Gå til innhold

Rammemadrass kontra kontinental


2shy

Anbefalte innlegg

Du har gjerne flere typer ben å velge mellom. Velg høye, veldig irriterende å ikke komme til skikkelig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har gjerne flere typer ben å velge mellom. Velg høye, veldig irriterende å ikke komme til skikkelig. :-)

Ja var det jeg tenkte jeg skulle gjøre. Men det kan jo ikke bli for høye bein heller, jeg skal jo klare å komme meg oppi senga også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Ja var det jeg tenkte jeg skulle gjøre. Men det kan jo ikke bli for høye bein heller, jeg skal jo klare å komme meg oppi senga også :fnise:

Jeg valgte de høyeste bena jeg kunne få til vår Svane Zefir kontinental! 22 cm høye! Og det er superdeilig! (Treben- ikke sokkel som på bildet) Ikke snakk om å dra seg opp av senga - bare svinge bena ut! Det ser ikke rart ut. Det lure med denne kontinentalsenga er at den består av to 90cm enheter. Så kan partnerne ha ulik hardhetsgrad. Og man havner aldri i "dumpa" i midten eller forstyrres av at madrassen beveger seg når partneren rører på seg.

Supergod seng - etter at vi fikk den har det blitt "borte bra men hjemme best"!

svane-med-trykkavlastning-som-er-best-i-test.jpg?bc=White&w=546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, for en deilig seng! Ja da skal jeg sannelig gå for litt høyere ben, jeg ser for meg at senga blir seende veldig majestetisk ut da :)

Jeg hadde Jensen rammemadrasser før, 2 stk satt sammen, og en stor overmadrass. Der og kan man jo velge ulike fasthetsgrader, veldig flott. Det jeg lurer på nå, er om det er bedre å ligge i en vanlig ramme med overmadrass (fortsatt Jensen), eller om kontinentalløsning er bedre? Eller hippsomhapp?

Vet du hvor høy senga deres er fra gulv til overmadrass med så høye ben? Jeg tenker sånn i forhold til nattbord, er fint når nattbordet ihvertafall når madrasskanten og går noenlunde kant i kant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg har prøveligget litt igjen, og jeg kunne raskt konkludere med at Jensen Nova Pocket ikke var noe for meg likevel. Det jeg kunne konkludere med, var at Jensen Diplomat og Jensen Ambassadør rocket (eller bysselullet) min verden. Men akk, den prisen. Skulle dog komme til knallpris om et par uker, så jeg får Jensen Ambassadør kontinental til ca 17 000, evnt Diplomaten til ca 13 000 (de hadde bare cirkatall og med litt forbehold siden det ikke var klart). Jeg har vært hos både Skeidar og Bohus, og har skjønt det sånn at Ambassadøren er litt ala Opal (skeidar fører Opal, Bohus fører Ambassadør)

Er det galskap å kjøpe en seng man ikke har råd til? Haha. Med Ambassadør sin kan jeg betale 10 000 og evnt ta resten på avbetaling over 9 mnd´er (rentefritt).

Pus, og dere som har Jensen, hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal gå for Ambassadør! En god seng er den viktigste investeringen du kan gjøre. Lommeboka må bare tilpasse seg ryggens ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du skal gå for Ambassadør! En god seng er den viktigste investeringen du kan gjøre. Lommeboka må bare tilpasse seg ryggens ønsker.

Hva med Diplomat?

Ja jeg er helt enig med deg at god seng er den aller aller viktigste investeringen, men jeg må ha et lite snev av fornuft oppi det her også :)

Jeg prøvde Jensen First også, full pris rett i underkant av 13 000, kommer på tilbud til rundt 9 000 slik den Jensen Nova Pocket koster nå. Jensen First var langt bedre enn Nova, men det er klart at Ambassadør slo jo alt ned i støvlene :ler:

I forhold til Ambassadør og Opal, kjenner du til om det er noe forskjell? De virket å være relativt like i pris og komfort. Softline II overmdrass på begge disse, Softline I på de andre. Hvilken hadde du, Olive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ambassadør, uten at jeg vet hva overmadrassen heter. Har plutselig blitt en stund siden jeg kjøpte den :) Diplomat var med i beregningen helt til slutt her også, men mannen min syns Ambassadør var best. Nå i etterkant er jeg veldig glad for det, da det er den beste senga jeg noen gang har hatt.

