Gå til innhold

Bør det ikke være karantene på premenstruelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn at de får sitte på isolat fra omverdenen i den perioden? Florerer av skrekkeksempler på at premenstruelle ikke bør diskutere med hverandre. Hva mener dere?

Anonym poster: bcc5b6be7f6a71e70d457615f4ec300b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

at alle premenstruelle er forskjelig, og mann kan ikke låse inne flere milioner kvinner, bare fordi et få tall ikke bør diskutere under den premenstruelle perioden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall bør det være isolat for alle menn som drikker seg full.

Anonym poster: edbe2cfa4bb712ebb677255c1eaffb00

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMS er ikke smittefarlig såvidt jeg vet.

Nei, men i en fjortendagers periode i begynnelsen og slutten av menstruasjonsperioden er mange kvinner totalt irrasjonelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De av oss som faktisk er fornuftige gjenkjenner at det er hormoner som påvirker, sier i fra om at vi irritable slik at nærmeste kan ta litt hensyn, og stopper oss selv fra å handle basert på negative følelser og tanker.

Anonym poster: 675c8f3f34c8b2ab24b85118529e1a7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle det ordnes med arbeidsliv og lønn? En ukes arbeidsfri med pms-stønad fra nav?

Anonym poster: be683352b9a771038bb265ac99341a0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susidusi

Hahaha. Det skulle tatt seg ut.

Da tror jeg at jeg hadde vært mye i karantene, gitt. Men jeg er flink å si ifra til samboeren min at NÅ er jeg premenstruell, så da driver han ikke å tuller så mye med meg som han gjør ellers :) Tommel opp for snille og forståelsesfulle menn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men i en fjortendagers periode i begynnelsen og slutten av menstruasjonsperioden er mange kvinner totalt irrasjonelle.

Med tanke på at jeg er kvinne selv så er jeg klar over fra PMS er (fjorten dager er kanskje litt voldsomt, men). Da burde man vel sette mange gravide i karantene også, mange av dem som er helt drage i ni måneder.

Forøvrig så trodde jeg karantene kun ble satt i gang av frykt for smittsomme sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle mer enn gjerne blitt skånet for omverden, og motsatt når jeg er på mitt mest premenstruelle.

Anonym poster: d59faa19e16d02658cd57417aefef1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde absolutt vært et eget rom for premenstruelle. Helst med boksepute. Jeg hadde gladelig flyttet inn der hver måned for å slippe å ødelegge så mye rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter ikke så mye med humøret egentlig, men blir sinnsykt trøtt, uopplagt og er helt tom for energi. Lever i en tåkeverden... Så ja takk! Kunne gjerne ligget og sovet i 2uker :laugh:

Anonym poster: 5b0fbce351fdfc8bec568756806f0d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns kvinner skulle fått en ekstra utbetaling fra NAV bare fordi de er kvinner. Tenk på belastningen. blod hver måned, graviditet og fødsel. Og også det å måtte tåle en stake oppi der hver dag eller sånt......

Anonym poster: 1fc7b1a2fabc36426189ff8dfde334e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

PMS - beste unnskyldningen for å være bitch. Dere vet at grunnen til at dere blir litt "cranky" er fordi testosteron nivået deres stiger? Nå kan dere tenke dere hvordan vi har det 24/7. Er det rart mannfolk kriger og slåss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...