Gå til innhold

Gutter og følelser


Gjest Kaie

Anbefalte innlegg

hei

Jeg er sammen med en herlig fyr og vi har vært sammen i 4 år snart. Begge er rundt 20 år. Forholdet vårt er veldig bra i grunnen men det er et lite problem. Han er ikke veldig flink å uttrykke følelser. Han er ikke typen som sier glad i deg eller sånne ting så veldig ofte og han kan bli litt dårlig med komplimenter også. Jeg har flere ganger spurt han om han kan bli flinkere med det for min del, men han synes det blir unaturlig og på presset. Jeg vet jo at han er glad i meg, men i og med at vi har et langdistanse forhold for tiden (han er i førstegangstjenesten og skal kanskje fortsette) så blir det av og til litt vanskelig og ikke få den bekreftelsen.

Lurte på om det er noen andre som har opplevd det samme? Kanskje har noen tips til situasjonen? Vil jo ikke måtte presse det ut av han, det vil bare føles enda mer feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier det til ham, menn forstår ikke hint.

Anonym poster: 95de5441c7007b06929016aea91e194a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det til ham, menn forstår ikke hint.

Anonym poster: 95de5441c7007b06929016aea91e194a

Det har hun allerede gjort.

Anonym poster: 7f8bb9b3c8ca75a6f0073c64ab96fa65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det til ham, menn forstår ikke hint.

Anonym poster: 95de5441c7007b06929016aea91e194a

Har snakket med han om det mange ganger når jeg ikke har holdt ut lenger. Nå skal de sies at jeg har masse følelser (sikkert nok for oss begge :P ), men tror ikke jeg overreagerer akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du blir usikker over dette. Ikke så lett å gi deg råd når du har snakket med han, og dette ikke har ført til noe forandring. Men jeg skjønner deg i hvert fall om det hjelper litt :) Det er jo ikke alle som er så romantiske av seg eller klarer å uttrykke sine følelser så ofte. Men siden mangelen på dette gjør deg usikker så bør jo han prøve å møte deg på halvveien her. Det går jo an å ta det litt forsiktig i starten, også kanskje det vil føles mer naturlig for han etterhvert? Håper dere finner en løsning på det og at du slipper å være usikker når han er borte. :) Har du prøvd å ta initiativ til å si at du er glad i han eller gitt han komplimenter?

Endret av idapia89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speilpåveggender

du må nok bare manipulere dette ut av han. Du får som regel ut svaret og hva han tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner veldig godt at du blir usikker over dette. Ikke så lett å gi deg råd når du har snakket med han, og dette ikke har ført til noe forandring. Men jeg skjønner deg i hvert fall om det hjelper litt :) Det er jo ikke alle som er så romantiske av seg eller klarer å uttrykke sine følelser så ofte. Men siden mangelen på dette gjør deg usikker så bør jo han prøve å møte deg på halveien her. Det går jo an å ta det litt forsiktig i starten, også kanskje det vil føles mer naturlig for han etterhvert? Håper dere finner en løsning på det og at du slipper å være usikker når han er borte. :) Har du prøvd å ta initiativ til å si at du er glad i han eller gitt han komplimenter?

Sier fra tid til annen at jeg er glad i han, men når jeg tenker over det er kanskje ikke jeg heller så flink med komplimenter :forvirret:. Kanskje jeg må ta en ny prat, hvor jeg ikke bare sutrer, men heller møter han på halvveien. Vi må jo ofre litt for hverandre begge to :)

du må nok bare manipulere dette ut av han. Du får som regel ut svaret og hva han tenker.

Haha, å prøve å manipulere den fyren er uuumulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være lurt å ta en ny prat med han. Det er som du sier lett å tenke over hva den andre gjør (eller ikke gjør), og glemme sin egen rolle i situasjonen. Jeg tror det kan hjelpe om du prøver å gå foran som et godt eksempel ved å si at du er glad i han og gi han noen komplimenter av og til. Kanskje han synes det er koselig og at det blir mer naturlig for han å svare deg, fremfor å ta initiativ. Jeg skjønner at du ønsker at det skal komme fra han også av og til, men kan jo være greit å vise han i praksis hva du mener først i hvert fall. Bare et tips selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt rart at han er ukomfortabel med å si sånne ting til deg etter så lang tid.

Jeg tror du bare må begynne å si det oftere til han, så bryter du litt isen, på en måte. Da gjør du det mer normalt, og kanskje han blir mer komfortabel med å gi deg komplimenter og si hva han føler!

Jeg har også følt på det at det kan være litt rart og unaturlig å uttrykke følelser med ord, men det er mye enklere å si det når den andre i forholdet sier det først eller ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...