemte samlet mot EØS.

Jeg vil fortsatt stemme på et parti som står for utjevning av forskjeller, velferd framfor skattelettelser, like muligheter til utdanning for alle, et mer inkluderende arbeidsliv, mindre tvungen deltid og midlertidige ansettelser, billig barnehage til de som trenger det, ingen oljeboring i Lofoten og Arktis, bærekraftig utvikling og jeg kunne fortsatt og fortsatt.

Poenget mitt er at jeg stemmer på et parti som vil utjevne forskjeller og gi folk like muligheter, men her har vi folk som ikke gidder å prøve å bruke de mulighetene de har. Leiligheter blir rasert når de får bo et sted og de tigger og stjeler når de sikkert kunne fått seg strøjobber. Hvis de hadde slått seg ned et sted permanent hadde det vært lettere for dem å få faste jobber etter hvert også, og barna deres kunne blitt løftet ut av fattigdommen med mer utdanning og flere jobbmuligheter. Men de vil heller stjele, for det er enklere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, det stemmer det du skriver der. Det er viktig at myndighetene jobber for å bekjempe barneslaveriet som finnes i deler av denne kulturen. En av de viktigste tingene man kan gjøre er å satse på skole, slik at rombarna tar utdanning. Norge gir visstnok massevis at bistandspenger til Romania slik at de skal få ordnet dette, men enten så blir det ikke gjort noe av myndighetene eller så ønsker ikke foreldrene dette.

Når barn tar utdanning og blir mer opplyste, kan det også hende at de ønsker å ta videre utdanning, og dermed blir også barneekteskap mindre utbredt. Dette er et problem som blir vanskelig å løse, men jeg tror utdanning og holdningsendringer kan være nøkkelen til suksess.

Er det dette innlegget du mente? Det er jeg helt enig i. Og jeg mener heller ikke at Norge skal løse dette, men at de selvfølgelig kommer hit fordi det er her det er mest attraktivt å tigge og å drive med vinningskriminalitet. Problemet er at vi ikke kan gjøre det ulovlig for sigøynere å komme til Norge. Da må vi enten gjøre all tigging ulovlig, som vil bli et kjempeproblem for narkomane og andre bostedsløse nordmenn, eller så må vi ut av EØS. Og det vil både SP og SV. Men da ville vel handelsavtalen fra 1972 gjelde, og jeg vet ikke helt konsekvensene av det... Kanskje den ville utestenge sigøynerne? Men i så fall ville den utestenge mange andre også.

Et problem er vel at Romania ikke er interessert i å gjøre noe med dette, og det er vel en del korrupsjon slik at pengene ikke kommer dit de skal. Romfolket har ikke særlig høy status i Romania heller, og det er vel vanskelig for dem å få jobber der også. Og det er vel ikke så rart, når de ikke vil ha verken utdanning eller fast jobb. Det går jo ikke å tvinge et helt folk til å gjøre noe de ikke vil, når de heller vil reise rundt og leve på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke noe imot romfolk ifjor. Da så jeg bare èn de gangene jeg var i byen. Mer konkret; Majorstuen. Alltid på samme plass, stille og sjenert sittende dame på hjørnet ved siden av Deli de luca der hvor fotgjengerfeltet over til blomsterselgerne og Colosseum kino er. Hun ga jeg alltid de 1kroningene jeg hadde til overs på meg til, så lyste hun opp og ble glad.

Men i år. Kutta ut å gi romfolk penger ihvertfall. Nå er det MINST 15 stk rundt der. De som er der nå er aggressive og tydelig uten skam.. De FORLANGER at du gir dem. Og de er utspekulerte. Jeg så den sjeldne gangen jeg var å gikk gjennom Bogstadveien at flere romfolk har satt seg med en kopp utenfor de butikkene hvor ungjenter bruker mest penger. Bikbok osv. Mange gikk oppover og ned gaten. Mens rundt Majorstuen T-bane er de fleste. Majorstuen har jeg alltid sett på som en middel-ting mellom utkanten av sentrum og selve sentrum. Et roligere sted uten bråk og mas.

Vel vel :frustrert:

Anonym poster: 422452dc7529b09b4fc8f0996da7efc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du stemt på sosialistene som sitter i regjeringen nå så kan du takke deg selv. Hvis ikke så er du bare enda et offer for flertallstyraniet.

Anonym poster: bbca069048dc1fda1f56730cd4edf36a

Er du nå så sikker på at alt blir så mye bedre med opposisjonen i regjering. Se på historien og se til opprøret i aadalen.

Jeg tror ikke folk flest / arbeidere flest er klar over hvor ille det kan bli med en høyreregjering.

Folk glemmer.

Anonym poster: 113314a187b2a61aad0c348aa712f57a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du nå så sikker på at alt blir så mye bedre med opposisjonen i regjering. Se på historien og se til opprøret i aadalen.

Jeg tror ikke folk flest / arbeidere flest er klar over hvor ille det kan bli med en høyreregjering.

Folk glemmer.

Huff, det blir mer effektivt å drive alt og man sparer penger. Ja, det er så ille å spare penger! Så blir det færre meningsløse stillinger å betale for med skattepenger. Huff, så ille! Folk flest har det ganske dårlig allerede under denne regjeringen. Enkelte er ikke klare over det ennå.

Anonym poster: 968a2f7454d8fa5b36dde4f8fc5aeff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, det blir mer effektivt å drive alt og man sparer penger. Ja, det er så ille å spare penger! Så blir det færre meningsløse stillinger å betale for med skattepenger. Huff, så ille! Folk flest har det ganske dårlig allerede under denne regjeringen. Enkelte er ikke klare over det ennå.

