Gå til innhold

Katten min er deprimert!


tulipaner

Anbefalte innlegg

Tenkte på å kjøpe en katt til, at det kan holde henne litt med selskap?

Hva tror du?

For det første: Ring og snakk med dyrlegen. Høres ut som flere andre nevner at den er syk.

Snuten skal være kald og litt fuktig. Varm snute er tegn på at den er syk. Men om den er syk i alle tilfeller med varm snute vet jeg ikke. Men jeg vet at snuten kan være kald om den er syk også (av egen erfaring) Men oppførselen på katten din er høres ut til å være annerledes enn den pleier. Så ring dyrlegen og forklar hvordan det er så avgjør han om time er nødvendig, og det høres ut som at det er nødvendig i mine ører.

En annen ting, du nevner at du tenker på å kjøpe en til katt. Er katten din innekatt? Hvis ja, så bør du kjøpe en til. Er den en inne/utekatt eller skal bli det etterhvert, er det ikke nødbvendig med to. Det heter at innekatter bør være minimum to stk, hvis ikke har de bl.a lett for å kjede seg, bli deprimert. Men du sier at kan din så og si aldri er alene, og at den får mye oppmerksomhet fra dere, så da går det muligens at dere bare han den. Men dette er jo også noe du kan snakke med dyrlegen om.

Lykke til, og kom gjerne tilbake hit og skriv hvordan det gikk med katten :)

klem

Anonym poster: 691b1d1248c0133b1a770b75f887160e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tåler noen krasse svar, det gjør meg ikke så mye, jeg tar ikke det personlig, jeg ville egentlig bare høre om det var noen med samme opplevelser som meg her...

Jeg er ingen dyreplager, og syns synd i pusen min, var jo derfor jeg spurte dere om råd her, jeg vil jo hennes beste :) Jeg har vel egentlig tenkt at pus er sær, men dere har overbevist meg om det motsatte, så jeg skal ta henne til dyrelegen :)

Jeg kan jo videre nevne at jeg syns hun er merkbar med deprimert/ sær...når hun har vært alene 1 time eller 2, hun er fin på morgenen, da leker hun med alt som kan lekes med, kommer opp i sengen til meg og breler seg, men så dabber det litt av på ettermiddagen, og så blir hun ugjenkjennelig på kvelden.

og om det er noen som tror at hun bare får fisk, så er det feil :) hun får fersk fisk til frokost hver eneste dag, sammen med tørrfòret sitt som er kjøpt hos dyrelegen, spesial egnet for perserkattunger :)

Jeg ville gjerne laste opp ett lite bilde av pus her, men jeg fikk ikke det til.. skjønner ikke helt hva jeg skal trykke på her :) Noen som kan hjelpe meg? Det hadde jeg satt stor pris på :)

Klem til alle dere fantastiske kvinner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne at det er en innepus :) og ja, hun er vaksinert :) hun er heller ikke noe under ernært, tjukk og god har hun blitt :) <3 ( merk: ikke overvektig ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om den pusen din har det som plommen i egget hos deg, så noe depresjon tror jeg ikke det er. Men dette er ingen normal oppførsel for en kattunge, så jeg ville absolutt tatt den til veterinær så fort som mulig, helst i morgen. Lykke til til både deg og pusen, håper det ordner seg. Få høre hva dyrlegen sier og hvordan det går da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om den pusen din har det som plommen i egget hos deg, så noe depresjon tror jeg ikke det er. Men dette er ingen normal oppførsel for en kattunge, så jeg ville absolutt tatt den til veterinær så fort som mulig, helst i morgen. Lykke til til både deg og pusen, håper det ordner seg. Få høre hva dyrlegen sier og hvordan det går da :)

Som plommen i egget! :D Ja, hun har det godt hos oss, mange som er glad i henne :)

jeg skal ta henne med meg imorgen til en dyrelege, så håper jeg dyrelegen sier at hun bare er sånn, at jeg ikke trenger å bekymre meg for en syk pus, og at hun har det fint... Det hadde vært det beste.

Tanken har slått meg at hun kanskje føler seg litt alene, siden hun bare er 1 pus her... at det kanskje hadde vært greit å fått litt selskap til henne via en annen pus :)

Jeg leste at persere/ cherazi katter ikke er så sosiale av seg med andre katter, og de trives å være alene og de er de beste kattene å ha som innekatt... de kjeder seg ikke så fort. Det var derfor jeg valgte cherazi... fordi jeg MÅ ha en katt som kan være inne, men likevel ha det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en vakker pus!

Jeg syns hun ser veldig gul ut i fargen, er det kvaliteten på bildet, eller skal hun være slik? Jeg spør fordi gulfarge på katten kan indikere leversvikt, noe som kan stemme med symptomene du beskriver.

Jeg håper det går bra hos veterinæren, og at du kommer med en oppdatering senere. Lykke til.

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er nok kameraet som farget opp den ekstra gulfargen, hun er litt spettet i pelsen, gul/orange noen steder :)

Det er flere som har reagert på akkurat det, men det er nok bare bildet som er sånn... Jeg kaller hun Gullpus :) Hun er ikke så gul i virkeligheten :)

Tror ikke leversvikt vises i pelsen vel? da det er mange tigerpuser rundtom, tror neppe de har hepatitt/ gulsot... jeg tror det hadde vært synlig i øyenhviten, som på oss mennesker... men siden vi ikke har pels, blir vi gul i huden :D

Jeg har aldri hørt at katter kan få hepatitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venn av meg har hadde en katt som døde av leversvikt og den var så gul at det ga gjenskinn i det hvite i pelsen. De fleste katter er ikke gule, mer orange, og på din kunne det se ut som om det som egentlig skulle være hvitt var gult.

Men altså, katter kan få, og dø av, leversvikt.

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen herregud da, ring veterinæren og fortell, bestill eventuelt en time.

Anonym poster: 7abd4814424aff5f8cbc9a9e4816d2bb

Skjerp deg. Om du lar deg irriterer av noe så banalt, så pell deg deg ut av forumet da. Hva er det med folk her inne som skal være så jævlig frekke?

Anonym poster: 5c55cc371e5ddef0ee6eba037f9f7ef2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god venn av meg har hadde en katt som døde av leversvikt og den var så gul at det ga gjenskinn i det hvite i pelsen. De fleste katter er ikke gule, mer orange, og på din kunne det se ut som om det som egentlig skulle være hvitt var gult.

Men altså, katter kan få, og dø av, leversvikt.

Jeg skal legge opp ett annet bilde av henne, så kan dere se :D hun er ikke gul, men litt brun/ orange spettett i pelsen :) det er nok bare kamera :)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns ikke at hun er noe gul... hun er liksom litt orange noen steder i pelsen... men ikke noe gul, hun er overhodet ikke så gul i virkeligheten som på det første bildet :)

post-65724-0-92838200-1361558471_thumb.j

post-65724-0-88465000-1361558481_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min oppførte seg sånn når den fikk forstoppelse... Har du prøvd å kjenne på magen om den er hard og oppblåst? Går pus på do? ( Har ikke lest hele tråden, bare start-innlegg, så beklager om dette allerede har blitt utelukket ) :)

Anonym poster: faeebf609401d03e0f2a7b8ef334941f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at hun er mer creme enn hun så ut på det første bildet! Veldig pen katt.

Håper det går greit med henne - husk å oppdatere oss på mandag.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...