Gå til innhold

Reklamasjon på tv og kjøleskap?


Blondyp

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på om dette er rette plassen og poste det,men prøver.

1. kjøpte ett kjøleskap på elkjøp for 6 mnd siden, men nå er det begynt å lage en veldig rar lyd.. noen som vet om man får byttet det inn eller reprasjon fra elkjøp når det er 6 mnd siden det er kjøpt?:)

2. Er det noen rettigheter på kjøp av tv ? Tven som også er kjøpt på elkjøp bruker 5 min på å slå seg på, og bildet hopper hele tiden. Vi dro og klaget da den ikke fungerer som den skal, men fikk beskjed att det var 30 dager returrett.. Stemmer dette? trodde det var noen år med garanti på tv'er og sånt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Norge er det 5 års reklamasjonsrett på produkter som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Returretten de snakker om er en rettighet som Elkjøp gir deg, uavhengig om det er noe galt med produktet.

Anonym poster: e6b51ebbcee23cab14bacfb19be9f24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste har ett års garanti, selve butikken har 30 dagers full retur uansett grunn, også de 5 årene med reklamasjonsrett som nevnt.

Anonym poster: a0e0e2b2b35315bd2bea9e56c91949dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på om dette er rette plassen og poste det,men prøver.

1. kjøpte ett kjøleskap på elkjøp for 6 mnd siden, men nå er det begynt å lage en veldig rar lyd.. noen som vet om man får byttet det inn eller reprasjon fra elkjøp når det er 6 mnd siden det er kjøpt? :)

2. Er det noen rettigheter på kjøp av tv ? Tven som også er kjøpt på elkjøp bruker 5 min på å slå seg på, og bildet hopper hele tiden. Vi dro og klaget da den ikke fungerer som den skal, men fikk beskjed att det var 30 dager returrett.. Stemmer dette? trodde det var noen år med garanti på tv'er og sånt? :)

Jeg blir enda sjokket over hvor lite forbrukere egentlig vet.

På nettet finner du kjøpsloven osv.

Send en mail til butikken,be om at de henter sakene deres.

De skal ha mulighet til å rette op feilen, før du får nytt.

Husk å se om kjøleskapet er i vater før du klager

Anonym poster: cfb39d6996236ad2330153559e990dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det skyldes sannsynligvis at kjøleskapet ikke står i vater, og er ikke butikkene skyld.

2. Her er det sannsynligvis en feil på apparatet, og butikken plikter å reparere eller bytte kostnadsfritt for dere. Dere har nok bare vært uheldig med personen dere snakket med. Jeg har aldri hatt problemer med Elkjøp på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...