Opal har jeg faktisk ikke prøvd, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Dere gjør meg misunnelig. Jeg vil også ha Jensen. Har vært så heldig at jeg har prøvd den på flere hoteller, pluss at eksen hadde Jensen så jeg vet at ryggen min liker dem godt. Har Tempur overmadrass på min nåværende seng, så jeg ligger ikke akkurat dårlig nå heller, men innbiller meg at Jensen passer min rygg enda bedre.

Ville nok (eller vil når jeg kommer så langt) gått for kontinental, men kan ikke ha så veldig høye ben siden jeg har skråtak på soverommet. Selvsamme skråtak lager også rabalder for sengegavlen - den blir akkurat litt for høy. (Er nemlig enig med LillePus i at det blir mer helhet over det med sengegavl).

Dermed regner jeg med jeg kommer til å lande på (bokstavelig talt) Jensen Ambassadør - må bare få fylt opp kontoen litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opal føres av Skeidar, Ambassadør av Bohus. Jeg føler de var noenlunde like hverandre, uansett kom Ambassadøren best ut i pris pga rabatten.

Jeg hadde diplomat en gang tidligere, men det var rammemadrasser og ikke kontinental. Var nok litt for fast i den fasthetsgraden jeg hadde valgt da (fast og ekstra fast), men likevel, det var himmel. Men Ambassadøren er vel hakket bedre har jeg skjønt, selv om jeg tror jeg skal klare å sove veldig godt i diplomaten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Dere gjør meg misunnelig. Jeg vil også ha Jensen. Har vært så heldig at jeg har prøvd den på flere hoteller, pluss at eksen hadde Jensen så jeg vet at ryggen min liker dem godt. Har Tempur overmadrass på min nåværende seng, så jeg ligger ikke akkurat dårlig nå heller, men innbiller meg at Jensen passer min rygg enda bedre.

Ville nok (eller vil når jeg kommer så langt) gått for kontinental, men kan ikke ha så veldig høye ben siden jeg har skråtak på soverommet. Selvsamme skråtak lager også rabalder for sengegavlen - den blir akkurat litt for høy. (Er nemlig enig med LillePus i at det blir mer helhet over det med sengegavl).

Dermed regner jeg med jeg kommer til å lande på (bokstavelig talt) Jensen Ambassadør - må bare få fylt opp kontoen litt først.

Jeg har vært flink til å spare, så nå unner jeg meg en Jensen :ler: Jeg la meg faktisk ned på den Star Pocket kontinentalen fra skeidar til 6000 kr og tenkte at den ikke var så verst (jeg gjør alt jeg kan for å være prisfornuftig), men med en gang jeg skiftet over til en Jensen så..vel..it´s love.

Vet du hvilken type Jensen hotell bruker? Det blir jo som å ligge på hotell hjemme hos seg selv hver natt! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink til å spare, så nå unner jeg meg en Jensen :ler: Jeg la meg faktisk ned på den Star Pocket kontinentalen fra skeidar til 6000 kr og tenkte at den ikke var så verst (jeg gjør alt jeg kan for å være prisfornuftig), men med en gang jeg skiftet over til en Jensen så..vel..it´s love.

Vet du hvilken type Jensen hotell bruker? Det blir jo som å ligge på hotell hjemme hos seg selv hver natt! :sove:

Det som også taler i mot å kjøpe disse billigere typene er at trekk til overmadrass kun kan vaskes på 40 grader, i motsetning til 60 grader hos Jensen. Jeg heller veldig mot ambassadøren nå, fordi jeg fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvilken type Jensen hotell bruker? Det blir jo som å ligge på hotell hjemme hos seg selv hver natt! :sove:

Nei, det kan jeg ikke huske. Jeg har snikkikket og fått med meg at det har vært Jensen, men ikke hvilken type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært flink til å spare, så nå unner jeg meg en Jensen :ler: Jeg la meg faktisk ned på den Star Pocket kontinentalen fra skeidar til 6000 kr og tenkte at den ikke var så verst (jeg gjør alt jeg kan for å være prisfornuftig), men med en gang jeg skiftet over til en Jensen så..vel..it´s love.

