ludopluto Skrevet 22. februar 2013 #41 Skrevet 22. februar 2013 For en fin pus!Hun så litt lei seg ut på siste bildet. Håper dyrlegen kan gi deg noe svar:)
Pewpew! Skrevet 22. februar 2013 #42 Skrevet 22. februar 2013 nesen på pus har vel ikke noe å si om den er syk eller ikke! Min pus var stort sett tørr og varm på nesen Om sommeren var hun oftere kald og våt, og når hun var forkjølet så klart
kubrak Skrevet 22. februar 2013 #43 Skrevet 22. februar 2013 (endret) deprimert katt ja, det er nok det som feiler henne. Er nok like før hun finner fram løkka så du får ta henne til en kattepsykolog Endret 22. februar 2013 av kubrak
FrostRim Skrevet 23. februar 2013 #44 Skrevet 23. februar 2013 Kanskje det er FIP? En venns katt begyndte plutselig å sove mye, var ikke særlig sosial + lite interessert i mat og drikke. Han trodde at katten kanskje var deprimert pga en ny kattunge i huset, så han prøvde alt mulig for å gjøre katten glad. Etter noen måneder ble katten tynn ( det var en ganske rund katt ), glansløs i pelsen og hadde gusj i øynene så jeg sa han måtte ta den til dyrlegen. Dyrlegen tok prøver som viste FIP, og at leveren var ved å svikte så den måtte avlives. (Katten var ikke gul) FIP visst ganske normalt for katter å ha, men noen slår det ut på så de blir syke. Er også forskjellige måter det kan slå ut på (mage,lunger). (Hvis jeg husker riktig) Verste er at det er en sneaky sygdom som blir alvorlig over tid, og i de to tilfeller jeg har sett, har det gått lang tid før eierne egentlig la merke til det var noe galt med katten. Spør dyrlegen om å få sjekket katten grundig, med blodprøver og alt
Gjest EryMax Skrevet 23. februar 2013 #45 Skrevet 23. februar 2013 FIP er desverre dødelig for katter. Har ei venninne som mistet et kull med ragdoll kattunger grunnet FIP. De døde et par uker etter fødsel, og kattemor fikk ikke lov til å ha flere kull.
tulipaner Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #46 Skrevet 23. februar 2013 Ufff... nei får ikke håpe pus har noe FIP! hun har kommet seg litt nå, igår og idag virker hun mye bedre, spist godt, leker, sitter mye i vinduet å kiker ut på folk :D ja hun har til og med sovet i sengen vår i natt, ikke lagt seg inn i den mørke skuffen! :D Hun vet vel at hun skal til dyrelegen,
tulipaner Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #47 Skrevet 23. februar 2013 nesen på pus har vel ikke noe å si om den er syk eller ikke! Min pus var stort sett tørr og varm på nesen Om sommeren var hun oftere kald og våt, og når hun var forkjølet så klart Ikke? jeg husker med hunden jeg hadde så var ikke den i noe form når nesen var varm og tørr.... jeg kjente på pus sin nese også når hun var på BÅNN, og den var varm og tørr... den ble kaldere på morgen timene og da virket det som om formen kom seg litt, hun kunne spise litt mer og til og med leke! Kanskje det bare er meg,jeg som suger til meg alle muligens symptomer som egentlig er helt normale. Katter kan vel bli utav lage om de er forkjølet, eller?
Tabris Skrevet 23. februar 2013 #48 Skrevet 23. februar 2013 Jeg synes det vitner om litt vel mye menneskeliggjøring når den første tanken som slår en når pus er pjusk er at den er deprimert, ikke at den kan være syk og man bør gå til dyrlegen. Ønsker ellers pus lykke til og håper alt ordner seg. 2
tulipaner Skrevet 23. februar 2013 Forfatter #49 Skrevet 23. februar 2013 Jeg synes det vitner om litt vel mye menneskeliggjøring når den første tanken som slår en når pus er pjusk er at den er deprimert, ikke at den kan være syk og man bør gå til dyrlegen. Ønsker ellers pus lykke til og håper alt ordner seg. Ja kanskje det? jeg ønsker jo faktisk ikke at pus skal være syk Men hun skal til dyrelegen på mandag
Thalassos Skrevet 23. februar 2013 #50 Skrevet 23. februar 2013 Dette er ikke for å være krass eller ekkel, men hvorfor har du ikke tatt den med til dyrlegen tidligere? Det er bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Du hadde vel ikke ventet i 5-6 dager med å ta med barnet ditt til legen? Syns det er trist at terskelen for å ta med dyra sine til dyrlegen er så høy. 4
SoftKitty Skrevet 23. februar 2013 #51 Skrevet 23. februar 2013 Fint at du tar den med til dyrelegen så de kan få sjekket om den er frisk, håper det:) Akkurat det med at den vil sove i skuffer osv hadde jeg ikke bekymret meg for da, det liker da de fleste katter..? Min elsker iallfall å sove i klesskapet eller i sokkeskuffen.. 1
Larandrea Skrevet 24. februar 2013 #52 Skrevet 24. februar 2013 All ære til TS hvis hun tør å komme tilbake hit og skrive innlegg. Makan til krasse svar! Her er man redd og spør etter råd så får man nærmest slengt i trynet at man er dyremishandler?! Er så enig!!
Pewpew! Skrevet 24. februar 2013 #53 Skrevet 24. februar 2013 Ikke? jeg husker med hunden jeg hadde så var ikke den i noe form når nesen var varm og tørr.... jeg kjente på pus sin nese også når hun var på BÅNN, og den var varm og tørr... den ble kaldere på morgen timene og da virket det som om formen kom seg litt, hun kunne spise litt mer og til og med leke! Kanskje det bare er meg,jeg som suger til meg alle muligens symptomer som egentlig er helt normale. Katter kan vel bli utav lage om de er forkjølet, eller? Har hørt det gjelder for hunder, det med snuten ja! Vet ikke om hva som er vanlig egentlig, men min pus hadde varm og tørr nese stort sett hele tiden, og var frisk og rask! Det er i midlertid vanlig at dyr kan bli forkjølet, og de kan jo bli litt pjusk, men som oftest er jo det bare rennende nese og litt mer nysing enn vanlig! Er i alle fall det jeg er vandt til. Men får håpe pusen din blir bedre, og at det ikke er noe alvorlig gale med den! 1
tulipaner Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #54 Skrevet 24. februar 2013 Har hørt det gjelder for hunder, det med snuten ja! Vet ikke om hva som er vanlig egentlig, men min pus hadde varm og tørr nese stort sett hele tiden, og var frisk og rask! Det er i midlertid vanlig at dyr kan bli forkjølet, og de kan jo bli litt pjusk, men som oftest er jo det bare rennende nese og litt mer nysing enn vanlig! Er i alle fall det jeg er vandt til. Men får håpe pusen din blir bedre, og at det ikke er noe alvorlig gale med den! Takk for gode ønsker Hun er kommet seg , virker fin og rask løper rundt og styrer på, til og med tatt seg en klatretur i gardinene for å jage en flue :D det lover jo bra... men hun skal nok uansett få seg en tur til dyrelegen imorgen, kanskje hun bare var litt pjuskete, forkjølet, eller ett virus... hun viker helt fin nå ihvertfall aktiv som alle andre pusekatter, om ikke mer :D 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #55 Skrevet 24. februar 2013 Takk for gode ønsker Hun er kommet seg , virker fin og rask løper rundt og styrer på, til og med tatt seg en klatretur i gardinene for å jage en flue :D det lover jo bra... men hun skal nok uansett få seg en tur til dyrelegen imorgen, kanskje hun bare var litt pjuskete, forkjølet, eller ett virus... hun viker helt fin nå ihvertfall aktiv som alle andre pusekatter, om ikke mer :D Hvorfor har du ikke vært der i dag? Anonym poster: bdda8e806ee6c52ca07a00f708919c51 1
Gjest EryMax Skrevet 24. februar 2013 #56 Skrevet 24. februar 2013 Hvorfor har du ikke vært der i dag? Anonym poster: bdda8e806ee6c52ca07a00f708919c51 Fordi hun fikk time på mandag 1
Minttu Skrevet 24. februar 2013 #57 Skrevet 24. februar 2013 Katter mister vel tenner, gror nye tenner som alle andre, ikke sant? hun har jo fremdeles kattunge tenner har hatt andre katter før.men kan ikke huske at jeg så noe tannskifte hos de, kanskje jeg rett og slett bare ikke fulgte godt nok med.. Jeg visste faktisk ikke at katter mista tenner, altså, jeg burde jo ha tenkt meg det men det er virkelig ikke noe jeg har tenkt på før.. Så jeg ble ganske overrasket og småskremt da ene katta mi mista en tann da den var liten! Jeg drev å lekte med den, så han beit på noen leker, og plutselig datt en tann ned på gulvet! Ble jo helt ifra meg og sjekka munnen på katta, og måtte google det De pleier visst å svelge de, men siden det skjedde da vi lekte datt den bare ut. Uansett, pusen din var utrolig fin!! Og jeg håper alt står bra til med den, lykke til imorgen 1
tulipaner Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #58 Skrevet 25. februar 2013 Hei godtfolk ! Da har jeg og kitty vært hos dyrelegen, det gikk helt fint, hun var litt sinna vel og merke, men det gikk fint.. Det var ikke noe gale med henne, utenom at hun var litt tett i nesen ( kan høre at hun puster høyt) men det var visst vanlig med perser rasene, da de har litt trangere nesebor enn andre pusekatter... Dyrelegen fant ikke noe gale med henne, hun hadde en fin vekt, fint tannkjøtt, fin hjerterytme, lungene var fine etc Så pus er nok litt moody... jeg fikk beskjed å komme tilbake med henne, om tilstanden ikke ble bedret, men nå er jo pus fin igjen... 4
Brunhilde Skrevet 25. februar 2013 #60 Skrevet 25. februar 2013 Det var bra! Takk for at du oppdaterte oss 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå