Gå til innhold

Hamas lederen drept!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvfølgelig driver Israel med terror. Mer er det ikke å si om akkurat den saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt riktig, Bøllefrøet! Ikke noe å si om den saken.

Men vi er inne på Israel. Sist gang noen ble henrettet i Irael var i 1960.

Adolf Eichmann.

Skrevet
Selvfølgelig driver Israel med terror. Mer er det ikke å si om akkurat den saken.

Nei det gjør de ikke. Løgnene dine blir ikke sannere av å gjentas. Israel gjennomfører ikke aksjoner hvis eneste eller primære mål er å drepe eller lemleste uskyldige og tilfeldige sivile, og det er det som regnes for terror. At det er gått inflasjon i bruken av ordet fra politisk korrekte forandrer ingen verdens ting på det. At det også er sivile tap i aksjoner som Israel gjennomfører er en konsekvens av at muslimske terrorister bevisst gjemmer seg bak sivile, noe som er stikk i strid med alle lover og konvensjoner for krigføring.

Prithivi

Gjest oppgitt
Skrevet

syns det er litt skummelt dette her. det går liksom mye dypere enn bare konflikten mellom israel og palestina. konflikten deres kan sees i en større sammenheng, for nå er vi alle kjent med terroren, slik de sivile israelerne opplever det fra selvmordsomberne og hamas i palestina, så har vi den vestlige verden fått smake det samme den 11/9 og frykten vi nå føler over europa etter madrid bombene. går man litt dypere inni det står disse palestinske terroristene (deriblant hamas lederen som ble drept av israelerne) for det samme som våre kjære venner al qaida. selv om de kjemper sin kamp mot israel, så har de de samme tankene.

her en dag så vi bilde av den palestinske 14åringen som fikk 150kr for å springe inn i en samling av israelske soldater og sprenge seg selv (!!?!) barna blir brukt stadig, de får heltestatus, de blir lært fra de er små at dette er det riktige, å bruke vold, myrde og hate. jeg har sett små små barn med maskingevær, ungdommer som brenner for å drepe og utslette alle jøder i israel, har sett arafat spre dette "glade budskapet" hylle barna som er håpet deres, takke allah, for så og uttrykke et ønske om fred til media. etter yassin ble drept har arafat kalt han en martyr og utropt landesorg. et bevis på at den palestinske lederen hyller terrorister som yassin.

de ekstreme voldelige terroristene er i ferd med å hjernevaske hele den muslimske verden, og bruker deres sterke tro som et middel for å få dem med på denne såkalte jihaden mot "korsfarerne". og dette er skummelt. dette er tydelig når jeg ser hvordan hamas arbeider, de er ikke ute etter å leve i fred og harmoni ved siden av jødene i israel, de ønsker en takeover. når jeg ser opptøyene og de irrasjonelle følelsene som kom i sving etter yassin ble drept er det tydelig at det er disse tankene som får overtaket i denne lille staten. vesten sitter og bekymrer seg og skal være diplomater mellom disse to statene, og prater om at israel kan ikke holde på slik de gjør osv osv, stakkars palestina som ikke får utvida grensene sine, som er okkuperte osv osv. hva så om de får de opprinnelige grensene fra 1947? det stopper ikke der, de er ikke interesserte. og det forstår ikke så mange. det er et underliggende hat, og irrasjonelle følelser som ligger i bunnen her. hva kan man gjøre?

jeg støtter drapet på denne yassin, terrorlederen, som ved å bruke den muslimske tro har vært en læremester av hat og drap til unge palestinere. en person som ikke har bidratt til å gjøre verden til en bedre plass, men til å gjøre den mer utrygg etter sin død. hamas med deres nye ledere som er sintere enn noen gang, oppfordrer nå hele den muslimske verden til å kjempe mot denne "forbrytelsen", og vi vet hvilke midler de bruker

nå har jeg på en måte stemplet folk i hele midtøsten med omegn som ikke veldig hyggelige. jeg vil helt til slutt si at jeg ikke har glemt alle de fredelige menneskene i den arabiske verden, som ikke ønsker en verden som denne, for jeg vet de finnes, de må finnes, og det er slike vi bør heie frem

bombene i madrid? trusler og frykt over hele verden? skal den hellige krigen få overtaket? jeg syns det ser ganske svart ut. og stemningen i trykkokeren palestina/israel hjelper ikke noe særlig. jeg tror det som skjedde ikke ser ut til å være noe anna enn begynnelsen på noe veldig farlig

Gjest Anonymous
Skrevet

Verken Israel eller Palestina er uskyldige, men vi må huske at dette er en ujevn kamp.Israel er okkupasjonsmakten, og stiller i en helt annen (og høyere) divisjon i forhold til millitærstyrker, våpen etc.

Uansett er det alltid galt å likvidere et menneske slik! Alltid!

Og det er uansett veldig korttenkt å si at "man er glad for at en slik terroristleder er borte".Det finnes nesten ikke noe bedre metode for å verve mennesker og skaffe sympati til Hamas enn å kaldblodig drepe deres åndelige leder.Det er også en utmerket metode for å gjøre mange,mange mennesker med mange, mange dårlige ideer veldig,veldig sinte.For all del, tirr en gjeng med selvmordsbombere! Peace&Love!

Skrevet

Under WW2 Planla England "Operation Foxly". Snikmord på Hitler i Bechtesgarten. Var det galt?

Var det galt av Scharfenberg og de andre offiserene å sprenge bomben i Prøysen, som nesten drepte Hitler?

Gjest Anonymous
Skrevet

I prinsippet er det alltid galt å ta livet av et annet menneske, ja.

Synes det er nærmest underholdende at dere i enhver sammenheng må bruke Hitler som sammenligningsgrunnlag.Vil dere ta livet av alle statsledere/ideologiske ledere med svin på skogen ville Bush vært et førstevalg, han har gjort seg skyldig i minst like mye som en gjennomsnitts muslimsk leder.For en vakker, fredfylt verden det ville bli om vi bare kunne likvidere alle de slemme menneskene..foreslår herved at alle får utdelt hvert sitt håndvåpen slik at vi kan plaffe ned de vi ikke liker.

Hitler var i en særklasse.Å sammenligne enhver drittsekk med Hitler blir bare dumt.

Skrevet
.Vil dere ta livet av alle statsledere/ideologiske ledere med svin på skogen ville Bush vært et førstevalg' date=' han har gjort seg skyldig i minst like mye som en gjennomsnitts muslimsk leder.[/quote']

Nei, det har han slett ikke. Jeg er såvisst ingen tilhenger eller beundrer av Bush, men han er gjenstand for en hat og hets-kampanje i norske medier som savner sidestykke i hvert fall siden Ronald Reagan sine dager. Bare han slår en vits som tatt ut av sin sammenheng kan synes malplassert blir det kjempeoverskrifter av det, og avisene koker suppe på det i det uendelige. Muslimske ledere er ledere for stater som er blant verdens verste diktatur, med massive brudd på de mest fundamentale menneskerettigheter, og mange av dem støtter terror mot uskyldige sivile fra New York i vest til Filippinene i øst. Bush er leder for verdens nest største demokrati, som den øvrige verden står i en umåtelig takknemmelighetsgjeld til.

Jeg er også sterkt og inderlig uenig i det meste av den måten han fører sin såkalte krig mot terror på, men å sette ham i klasse med muslimske statsledere og/eller terrorist-ledere savner grunnlag i de faktiske forhold.

