Gå til innhold

Kobberspiral etter fødsel (OBS! ekle detaljer, ikke les hvis du ikke tåler det)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn kobberspiral for et par måneder siden, på seksukerskontroll etter fødsel. Småblødde litt samme dag, men ikke fått tilbake mens etter fødsel enda selv om jeg ikke ammer lengre. Men jeg har så enoooormt med utflod, er det vanlig med kobberspiral? Jeg synes alt jeg leser er at spiralen kan gi kraftigere blødninger, men finner ikkenoe om utflod. I tillegg er utfloden mange dager lyserosa, ellers stort sett klar i fargen. Slitsomt å ha det sånn, masse slimete greier som minner mest om skikkelig forkjølasnørr i konsistens. Det er så papiret blir klissvått av utflod flere ganger når jeg tørker meg etter dobesøk. Mange ganger kan jeg kjenne at det renner når jeg f.eks reiser meg, hopper eller når jeg trener. ÆSJ!

Har ikke så mye erfaring med sånt, etter å ha hatt PCOS i mange år med veldig sjelden mens og aldri eggløsning. Og så masse hormonstimulering osv, plutselig bedring i PCOSen og så en graviditet.

Normalt? Bør jeg kontakte gynekologen som satte inn spiralen? Er rosa utflod å regne som spotting? Vil det gå over eller endre seg når jeg går tilbake til "normalen" etter barseltiden? Har det noe med enda mer feil i hormonene?

Anonym poster: 6a98935d2a347c9e6632d44e38a5c998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at du tilfeldigvis kan ha fåt balteriell vaginose? Det gir økt utflod. Jeg ville bare kontaktet lege først som sist.

Anonym poster: 1ca4209afd45dda654de347b7f1f0283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...