Gå til innhold

Sykdom og barnehage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange karriærekvinner sender barna sine i barnehagen, for å slippe å ha noe med de å gjøre mens de er syke.

De har jo tross alt ikke tiden til det.

Anonym poster: b001eb9b5eacabc6342233750926cefb

Ja, for det er bare kvinner som er foreldre. :ironi:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss har eldste på 8 hatt influensa to ganger alt og hvert syk 10 hverdager, "heldigvis" fikk hun influensa andre gangen i vinterferien hvor vi allerede hadde planlagt ferie.

Minste på 6 har også hatt to runder med influensa og overlappet søster litt, hun syk 2-3 dager før han og han syk 2-3 dager etter at huk ble frisk..

Så her har vi alt tatt i bruk 5 av 10 dager hver, hadde de blitt syke uka før/etter vinterferien hadde vi måtte bruke opp alle dagene før 1. Mars!!

Stemmer for flere sykedager for barnehagebarn.

Vi er så "heldige" at vi har 20 dager hver på minsten for han er prematur og blir ofte syk. Så vi har litt å gå på, men tenker alle burde hatt det, får man 2 runder med influensa + omgangssyke så løper de 10 dagene fort...

Ja ikke sant?? Det skal nemlig ikke så mye til før alle dagene er brukt opp!

Spessielt ikke om man har den lave terskelen bhg ønsker for å holde barn hjemme.

Og uansett burde det vært 10 dager pr barn i det minste, siden ungene ofte ikke er syke samtidig....

Jeg kjenner mange som har/nesten har brukt opp sykt-barn dagene sine allerede i år, og de kommer til å slite når høstforkjølelsene slår til!

Anonym poster: a4e3f04c76483334cdcd4fcf61e43142

Skrevet

Ja, skikkelig bra dersom alle hadde hatt 40 dager med fri ved barns sykdom :ironi:

Man burde i hvertfall få flere per barn, nå har man jo 10 hver for 1 barn, og like mange dager ved 2 barn.

20 dager totalt for 2 barn er lite, mine er ofte syke i ca en uke når de har feber, ved omgangssyken skal de holdes hjemme 48 timer etter siste oppkast, så da går det fort 3-4 dager til det også..

Og barna blir jo sjelden syke likt..

I fjor hadde vi vannkopper på begge, en først syk så fikk den andre det 4 dager etter på.. Vi var hjemme i 2 uker i strekk, annenhver dag..

Jeg jobber i barnehage og ser at mange foreldre er fortvilte, sender barna tilbake så fort de er friske uten en feberfri dag hjemme som er anbefalt (men ikke et krav). Barna blir fort syke igjen og igjen..

Skrevet

Man burde i hvertfall få flere per barn, nå har man jo 10 hver for 1 barn, og like mange dager ved 2 barn.

20 dager totalt for 2 barn er lite, mine er ofte syke i ca en uke når de har feber, ved omgangssyken skal de holdes hjemme 48 timer etter siste oppkast, så da går det fort 3-4 dager til det også..

Og barna blir jo sjelden syke likt..

I fjor hadde vi vannkopper på begge, en først syk så fikk den andre det 4 dager etter på.. Vi var hjemme i 2 uker i strekk, annenhver dag..

Jeg jobber i barnehage og ser at mange foreldre er fortvilte, sender barna tilbake så fort de er friske uten en feberfri dag hjemme som er anbefalt (men ikke et krav). Barna blir fort syke igjen og igjen..

Enkelte foreldre skulle absolutt ikke hatt barn, når det eneste de vil er å sende dem vekk i barnehage så fort som fanken.

Man bør ikke sette barn til verden om en ikke har tid til å ta vare på det.

Skrevet

Enkelte foreldre skulle absolutt ikke hatt barn, når det eneste de vil er å sende dem vekk i barnehage så fort som fanken.

Man bør ikke sette barn til verden om en ikke har tid til å ta vare på det.

Det er nok ikke viljen det står på, men mer at man ikke har nok sykt-barn dager å ta av, og ikke har råd til å gå hjemme!!

Som jeg skrev over her, jeg skulle da gjerne vert hjemme med barna for den minste nys jeg, men økonomsik er ikke det noe alternativ, fordi vi ikke har råd til å gå hjemme ulønnet når dagene er brukt opp. Er det virkelig sååå vannskelig å forstå??

Anonym poster: a4e3f04c76483334cdcd4fcf61e43142

Skrevet

Nylig var det omtalt ensak media om en bhg som hadde innført håndvask når barna ble levert i bhg....hadde redusert sykefravær hos barn og voksne med ca 70%....j

Håndvask ved levering medførte at evnt smitte fra hjemmet ble redusert. Må nevnes at god

Håndhygiene er alfa og omega for å unngå smitte blant grupper av mennesker. Under svineinfluensaen i 2009 var fokuset på håndvask så stort at bhg ikke hadde tilfeller av omgangssyke i samme periode......sier litt spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...