Gå til innhold

Butikker med fine vesker, klær og sko i Oslo - hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først må jeg nevne at jeg ikke er en fjortis som vil bare bruke foreldrenes penger for å kjøpe dyre merkevarer.

Jeg er en nylig utdannet jurist som trenger tips om butikker i Oslo med fine og dyre vesker, klær og sko som passer en mer sofistikert sil jeg vil ha.

Jeg er ikke som regel en som er veldig opptatt av mote, men samtidig vil jeg ha noe fint og flott, selv om det koster ekstra.

Jeg har hørt om Mulberry, jeg sjekket nettsiden deres og så en veske som heter Bayswater. Kan man kjøpe det i Oslo? Finner bare en butikk bak Stortinget, men har ikke mulighet å dra ditt. Noen som vet mer?

Trenger også tips om butikker med klær og sko som passer en dame som er ung jurist og gir tips og råd, som personlig rådgiver når det gjelder passende og matchende ting.

Anonym poster: f426751bef37632c9b4507417abaf7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Manillusion har mye fint om man liker 40, 50 og 60 talls stilen, de har mye flotte kjoler, topper, vesker, hatter etc.

Bare google så finner du hjemmesiden dems og hvor butikken dems ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøst?

Hvis ja.. ta deg en tur på Paleet, det ligger i Karl Johan nesten ved slottet.. etterpå kan du gå til senteret på Egertorget (husker ikke navnet) og på Steen & Strøm som er like ved Egertorget. Hegdehaugsveien har også mange dyre designerbutikker.. er vel noen i Bogstadveien også kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min absolutte favoritt er Garbo i Hegdehaugsveien. Kamikaze er kanskje bedre for det du er ute etter. Disse har rimelig stive priser, men veldig mye pent. For all del, du har nok råd til det, men du bør være forberedt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg unge jurist som såvisst ikke er en fjortis og derfor skal handle merkeklær med egne opptjente midler for å se standsmessig ut på jobb.

Besøk Eger, Ferner Jacobsen, Gant, Hermes, Steen & Strøm, LV, Mulberry, etc.

Kjøp en fin klassisk drakt, først og fremst. Så trenger du en si kåpe eller trenchcoat. Silkeskjerf, hansker, pene sko og belte med matchende lærfarge, skjorte og en enkel veske.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Ja, det er helt seriøst. Men siden jeg har aldri vært opptatt av slike ting før, er jeg ikke kjent med butikkene.

Ja, artikkelen i Aftenposten var begynnelsen, slik at jeg begynte å tenke på det. Da innså jeg at jeg trenger hjelp.

Takk alle sammen for tips. Skal sjekke butikkene. Jeg må finne min egen stil og ikke bare kjøpe det som er eller ser dyrt ut.

Anonym poster: f426751bef37632c9b4507417abaf7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hassan Den Dama på Frogner har mye stilig. Acne har også mye fint, sånn midt på treet dyrt.

Dersom du er i Sandvika kan du sjekke ut noen av butikkene på storsenteret der, du finner både Mulberry, Acne, Marc Jacobs, Filippa K, Marlene Birger o.l

Kjenner jeg er glad jeg ikke trenger tenke på å kle meg flott når jeg skal jobbe, for jeg har virkelig ingen voksen, sofistikert stil, hehe. Fysioterapeuter kan heldigvis dasse rundt i treningstøy på jobb!

Anonym poster: 562744a4d3bb1c898e5651728daa0798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...