Prithivi

Skrevet

Nei det gjør de ikke. Løgnene dine blir ikke sannere av å gjentas. Israel gjennomfører ikke aksjoner hvis eneste eller primære mål er å drepe eller lemleste uskyldige og tilfeldige sivile, og det er det som regnes for terror. At det er gått inflasjon i bruken av ordet fra politisk korrekte forandrer ingen verdens ting på det. At det også er sivile tap i aksjoner som Israel gjennomfører er en konsekvens av at muslimske terrorister bevisst gjemmer seg bak sivile, noe som er stikk i strid med alle lover og konvensjoner for krigføring.

Prithivi

Det Israel bedriver er statsterrorisme. Du kan godt kalle det en løgn, det blir ikke mindre sant av at du gjentar det.

Og jo! Israel gjennomfører aksjoner som har til hensikt å lemleste og såre uskyldige sivile. De gjør det ved å innføre portforbud. De gjør det ved å stoppe transport av mat og medisiner til de palestinske områdene. De gjør det ved å stenge grensene så palestinere ikke kan bevege seg.

Jeg har ikke på noe sted hevdet at palestinerne ikke driver med terrorisme, og jeg har heller ikke sagt at jeg er pro-palestina.

Jeg er bare så lei av at Norge skal være Israelvenn nummer 1, helt uten å stille spørsmål ved landets metoder.

Kanskje det bedrer seg nå som Ariel Sharon sannsynligvis tiltales for korrupsjon - eller hva? Det burde jo si noe om både hans - og staten Israels - troverdighet!

Skrevet
Det Israel bedriver er statsterrorisme. Du kan godt kalle det en løgn, det blir ikke mindre sant av at du gjentar det.

Løgner er det du selv som gjentar.

Og jo! Israel gjennomfører aksjoner som har til hensikt å lemleste og såre uskyldige sivile. De gjør det ved å innføre portforbud. De gjør det ved å stoppe transport av mat og medisiner til de palestinske områdene. De gjør det ved å stenge grensene så palestinere ikke kan bevege seg.

Intet av dette kvalifiserer til å bli betegnet verken som terrorisme eller statsterrorisme. Ikke vet jeg hva du tror, men tror du at hensikten med disse tiltakene er å drepe eller lemleste tilfeldige sivile er du på feil jorde. Det er tiltak som Israel er tvunget til å iverksette hvis det ikke skal smelle opptil flere selvmordbomber om dagen. Palestinerne bruker de utroligste knep, stikk i strid med absolutt alt som finnes av internasjonal lov, for å drepe jøder. Bl a brukes ambulanser til å frakte sprengstoff, barn forsøkes brukt som selmordsbombere, og "gravide" kvinner viser seg å være gravide med dynamitt. Stilt ovenfor en fiende som totalt forakter absolutt alt som eksisterer av internasjonal lov og konvensjoner for krigføring har man ikke noe annet valg enn å sette i verk ekstraordinære tiltak, men HENSIKTEN med dem er ikke å drepe og lemleste tilfeldige sivile.

Jeg er bare så lei av at Norge skal være Israelvenn nummer 1, helt uten å stille spørsmål ved landets metoder.

Norge Israelvenn nummer 1 ? Spøker du, eller hva. I Israel blir Norge oppfattet som et meget Israel-fiendlig land. Oslo er et skjellsord, på grunn av "Oslo-avtalen". Norske politikere gjør ikke stort annet enn å skjelle ut Israel når de kommenterer Midtøsten, og medias dekning er så skjev og Israel-fiendlig at det er en skam.

Kanskje det bedrer seg nå som Ariel Sharon sannsynligvis tiltales for korrupsjon - eller hva? Det burde jo si noe om både hans - og staten Israels - troverdighet!

Har du hørt om korrupsjonsanklagene mot Arafat ? Han har mottatt så mye penger fra det internasjonale samfunn at han omtrent kunne tapetsert hele området under ham med pengesedler, men likevel synker bare befolkningen lenger og lenger ned i fattigdom. Samtidig vokser Arafat sine konti i Sveits. Han antas å være verdens tredje rikeste mann.

