Gå til innhold

Jeg tror jeg kanskje er en profet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om profet er det rette ord heller, men jeg tror jeg er slags kanal for Gud eller noe (eller hvem det enn er). Flere ganger i løpet av en dag så stopper alt opp for meg og jeg ser ting, jeg kan se for meg samtaler, hva jeg skal si for å gjøre verden bedre. Nå nettopp skjedde igjen, satt helt stille i 10 minutter og tenkte hva jeg kunne si til hele verden igjennom youtube for å prøve i hvertfall å få folk til å være snillere mot hverandre. Alt skjer så fort, føles ut som ting bare stopper i kanskje 10 sekunder, kanskje ett minutt, men ser jeg på klokken så har det som oftest godt 5 minutter, 10 minutter og noen ganger 20. Kan nesten sammenlignes med å sitte å se en film, bare at jeg har ingen kontroll. Jeg føler meg alltid så glad etter en slik opplevelse. Det er nesten så hjerte mitt gløder føler jeg og jeg blir rett og slett krydret med opptimisme på at jeg kan gjøre noe, eller i hvertfall prøve.

Det har vært sånn i flere år alt, har ikke vært et direkte problem for meg, men har egentlig bare trodd det var vrangforestillinger, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Det er ikke slik at jeg hører stemmer, i hvertfall føles det ikke slikt. Vanskelig å forklare.

Mange ganger skjer det på engelsk også. I det siste har jeg begynt å skrevet dette ned det jeg hører og ser og når jeg leser gjennom det så er det hvertfall en ting jeg ser, "dette er ikke mine ord, jeg har ikke sagt dette", en slik følelse sitter jeg igjen med da.

Men hvorfor skulle Gud valgt meg av alle? Hva er spesielt med meg? Hvorfor ikke velge en som alle vil høre på og ikke bare ei random jente mange sikkert synes er litt smårar? Og hva skal jeg gjøre? Høre på det, legge ut på youtube eller snakke til folk? Kan vel ikke skade akkurat, da det er ikke noe farlig, eller skal man bare la det ligge?

Har aldri vært så troende heller, noen ganger tror jeg på en gud, andre ganger vet jeg ikke. Og tenker ofte på det da, sammen med bing bang, universet og hele greia og leser en del.

Anonym poster: f53145e1bdbd9346f953aeb062cbb60c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om utredning, dette høres ut som epilepsi.

Anonym poster: 9607960173395df3115e74fb2a5e29c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolog.

Psykolog.

Psykolog.

Psykolog.

Psykolog.

Psykolog.

Psykolog.

Dette er ikke sunt, og jo, du lider av vrangforestillinger, og verre er det når du faktisk tror du er en kanl for gud??

Du trenger behandling, og du trenger det -nå-.

Anonym poster: 649411ed0c14f3673d69f564a2f698f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om utredning, dette høres ut som epilepsi.

Anonym poster: 9607960173395df3115e74fb2a5e29c3

Sikker? Har ikke noe greie på det, men trodde det var sånn at man ligger å rister. For er det ikke. Er bare at jeg plutselig begynner å drømme på en måte uten at jeg har noe kontroll, og alltid samme tema omtrent. Men det skjer aldri farlige situasjoner som når jeg kjører bil, er med andre.

Anonym poster: f53145e1bdbd9346f953aeb062cbb60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epilepsi kommer i mange typer, dette kan være absence seizures el. Ta kontakt med fastlege. Litt rart at Gud skal bruke deg som ikke er troende, uten å overbevise deg 100% om at det er h*n.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som epilepsi, spør du meg. Man sitter definitivt ikke med en gladfølelse etter "føling", for å si det sånn!

Det er jo noen som tror at alle mennesker har hjelpere og at disse kan prøve å påvirke deg. Altså, ikke gud, men din personlige hjelper. Kanskje det kan være interessant å forsøke med personlig utvikling i den retningen. Men ta en prat med fastlegen også, for å utelukke psykiske faktorer.

Anonym poster: 4f53cced2e3917913b097162032b2619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epilepsi kommer i mange typer, dette kan være absence seizures el. Ta kontakt med fastlege. Litt rart at Gud skal bruke deg som ikke er troende, uten å overbevise deg 100% om at det er h*n.

Sa ikke direkte at jeg ikke var troende, men ikke så troende. Har ikke lest Bibelen, vet ikke hva jeg tror egentlig. Har vel egentlig min egen tro kan man si, blandet med vitenskap og alt. Så for meg er det ikke Gud i bibelen jeg nødvendigvis tror på. Det er litt komplisert kan man si i mitt tilfelle.

Men får vel ta meg tur til legen i morgen. Men er dette så alvorlig egentlig?

Anonym poster: f53145e1bdbd9346f953aeb062cbb60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleecejakke

Epilepsi kan være så mangt. Hadde en venninne som var helt normal, men plutselig våknet og ikke husket noe. Vi andre så det ikke på henne.

