HHH Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Jeg spør han hva han tenker om oss etter at vi har datet en stund; han sier; "Jeg liker å være med deg, du er morsom, har fine øyne, jeg har det godt når jeg er med deg, MEN jeg er veldig redd for å skuffe mennesker.." hvor vil han hen ved å si dette? Mener han det aldri kan bli noe?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Nå kommer sikkert mange og tolker det i beste mening, men for meg er det et varselsignal. Han er kanskje i sent 20-30-åra og har aldri hatt et langvarig forhold? Anonym poster: c866929482ba1c9696408239c7fb9fca 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 Nå kommer sikkert mange og tolker det i beste mening, men for meg er det et varselsignal. Han er kanskje i sent 20-30-åra og har aldri hatt et langvarig forhold? Anonym poster: c866929482ba1c9696408239c7fb9fca Som en i aldersgruppen du nevner, som ikke har hatt et langvarig forhold, kan jeg si at det nok kan stemme. Men hvorfor er det et varselsignal? Det betyr nok bare at personen er usikker. Om en gir han en sjanse så vil han jo sannsynligvis komme over nettopp dette. Alternativt så betyr det bare at han ikke ser for seg et forhold med deg, men godt kunne tenke seg en runde i senga men er for snill/usikker til at han sier det rett ut. Anonym poster: 465209a2dc98b6b665d1b525b22b7c10 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Som en i aldersgruppen du nevner, som ikke har hatt et langvarig forhold, kan jeg si at det nok kan stemme. Men hvorfor er det et varselsignal? Det betyr nok bare at personen er usikker. Om en gir han en sjanse så vil han jo sannsynligvis komme over nettopp dette. Alternativt så betyr det bare at han ikke ser for seg et forhold med deg, men godt kunne tenke seg en runde i senga men er for snill/usikker til at han sier det rett ut. Anonym poster: 465209a2dc98b6b665d1b525b22b7c10 Nei, det betyr ofte mye mer enn at personen bare er usikker. Det indikerer ofte både tilknytningsproblemer og urimelige krav, noe som blir et helvete å involvere seg med. En sjanse her eller en sjanse der endrer ingen ting. Er for snill til å si det rett ut? Det er ikke snillhet. Det er villedende, opportunistisk. Anonym poster: c866929482ba1c9696408239c7fb9fca 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Det virker som at han er redd for at du skal få forventninger som han ikke kan oppfylle, at du skal ønske, håpe eller tro at dere er / har mer enn han gjør til et gitt tidspunkt. Det tolker jeg det som, og at han da også driter i hva andre ønsker, fordi han ikke vil ta stilling til hva andre vil, og ihvertfall ikke gjøre noe for at deres forventninger skal oppfylles. Anonym poster: 77d77d0cc813e9d03ff0440389d59405 3
Sulosi Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Nei, det betyr ofte mye mer enn at personen bare er usikker. Det indikerer ofte både tilknytningsproblemer og urimelige krav, noe som blir et helvete å involvere seg med. En sjanse her eller en sjanse der endrer ingen ting. Er for snill til å si det rett ut? Det er ikke snillhet. Det er villedende, opportunistisk. Anonym poster: c866929482ba1c9696408239c7fb9fca Jeg stemmer i den for dette er min erfaring med enkelte menn. Først når du er 100% involvert og han kjenner presset vil han bestemme seg og da fordi han ikke vil mere. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 driter i hva andre ønsker, fordi han ikke vil ta stilling til hva andre vil, og ihvertfall ikke gjøre noe for at deres forventninger skal oppfylles. Anonym poster: 77d77d0cc813e9d03ff0440389d59405 Spikeren på hodet!!! Og nei, han innser sannsynlig ikke dette selv, og hvis han gjør det så vil det ikke utgjøre noen forskjell. Anonym poster: c866929482ba1c9696408239c7fb9fca 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #8 Skrevet 3. mars 2013 Jeg spør han hva han tenker om oss etter at vi har datet en stund; han sier; "Jeg liker å være med deg, du er morsom, har fine øyne, jeg har det godt når jeg er med deg, MEN jeg er veldig redd for å skuffe mennesker.." hvor vil han hen ved å si dette? Mener han det aldri kan bli noe? Jeg tenker at han liker deg, har det godt sammen med deg, men forelskelsen er der ikke. Anonym poster: b08a5d106447c892faeb14e8ae36e509
sta Skrevet 3. mars 2013 #9 Skrevet 3. mars 2013 Hva med noe så enkelt som å faktisk snakke med han om hva han er redd for skal skuffe deg? Da får du kanskje ett helt annet svar enn det du klarer å tenke deg til. Kan være noe han har opplevd tidligere som gjør det, noe du har gjort som gjør han usikker osv osv. Her er det mange løsninger Det beste er å spørre hva som gjør at akkurat han tenker slik. Så forteller du heller hva det får deg til å føle, så tar man det derfra. trenger ikke være så vanskelig, eller noe farlig
Miller Skrevet 3. mars 2013 #10 Skrevet 3. mars 2013 Det høres litt ut som han ikke har helt de rette følelsene, men har det gøy sammen med deg. Du må nesten bare spørre ham hva han egentlig mener.
HHH Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2013 (endret) kan jo gi litt mer å gå på. Han har hatt to ganske langvarige forhold tidligere, ganske lenge siden siste. Opplever at han synes det har vært et tøft brudd den siste gangen. Han er i midten av 20 årene. Jeg spurte han fordi vi har møttes noen ganger, kun hjemme hos hverandre på hvor vi har hatt det hyggelig og "blitt kjent". Vi har hatt sex. Jeg har ingen store sterke følelser enda, og vil gjerne avvente litt og sees videre (slik han virker som han vil) jeg holder mye igjen grunnet tidligere sårede følelser, men er redd for at det skal si PANG også blir jeg forelsket igjen, for jeg vet jo av erfaring at det er den veien det går. Jeg merker jo også at jeg ville blitt skuffet nå om han ikke vil se meg igjen, for vi har jo noe på gang, men jeg ANER ikke hvor det vil ende ( dette gjør meg veldig skremt.) Skal sende han en melding nå og få klarnet ting litt, forklare han hvor landet ligger for min del.. Endret 3. mars 2013 av HHH
Gjest navnelapp Skrevet 3. mars 2013 #12 Skrevet 3. mars 2013 Er for snill til å si det rett ut? Det er ikke snillhet. Det er villedende, opportunistisk. Anonym poster: c866929482ba1c9696408239c7fb9fca Han føler seg snill ved å ikkje seie det rett ut. Han forstår ikkje at han er akkurat det motsette. 1
HHH Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #13 Skrevet 3. mars 2013 Men er det en sjangse for at dette kan være litt "brent barn skyr ilden", han virker nemlig interessert i den forstand at det så og si er han som tar intiativ til det meste. Jeg har jo vist interesse, men de siste møtene er det han som tar intiativ til, og vi har jo sex, men om det kun er dette han vil ha virker det utroig tungvint, da vi gjør ganske mye annet en å ha sex. Kan det være han tenker at han kan få følelser, men pga tidligere brudd og skuffelser hvor han har følt seg presset, så vil han ikke gi meg forventninger som han ikke føler han kan innfri? Jeg tenker jo i utgangsunktet NO GO, når gutter sier sånt som dette, men det er noe med hele settingen og han som person som ikke gir meg helt følelsen av at han bare vil ha sex, eller bare vil møtes fordi det er hyggelig en gang i blandt. Han virker egentlig som en ganske moden person. Men nå blir jo jeg usikker på hva jeg innbiller meg selv, fordi jeg vil tro det er sånn, og hva som er virkeligheten. (som man kanskje skjønner har jeg brent meg på dette tdiligere, og tar ingen sjangser denne gangen..) har uansett sendt en melding nå, så får jeg se hva svaret blir.
Nettinettet Skrevet 3. mars 2013 #14 Skrevet 3. mars 2013 Jeg spør han hva han tenker om oss etter at vi har datet en stund; han sier; "Jeg liker å være med deg, du er morsom, har fine øyne, jeg har det godt når jeg er med deg, MEN jeg er veldig redd for å skuffe mennesker.." hvor vil han hen ved å si dette? Mener han det aldri kan bli noe? Og hva svarte du når han kom med dette? Hvor tok du samtalen videre da? Lot du frykten for å høre det du ikke vil høre hindre deg i å få svar på hva han tenker? For han sier det jo fordi han ønsker å dele tankene sine med deg, ikke for at du skal spørre oss om hva han mener med det.
HHH Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 3. mars 2013 Og hva svarte du når han kom med dette? Hvor tok du samtalen videre da? Lot du frykten for å høre det du ikke vil høre hindre deg i å få svar på hva han tenker? For han sier det jo fordi han ønsker å dele tankene sine med deg, ikke for at du skal spørre oss om hva han mener med det. det var jo jeg som åpnet for emne, så han ble jo litt satt ut og svarte dette, så spurte han om jeg ble skuffet, og jeg ble for å være helt ærlig litt satt ut over at jeg tok opp emne, for jeg hadde tenkt å vente litt. jeg er så usikker selv, så visste ikke helt hva jeg skulle svare, men svarte at jeg ikke var skuffet. og noe i den dur. Så dro jeg hjem etterhevrt og tenkte litt mer over det og kom vel frem til at jeg måtte sende han en melding idag og forklare litt bedre, da ordene ikke strakk helt til igår. Så jeg skrev at jeg gjerne ville sees videre, at jeg var med på å ta det stille og rolig, at jeg nettopp er kommet ut av t forhold og egentlig så for meg å bare ha meg selv å tenke på. Men at følelser ikke er noe man kan legge vekk når de først oppstår, så jeg ville være litt forsiktig, og at det ikke skulle oppstå noen missforståelser og etv skuffelser - noe i den dur (litt bedre formulert) jeg har ikke ordentlige føleleser enda, men jeg vet de kan komme, og vil vite hva jeg kan forvente fra hans side. Og kanskje også fortelle han at jeg ikke tar super lett på dette og at han bare kan "playe" meg,da får han trekke seg ut nå.
Nettinettet Skrevet 3. mars 2013 #16 Skrevet 3. mars 2013 det var jo jeg som åpnet for emne, så han ble jo litt satt ut og svarte dette, så spurte han om jeg ble skuffet, og jeg ble for å være helt ærlig litt satt ut over at jeg tok opp emne, for jeg hadde tenkt å vente litt. jeg er så usikker selv, så visste ikke helt hva jeg skulle svare, men svarte at jeg ikke var skuffet. og noe i den dur. Jeg synes du er tøff som tar det opp med han når du er hos han jeg, så all kudos til deg for det. At han er redd for å skuffe mennesker er noe vi alle kjenner på, men ikke tenker over at er helt normalt. Klar han er redd for å skuffe deg og andre, det er vi jo alle. Det viser at han er sårbar og er redd for det som han ikke vet er trygt og som ikke kan skape skuffelser. Følelser er noe som kan skape skuffelser og det er nok derfor han er litt redd. Synes meldingen og tankene dine dagen etter var veldig fine, og det er jo det alt handler om. Her og nå og de gode følelsene man har sammen akkurat nå. Det er de tingene der vi må være flinkere til å nyte kontra det å måtte ha bekreftelse for hva fremtiden kan bringe.
HHH Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #17 Skrevet 3. mars 2013 Jeg synes du er tøff som tar det opp med han når du er hos han jeg, så all kudos til deg for det. At han er redd for å skuffe mennesker er noe vi alle kjenner på, men ikke tenker over at er helt normalt. Klar han er redd for å skuffe deg og andre, det er vi jo alle. Det viser at han er sårbar og er redd for det som han ikke vet er trygt og som ikke kan skape skuffelser. Følelser er noe som kan skape skuffelser og det er nok derfor han er litt redd. Synes meldingen og tankene dine dagen etter var veldig fine, og det er jo det alt handler om. Her og nå og de gode følelsene man har sammen akkurat nå. Det er de tingene der vi må være flinkere til å nyte kontra det å måtte ha bekreftelse for hva fremtiden kan bringe. Takk for fint svar! Jeg satser fra nå av på å være åpen og ærlig for han. Så får han evt avvise meg på det grunnlaget, bedre det enn at jeg holder meg tilbake og ender opp med at han mister interessen fordi jeg ikke klarer å være åpen om hvordan jeg har det. Jeg merker når vi er sammen at det er noe som er litt usagt, og jeg tror ikke vi kommer noen vei med det hvertfall . Og jeg er forsatt like forvirret på hva jeg egentlig vil, det ene øyeblikket vil jeg en ting og det neste noe annet, så jeg kan faktisk ikke annet enn å avvente, og det er kanskje sånn han også har det. så nå går jo jeg og venter spent på hva han svarer til min ærlige melding.. hater å vente på meldinger:P 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #18 Skrevet 3. mars 2013 Jeg synes ikke du skal be ham fortelle deg hva han vil, når du er så usikker og ikke vet hva du selv vil, faktisk. Anonym poster: 3158f49282d94ea01a9dc4519ee61bf2
Nettinettet Skrevet 3. mars 2013 #19 Skrevet 3. mars 2013 Jeg satser fra nå av på å være åpen og ærlig for han. Så får han evt avvise meg på det grunnlaget, bedre det enn at jeg holder meg tilbake og ender opp med at han mister interessen fordi jeg ikke klarer å være åpen om hvordan jeg har det. Jeg merker når vi er sammen at det er noe som er litt usagt, og jeg tror ikke vi kommer noen vei med det hvertfall . Det tok meg mange år før jeg klarte å være ærlig med meg selv og de jeg datet/var sammen med om hva jeg følte, men når jeg først klarte det innså jeg at det fjernet mye drama og tankekjør. Selv om det selvfølgelig er nervepirrende å vente på svar eller å stille de spørsmålene som er vanskelige å stille. Det er ikke alt av tanker man må dele, og har man det bra sammen er det ikke alltid så nødvendig å kreve noe mer enn akkurat det, men hvis usikkerheten skaper utrygghet og at man ikke klarer å slappe av (være seg selv) så er det kjempe lurt å ta opp det man tenker. Håper du får svaret du håper på, hvis ikke så er det bare å være stolt av at du tar ansvar for ditt liv og dine følelse.
Nettinettet Skrevet 3. mars 2013 #20 Skrevet 3. mars 2013 Jeg synes ikke du skal be ham fortelle deg hva han vil, når du er så usikker og ikke vet hva du selv vil, faktisk. Anonym poster: 3158f49282d94ea01a9dc4519ee61bf2 Den usikkerheten man selv føler, tror jeg ofte kommer fordi man ikke vet hva den andre føler. Man skal selvfølgelig aldri bassere egne følelser på hva den andre føler, men å vite at man er på samme nivå følelsesmessig gjør det hele mer behagelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå