Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hørt om 3 uker gamle barn som ruller hvertfall, og jeg har mye med spedbarn og gjøre

Jeg snakker fortsatt ikke om bevisst rulling over på magen, men små babyer kan fint gjøre bevegelser ubevisst så de havner på siden.

Anonym poster: 2fe345df43a38be706568efd7a551a07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar.

Vi la jenta i egen seng igår, og brukte rundt 30-40min til å få ho til å sovne. Har også lagt ho for å sove i senga si idag på dagtid, og da brukte hun ikke mer enn ett par minutter på å sovne. Så det gikk overaskende bra å få ho til å sovne i egen seng :jepp:

Skrevet

Så fort man tror en rutine er på plass, så endrer det seg. :dry:

Vi startet med soving i vognbag, så soving i sprinkelseng, så samsoving halve natta og nå samsover vi hver natt. Vi sover veldig godt alle tre, selv om mannen dessverre ikke får plass i dobbeltsenga.. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Prinsessa vår samsov med oss den første tiden, men havnet etterhvert i egen seng, og da hun var rundt en måned fikk hun kolikk. Etter dette hadde vi henne i vår seng igjen fordi hun hadde småvondt på natten og våkned ofte og ville ha trøst.

Da hun var to måneder forsvant kolikken, og vi begynte å legge henne i egen seng klokken 7, og der sover hun uten problem. Jeg tror det er greit å gjøre dette tidlig, da jeg har en venninne som har en sønn som ble et år i november, og de lot han samsove i et år før de bestemte at han skulle over i egen seng. Vel, det bød på så store problemer at han fremdeles sover sammen med dem.

Skrevet

Jeg tror det er greit å gjøre dette tidlig, da jeg har en venninne som har en sønn som ble et år i november, og de lot han samsove i et år før de bestemte at han skulle over i egen seng. Vel, det bød på så store problemer at han fremdeles sover sammen med dem.

Alle barn er ulike og det er ikke sikkert hun kunne gjort noe annerledes. Ikke sikkert han hadde villet sove i egen seng selv om de hadde startet tidlig. Du får tenke at du selv er heldig som hadde en datter som godtok å sove i egen seng.

Det skal også sies at det er mange som liker å samsove! Jeg synes det er kjempekoselig, jeg! :biggrin: Det eneste problemet er at senga ikke er stor nok til alle tre.

Kanskje venninna di synes det er koselig at han sover der og at det er derfor hun ikke gidder å ta opp kampen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...