Gå til innhold

Sur kjæreste!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn så er kjæresten min skikkelig sur for tiden. Aner ikke hvorfor. Vi bor ikke sammen, har avstandsforhold så når vi ikke er sammen snakker vi via tlf eller sender sms. Jeg vet han har det litt vanskelig for tiden, siden foreldrene skal skilles og masse andre greier. Men det skal da ikke gå ut over meg?

Vi reiser på ferie i morgen, og jeg orker bare ikke ha det sånn. En uke med en SUR kjæreste, æsj assa. Jeg hater krangling så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vet han har blitt sur før fordi han ikke syns jeg sender han kjærlige nok tekstmeldinger. Siden han har et stort bekreftelsesbehov på at jeg elsker han. Noe jeg sier ofte!

Hva hadde dere gjort?

Anonym poster: cd03a81204294cd994b194213cf13722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedt han skjerpe seg?

Han er ansvarlig for eget liv, og kan ikke suge alle kreftene ut av deg.

Ha en plan B for ferie i fall han blir grumpy. Ikke belønn sytete oppførsel med positiv oppmerkomhet.

Han skal også jobbe for at du har det bra, sånt går ikke kun en vei.

Selv om han har det tøft, så skal han ikke ta det ut på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel dette som kalles hersketeknikk, er det ikke? Han er sur og kort mot meg (vanligvis sender han laaaange meldinger med masse kjærlighetserklæringer, i går var det bare "Ok".). Men jeg skjønner ikke en gang hva jeg har gjort! Er ikke dette et slags psykopatisk trekk? Jeg skal liksom gjette hvorfor han er sur? Blir vanvittig sliten av dette. Forholdet vårt er ellers kjempebra, men kan gå noen mnd også blir det som dette her.

Vi skal dessuten i familiemiddag til min familie i dag, vet ikke om jeg har lyst å ha han med når han er sånn! De kommer jo til å merke at noe er galt.

Skal jeg bare oppføre meg på samme måte tilbake? Når han er taus, så er jeg taus? Blir litt kleint da, men. Har dessuten en lang flyreise sammen i morgen, men jeg tar med bok så..

Før så har han sagt han er så redd for å miste meg og derfor kan han reagere på denne måten. Men hjelper jo ikke akkurat med denne oppførselen. Han får hele tiden bekreftelser på at jeg elsker han, så skjønner ikke helt hva mer jeg kan gjøre :(

TS

Anonym poster: cd03a81204294cd994b194213cf13722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er vel dette som kalles hersketeknikk, er det ikke? Han er sur og kort mot meg (vanligvis sender han laaaange meldinger med masse kjærlighetserklæringer, i går var det bare "Ok".). Men jeg skjønner ikke en gang hva jeg har gjort! Er ikke dette et slags psykopatisk trekk? Jeg skal liksom gjette hvorfor han er sur? Blir vanvittig sliten av dette. Forholdet vårt er ellers kjempebra, men kan gå noen mnd også blir det som dette her.

Vi skal dessuten i familiemiddag til min familie i dag, vet ikke om jeg har lyst å ha han med når han er sånn! De kommer jo til å merke at noe er galt.

Skal jeg bare oppføre meg på samme måte tilbake? Når han er taus, så er jeg taus? Blir litt kleint da, men. Har dessuten en lang flyreise sammen i morgen, men jeg tar med bok så..

Før så har han sagt han er så redd for å miste meg og derfor kan han reagere på denne måten. Men hjelper jo ikke akkurat med denne oppførselen. Han får hele tiden bekreftelser på at jeg elsker han, så skjønner ikke helt hva mer jeg kan gjøre :(

TS

Anonym poster: cd03a81204294cd994b194213cf13722

Neida. Ikke noe vits i å være sur tilbake. Bare lat som ingenting. Om han er gretten i middag så folk reagerer, unnskyld han (gjerne i plenum) med at han har det litt vanskelig for tida.

Om han er sur på tur, foreslå at han prøver å ha det gøy tross alt, og dersom han ikke tar seg sammen så går du på sightsing og slikt uten han. No problem. Han slutter om du bare ignorerer oppførselen helt. (Verken er blid eller sur mot han -vær mest mulig nøytral)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Hersketeknikk? Psykopatiske trekk? Hva er dere, 16?

Han er nok bare egoistisk, og evner ikke å se andre slik ståa er nå. Ta en skikkelig prat, hvor du forteller han hvor skapet skal stå. At å være sur og grinete mot deg, uten grunn, ikke tolereres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å vise kjæresten din litt støtte & oppmuntring? Du skriver at foreldrene skal skilles og masse andre ting... Dette er jo store påkjenninger og kan medføre mye grubling og triste tanker. Så isteden for å fokusere på DEG og hvor fælt det blir for DEG å dra på tur med "sur" kjæreste kan du jo flytte fokuset til hva du kan gjøre for å få han til å føle seg bedre. Dersom du elsker han.

Anonym poster: ce9fd17af0c7956df3f4982d331ffd6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hersketeknikk? Psykopatiske trekk? Hva er dere, 16?

Han er nok bare egoistisk, og evner ikke å se andre slik ståa er nå. Ta en skikkelig prat, hvor du forteller han hvor skapet skal stå. At å være sur og grinete mot deg, uten grunn, ikke tolereres.

Nei, midten av 20-åra. Kalles det ikke hersketeknikk når man driver med denne oppførselen da? Jeg har vært flink og ikke ringt han opp noe mer. Han tok ikke tlf i går en gang. Svarte bare kort på min sms ang praktisk spørsmål jeg hadde. Han skal komme til meg om noen timer, men forundrer meg ikke om han sier han ikke gidder og heller møter meg på Gardermoen i morra... da blir jeg hvertfall forbanna. Jeg skal hvertfall kose meg, har masse stress og problemer selv jeg men lar det ikke gå utover han eller andre i mitt liv.

TS

Anonym poster: cd03a81204294cd994b194213cf13722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I steden for å fokusere på at " det ikke skal gå ut over deg" at foreldrene hans skal skilles og at han kanskje har det ganske vondt, så synes jeg faktisk at du kan vise litt forståelse for at han er slik i denne perioden. Noen blir sure og gretne når noe slikt skjer, andre avreagerer med å stikke på fjellet i en uke, gråte hele dagen eller være opptatt med alskens aktiviteter for ikke å tenke for mye.

Du kan godt snakke med ham om hva det gjør med deg når han svarer deg surt og kort, men jeg synes at du skal fokusere på at du forstår ståa ( om du gjør det), for det du indirekte sier med innlegget ditt er at du helst ikke vil ta hensyn til hans følelser angående skilsmissen, fordi den ikke direkte angår deg, men om du skal ha en kjæreste, så er en del av jobben din å støtte ham og vise forståelse når han har det vanskelig, selv om han kanskje er litt vrang når han har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få andres meninger på dette. Men det er ikke sånn at jeg gir f i hans følelser. Vi snakker vanligvis om alt, og så klart jeg støtter han. Det er bare vanskelig for meg når han plutselig blir kald og avvisende, uten at jeg skjønner hva jeg har gjort galt. Da hadde det vært mer naturlig i mine øyne å si fra.. "sorry at jeg er litt stille og kjip akkurat nå, men jeg har det vanskelig." Da hadde jeg skjønt det. Vet ikke om skilsmissen er grunnen heller, men bare gjetter at det er det.

Uansett når man skal på ferie så bør man ta seg sammen tenker jeg. Vil han snakke så er jeg der for han, men total taushet takler ikke jeg.

Og hva med den lange flyturen? Jeg som får sånn munndiare når jeg flyr....

TS

Anonym poster: cd03a81204294cd994b194213cf13722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke du som har gjort noe galt for å frembringe denne reaksjonen hos han, det handler jo om han og ikke om deg. Han har det ganske kjipt inne seg derfor han reagerer på denne måten. Du burde støtte han og vise at du er der, trenger ikke å vinkle det i den retningen at det handler om deg, det blir bare å skyve han vekk.

Og du kan jo bare snakke på flyturen, hvis han sier ifra at det er slitsomt kan du jo bare lese en bok istedenfor. :)

Anonym poster: 8b7ed9586ccddbbf5f21fc5c0195ea8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt han om du har gjort noe galt? Det kan jo være at han har misforstått noe du har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt han om du har gjort noe galt? Det kan jo være at han har misforstått noe du har sagt.

Nei, tenkte vente til han kommer til meg etterpå. Hvis han kommer. Lettere å ta sånn face to face enn over tlf.

TS

Anonym poster: cd03a81204294cd994b194213cf13722

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dere kan ikke kreve at en skal tenke kjærlighet og romantikk heletiden!

la han fortelle hvordan han har det og støtt hverandre i hverandres medgang og motgang.

vis du ikke liker kjæresten din,hvorfor er dere da kjærester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo ikke din feil, og han er umoden som tar det ut over deg. Han vil gjøre deg oppmerksom på at han ikke har det greit, og silent treatment er en hersketeknikk som er enkel. Man tier jo bare.

Egoistisk? Ja!

Si at du har lagt merke til at han er noe stille om dagen, og at han kan snakke med deg om han føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...