Bra plan forresten. For min del har det vært den Tempur overmadrassen min som har stoppet meg. Man kaster ikke ut en Tempur som man sover godt på. Men nå begynner den å bli litt....aldrende, så nå kan et bytte forsvares. Men siden jeg kjøpte meg bil nå i vår så føler jeg kontoen må etterfylles litt, men garanterer ikke helt for hva som skjer når feriepengene ankommer :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra plan forresten. For min del har det vært den Tempur overmadrassen min som har stoppet meg. Man kaster ikke ut en Tempur som man sover godt på. Men nå begynner den å bli litt....aldrende, så nå kan et bytte forsvares. Men siden jeg kjøpte meg bil nå i vår så føler jeg kontoen må etterfylles litt, men garanterer ikke helt for hva som skjer når feriepengene ankommer :ler: .

Jeg vurderte IKEA sitt svar på Tempur, for jeg husker jeg lå veldig godt på slik type madrass under et lengre opphold i USA. Men, jeg har det iskaldt på soverommet, jeg har vinduet åpent selv i 30 minus. Sånn sett tror jeg det funker dårlig med tempur for meg :)

Jeg kjøpte også bil i høst :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte IKEA sitt svar på Tempur, for jeg husker jeg lå veldig godt på slik type madrass under et lengre opphold i USA. Men, jeg har det iskaldt på soverommet, jeg har vinduet åpent selv i 30 minus. Sånn sett tror jeg det funker dårlig med tempur for meg :)

Jeg kjøpte også bil i høst :plystre:

Ååååh, der ble du nettopp min gode fé eller noe sånt - kan du så kan jeg (kjøpe bil OG seng) :ler: .

Tror ikke du skal være så redd for akkurat det der med Tempur altså, den kjennes riktignok som om man legger seg ned på en haug murstein dersom man legger seg på kald madrass, men den "tiner" fort av kroppsvarmen.

(Men skjønner godt at Jensen har vunnet ditt hjerte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner jeg blir ganske misunnelig av dette sengesnakket. :) Ønsker meg kontinentalseng og skjønner jeg må prøveligge Jensen etterhvert. Med kontinentalseng og hodegavl vil soverommet endre karakter totalt.

*spare, spare, spare*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, der ble du nettopp min gode fé eller noe sånt - kan du så kan jeg (kjøpe bil OG seng) :ler: .

Tror ikke du skal være så redd for akkurat det der med Tempur altså, den kjennes riktignok som om man legger seg ned på en haug murstein dersom man legger seg på kald madrass, men den "tiner" fort av kroppsvarmen.

(Men skjønner godt at Jensen har vunnet ditt hjerte.)

Ja den gjør jo det, men den gir liksom ikke samme "jeg vil bare ligge i denne sengen for alltid" følelse slik Ambassadøren gjør :ler:

Jeg har tenkt å rydde opp i ALT jeg har av gamle ting, klær, osv, og selge det. Det gir fort inn noen tusenlapper skal jeg si deg, og det kan brukes på seng :)

Nå er spørsmålet, mørk grå eller lys beige trekk?

Kjenner jeg blir ganske misunnelig av dette sengesnakket. :) Ønsker meg kontinentalseng og skjønner jeg må prøveligge Jensen etterhvert. Med kontinentalseng og hodegavl vil soverommet endre karakter totalt.

*spare, spare, spare*

Jaaaa, prøveligg Jensen og du skjønner hvor feriepengene dine går :ler:

Jeg skal ikke ha hodegavl med det første, men det er kun fordi jeg er skrapa fant hvis jeg kjøper Jensen. Neste år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for mørk grå tror jeg. Innbiller meg at fremtidig støv synes lettere på de beige. På de mørk grå synes bare ferskt støv og da må man jo støvsuge :danse:

Måtte forresten le av "jeg vil bare ligge i denne senga for alltid", for det er akkurat sånn de føles.

Hva slags madrassfasthet går du for? Jeg tror jeg må på medium eller myk eller hva det nå kalles, for ryggen min har aldri likt harde madrasser noe særlig og i og med at det er flere soner med fjærer så regner jeg med de støtter bra der de skal støtte også i en litt myk madrass.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for mørk grå tror jeg. Innbiller meg at fremtidig støv synes lettere på de beige. På de mørk grå synes bare ferskt støv og da må man jo støvsuge :danse:

Er det forskjell på ferskt og mindre ferskt støv? :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...