Gå til innhold

Facebook deal-breakers


Gjest ninat89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Menn som studerer ved "Livets harde skole"

- Som tidligere nevnt: profilbilde av traktor/trailer/bil/etc, med mindre du faktisk ER en transformer.

- Abonnerer på diverse modeller

- Vennelisten utelukkende bestående av jenter, spredd rundt i Norge og verden, gjerne med avslørende profilbilde.

- dårlig formulerte statuser

- hyppige statusoppdateringer, gjerne uten hverken kommentarer eller likes.

- deling av masse "politiske" bilder som ikke har rot i virkeligheten, som det vei-bildet som florerte for litt siden

- Rasistiske utsagn

Kommer sikkert på flere etter hvert, og ja, jeg er veldig streng :P nå har jeg kjæreste, da, men tenker jo mitt om slike folk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jenter som har 100+ bilder av seg selv i speilet,stranda og lignende. Se på meg jeg er deilig og ønsker oppmerksomhet. Slitsomt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Menn som har svært selvhøytidelige og poserte bilder på facebook er en huge turn off.

Edit: hvis de "liker" latterlige facebooksider som Libertinius, FrP, "Norge for nordmenn" og helt grusomme band. :P

Endret av zazzles
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP-propaganda og bilder av dårlige veier i Norge kontra de supre veiene i Afrika. Jeg hadde dumpet mannen på flekken.

Nei, det hadde du ikke, din gigantiske løgner. At kvinner skriver i denne tråden er dealbreaker for meg.

Anonymous poster hash: 4eeb2...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lei tendens til å slå over i dialekt om personen jeg begynner å like personen i andre enden. Alltid skrevet dialekt i chat (IRC/MSN osv) men skriver bokmål på f.eks. forum og evt. FB-statusoppdateringer o.l.

Blir dette altså sett ned på? :\

Takler ikke folk som skriver på dialekt personlig iallfall. Fullstendig avtenning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takler ikke folk som skriver på dialekt personlig iallfall. Fullstendig avtenning.

Dette skjønner jeg ikke helt at det er flere som synes. Selv har jeg ikke facebook. Men jeg skriver av og til dialekt på sms, til de som har samme dialekt som meg, nordnorsk. Og ellers skriver jeg jo bokmål alltid. Men dersom jeg hadde hatt facebook, og f.eks. skrev en kommentar på dialekt til et bilde, og noen skulle synes det var fullstendig avtennende, ja, da... ville jeg synes det var veldig spesielt. Og avtennende. ;)

Anonymous poster hash: 01739...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ikke helt at det er flere som synes. Selv har jeg ikke facebook. Men jeg skriver av og til dialekt på sms, til de som har samme dialekt som meg, nordnorsk. Og ellers skriver jeg jo bokmål alltid. Men dersom jeg hadde hatt facebook, og f.eks. skrev en kommentar på dialekt til et bilde, og noen skulle synes det var fullstendig avtennende, ja, da... ville jeg synes det var veldig spesielt. Og avtennende. ;)

Anonymous poster hash: 01739...6c0

Vel, selv om jeg også snakker litt dialekt så skjønner jeg ikke hvorfor folk skal skrive som unger på sms eller FB. Retten og sletten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv om jeg også snakker litt dialekt så skjønner jeg ikke hvorfor folk skal skrive som unger på sms eller FB. Retten og sletten.

Det er kortere, mer spontant, uformelt og personlig. Jeg liker det.

Anonymous poster hash: 01739...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke folk som skriver på dialekt personlig iallfall. Fullstendig avtenning.

Jeg har jo funnet ut at enkelte misliker det sterkt, så jeg prøver bare å innordne meg etter hva den jeg snakker med gjør nå for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kortere, mer spontant, uformelt og personlig. Jeg liker det.

Anonymous poster hash: 01739...6c0

Og ekstremt slitsomt å lese ... Heller nynorsk enn dialekt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette også for din egen dialekt?

Ja. Ber faktisk de som skriver dialekt om å skrive bokmål da jeg ikke takler dialektpjattet deres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ekstremt slitsomt å lese ... Heller nynorsk enn dialekt.

Nordnorsk er ikke slitsomt. Istedenfor "jeg er" kan vi skrive "æ e". Kort og kjempeenkelt!

Anonymous poster hash: 01739...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ikke helt at det er flere som synes. Selv har jeg ikke facebook. Men jeg skriver av og til dialekt på sms, til de som har samme dialekt som meg, nordnorsk. Og ellers skriver jeg jo bokmål alltid. Men dersom jeg hadde hatt facebook, og f.eks. skrev en kommentar på dialekt til et bilde, og noen skulle synes det var fullstendig avtennende, ja, da... ville jeg synes det var veldig spesielt. Og avtennende. ;)

Anonymous poster hash: 01739...6c0

Dialekt er ikke et skriftspråk.

Ser jeg folk som skriver med sterk dialekt (spesielt nordnorsk "fettekult shøøø!"), får jeg et uheldig inntrykk av at person er mindre begavet).

Endret av miramis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordnorsk er ikke slitsomt. Istedenfor "jeg er" kan vi skrive "æ e". Kort og kjempeenkelt!

Anonymous poster hash: 01739...6c0

Og slitsomt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjelder dette også for din egen dialekt?

Ja. Ber faktisk de som skriver dialekt om å skrive bokmål da jeg ikke takler dialektpjattet deres.

Jeg synes det er teit med de som egentlig har dialekt, men skriver bokmål på facebook. Hvorfor prøve å skrive annerledes enn man snakker lurer jeg på..

Anonymous poster hash: d53fe...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er teit med de som egentlig har dialekt, men skriver bokmål på facebook. Hvorfor prøve å skrive annerledes enn man snakker lurer jeg på..

Anonymous poster hash: d53fe...a4a

Fordi vi har bokmål og nynorsk som skriftspråk i Norge?

Det finnes en drøss engelske dialekter også, mener du de alle skal 'skrive som de snakker'? Hva med franskmenn? Osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en drøss engelske dialekter også, mener du de alle skal 'skrive som de snakker'?

Mange av dem gjør da det.

Anonymous poster hash: c24c4...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...