Gjest Tenke_sjæl Skrevet 23. mars 2013 #161 Del Skrevet 23. mars 2013 Jeg er ikke særlig begeistret for noen av de alternativene, Tenke_sjæl. Anonym poster: ea448edb242262f288a676da349c3ccb OK, jeg glemte ett alternativ. La det være akkurat som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 23. mars 2013 #162 Del Skrevet 23. mars 2013 På t-banen i Oslo er det flere romfolk som legger et lommetørke fra First Price med en lapp der det står noe alá: "Hei, kan du hjelpe meg med noen småpenger? Sønnen min er syk, og jeg har ikke råd til behandling (....)" ellerno lignende. Dette er utelukkende organisert og jeg syntes det er rett og slett kvalmende at man gir 5-10 kr til dem. Det er nemlig slik at i det sekundet de forlater t-banen tar de opp mobiltelefonen (alltid en iPhone 3), og man kan se flere romfolk forlate de øvrige vognene og gjøre akkurat det samme. Alle som har forkunnskaper eller som er observante skjønner at dette er bakmennene de ringer til, de har nettopp telt på dagens fangst og blir deretter plukket opp i en fin BMW o.l. Hvis dere ikke tror meg, er det bare å observere dem selv. Har sett dette veldig mange ganger fra Bekkestua og Østerås mot sentrum. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsvinet Skrevet 23. mars 2013 #163 Del Skrevet 23. mars 2013 Denne går ut til alle som skylder på oppheving av løsgjengerloven som årsak til dette problemet: I løped av 2007 ble blandt annet Romania og Bulgaria medlemmer av EU. Da Norge er medlem av Schengenavtalen, gir dette rumenske og bulgariske statsborgere (der i blandt romfolk) rett til innreise i Norge. Romfolkproblemet i Norge kom altså som følger av EU og Schengenavtalen, og det er lite Norge kan gjøre med dette. Lenge leve byråkratiet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chill Chill Skrevet 23. mars 2013 #164 Del Skrevet 23. mars 2013 Denne går ut til alle som skylder på oppheving av løsgjengerloven som årsak til dette problemet: I løped av 2007 ble blandt annet Romania og Bulgaria medlemmer av EU. Da Norge er medlem av Schengenavtalen, gir dette rumenske og bulgariske statsborgere (der i blandt romfolk) rett til innreise i Norge. Romfolkproblemet i Norge kom altså som følger av EU og Schengenavtalen, og det er lite Norge kan gjøre med dette. Lenge leve byråkratiet... Men betyr det at vi vil kunne reversere utviklingen ved å fjerne Schengenavtalen og melde oss ut av EØS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
encore Skrevet 23. mars 2013 #165 Del Skrevet 23. mars 2013 http://www.nordlys.no/nyheter/article6569295.ece Sigh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #166 Del Skrevet 23. mars 2013 http://www.nordlys.n...icle6569295.ece Sigh... Tviler på at noen som helst her i byen kommer til å gi dem noe mer penger etter dette. Anonym poster: fb9a313e61c981ae75dcec509cede168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor89 Skrevet 23. mars 2013 #167 Del Skrevet 23. mars 2013 Noen av dem er så frekke at de skulle hatt juling. Å gi skal være frivillig, ikke noe som man må gjøre for å få være i fred. Anonym poster: fd3ca0143cce08645b39b26b009a2314 De fleste av dem er så frekke at selv om jeg har kontanter/ småpenger i lømmen ikke faen at noen av dem får de...av prinsipp! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #168 Del Skrevet 23. mars 2013 http://www.nordlys.n...icle6569295.ece Sigh... Herregud. Dette er syke, syke mennesker. Anonym poster: a07b3b8c68bb9f986ecefe6d197af5dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsvinet Skrevet 23. mars 2013 #169 Del Skrevet 23. mars 2013 Men betyr det at vi vil kunne reversere utviklingen ved å fjerne Schengenavtalen og melde oss ut av EØS? I teorien ja, men hvordan melder man seg ut av EØS/Schengen? Disse avtalene er på en måte bindene, og man må betale milliardavgifter for å få lov til å "melde seg ut". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #170 Del Skrevet 23. mars 2013 Tviler på at noen som helst her i byen kommer til å gi dem noe mer penger etter dette. Anonym poster: fb9a313e61c981ae75dcec509cede168 Det finnes dessverre korttenkte mennesker i de fleste byer. Mange av de som gir penger sier dessuten at de følte seg truet til det. Dagens "gladsak": http://dt.no/nyheter/bard-53-spanderte-hamburgere-pa-tiggerne-1.7820605 Anonym poster: ca5a2e265a02deb2d70b6387be531357 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #171 Del Skrevet 23. mars 2013 http://www.ranablad.no/nyheter/article6259958.ece http://www.ranablad.no/nyheter/article6385162.ece Anonym poster: fb9a313e61c981ae75dcec509cede168 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 24. mars 2013 #172 Del Skrevet 24. mars 2013 Lenge leve naiviteten i Norge - det blir alltid lønnsomt å flytte den kriminelle virksomheten her, siden det blir vanskeligere å lure folk i land som er drittlei av dette og kjenner til virksomheten og dens triks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 24. mars 2013 #173 Del Skrevet 24. mars 2013 Tråden er ryddet for innlegg med oppfordring til lovbrudd Sophie-Ann, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 24. mars 2013 #174 Del Skrevet 24. mars 2013 Det er jo veldig tydelig at du er i mindretall når det gjelder å ha et positivt inntrykk av disse menneskene. Du kan umulig ha lest tråden særlig godt heller. Det er mange saklig og konstruktive innlegg her der folk har skrevet hvordan dette problemet kan løses. Åpenbart i mindretall i denne tråden ja. Tviler sterkt på at kg er representativt for befolkningen. Hadde det vært det hadde nok resulatet ved forrige valg vært noe sånt som: Høyre 30%, FrP 40%, DLF 20%, Rødt 5%, AP 5%. Og joda, har lest tråden. Poenget mitt var ikke at det ikke står saklige ting her og (for det gjør det), poenget mitt var at det går kaldt nedover ryggen på meg når jeg ser andre mennesker bli kalt søppel og udyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 24. mars 2013 #175 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) - Endret 15. juni 2014 av Samaysa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 24. mars 2013 #176 Del Skrevet 24. mars 2013 Ganske sikker på at du er i mindretall blant folk flest også. Jeg kjenner folk som tilhører mange forskjellige politiske partier, og de mener alle at man burde gjøre noe for å bli kvitt dette problemet. Dette er folk som stemmer på alt fra SV til FRP. Hør her. Jeg har aldri sagt at det bør være som det er i dag. Det er en uholdbar situasjon både for romfolket og for de som blir utsatt for lommetverier ++. Alle er enige i det, jeg og. Men problemet mitt med denne tråden er dehumaniseringen av andre mennesker. Å kalle de søppel og oppfordre til vold er faen meg forkastelig. DET er problemet mitt. Ikke at man synes det er kjipt med lommetyverier og tigging. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 24. mars 2013 #177 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) . Endret 15. juni 2014 av Samaysa 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornflake_girl Skrevet 24. mars 2013 #178 Del Skrevet 24. mars 2013 Du skjønner tydeligvis ikke at man må gjøre seg fortjent til å få respekt. Mennesker som er skitne, uhøflige, som bråker med trekkspill og plager andre mennesker, dette er ting som folk reagerer på. Jeg mener mennesker er mennesker, og at i kraft av å være et menneske er de like verdifulle som du er. Det handler ikke om respekt, det handler om å ta innover seg at de er mennesker på lik linje med deg, og som nok har ganske tøffe liv. Det er greit å ikke like tigging, bråk ++, men å dehumanisere og kalle søppel og udyr? IKKE greit. På noe som helst nivå. Det skaper bare konflikt og er særdeles lite kontruktivt for å fremme forandring og løsninger. Og er det ikke det vi egentlig vil ha? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 24. mars 2013 #179 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) . Endret 15. juni 2014 av Samaysa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimmel Skrevet 24. mars 2013 #180 Del Skrevet 24. mars 2013 Jeg mener mennesker er mennesker, og at i kraft av å være et menneske er de like verdifulle som du er. Apropos det, gjelder det alle typer mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå