AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Ja, er det det? Sånn egentlig? Jeg er selv homofil, er derfor jeg lurer på Anonym poster: 7ea21f4e3769a7a13bfeccbead236ad3
Gjest Armule Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Man skal være forsiktig med ord som "genfeil". Mener jeg har lest et sted at legning kan være bestemt av genene, men å kalle det en feil blir ..feil. Det blir som at jeg, med mine blå øyne, skulle kalt min kjærestes brune øyne for en genfeil. Endret 20. februar 2013 av Cervix 10
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Dette finnes det ingen konkrete svar/bevis for eller i mot på. Noe tyder på at det er miljø og oppvekst som er grunnen, andre ting tyder på at det er noe man er født som. Du kan sjekke ut Harald Eia sitt program Hjernevask. Der var det en interessant episode om temaet hvor du får se eksperter som mener forskjellige ting, og kanskje gjøre opp din egen mening? Hittil er alt bare spekulasjoner. Anonym poster: 5cab03d618a657659ffb4461796a4722
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Sannsynligvis er det en genfeil, ettersom mann og kvinne kan få barn sammen og "egentlig" passer sammen. Samtidig sies det at nordboere med krøller er født med en genfeil, bare for å gjøre det klart at det overhodet ikke er noe galt i å være homofil selv om det biologisk sett er en "feil". Anonym poster: 993be2ce64f0f4f532a8aadd3a1a1e25 8
Antlers Skrevet 20. februar 2013 #6 Skrevet 20. februar 2013 Man skal være forsiktig med ord som "genfeil". Mener jeg har lest et sted at legning kan være bestemt av genene, men å kalle det en feil blir ..feil. Det blir som at jeg, med mine blå øyne, skulle kalt min kjærestes brune øyne for en genfeil. Ja, det hadde blitt feil, siden det jo er du som har en mutasjon/"genfeil" http://www.sciencedaily.com/releases/2008/01/080130170343.htm Jeg har også denne "genfeilen", så eh ... hyggelig å hilse på slekt *rister hender* TS: Personlig tror jeg mest på teorien om at man er født sånn, altså med "genfeil", selv om det ikke blir helt riktig å kalle det feil. Et avvik fra normalen, men helt harmløst så lenge det er snakk om et mindretall. Ville liksom blitt litt knotete med forplantning om alle plutselig ble homofile. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 Ja, det hadde blitt feil, siden det jo er du som har en mutasjon/"genfeil" http://www.scienceda...80130170343.htm Jeg har også denne "genfeilen", så eh ... hyggelig å hilse på slekt *rister hender* TS: Personlig tror jeg mest på teorien om at man er født sånn, altså med "genfeil", selv om det ikke blir helt riktig å kalle det feil. Et avvik fra normalen, men helt harmløst så lenge det er snakk om et mindretall. Ville liksom blitt litt knotete med forplantning om alle plutselig ble homofile. Dette blir vel å hoppe langt utenfor temaet, men mente ikke Hitler at det var blå øyne som var det "riktige"? Anonym poster: 7ea21f4e3769a7a13bfeccbead236ad3
Klaine Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 Det er en helt naturlig prosess når individet ikke blir styrt av instinkt. Mange dyr som er utviklet mer innen det psykiske, og ikke det biologiske, vil klare å elske andre i en grad der det ikke defineres av kjønn > altså det å kunne få avkom. Husker ikke helt antallet av arter som kan være homofile - tror det er sånn 425 eller noe man vet om? Noe sånt i hvert fall. Derfor sier det jo seg selv; Dyr som har mer utviklet psykisk side, kommer til å være i stand til det fordi de verdsetter selve individet, og ikke kun det motsatte kjønn så de kan reprodusere seg.
Antlers Skrevet 20. februar 2013 #9 Skrevet 20. februar 2013 Dette blir vel å hoppe langt utenfor temaet, men mente ikke Hitler at det var blå øyne som var det "riktige"? Anonym poster: 7ea21f4e3769a7a13bfeccbead236ad3 Joda, men enda viktigere var det å være renraset. http://en.wikipedia.org/wiki/Ahnenpass
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #10 Skrevet 20. februar 2013 Dette fi nnes det ingen konkrete svar/bevis for eller i mot på. Noe tyder på at det er miljø og oppvekst som er grunnen, andre ting tyder på at det er noe man er født som. Du kan sjekke ut Harald Eia sitt program Hjernevask. Der var det en interessant episode om temaet hvor du får se eksperter som mener forskjellige ting, og kanskje gjøre opp din egen mening? Hittil er alt bare spekulasjoner. Anonym poster: 5cab03d618a657659ffb4461796a4722 Hjernevask er ikke tingen å se på, det programmet fikk vanvittig mye kritikk. Det er forskjellige teorier om hva som gjør at noen blir homofile. Du kan lese litt om det her, og eventuelt følge kildene videre: http://no.wikipedia.org/wiki/Homofili#Biologiske_forklaringsmodeller Anonym poster: e468c4664f3a99c58195137c1b65c0ef 1
Rubies_ Skrevet 20. februar 2013 #11 Skrevet 20. februar 2013 Det finnes ingen fasitsvar på spørsmålet ditt, TS. Men mange forskere er opptatt av dette spørsmålet. Altså om homofili er genetisk betinget. Så om du googler "homosexuality, genetics og study" finner du en masse interessante (og noen uinteressante) studier om saken. Èn studie har bl.a. vist at menn med flere brødre har større sannsynlighet for utvikle homofili, pga. at gener. Altså at sjansen øker for hvert guttebarn en familie får. Jeg vet ikke om denne studien er valid og til å stole på, men det er jo interessant lesing i hvert fall. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 20. februar 2013 #12 Skrevet 20. februar 2013 Ja, er det det? Sånn egentlig? Jeg er selv homofil, er derfor jeg lurer på Anonym poster: 7ea21f4e3769a7a13bfeccbead236ad3 ville ikke kalt det gen FEIL
mkgleez Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Jeg er homofil selv, og har alltid visst det. Og da mener jeg virkelig alltid. Jeg er født sånn. Om det betyr at jeg har en gen"feil" eller ei, vites ikke. Ikke bryr jeg meg noe særlig om det heller. Jeg tror vi alle er forskjellige. Noen blir påvirket av miljøet og omgivelsene de er i, og blir homofile av det, mens andre (slik meg selv) er født homofil. Husk bare å verdsette deg selv like høyt som alle verdsetter seg selv, for du er like herlig som alle andre! Be proud and be yourself - it's all that matters
estrella Skrevet 21. februar 2013 #14 Skrevet 21. februar 2013 Noen sier at det er det. Andre sier det er en kobling som har feila (haha) i hjernen. Andre sier at alle egentlig er født bifil, men opplevelser o.l (både ubevisst og bevisst) gjør at man heller den ene eller den andre veien (jadda). Noen sier at Gud har skapt oss sånn (ja, som du skjønner er det vel ikke flertallet som tror dette, men ganske mange jeg har møtt, på min alder, som er kristne, mener det slik). Jeg tror jeg bare er født sånn. Helt tilfeldig at jeg er lesbisk Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om hva som er den egentlige grunnen. En ting er sikkert, teorien om det er arvelig, den tror jeg ikke noe på 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #15 Skrevet 21. februar 2013 Jeg husker ikke detaljene,men i en forskingsartikkel mentes det at det ble avgjort i mors liv. Det var noe om barnet fikk "normal" eller liten mengde testosteron mens barnet er i mors mage. Anonym poster: e0e9d3c358b5e5697e39be70659a6ab7 3
fruBeist Skrevet 21. februar 2013 #16 Skrevet 21. februar 2013 Genforskjell. Det finnes ingenting feil med min legning. 10
Chiyo Skrevet 21. februar 2013 #17 Skrevet 21. februar 2013 Èn studie har bl.a. vist at menn med flere brødre har større sannsynlighet for utvikle homofili, pga. at gener. Altså at sjansen øker for hvert guttebarn en familie får. Jeg vet ikke om denne studien er valid og til å stole på, men det er jo interessant lesing i hvert fall. Dette har jeg også lest. Altså for hvert guttebarn mot har blir kroppen hennes mer og mer immun mot testestoron eller noe, og sjansene for at neste gutt blir homofil blir større. Men det er jo da bare en interessant teori, mer vet jeg ikke. TS: Jeg er lesbisk, og jeg tenker ikke på sånt selv. Jeg er helt fornøyd med å like kvinner. Jeg nekter å se noe feil med meg, fordi jeg ønsker absolutt ikke å være hetero i det hele tatt. Det har egentlig ikke noe å si for menneskeheten heller, fordi de fleste mennesker er hetero, og mange homofile vil ha barn uansett.
Rubies_ Skrevet 21. februar 2013 #18 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Genforskjell. Det finnes ingenting feil med min legning. Ingen bruker ordet "genfeil" for å fornærme. Men vi bruker jo ordet "genmutasjon" (genfeil) når det oppstår endringer i DNA-tråden, og det er jo det det er snakk om her. Det er det forskere lurer på; om det finnes en slik forklaring til homofili. Det er det samme med mennesker med Down Syndrom. De har en genmutasjon (som mange kaller genfeil), men det betyr ikke at selve menneskene er "feil" eller ikke like mye verdt. På samme måte som selv om at noen omtaler homofili som en genmutasjon/genfeil, er det ingenting galt i å være homofil. Så ikke ta deg nær av ordbruken.. Endret 21. februar 2013 av Rubies_ 6
fruBeist Skrevet 21. februar 2013 #19 Skrevet 21. februar 2013 Ingen bruker ordet "genfeil" for å fornærme. Men vi bruker jo ordet "genmutasjon" (genfeil) når det oppstår endringer i DNA-tråden, og det er jo det det er snakk om her. Det er det forskere lurer på; om det finnes en slik forklaring til homofili. Det er det samme med mennesker med Down Syndrom. De har en genmutasjon (som mange kaller genfeil), men det betyr ikke at selve menneskene er "feil" eller ikke like mye verdt. På samme måte som selv om at noen omtaler homofili som en genmutasjon/genfeil, er det ingenting galt i å være homofil. Så ikke ta deg nær av ordbruken.. Jeg tar meg ikke nær av ordbruken Men altså mutasjon betyr forandring, ikke feil. 4
Rubies_ Skrevet 21. februar 2013 #20 Skrevet 21. februar 2013 Jeg tar meg ikke nær av ordbruken Men altså mutasjon betyr forandring, ikke feil. Ja, jeg er klar over det, men det er mange som blander de ordene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå