Gå til innhold

HSG Røntgen - Pergotime


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

På torsdag var jeg igjen hos legen. Da skulle han sende henvisning til sykehuset for å få tatt røntgen av eggledere og livmor. Jeg fikk også Pergotime som jeg skulle starte med denne dagen.

Fredagen ringer de fra sykehuset å sier at jeg kan komme til røntgen tirsdag - i morgen altså.

Jeg har tatt min siste Pergotime-tablett i dag - og dermed skal eggløsningen komme om ca.4-5 dager.

Så kommer spørsmålet...

Er det noen som vet om man ikke bør ha samleie i dagene etter HSG røntgen ?? I så fall er jo Pergotime-kuren bortkasta denne mnd... Eller?

Kanskje dumt spørsmål....men en lurer jo på allslags....også vil jeg så gjerne prøve denne mnd også.....

Cilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror pergotime-kuren er bortkastet denne mnd, om du ikke ringer for å få flyttet timen din på sykehuset da.

Jeg vet ikke i form til å ha sex i de nærmeste dagene etter hcg-røntgen, men det varierer kanskje.

Ring og snakk med legen/sykehuset, eller snakk med de i morgen når du møter opp, så blir dere sikkert enige

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha sex dagen etter HSG røntgen, om du orker. Jeg var på skirenn dagen etter, så formen varierer nok veldig fra person til person.

Samme dagen skal du ikke, men det er bare 1 døgn du skal vente.

Det som er viktigere er at du ikke har hatt sex mellom siste mens og frem til HSG røntgentimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo ha denne undersøkelsen sånn rett før EL eller noe. Jeg ble gravid samme syklus som HSG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svarene !

I dag har jeg vært på røntgen - og det gikk over all forventning !

Det var ingenting å grue seg til. Var som en annen gyn.undersøkelse.

Jeg fikk antibiotika som jeg skal ta i 6 dg. Jeg spurte hvordan det var med samleie - og da sa legen "du kan nå vente så lenge du går på antibiotika"....... Så nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Har det bra så langt. Har ikke blødd noe slik de forberedte meg på...så kanskje jeg kan følge rådene dere gir... Er jo så klar for å gjøre et forsøk denne mnd. også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror råd fra sykehuset er viktige å følge jeg..

Men så bra at det gikk så greit for deg!

Du fikk ikke antibiotika pga undersøkelsen vel? det har jeg aldri hørt....

Men det var sikkert en bra grunn for å gi deg det. Og som sykehuset sa... du kan jo vente til antibiotikakuren er ferdig... jeg lever litt etter forsiktighets prinsippet når det kommer til medisiner jeg.. men det er nå meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du fikk ikke antibiotika pga undersøkelsen vel? det har jeg aldri hørt....

Jo, Snuppelure. Jeg gjorde det. Legen sa at nå ga de denne kuren til alle. "Føre var"

Og i forhold til samleie...kanskje jeg gjør lurt i å følge legens råd ja..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart... jeg hadde slik undersøkelse for noen få uker siden... og fikk ikke antibiotika..

hum det var rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...