Gå til innhold

Brystreduksjon -konsultasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Jamila
Skrevet

og jeg ble operert forrige tirsdag, altså en drøy uke siden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Her er jeg igjen. Har tatt ut klips og bandasje i dag.

Bandasjen har klødd innmari de siste dagene, så det var godt. Bandasjen satt godt fast, men sårene var jo polstret, så det var ikke noe problem å ta av.

Var litt væske på kompressene, men ikke mye. Rundt brystvortene var det lagt en rutete "tråd-bandasje", jeg var redd den skulle sitte fast. Men den hadde vist vaselin på seg, så den gikk lett av. Klipsene gjorde ikke vondt i det hele tatt, noen av de kjente jeg ikke, andre nappet litt, men det var altså overhode ikke vondt. Var vel 10-15 klips på hvert bryst.

Sårene som går ned fra brystvortene var ikke helt grodd, det væsket litt (men ikke verk). Sykepleieren ville derfor vente med å teipe disse, og jeg fikk på en liten kompress isteden. Resten ble tapet.

Har følelse i hele brystet, men ikke i selve brystvorten. Men det kommer seg nok.

Hvordan ser de så ut?

Har et og annet gul/grøn blåmerke. De er fine og faste og jeg kan faktisk SE brystvorten når jeg titter ned!!! Det kunne ejg ikke før. Jeg går akkurat inn i min 70C som jeg hadde med, men jeg merker nå at kanskej jeg burde gå opp til 75, har jo ikke like behov for at den sitter stramt rundt bysten. (Uansett så er dette en sports-bh og ejg er sikkert litt hoven, så jeg venter og ser).

Brystvortene er jo preget av at de er faestet på nytt, men det ordenr seg nok på sikt (ihvertfall sa hun det). Hun sa også at det som nå kan synes som klumper/ujenvheter vil bedre seg, når overflødig væske forsvinner og de "faller på plass". Det ene brystet er kasnekj litt større enn det andre (men slik var de i enda større grad før operasjonene også).

Jeg er kjempefornøyd! Jeg gik og smilte hele Bogstadveien ned etterpå. Og jeg har sett meg lenge i speilet og jeg har dusjet og alt er brA. fØLER MEG OGSÅ MINDRE HEMMET NÅ SOM BANDASJEN ER VEKK.

Sitter tilogmed i bh og skriver nå, for da kan jeg titte ned på de hele tiden, og det ser så fint ut!!!!

Om de ikke jevner seg ut, om det blir stygge arr (ser jo ut til at det skal bli fint, så utgangspunktet er bra) osv bryr jeg meg ikke om. For de er mindre og fine og mine. De er faste og litt spretne og jeg passerer blyanttesten.

Dette angrer jeg ikke på.

Overhodet ikke.

Jeg er så glad!!!!!!!!

Om en uke skal jeg til kirurgen igjen for kontroll, så er jeg ferdig.

Skrevet

*heiser flagget-smiley for Poirot sine nye pupper* :tommelsmil:

Det er så bra at alt går bra!!!

Kjempegøy å lese og ganske snodig, utenkelig, science fiction-aktig å se for seg små, litt sånn spretne pupper... WOW! :D

Hva skal du gjøre nå da?

Tape i noen uker for å sikre at arrene blir pene? Må du smøre huden slik at den gor o godt og holder seg/blir pen...eller hva??

Gjest Poirot
Skrevet

Hva skal du gjøre nå da?

Tape i noen uker for å sikre at arrene blir pene? Må du smøre huden slik at den gor o godt og holder seg/blir pen...eller hva??

Har skjønt at ulike sykehus gir litt ulike "regler" for hva man skal gjøre videre. Jamila tok jo eks av bandasjen mye raskere enn meg, hadde ikke dren osv.

Men jeg har ihvertfall fått beskjed om å vente med aerobic osv til 6 uker etter operasjonen, ta det svært rolig i 3 uker. Tape i 3 mnd og bruke sport-bh dag og natt i 3 mnd. Dette fordi det kan ta mange uker før brystene finner sin helt naturlige fasong.

Ikke fått beskjed om å smøre meg. Men er blitt ganske sår etter at jeg ble vasket med plastergjerner rundt om kring. Er litt rød og ru.

Gjest Anonymous
Skrevet

:klem:

Grattis med nye pupper :-)

Godt å høre at det gikk bra med deg :-)

Gjest Jamila
Skrevet

Grattis, Poirot!! Så herlig å høre at du også ble fornøyd!!!

Hva med en ny bandasjefri kaffetur?

Jamila

Skrevet

Jeg vil også bo i Oslo og komme og kikke på puppene deres... *furtent* :tunge1:

Gjest Poirot
Skrevet
Grattis, Poirot!! Så herlig å høre at du også ble fornøyd!!!

Hva med en ny bandasjefri kaffetur?

Jamila

OK

Men jeg har ikke helt oversikt over programmet de nærmeste dagene. Kommer tilbake til saken. (Så får sårene mine grodd litt til også)

Gjest Poirot
Skrevet

Har nå tatt på meg en genser jeg brukte dagen før operasjonen. Forandringen er egentlig ganske bisarr. Jeg har liksom fått mye lengre overkropp (positivt), og synes nå at de nye puppene er supersmå. Men det er de jo egentlig ikke, de er jo en god str C.

Vil nok ta litt tid før jeg slutter å studere meg i speilet.

Skrevet

Blir det sånn at kjolene og genserene du brukte før rekker fem cm lenger ned på kroppen nå...

Skjønner deg godt - jeg hadde blitt helt hypnotisert av mulighetene jeg.. Og hadde sannsynligvis gått amok på nærmeste H&M-butikk sin undertøysavdeling etter at jeg hadde glant meg ferdig....

Får så lyst jeg også når jeg hører hvor fornøyde dere er...

Gjest Poirot
Skrevet

Hm, ja når du sier det er genseren blitt lenger....

Men de ser ganske små ut under genseren synes jeg. Men jeg vet jo med hodet mitt at de ikke er det. Tar nok bare litt tid å venne seg til. Fine er de ihvertfall!!

Skrevet
Hm, ja når du sier det er genseren blitt lenger....

Men de ser ganske små ut under genseren synes jeg. Men jeg vet jo med hodet mitt at de ikke er det. Tar nok bare litt tid å venne seg til. Fine er de ihvertfall!!

*ler litt av Poirot foran speilet* :ler:

Tenk nå kan du begynne å bruke høyhalsede gensere igjen uten at det ser ut som du har ballonger foran!

(Mulighetene er uendelige!!!)

Gjest Poirot
Skrevet

Skulle plastre på kompresser etter å ha vist sambo resultatet. Ble litt kvalm jeg. Av hele opplegget, med sår som væsker (ikke mye, men jeg vet at de gjør det og det holder), bryster med plaster på og brystvorter fullstendig uten følelse (rart å ta på noe varmt og mykt som er din kropp uten å kjenne det).

Er ikke så bra med sår på meg selv. Måtte gå og legge meg nedpå et par minutter, jeg.

Men sambo syntes de var flotte, sa han ikke hadde forventet et slikt yppig resultat. ("De ser jo nesten litt ut som silikonpupper, jo")

Skrevet

Angående smøring, så tenkte jeg at jeg kunne anbefale ren aloe vera å smøre på med jevne mellomrom. Smøre på, la det tørke i friluft noen minutter og sett på tape igjen. Mora mi gjorde dette med arrene på sine bryster (hun ble operert i vår), og i følge kirurgen på 3 mnd kontrollen hadde arrene vært mye finere, og grodd raskere enn han hadde trodd. Er sikker på at det er pga aloe veraen. Uten at det liksom skal virke som reklame, hehe.

Bare ett lite tips fra meg altså.

Gjest Poirot
Skrevet

Men tapen skal jo sitte på uten å tas av, for når man tar den av river man opp skorpen og det kan danne styggere arr?

Selv er jeg litt lei meg om dagen fordi såret nedover ikke helt vil gro så raskt som jeg vil. Det blør litt støtt og stadig og jeg har på kompresser isteden for tape. Vanskelig sted å skifte på selv, må derfor se i speil. Og synet blir liksom litt mer detaljert enn jeg synes er ok....

Men vondt har jeg ikke og det er ikke annen væske enn litt blod.

Allede andre arrene ser jo ut til å gro så fint som bare det, og jeg som ikek kan så mye omslikt blir litt pysete.... :cry:

Skrevet

Ååja, sånn ja. :roll:

Mente selvfølgelig når den første tapen kan fjernes etter noen uker. Da bytter man jo teip jevnlig, ikke sant. Før det er det jo nytteløst. :wink:

Skrevet

Jeg lot mine arr lufttørke litt for de løsnet etterhvert av svette og dusjing. Du kan jo smøre da, ellers så gror de nok uansett hold de bare unna sola et halvt års tid.

Gjest Poirot
Skrevet

Jaja.

Min operasjon har ikke gått fullt så knirkefri som de andres her inne. Det ene brystet blør enda pga hematom, men det gjør ikke vondt. Dessuten er blodtilførselen på undersiden dårlig slik at jeg måtte klippe vekk litt hud i går. I dag har ejg fått resept på brannskadesalve og mer antibiotika.

Men jeg har ikke vondt, størrelsen på brystene er super og alt annet går bra, så jeg angrer ikke.

Gjest Jamila
Skrevet

...og min går fremdeles kjempebra. Hadde antydning til verk i et sting i forrige uke, men har gått uten bh og tape i noen timer hver dag for å la de tørke, og nå er de normale igjen.

Arret rundt brystvorten gror fint, de andre arrene gror litt saktere men ser også bra ut. Er fryktelig irriterende med sytråden som stikker ut her og der, lurer litt på når den kommer til å ramle ut? (er slik som skal gå bort av seg selv)

Jeg er bare lykkelig, jeg.

Tusen takk til alle dere her inne som jeg har diskutert med underveis, det har vært uvurderlig støtte. Særlig takk til Poirot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...