Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med livet mitt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt klisje spørsmål kanskje, men jeg har det veldig vanskelig for tiden og finner ikke ut hva jeg har lyst til å gjøre med livet. I tillegg er det jo egentlig et spørsmål om hva jeg i grunn kan gjøre, siden jeg sliter ekstremt med en diagnose som gjør at jeg er veldig engstelig for andre mennesker. Jeg føler meg også generelt ekstremt mindreverdig, og veldig patetisk og ynkelig som person. Dermed roter jeg det ofte til når jeg må sosialisere med andre, siden jeg tenker så mye på at jeg må prøve å se "normal" og avslappet ut, at det motsatte skjer isteden, jeg blir anspent og oppfører meg spesielt i samhandling med andre. Dette er noe jeg rett og slett ikke kan forandre på av egen vilje, siden det skjer omtrent som på instinkt da det rett og slett er en del av den jeg er som person.

Jeg har tilegnet meg veldig mye kunnskap om diagnosen min, og har lest mye for å prøve å finne ut av hvordan jeg skal kunne klare å tilrettelegge livet mitt slik at jeg kan ha et noenlunde tilfredsstillende liv med denne diagnosen. Men dette blir så vanskelig når jeg i tillegg er deprimert og tappet for motivasjon og livsglede. Jeg har liksom ingen interesser eller drømmer for fremtiden, så det er så vanskelig å finne ut hva jeg eventuelt kan studere hjemme fremover.

Det er så slitsomt å ha det sånn at man så inderlig gjerne vil være sosial, men så er den grusomme følelsen man får av å sosialisere seg så ille at man på en måte er fanget i isolasjonen.

Jeg går jo til psykolog, men jeg har ikke fått noenting ut av det hittil. De spør meg hva jeg eventuelt vil gjøre i fremtiden, og jeg aner ikke. I tillegg klarer jeg jo selv ikke den simpleste ting alene som f.eks å handle i butikken. Jeg klarer jo å tvinge meg igjennom det hvis jeg absolutt må, men da går jeg konstant med verdens verste følelse, og sitter også igjen med en grusom følelse i ettertid, selv om det kanskje ikke skjedde noe spesielt på handleturen.

Jeg kan ikke se noen løsning eller håp for fremtiden, og jeg ser heller ikke noen spesiell mening med livet mitt. Jeg vil ikke dø, men å leve har rett og slett ingen lyspunkt i seg heller. Det føles litt som å være levende død antar jeg. Jeg bare overlever ved å kjempe meg framover.

Anonym poster: 27f6340867a2d6a57ca4bd6524de12d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...