Prithivi

Gjest oppgittx2
Skrevet

helt enig med deg pithvit eller hva det nå var ;)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=221182

i vg akkurat nå

"Den nye lederen for Hamas på Gazastripen erklærte søndag at USAs president George W. Bush er en fiende av islam.

- Vi innser at Bush er fiende av Gud, en fiende av islam og muslimer. USA erklærte krig mot Gud, sa Rantissi. Også Israels statsminister Ariel Sharon har erklært krig mot Gud, ifølge Hamas-lederen.

- Og Gud har erklært krig mot Amerika, Bush og Sharon, sa han. Samtidig oppfordret han de arabiske landene til å boikotte Israel"

det er så latterlig.. ha ha.. viser til mine tidligere meninger om denne hjernevaskingen, og bruken av religion i mitt innlegg lenger oppe

Skrevet

Og hvordan kan du, Prithivi, eie sannheten?

Er du jøde? I så fall er du inhabil. Er du ikke jøde? Da vil jeg ikke engang si hva jeg mener du er...

Selvfølgelig rammer israelerne sivile med vitende og vilje - de vet nemlig godt at hverken Hamas eller PLO kan eksistere uten støtte fra den sivile delen av befolkninge, derfor prøver de å utarme palestinerne etter beste evne... Men hvorfor gidder jeg? Jeg tar ferie, så kan Prithivoghoi spre sannheten sin etter beste evne.

Skrevet
Og hvordan kan du, Prithivi, eie sannheten?

Er du jøde? I så fall er du inhabil. Er du ikke jøde? Da vil jeg ikke engang si hva jeg mener du er....

For det første, er du klar over at det utsagnet ditt jeg har sitert ovenfor er rasisme ? Du gjør en person inhabil på grunn av rase.

For det andre: Du evner ikke å skille person og sak, et klassisk trekk når man mangler fakta og argumenter for å hevde et standpunkt.

For det tredje: Jeg er ikke jøde. Hadde du giddet å forske litt i nicket ville du antakelig beskyldt meg for å være noe annet, men det ville i tilfelle også vært feil. Jeg er ganske enkelt norsk, uten noen spesiell tilknytning til verken Israel eller det landet som nicket har sitt opphav i. Om jeg gjør krav på å eie sannheten får andre bedømme, men jeg kjenner i hvert fall en del fakta som du åpenbart enten ikke kjenner til, eller nekter å forholde deg til.

Selvfølgelig rammer israelerne sivile med vitende og vilje - de vet nemlig godt at hverken Hamas eller PLO kan eksistere uten støtte fra den sivile delen av befolkninge, derfor prøver de å utarme palestinerne etter beste evne... Men hvorfor gidder jeg? Jeg tar ferie, så kan Prithivoghoi spre sannheten sin etter beste evne.

Unnskyld uttrykket, men makan til sludder. Når det gjelder "utarming", dvs penger holder palestinerne nærmest på å drukne i dem, de formelig velter inn fra alle kanter, ikke minst fra Norge. Problemet er at de forsvinner til Arafats konti i Sveits, og til rådyre ting som det palestinske lederskapet fråtser i. Det er neimen ikke rart om folk flest forblir i fattigdom, det sørger PLO for uten Israel sin hjelp. De klarer jo knapt å skaffe en eneste arbeidsplass til tross for flodbølgene med penger som velter inn over dem, men må dra til Israel for å få seg arbeide. Det benytter de så til å sprenge uskyldige sivile jøder i luften.

Bare tanken på at Israel skulle ønske at Hamas beholder støtte i befolkningen er jo komplett absurd. Hvis den støtten forsvant ville også terroren forsvinne, nærmest av seg selv.

Prithivi

Skrevet

Nå tror jeg ikke vi skal diskutere så mye hvem som ikke skiller sak og person her, Prithivi - det var du som startet med å beskylde meg for å være en løgner.

Og ja, jeg mener at en jøde, kanskje spesielt en hassidisk jøde, vil være inhabil i en diskusjon om hvorvidt Israel bedriver statsterrorisme.

Jeg tar som sagt ferie, men før jeg drar vil jeg si at du Prithivi, mangler evnen til å skille mellom sak og person. Men en evne har du - du kan å kaste sten når du sitter i glasshus. Det er bra! Videre har du evnen til å se splinten i din brors øye mens du ikke merker bjelken i ditt eget. Kjempeflott! Det viser at du nok er en person med asketiske evner! Imponerende!

Statsterrorisme? Beklager til dere som lurer, uansett hva jeg kaller det vil stemples som løgn av Prithivi - men det er jo mulig å lese her...

Takk for seg og fredelig påske.

(endret pga link)

Gjest Anonymous
Skrevet

Intet av dette kvalifiserer til å bli betegnet verken som terrorisme eller statsterrorisme. Ikke vet jeg hva du tror, men tror du at hensikten med disse tiltakene er å drepe eller lemleste tilfeldige sivile er du på feil jorde. Det er tiltak som Israel er tvunget til å iverksette hvis det ikke skal smelle opptil flere selvmordbomber om dagen. Palestinerne bruker de utroligste knep, stikk i strid med absolutt alt som finnes av internasjonal lov, for å drepe jøder. Bl a brukes ambulanser til å frakte sprengstoff, barn forsøkes brukt som selmordsbombere, og "gravide" kvinner viser seg å være gravide med dynamitt. Stilt ovenfor en fiende som totalt forakter absolutt alt som eksisterer av internasjonal lov og konvensjoner for krigføring har man ikke noe annet valg enn å sette i verk ekstraordinære tiltak, men HENSIKTEN med dem er ikke å drepe og lemleste tilfeldige sivile.  

Problemet er at når Israel bruker helikopter til å foreta henrettelser i tett befolkede områder(uten lov og dom), er de i stor grad på vei til å ta i bruk terroristenes metoder.

Om jeg ikke tar helt feil omkom 7 i tillegg til at en rekke mennesker ble skadet da Yassin ble drept.

I sin jakt på terrorister dreper Israelere flere sivile palestinere enn de terroristene de er ute etter.

Palestinerne kan da hevde at deres HENSIKT ikke er å drepe sivile israelere, men derimot å få staten Israel til å oppgi sin urettmessige okkupasjon av palestinske områder(i Henhold til FN). Tatt i betraktning de militære midlene de har til rådighet sier det seg selv at de ikke kan operere på samme måte som Israel

Skrevet
Nå tror jeg ikke vi skal diskutere så mye hvem som ikke skiller sak og person her, Prithivi - det var du som startet med å beskylde meg for å være en løgner.

Jeg kalte deg ikke for løgner, jeg karakteriserte dine utsagn som løgn, og det er faktisk ikke helt det samme. Jeg holder fast ved at det er løgn at Israel bedriver terror. Terror er angrep som tar sikte på å drepe og lemleste flest mulig sivile. Det gjør Israel IKKE. De eksemplene du forsøkte å komme med på det var både absurde og patetiske, og er tilbakevist.

Og ja, jeg mener at en jøde, kanskje spesielt en hassidisk jøde, vil være inhabil i en diskusjon om hvorvidt Israel bedriver statsterrorisme.

Det må du gjerne mene, men det er altså rasisme. Desuten er det irrelevant, da jeg ikke er jøde.

Jeg tar som sagt ferie, men før jeg drar vil jeg si at du Prithivi, mangler evnen til å skille mellom sak og person.

JEG mangler evnen til å skille sak og person, og like etter skriver du :

Men en evne har du - du kan å kaste sten når du sitter i glasshus. Det er bra! Videre har du evnen til å se splinten i din brors øye mens du ikke merker bjelken i ditt eget. Kjempeflott! Det viser at du nok er en person med asketiske evner! Imponerende!

Er det dette du kaller å skille sak og person ? Jeg har skilt sak og person hele tiden, når du lyver om at Israel driver terrorisme får du finne deg i at det blir påvist. Jeg kaller en spade for en spade, og jeg kaller løgn for hva det er: Løgn.

Statsterrorisme? Beklager til dere som lurer, uansett hva jeg kaller det vil stemples som løgn av Prithivi - men det er jo mulig å lese her...

Så du regner jøder for inhabile, mens palestinaaksjonen er habil ? Ingenting av det som nevnes i den artikkelen du refererer til kvalifiserer til betegnelsen terrorisme. Det har gått inflasjon i bruken av det ordet. Terror er og blir aksjoner som bevisst og primært er rettet mot sivile for å drepe og lemleste flest mulig tilfeldige sådan. Det er en helt unik form for djevelskap.

Prithivi

Skrevet
Problemet er at når Israel bruker helikopter til å foreta henrettelser i tett befolkede områder(uten lov og dom), er de i stor grad på vei til å ta i bruk terroristenes metoder.

Nei, det gjør de IKKE. Det ville selvsagt vært enda mer presist om de hadde brukt en snikskytter til å ta Yasin slik at ingen andre ble skadet i det hele tatt, men det er også et spørsmål om hva som er praktisk mulig. De KUNNE også ha bombet hele moskeen flat mens Yasin var der inne, og drept alle tilstedeværende. Selv da ville det egentlig ikke vært terror, men det kunne kanskje ha blitt rubrisert som en krigsforbrytelse. USA bombet et kvartal flatt i Bagdad da de trodde Saddam var i det kvartalet uten at det skapte synderlige reaksjoner. Rakettangrep fra helikopter er er rimelig kompromiss mellom hensynet til at færest mulig andre utsettes for fare, og det praktisk mulige.

Om jeg ikke tar helt feil omkom 7 i tillegg til at en rekke mennesker ble skadet da Yassin ble drept. I sin jakt på terrorister dreper Israelere flere sivile palestinere enn de terroristene de er ute etter.

Den påstanden trenger nok en litt nærmere begrunnelse. De som oppholder seg i umiddelbar nærhet av en mann som Yasin er neppe så uskyldige at det gjør noe.

Palestinerne kan da hevde at deres HENSIKT ikke er å drepe sivile israelere, men derimot å få staten Israel til å oppgi sin urettmessige okkupasjon av palestinske områder(i Henhold til FN). Tatt i betraktning de militære midlene de har til rådighet sier det seg selv at de ikke kan operere på samme måte som Israel  

Nei, de kan ikke operere på samme måte som Israel, men de kan operere på samme måte som andre grupper som med rette eller urette hevder å bekjempe okkupasjon og/eller undertrykkelse. Det er nemlig mange grupper rundt om i verden som gjør det, f eks i Sør-Sudan, i Tibet, i Burma osv. Ingen av disse tyr til terror. De fører væpnet kamp mot en okkupasjonsmakt ved å angripe militære mål hos okkupasjonsmakten, og/eller med rent fredelige midler. Muslimer drimot tyr til terror, ikke bare i Midtøsten, men også i Tsjetsjenia og Russland for øvrig, i Sentral-Asia, i Xinjiang i det vestlige Kina, i Kashmir og India for øvrig, i Indonesia og på Filippinene. Terror i ordets egentlige forstand, dvs angrep hvis eneste hensikt er å drepe sivile er noe muslimer for alle praktiske formål har monopol på. Selv det IRA drev med var bare i liten grad terror. Når de angrep britiske militære var det ikke terror, det var geriljakrig eller væpnet opprør. Noe av det IRA holdt på med var terror, f eks å putte bomber i søppelbøtter i shoppingsentre, men det meste av deres virksomhet var ikke terror. Det finnes politiske mål som kan rettferdiggjøre geriljakrig og væpnet opprør, men det finnes ikke politiske mål som rettferdiggjør terror.

Prithivi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...