Gå til innhold

Kattefrøkena vår sin bestevenn.....slippe inn eller ikke?


skruf

Anbefalte innlegg

Katten vår har en venn den er sammen med når den er ute, når katten vår er inne står den andre katten ute og remjer noe intenst! Hvis vi har verandadøra på gløtt så er den snar til å smette inn, spiser litt kattemat og går og legger seg. Tar den ut når jeg oppdager den. De har lekt mye sammen siden vi fikk katten vår og den begynte å være ute, ca 1.5 år siden.

Men nå i det siste har det blitt helt ekstremt, jeg synes den står utenfor hele dagen (katten vår er mye inne om dagen og sover, siden hun er ute om natten), den bæljer sånn at jeg og resten av huset blir sprø av å høre på den.

Har skikkelig lyst å ta den inn, men så er det dette at en ikke skal ta inn andres katter.........er ganske sikker på at den har eiere, den er tam, fin og blank i pelsen, ei flott, sort skogkatt. Har prøvd å finne ut hvor den holder hus, men ikke klart det enda.

Hva har dere ville gjort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE ta den med inn, og slutt å la katten spise hos dere!! Katter er ikke snauere enn at de flytter inn hos andre hvis de plutselig finner ut at de trives best der, til eiers store sorg og fortvilelse. Mange folk overtar bare andres katter på den måten der, jævla frustrerende, jeg mistet min katt slik. De kom mer argument "ja men den vil jo være her jo", ja fordi DE gir den mat og slipper den inn ja....

Anonym poster: f662ba23e7333d9c49d7a9161adb6205

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt flyttet også inn hos naboen.. Jeg har derfor ingen problemer med å ignorere katten om jeg skulle vært i samme situasjon, blir det ekstremt hadde jeg hevet vann etter den.

Anonym poster: 5cb4bc59d51a3ed6acfbdb688115bc3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir den ikke mat med viten og hensikt, men katten vår har tørrfor stående fremme. Er verandadøra på en gløtt (lufter av og til, eller når det er varmt inne) så kommer den inn, spiser og går og legger seg med katten vår. Jeg tar den ut når jeg oppdager den. I begynnelsen så brukte hunden vår å bjeffe sånn at katten ble redd og stakk ut igjen, men nå har katten vendt seg til hunden. Hunden bryr seg heller ikke lengre.

Nå f.eks blåser det sterk kuling ute, er kaldt, og katten har stått utenfor og remjet siden ca kl 6 i morges, altså to timer.

Kaste vann på den blir IKKE aktuelt! Hva om pelsen blir våt i kuling og minusgrader???

Må presisere; jeg har enda ikke sluppet den inn med vilje, men den kommer inn selv i ubevoktede øyeblikk. Nå er det drittvær, og jeg har vondt av den. Og ja; vi tar gjennomlufting i huset om vinteren og, så den sniker seg inn da også.

Endret av maya76
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den halsbånd? I såfall kan du feste lapp for å høre hvem den tilhører! Hvis ikke prøv å sett opp en lapp på postkassestativ e.l.

Katten min som bor hos foreldrene stikker stadig til naboen! Får litt mat, litt kos og sover litt! Men alt i alt vet den godt hvor den hører hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min" katt og "din" katt? Katten er sin egen herre, og om den vil være et annet sted enn hos "eieren" og om det andre stedet har folk som vil ha den, så skal den selvsagt få være der.

Alt annet ville vært dyremishandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har ikke halsbånd:) Hadde den hatt det så ville jeg funnet ut hvor den hører hjemme:)

Mest sannsynlig så er den ei katt som er ute når eierene er på jobb og om natta, for det er noen timer på senettermiddagen/tidlig kveld at den ikke er utenfor her. Ellers så sitter den som sagt utenfor her og remjer når katten vår er inne. Med engang vi slipper katten vår ut så stikker de av sammen og er borte i flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om den er merka i ørene :) Har den et lengre nummer så kan du finne eier på dyreidentitet, har den "ID" eller "10" e.l. så betyr det at de er chippa (sånn hvis du ikke visste det bare). Eventuelt så kan du kjøpe et halsbånd og henge på en lapp til eier med nummeret ditt eller noe.

Var i samme situasjon en gang tidligere, men der viste det seg dessverre at katten var fraflyttet. Jeg trodde den hadde eier fordi den bare var her på visse tidspunkt og fordi den hadde vært her i rundt to år, og så frisk og fin ut. Men neida, den hadde gått ute i nesten to år viste det seg. Når den ikke var her så holdt han til på en byggeplass etter at arbeiderne hadde dratt hjem hvor det var lagt varmekabler.

Anonym poster: b94e55104c5c35fc65b25c2cb49d8c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om den er merka i ørene :) Har den et lengre nummer så kan du finne eier på dyreidentitet, har den "ID" eller "10" e.l. så betyr det at de er chippa (sånn hvis du ikke visste det bare). Eventuelt så kan du kjøpe et halsbånd og henge på en lapp til eier med nummeret ditt eller noe.

Var i samme situasjon en gang tidligere, men der viste det seg dessverre at katten var fraflyttet. Jeg trodde den hadde eier fordi den bare var her på visse tidspunkt og fordi den hadde vært her i rundt to år, og så frisk og fin ut. Men neida, den hadde gått ute i nesten to år viste det seg. Når den ikke var her så holdt han til på en byggeplass etter at arbeiderne hadde dratt hjem hvor det var lagt varmekabler.

Anonym poster: b94e55104c5c35fc65b25c2cb49d8c95

Smart ide med å sette på halsbånd med mitt nr:) Så kan de kontakte meg, hvis han har eiere da. Hvis ingen dukker opp så får han nesten få et nytt hjem her, siden han tydeligvis er "bestis" med katten vår. Han er kastrert iallefall ser jeg, så noen må ha han ha hatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har sluppet inn kattekompisen til deres katt. Hun får leke og være sammen med deres katt, men ikke sove eller hvile der. Denne situasjonen er litt annerledes siden de kjenner eieren. Har du holdt den fremmede katten og luktet ordentlig på den? Utekatter lukter ofte mer "vilt" enn huskatter. Huskatter har som regel en duft av "hjemme hos noen" i pelsen. Jeg synes for øvrig at du kan slippe katten inn i yttergangen når været er verst dersom du har mulighet for det, men uten å gi den mat eller kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FiskenBlub

Enig med de over; prøv å finn eier. Kan hende han ikke har noe hjem :(

Litt artig å lese at andre sine katter også har kompis. Min yngstekatt, Wildy, er god venn med foreldrene mine sin mons Pelle. Katten deres bruker å stirre inn stuevinduet når Wildy er inne. Egentlig veldig søtt når han gjør det, men litt små creepy samtidig :P sluppet han inn et par ganger også. Foreldrene mine sin eldste katt flyttet til bestefaren våres som bor i huset vedsiden av dem, startet med at hun fikk mat på verandaen og litt etter litt fikk hun komme inn. Nå bor hun der fast og er bare hos foreldrene mine når søster er på besøk.

Endret av FiskenBlub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet eierene enda, men i natt så slapp jeg han faktisk inn.... Vi har ikke egen "lukket" gang med dører, så han sov i en stol da jeg sto opp i morges.

Det er sterk kuling og det hagler, i natt blåste det så jeg trodde taket skulle gå, og jeg lå og hørte på den hjerteskjærende mjauinga (katten vår er inne om natta i sånt vær, selv om den egentlig er ute om natta), tilslutt så klarte jeg ikke mere, sto opp og åpnet ytterdøra.

Har tatt bilde av den og satt inn annonse i lokalavisa, kommer det ikke respons så får vi ei katte til:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet eierene enda, men i natt så slapp jeg han faktisk inn.... Vi har ikke egen "lukket" gang med dører, så han sov i en stol da jeg sto opp i morges.

Det er sterk kuling og det hagler, i natt blåste det så jeg trodde taket skulle gå, og jeg lå og hørte på den hjerteskjærende mjauinga (katten vår er inne om natta i sånt vær, selv om den egentlig er ute om natta), tilslutt så klarte jeg ikke mere, sto opp og åpnet ytterdøra.

Har tatt bilde av den og satt inn annonse i lokalavisa, kommer det ikke respons så får vi ei katte til:)

Flott at dere har satt inn annonse! Kan jo nesten høres ut som en monsemann som har "rømt" hjemmefra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...