Anonym poster: 968a2f7454d8fa5b36dde4f8fc5aeff6

Jeg vil oppfordre samtlige til å se filmen om opprøret i Aadalen så kan de se hva man kan ha i vente ved et evt regjeringsskifte.

Kan det ikke bli verre? Vent og se.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget godt eksempel på hvor lite reflektert enkelte er. Del en historie på nett om en tigger som doper sitt barn, og vips så er den sann! Sjekk litt ut fakta før man tror på alt man hører og leser.

Når det er sagt så er jeg dritlei av romfolket. Syntes de ødelegger bymiljøet. Man kan bare gi opp å sitte i parken eller på benker, du får jo ikke fred. Jobber i barnehage, og de brukte skuret hvor vi har alle syklene som dass. Politiet klarte heldigvis og ta noen av dem, men ikke alle. I likhet med TS så tror jeg de fleste ikke orker mer av disse innpåslitne folka.

Endret av miaw
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Problemet er at vi ikke kan gjøre det ulovlig for sigøynere å komme til Norge.

Problemet er snarere at noen mener vi ikke kan nekte en utenlandsk problemgruppe som sigøynere å komme til Norge.

Men for all del, det er bare å melde Norge ut av Schengen og EØS så blir man kvitt sigøynerproblemet uten å måtte forholde seg til disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, jeg er et ganske empatisk menneske og er medlem av flere organisasjoner som hjelper de utsatte i samfunnet. Men jeg sliter virkelig med disse tiggerne, I følge avisene har "forskning" vist at de ikke er med på organisert tigging (les: mafia). Men ... når jeg ser med mine egne øyne:

1. Dame som tigger utenfor Nordea på Solli. Tar lunsjen på Kaffebrenneriet i Frognerveien, kjøper dyr kaffe og flasher stilig iPhone.

2. Mann som tigget og var "handicappet" utenfor Ica/Frogner Atrium. Når arbeidsdagen var over, var han utrolig rask til beins,

Fortell meg, hva skal jeg tro på? Avisene/Folk er Folk? Eller på det mine egne øyne ser?

Endret av Dolce
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Spennende forslag fra Senterpartiets landsmøte om å melde Norge ut av Schengen og EØS. Synes det er bra at de tør å ta det opp, og Sandra Borch som jeg egentlig har et veldig dårlig inntrykk av, viser seg her fra en tøff side. Likevel kan det godt hende at dette bare er snakk for galleriet. Det vil i hvert fall ikke skje innen de fire neste årene, og innen den tid frykter jeg at problemet har eskalert i et omfang som det er vanskelig å begripe.

Helt enig! Som storbymenneske tror jeg nok jeg blir å stemme Senterpartiet for første gang i min velgerkarriere.

Problemet er bare at høyresiden og Arbeiderpartiet er for, og dermed danner et solid stortingsflertall mot å melde Norge ut av Schengen og EØS.

Men det blir spennende å se hva som skjer hvis de klarer å dra i gang en folkeavstemning om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Igjen, jeg er et ganske empatisk menneske og er medlem av flere organisasjoner som hjelper de utsatte i samfunnet. Men jeg sliter virkelig med disse tiggerne, I følge avisene har "forskning" vist at de ikke er med på organisert tigging (les: mafia). Men ... når jeg ser med mine egne øyne:

1. Dame som tigger utenfor Nordea på Solli. Tar lunsjen på Kaffebrenneriet i Frognerveien, kjøper dyr kaffe og flasher stilig iPhone.

2. Mann som tigget og var "handicappet" utenfor Ica/Frogner Atrium. Når arbeidsdagen var over, var han utrolig rask til beins,

Fortell meg, hva skal jeg tro på? Avisene/Folk er Folk? Eller på det mine egne øyne ser?

Tro på det dine egne øyne ser. Og for øvrig, dersom du virkelig tror på det som står i norske aviser, da er du evneveik. Norske aviser trykker utelukkende løgn, propaganda og desinformasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

Tro på dine egne øyne. For det du ser er sannheten. Slik er tiggerne i hele Europa. Kommer på jobb med Mercedes, flasher iPhone, spiser dyr mat, bor i store hus, doper ned barna sine, later som de er handikappet, osv. Alt for å lure naive mennesker. Og det er veldig mange veldig naive nordmenn, ja ...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget godt eksempel på hvor lite reflektert enkelte er. Del en historie på nett om en tigger som doper sitt barn, og vips så er den sann! Sjekk litt ut fakta før man tror på alt man hører og leser.

Når det er sagt så er jeg dritlei av romfolket. Syntes de ødelegger bymiljøet. Man kan bare gi opp å sitte i parken eller på benker, du får jo ikke fred. Jobber i barnehage, og de brukte skuret hvor vi har alle syklene som dass. Politiet klarte heldigvis og ta noen av dem, men ikke alle. I likhet med TS så tror jeg de fleste ikke orker mer av disse innpåslitne folka.

Hvem er du mene noe som helst om hvor reflektert jeg er angående dette? Du kan ta din attityd et annet sted fordi på meg virker den ikke. Jeg er ikke noen bimbo i merkesklær som aldri har vært utenfor hjemmets trygge vegger. Jeg har rest og sett, jeg har rest og opplevt og fremfor alt så har jeg ikke "rest" på den måten du nå skulle kunne påstå.

Du vet nok lite om verlden du, når du ikke kan tenke utenfor din egen rekkevidde. Begynn hellre med spørsmål, isteden for beskyldninger så skall jeg nok bemøte deg på en annen måte neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...