Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2013 #21 Skrevet 3. mars 2013 Jeg spør han hva han tenker om oss etter at vi har datet en stund; han sier; "Jeg liker å være med deg, du er morsom, har fine øyne, jeg har det godt når jeg er med deg, MEN jeg er veldig redd for å skuffe mennesker.." hvor vil han hen ved å si dette? Mener han det aldri kan bli noe? Han prøver å holde veien åpen. Dere kan treffes, han vil gjerne ha følelsesmessig oppbacking av deg, vil gjerne pule, men du blir ikke dama hans på ordentlig og offisielt. 2
Nettinettet Skrevet 3. mars 2013 #22 Skrevet 3. mars 2013 Han prøver å holde veien åpen. Dere kan treffes, han vil gjerne ha følelsesmessig oppbacking av deg, vil gjerne pule, men du blir ikke dama hans på ordentlig og offisielt. Det vet du vel ikke, for du kjenner ikke denne mannen. Blir så dumt å komme med sånne negative tanker på så tynt grunnlag.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2013 #23 Skrevet 3. mars 2013 Det vet du vel ikke, for du kjenner ikke denne mannen. Blir så dumt å komme med sånne negative tanker på så tynt grunnlag. Godt poeng, men hadde han ønsket at de skulle bli ilag, så hadde de vært det nu.
Gjest Mandalas Skrevet 3. mars 2013 #24 Skrevet 3. mars 2013 Jeg tenker at det virker som du tok opp dette temaet alt for tidlig. Du skriver at dere har treffes noen ganger, hva innebærer det? For min del merker jeg at jeg trenger mye tid før jeg er på stadiet "være kjærester" selv om jeg ikke er interessert i andre menn. Jeg har truffet en veldig mye nå i snart fire mnd, men jeg er ikke i nærheten av å ville ta steget videre å bli offisielt sammen. Vi har det kjempefint sammen, og fortsetter med det en stund til. Poenget mitt er at hvis han før jul hadde spurt meg det spørsmålet du gjorde, så kunne jeg også svart som han. For å beskytte oss begge ganske enkelt. Beskytte meg selv mot det å gi falske forhåpninger og beskytte partneren mot å bli skuffet eller såret. For virkerlig- holder det ikke å bare treffes og ha det fint? Det er lett å kjenne litt på panikkfølelsen hvis man altfor tidlig skal definere forholdet og "bestemme" seg for hva man tenker under bli-kjent-fasen...
HHH Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #25 Skrevet 3. mars 2013 For å gjøre det klart så spurte jeg ikke fordi jeg er interessert i noe forhold. Det var enkelt nok noe som kom opp fordi jeg er usikker på han, vil sees videre, men jeg gidder det ikke hvis det er helt dødfødt fra hans side nå. det vil si jeg vil ikke gå inn i noe "hei vi møtes en gang i blandt, og jeg er bare din underholdning/bekreftelse her og der når du trenger det" nå gir jeg han muligheten til å si at han ikke er interessert i noe mer eller at han aldri kommer til å bli det. Om han også er usikker, så forstetter vi bare som tidligere å ser hva det blir til, uten for mye forventninger. Vi har møttes ca. 6-7 ganger over noen mnd, ca. en gang i uka, noen ganger en gang hver andre uke. Han sa til meg igår at han synes det var fint at vi snakket om det, sånn bortsett fra at jeg fikk jernteppe og ikke sa så mye, før meldingen idag. Nå venter jeg forsatt på svar, og er litt småredd for om jeg får noe svar og hva det evt blir... Jeg skrev også i meldingen at jeg ikke mente å gjøre dette noe mer komplisert enn det trenger å være, men at jeg bare ville vite hvor landet ligger før vi forsetter.. 1
Nettinettet Skrevet 3. mars 2013 #26 Skrevet 3. mars 2013 Godt poeng, men hadde han ønsket at de skulle bli ilag, så hadde de vært det nu. Ingen kan vite om man skal bli sammen eller om det er noe å bygge på før man har truffet hverandre en god stund og blitt kjent med hverandre..
Nettinettet Skrevet 3. mars 2013 #27 Skrevet 3. mars 2013 Jeg skrev også i meldingen at jeg ikke mente å gjøre dette noe mer komplisert enn det trenger å være, men at jeg bare ville vite hvor landet ligger før vi forsetter.. Etter 6-7 ganger tror jeg man bare vet hva man selv føler og det kan være greit å ta praten om hva den andre føler men ikke å kreve noe mer enn det. Du sier jo selv at du er usikker, hva er du usikker på? Mangler han noe i forhold til kravene dine, eller mangler du noe følelsesmessig?
