Gå til innhold

Hva kan jeg si for å få han til å forstå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe jeg kan si som kan få han til å forstå at han er en egoist?

Det har vært så mye sutring og klaging, over hvor teit romantikk er, over hvordan alle "er", og mange barnslige og provoserende meninger som han helt sikkert vet er destruktive men sier likevel.

Selvfølgelig mye bra også, men han brukte opp all min energi og godvilje, og når energien og de gode følelsene mine var borte så ble han usikker på hele forholdet, og på om det er kjærlighet eller ikke. Jeg har prøvd å gi så mye kjærlighet jeg bare kunne, men han tenker bare på seg selv. Jeg sa fra underveis, men han reagerte ikke før jeg ville gjøre det slutt... Da lovet han bot og bedring men det gled alltid tilbake.

Jeg var så sliten at jeg bare måtte avslutte hele greia. Som straff snakker han ikke til meg lenger. Han svarte ikke en gang på min siste melding, hvor jeg spurte om det var noe han ville si. Kanskje fordi han gir sin versjon til venninnene sine og de sier slike ting som "Da er hun ikke den rette, da er det ikke ekte kjærlighet, drit i henne", hva vet jeg. Skulle ønske han kunne se forbi sin egen nesetipp, sine egne store tanker om hva kjærlighet er, og tenker mer på hvordan han behandler andre.

Har aldri vært med på noe lignende før. Hva skjedde med å ønske noen alt godt videre, si at de er en bra person som fortjener det beste, vise litt omsorg selv om man kanskje ikke vil ha et forhold lenger? Han skylder på manglende erfaring, men han er voksen og burde vite bedre.

Hva kan jeg si?

Anonym poster: 0315b3d93ce589e3032b1c2d5664a862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Du trenger ikke si noe?

Gi han tid til å "roe seg", kanskje du får svar fra han med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Er det noe jeg kan si som kan få han til å forstå at han er en egoist?

Det har vært så mye sutring og klaging, over hvor teit romantikk er, over hvordan alle "er", og mange barnslige og provoserende meninger som han helt sikkert vet er destruktive men sier likevel.

Selvfølgelig mye bra også, men han brukte opp all min energi og godvilje, og når energien og de gode følelsene mine var borte så ble han usikker på hele forholdet, og på om det er kjærlighet eller ikke. Jeg har prøvd å gi så mye kjærlighet jeg bare kunne, men han tenker bare på seg selv. Jeg sa fra underveis, men han reagerte ikke før jeg ville gjøre det slutt... Da lovet han bot og bedring men det gled alltid tilbake.

Jeg var så sliten at jeg bare måtte avslutte hele greia. Som straff snakker han ikke til meg lenger. Han svarte ikke en gang på min siste melding, hvor jeg spurte om det var noe han ville si. Kanskje fordi han gir sin versjon til venninnene sine og de sier slike ting som "Da er hun ikke den rette, da er det ikke ekte kjærlighet, drit i henne", hva vet jeg. Skulle ønske han kunne se forbi sin egen nesetipp, sine egne store tanker om hva kjærlighet er, og tenker mer på hvordan han behandler andre.

Har aldri vært med på noe lignende før. Hva skjedde med å ønske noen alt godt videre, si at de er en bra person som fortjener det beste, vise litt omsorg selv om man kanskje ikke vil ha et forhold lenger? Han skylder på manglende erfaring, men han er voksen og burde vite bedre.

Hva kan jeg si?

Anonym poster: 0315b3d93ce589e3032b1c2d5664a862

Når ble det slutt mellom dere? Var det du som sa slutt eller han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1

Selv gjorde jeg det slutt ( vel, han var enig..) pga en hendelse, han har ikke beklaget seg eller noe , men jeg reagerte veldig sterkt, sa mye stygt om han som person, selv om jeg er veldig glad i han. Jeg har ikke gjort noe siden, ingen lyd fra han heller , og dette er en mnd siden. Så selv om jeg sa stygge ting til han, skjelte han ut på det sterkeste, tenker jeg på han HVER dag, nesten HELE fuckings tiden! Så det at han typen idn ikke ønsker deg alt godt videre, vil jeg tro handler om at han fortsatt har sterke følelser for deg, og at dere ikke har funnet ut av ting, at du bare gjorde det slutt uten at han kanskje skjønner hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det slutt mellom dere? Var det du som sa slutt eller han?

En uke ca. Jeg sa. Har sagt at jeg ville slutte flere ganger før, men jeg har alltid hatt et håp om at han kunne forstå. Nå for en uke siden begynte han å snakke om hva han følte og ikke følte, at han ikke visste om det var kjærlighet eller ikke, og det blir bare en for fjern problemstilling for min del etter at han har spist opp all energien min. Selvfølgelig har jeg ikke noe mer god kjærlighets-følelse å gi han nå, liksom... Han skjønner ikke at han må gi tilbake. Jeg kunne ha forklart han hva kjærlighet er, men vet ikke om det vil utgjøre noen forskjell.

Anonym poster: 597945075c808a7839c8b7b5f80264ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv gjorde jeg det slutt ( vel, han var enig..) pga en hendelse, han har ikke beklaget seg eller noe , men jeg reagerte veldig sterkt, sa mye stygt om han som person, selv om jeg er veldig glad i han. Jeg har ikke gjort noe siden, ingen lyd fra han heller , og dette er en mnd siden. Så selv om jeg sa stygge ting til han, skjelte han ut på det sterkeste, tenker jeg på han HVER dag, nesten HELE fuckings tiden! Så det at han typen idn ikke ønsker deg alt godt videre, vil jeg tro handler om at han fortsatt har sterke følelser for deg, og at dere ikke har funnet ut av ting, at du bare gjorde det slutt uten at han kanskje skjønner hvorfor?

Ja, han har sagt at han er "veldig glad i meg", men den gladheten har jeg ikke merket noe til! Har stort sett bare merket egoisme og selvopptatthet. Han koser ikke engang, han sitter bare og ser og tøyer på kroppen sin!

Anonym poster: 597945075c808a7839c8b7b5f80264ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke si noe?

Gi han tid til å "roe seg", kanskje du får svar fra han med tiden.

Tror han er rolig... Han er kald som person.

Anonym poster: 597945075c808a7839c8b7b5f80264ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres han ut som en drittsekk som du ikke burde savne.

Anonym poster: f787c6d2c37744a80dbd36937a730fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres han ut som en drittsekk som du ikke burde savne.

Anonym poster: f787c6d2c37744a80dbd36937a730fd8

Burde, ville, skulle... Jeg har i det minste gjort det slutt. Det er ikke lett å ikke savne noen man er knyttet til. Det kunne ha vært litt enklere om han hadde sagt noe, og derfor lurer jeg på om det er noe jeg kan si for å få han til å tenke seg om.

Anonym poster: 597945075c808a7839c8b7b5f80264ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...