Uansett, dette er vrangforestillinger og disse kan behandles. Jeg ville begynt med en tur til fastlegen. Det som er dumt med vrangforestillinger er at de kan eskalere. I tillegg handler det om å beskytte seg selv. Slik som det er nå tror du på dette og du vil fortelle om dette som du var en profet, på denne måten vil du skade omdømmet ditt. Andre mennesker vil forstå at du er syk, mens du selv kanskje ikke har denne innsikten etterhvert. Dersom du blir frisk fra dette vil du se at det å fortelle om dette som en profet ikke er det fornuftige valget, men når man er syk ser man det ikke på samme måte.

Ta kontakt med fastlegen din og forklar sitasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

At ting stopper helt opp og du ikke har noen kontroll over kroppen er ikke ok+. Du bør definitivt få profesjonelle til å ta en titt på deg.

Tenk deg om dette skjer i en alvorlig situasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle utlendinger tror de er profeter eller guds gave til verden...

Anonym poster: 6ee3f817f25398f677b27f6193c55d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vet selv at det ikke er gud som prøver å få kontakt?

Ikke gjør som en dude jeg så i en film en gang, han fikk også slags beskjeder osv fra gud. Eller en sånn liste med navn på "demoner" han skulle drepe. Var jo bare vanlige mennesker så klart...

Ikke at den filmen er ekte, men du skjønner.

Om gud VIRKELIG prøvde å gi deg beskjeder og lignende tror jeg han ville gjort det mer tydeligere for deg ?

Men for all del, jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags beskjeder er det du får fra dette vesenet da? Og har du forsøkt å spørre hvem det er?

Anonym poster: 4f2c6887efda90d506e48e67b684c3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ned, publiser på YouTube. Vi kan bedømme om du er profet eller syk.

Anonym poster: 3f6ab48651642c47757ad001d9e68158

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om profet er det rette ord heller, men jeg tror jeg er slags kanal for Gud eller noe (eller hvem det enn er). Flere ganger i løpet av en dag så stopper alt opp for meg og jeg ser ting, jeg kan se for meg samtaler, hva jeg skal si for å gjøre verden bedre. Nå nettopp skjedde igjen, satt helt stille i 10 minutter og tenkte hva jeg kunne si til hele verden igjennom youtube for å prøve i hvertfall å få folk til å være snillere mot hverandre. Alt skjer så fort, føles ut som ting bare stopper i kanskje 10 sekunder, kanskje ett minutt, men ser jeg på klokken så har det som oftest godt 5 minutter, 10 minutter og noen ganger 20. Kan nesten sammenlignes med å sitte å se en film, bare at jeg har ingen kontroll. Jeg føler meg alltid så glad etter en slik opplevelse. Det er nesten så hjerte mitt gløder føler jeg og jeg blir rett og slett krydret med opptimisme på at jeg kan gjøre noe, eller i hvertfall prøve.

Det har vært sånn i flere år alt, har ikke vært et direkte problem for meg, men har egentlig bare trodd det var vrangforestillinger, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Det er ikke slik at jeg hører stemmer, i hvertfall føles det ikke slikt. Vanskelig å forklare.

Mange ganger skjer det på engelsk også. I det siste har jeg begynt å skrevet dette ned det jeg hører og ser og når jeg leser gjennom det så er det hvertfall en ting jeg ser, "dette er ikke mine ord, jeg har ikke sagt dette", en slik følelse sitter jeg igjen med da.

Men hvorfor skulle Gud valgt meg av alle? Hva er spesielt med meg? Hvorfor ikke velge en som alle vil høre på og ikke bare ei random jente mange sikkert synes er litt smårar? Og hva skal jeg gjøre? Høre på det, legge ut på youtube eller snakke til folk? Kan vel ikke skade akkurat, da det er ikke noe farlig, eller skal man bare la det ligge?

Har aldri vært så troende heller, noen ganger tror jeg på en gud, andre ganger vet jeg ikke. Og tenker ofte på det da, sammen med bing bang, universet og hele greia og leser en del.

Anonym poster: f53145e1bdbd9346f953aeb062cbb60c

Hvilken gud er det snakk om? Hvis det er den kristne gud eller Allah, så tviler jeg på at han ville valgt en kvinne til sendebud for å si det sånn. De gudene der er som kjent ikke så glad i at kvinner får oppmerksomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er forskjellen mellom den kristne Guden og Allah?

Anonym poster: a4b85c3bcd9c4b076718e21445efb186

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant desverre ikke noe om "Profet på Kvinneguiden" hverken i gamle eller nye testamentet, så du er nok ikke det. Sorry.. :blomst:

Men det er jo lov til å bli inspirert til å gjøre noe godt for verden uten at man er en gudommelig skikkelse for det :)

Anonym poster: 09eba8d89dae6f837e8053899b3df1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen mellom den kristne Guden og Allah?

Anonym poster: a4b85c3bcd9c4b076718e21445efb186

Ingenting. Samme Gud i alle de sanne religioner.

Når det er sagt, vil jeg og råde TS til å ta kontakt med en profesjonell om hun mener dette ødelegger for henne. Gud sender ikke flere profetier før Dommedagen, så jeg tviler på at det er derfra du får det. Ta i alle fall komtakt med en profesjonell for å se om dette er et farlig tegn som krever hjelp, og hvor sterkt det egentlig går på deg mentalt og fysiskt. Å miste kontrollen over kropp og sinn kan bli svært uheldig om det er i alvorlig nok grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...