HHH Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #28 Skrevet 3. mars 2013 (endret) Etter 6-7 ganger tror jeg man bare vet hva man selv føler og det kan være greit å ta praten om hva den andre føler men ikke å kreve noe mer enn det. Du sier jo selv at du er usikker, hva er du usikker på? Mangler han noe i forhold til kravene dine, eller mangler du noe følelsesmessig? Litt begge deler. Jeg kjenner han ikke godt nok, men hittil liker jeg jo det meste ved han. Følelsesmessig er jeg da mer usikker, jeg vet jeg legger bånd på følelsene mine fordi jeg er redd for å bli såret, og dermed ender jeg opp med et slags middelpunkt, hvor hjerte banker litt også trekker jeg meg vekk, og får en rar følelse når det skjer, som at jeg ikke burde få noen følelser enda. Også blir jeg usikker på hva jeg føler, om jeg føler noe fordi jeg bare ønsker noen som skal holde rundt meg og bekrefte meg, eller om jeg faktisk liger HAN. Jeg er vel litt redd for å bli forelsket i forelskelsen fordi jeg er bltt dumpet og trenger noe annet å tenke på. Også er jeg kanskje redd for å ende opp med å bli såret når dette i utgangspunktet startet som noen hyggelige møter, og å komme seg ut å møte noen og ha det litt gøy. Jeg er rett og slett ikke helt klar for noe forhold før jeg vet hvor jeg er hen selv. Han kom litt fort inn i mitt liv, og jeg vet vel ikke helt hva jeg faktisk vil ha. Endret 3. mars 2013 av HHH
Nettinettet Skrevet 3. mars 2013 #29 Skrevet 3. mars 2013 Litt begge deler. Jeg kjenner han ikke godt nok, men hittil liker jeg jo det meste ved han. Følelsesmessig er jeg da mer usikker, jeg vet jeg legger bånd på følelsene mine fordi jeg er redd for å bli såret, og dermed ender jeg opp med et slags middelpunkt, hvor hjerte banker litt også trekker jeg meg vekk, og får en rar følelse når det skjer, som at jeg ikke burde få noen følelser enda. Også blir jeg usikker på hva jeg føler, om jeg føler noe fordi jeg bare ønsker noen som skal holde rundt meg og bekrefte meg, eller om jeg faktisk liger HAN. Jeg er vel litt redd for å bli forelsket i forelskelsen fordi jeg er bltt dumpet og trenger noe annet å tenke på. Også er jeg kanskje redd for å ende opp med å bli såret når dette i utgangspunktet startet som noen hyggelige møter, og å komme seg ut å møte noen og ha det litt gøy. Jeg er rett og slett ikke helt klar for noe forhold før jeg vet hvor jeg er hen selv. Han kom litt fort inn i mitt liv, og jeg vet vel ikke helt hva jeg faktisk vil ha. Men samtidig så forventer du at han skal vite og vil ha svar fra han.. Dette er jo noe veldig mange gjør, så du er ikke alene om det, men jeg synes samtidig at det er viktigere å kjenne på sine egne følelser først, og så ønske å kjenne på hans. Det å være forelsket i forelskelsen henger ofte sammen med den andre personens følelser og ikke egne og hvis du får en bekreftelse på at han er superforelsket i deg så vil du kanskje føle mer for han nettopp fordi det er trygt. De følelsene trenger ikke å være ekte, men skapt fordi ønske om å bli elsket er høyt.
HHH Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #30 Skrevet 3. mars 2013 jeg blir vel ikke helt klok på dette uansett, nå får jeg bare se hva han svarer.. hvis jeg får noe svar...?
Nettinettet Skrevet 3. mars 2013 #31 Skrevet 3. mars 2013 jeg blir vel ikke helt klok på dette uansett, nå får jeg bare se hva han svarer.. hvis jeg får noe svar...? Du får nok svar til slutt..
HHH Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #32 Skrevet 3. mars 2013 fikk svar, han var enig, vi tar det rolig, og om noen av oss skal endre mening, så sier vi ifra, så slipper man å gå og lure. Jeg er deilig avslappet nå, skal bare hygge meg med han, så får vi se hva som skjer. Tror vi er samme sted, og at begge holder litt tilbake og at dette skaper usikkerheten som jeg noen ganger kjenner, fordi ingen av oss kaster oss inn det. Jeg aner ikke om vi er ment to be, men liker tanken på å bli bedre kjent og å bygge et forhold og følelser opp. Og ikke bli stormende forelsket og miste hodet helt (slik jeg har gjort tidligere.) 1
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2013 #33 Skrevet 3. mars 2013 Ingen kan vite om man skal bli sammen eller om det er noe å bygge på før man har truffet hverandre en god stund og blitt kjent med hverandre.. Vel, jeg vet ganske umiddelbart om det her er en fyr jeg kan bli ilag med eller ikke. Trenger ikke og treffes ørtiførti ganger for å vite det med seg selv. Det har med personkjemi og gjøre. 2
Trollmor89 Skrevet 3. mars 2013 #34 Skrevet 3. mars 2013 En myk måte å si at han er ikke interessert i et forhold foreløpig.
Gjest .-L-. Skrevet 3. mars 2013 #35 Skrevet 3. mars 2013 Det kan bety mye, men jeg tolker i den retning at han ikke har følelser.
Nettinettet Skrevet 4. mars 2013 #36 Skrevet 4. mars 2013 Vel, jeg vet ganske umiddelbart om det her er en fyr jeg kan bli ilag med eller ikke. Trenger ikke og treffes ørtiførti ganger for å vite det med seg selv. Det har med personkjemi og gjøre. Ja det er veldig lett å vite om man ikke vil være sammen med en person, det er når personkjemien er der man må bruke litt lengre tid. For selv om man har personkjemi betyr ikke det at man passer sammen og VET at dette er en man vil bli sammen med. Man kjenner ikke hverandre og bør ikke hoppe inn i noe uten at man virkelig har blitt kjent.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2013 #37 Skrevet 4. mars 2013 Ja det er veldig lett å vite om man ikke vil være sammen med en person, det er når personkjemien er der man må bruke litt lengre tid. For selv om man har personkjemi betyr ikke det at man passer sammen og VET at dette er en man vil bli sammen med. Man kjenner ikke hverandre og bør ikke hoppe inn i noe uten at man virkelig har blitt kjent. Vel, men er personkjemien der vil også fyren være mer interessert i å svare på riktig måte når han blir spurt om ting.
Nettinettet Skrevet 4. mars 2013 #38 Skrevet 4. mars 2013 Vel, men er personkjemien der vil også fyren være mer interessert i å svare på riktig måte når han blir spurt om ting. Jeg synes han svarte helt fint jeg. Og at han liker å være sammen med henne og har det fint med henne vitner jo om personkjemi. Alt er ikke svart/hvit når det kommer til kjærligheten og noen trenger å bryte noen barrierer før man er klar for å etablere ett forhold. Han er redd for å såre sier han og det kan tyde på så mangt, men det siste jeg tenkte på er at det er en avvisning eller mangel på personkjemi.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2013 #39 Skrevet 4. mars 2013 Jeg synes han svarte helt fint jeg. Og at han liker å være sammen med henne og har det fint med henne vitner jo om personkjemi. Alt er ikke svart/hvit når det kommer til kjærligheten og noen trenger å bryte noen barrierer før man er klar for å etablere ett forhold. Han er redd for å såre sier han og det kan tyde på så mangt, men det siste jeg tenkte på er at det er en avvisning eller mangel på personkjemi. Og så kommer vi til det faktum at hvis en fyr virkelig liker deg så er det ingen tvil.
Nettinettet Skrevet 4. mars 2013 #40 Skrevet 4. mars 2013 Og så kommer vi til det faktum at hvis en fyr virkelig liker deg så er det ingen tvil. Og det er DER du og så mange andre tar HELT feil. Selvfølgelig tviler menn like mye som vi damer tviler når det kommer til det å gå inn i ett forhold med noen. At han liker henne er det jo ingen tvil om det sier han jo at han gjør. Om hun er ei han vil dele livet med derimot det tviler han på, og det tviler jo hun på med han også. Jeg blir så oppgitt av alle de som fortsatt er i den tro at man vet med en gang om det er noe som er verdt å satse på. Man har da ikke PEILING på om en person er rett for en før det har gått i allefall ett halv år! Før man har sett hverandre i forskjellige omgivelser og sett verdien den andre har i forhold til hele hverdagen og livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå