AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #21 Skrevet 20. februar 2013 Vel, men hvorfor i helvete drev du og hadde et uforpliktende forhold uten å bruke kondom? Saklig i ræva mi at du alltid har passet på og aldri har stolt på NOEN. For å kritisere andre får du opptre perfekt selv. Først. Tror du han trenger en lærepreken nå? 9 mnd for sent og det er ikke det han ber om. Moonstruck. Anonym poster: ea433d1110962e9b730a14ba8e7a1a6f 1
Gjest ols1 Skrevet 20. februar 2013 #22 Skrevet 20. februar 2013 Hun var min faste sexpartner. Hun løy om prevensjon. Jeg synes det er feil av henne. Nøytralt tenker jeg om det er straffart å lyve om bruk av prevensjon? Kan en gå til rettsak om dette, noen som vet om eksempler? Barnet blir født så det kan en ikke hindre. Erstattinger økonomisk er det som blir gitt etter søksmål. Ser at jeg vil blir registrert som far om hun oppgir. Men kunne jeg få erstattning i form av ikke betale barnebidrag pga.jeg er blitt lurt med en slik løgn. Hun innrømmer dette. Dette bør du spørre en advokat om. Selv tviler jeg sterkt på at du kommer noen vei med det. Saken stopper vel opp straks du må innrømme din egen ansvarsfraskrivelse ved å ikke bruke kondom. Jeg var forelsket i denne daten og trodde det skulle vare. Huff, jeg synes synd på deg. Helt til... Det var ingen følelse involvert, kun sex. Hmm..Javel?
Brunhilde Skrevet 20. februar 2013 #23 Skrevet 20. februar 2013 Kan du forklare hva som er bullshit? Hele innlegget ditt. Hva ellers? Og igjen, les denne! 1
Raven Emerald Skrevet 20. februar 2013 #24 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Hun var min faste sexpartner. Hun løy om prevensjon. Jeg synes det er feil av henne. Nøytralt tenker jeg om det er straffart å lyve om bruk av prevensjon? Kan en gå til rettsak om dette, noen som vet om eksempler? Barnet blir født så det kan en ikke hindre. Erstattinger økonomisk er det som blir gitt etter søksmål. Ser at jeg vil blir registrert som far om hun oppgir. Men kunne jeg få erstattning i form av ikke betale barnebidrag pga.jeg er blitt lurt med en slik løgn. Hun innrømmer dette. Nei, det er ikke straffbart. Nei, du vil ikke få erstatning. Du har som sagt ikke krav på å vite om hun bruker pillen, eller ikke. Du har selv ansvar for egen prevensjon, og at du fraskriver deg ansvaret, kan ikke hun straffes for. Selv om du gjorde det i god tro. Forøvrig; om du blir oppgitt som far, vil du måtte betale bidrag. Dersom du ikke betaler, vil du bli skyldig bidragsgjeld. Jeg er litt usikker på om gjelden er til staten, som betaler ut bidragsforskudd, eller til barnet. Jeg har hørt begge deler. Sånn siden jeg oppdaget at det var et økonomisk spørsmål i HI, også. =P Endret 20. februar 2013 av Raven Emerald 2
Gjest Mari Skrevet 20. februar 2013 #25 Skrevet 20. februar 2013 Hele innlegget ditt. Hva ellers? Og igjen, les denne! Såpass ja... Da er nok du av samme sort som den der dama. Tenker ikke på andre en seg selv og sitt. Det kaller jeg for bullshit..
Brunhilde Skrevet 20. februar 2013 #26 Skrevet 20. februar 2013 Nei, det er ikke straffbart. Nei, du vil ikke få erstatning. Du har som sagt ikke krav på å vite om hun bruker pillen, eller ikke. Du har selv ansvar for egen prevensjon, og at du fraskriver deg ansvaret, kan ikke hun straffes for. Selv om du gjorde det i god tro. Hør, hør!
Brunhilde Skrevet 20. februar 2013 #27 Skrevet 20. februar 2013 Såpass ja... Da er nok du av samme sort som den der dama. Tenker ikke på andre en seg selv og sitt. Det kaller jeg for bullshit.. Jeg er av samme sort som den dama fordi jeg syns det du skriver er fullt av dritt? På seg selv, lille venn, kjenner man andre, ikke sant? 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #28 Skrevet 20. februar 2013 I forrige tråd fra 4 desember skrev du også at dama hadde termin "denne måneden". Har hun termin i desember eller februar?! Anonym poster: f075b6fcb5d6156d04b357a4d57c9e19 4
Gjest Mari Skrevet 20. februar 2013 #29 Skrevet 20. februar 2013 Jeg er av samme sort som den dama fordi jeg syns det du skriver er fullt av dritt? På seg selv, lille venn, kjenner man andre, ikke sant? Du klarer ikke engang formulere hva som er dritt i mitt første innlegg?? Du sier alt.. Synst du det er greit at ei dame sier hun går på pilla, men ikke gjør det (slutter med den uten å si i fra)? Synst du det er greit å lure en til å bli forelder? De hadde regelmessig sex.. Hadde vert annerledes hvis det var et ONS.
Brunhilde Skrevet 20. februar 2013 #30 Skrevet 20. februar 2013 Du klarer ikke engang formulere hva som er dritt i mitt første innlegg?? Du sier alt.. Synst du det er greit at ei dame sier hun går på pilla, men ikke gjør det (slutter med den uten å si i fra)? Synst du det er greit å lure en til å bli forelder? De hadde regelmessig sex.. Hadde vert annerledes hvis det var et ONS. De hadde regelmessig sex - ifølge ts uten følelser - desto større grunn til å beskytte seg! 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #31 Skrevet 20. februar 2013 Hun var min faste sexpartner. Hun løy om prevensjon. Jeg synes det er feil av henne. Er enig i at det er feil av henne, men skaden er skjedd og du bør bestemme deg hvor din videre handling og konsekvenser av at et barn snart blir eller er født! Nøytralt tenker jeg om det er straffart å lyve om bruk av prevensjon? NEI, folk kan gjøre som de vil. Man er to om å ha sex og derfor bør man være to om bruken av prevensjon. Dere hadde et uforplikende forhold. Kan ikke alltid stole på folk. Kan en gå til rettsak om dette, noen som vet om eksempler? Du kan naturligvis gjøre det, men tror ikke det hjelper. Er barnet som blir skadelidende av det. Barnet blir født så det kan en ikke hindre. Mor bestemmer om barnet skal beholdes. Burde vært i samsvar med barnefar, men desverre ikke alltid slik. Erstattinger økonomisk er det som blir gitt etter søksmål. Ser at jeg vil blir registrert som far om hun oppgir. Men kunne jeg få erstattning i form av ikke betale barnebidrag pga.jeg er blitt lurt med en slik løgn. Hun innrømmer dette. Ved en eventuell sak vil hun nok ikke innrømme dette igjen. Betaler du ikke barnebidgra vil nav trekke det fra kontoen din hver mnd. Du er pliktig til å betale om du er oppgitt som far. Du får ingen økonomisk erstattning. Om det er løgn blir ord mot ord og du vil nok tape. ALLE vet at man kan bli med barn når man har sex og man bør beskytte seg på de måter man kan slik at en slik hendelse ikke kan skje. Du føler deg lurt, men du kan ikke gi bort all skylden. Dere var ikke i et forhold, du har en "fast" sexpartner så du mener at det kvalifiserer til at du skal slippe unna. Hun burde informert deg om at hun slutta på pillen - naturligvis, men bli voksen og ta ansvar.! Anonym poster: 2a53ecd9c33be2a7908049461cf2db33 1
Gjest Mari Skrevet 20. februar 2013 #32 Skrevet 20. februar 2013 De hadde regelmessig sex - ifølge ts uten følelser - desto større grunn til å beskytte seg! Som i dette tilfellet skulle være p-piller som hun sa hun tok. Som sagt så ser jeg det hvis dette var ONS. Men når de hadde regelmessig sex er det mer naturlig å stole på hverandre. Alså, han stolte på at hun tok pilla si og dette visste hun. Så hun har lurt han til å bli gravid med å slutte på pillene uten å si i fra.
Brunhilde Skrevet 20. februar 2013 #33 Skrevet 20. februar 2013 Som i dette tilfellet skulle være p-piller som hun sa hun tok. Som sagt så ser jeg det hvis dette var ONS. Men når de hadde regelmessig sex er det mer naturlig å stole på hverandre. Alså, han stolte på at hun tok pilla si og dette visste hun. Så hun har lurt han til å bli gravid med å slutte på pillene uten å si i fra. Poenget er at han valgte å ikke beskytte seg. Ser du virkelig ikke det? 1
Gjest Morteno Skrevet 20. februar 2013 #34 Skrevet 20. februar 2013 Som i dette tilfellet skulle være p-piller som hun sa hun tok. Som sagt så ser jeg det hvis dette var ONS. Men når de hadde regelmessig sex er det mer naturlig å stole på hverandre. Alså, han stolte på at hun tok pilla si og dette visste hun. Så hun har lurt han til å bli gravid med å slutte på pillene uten å si i fra. Første regel på kvinneguiden: Ikke ta Brunhilde seriøst. On-topic: Synd du var med en såpass kjerring. Ikke mye å gjøre med det, dessverre. Hun har nok vært veldig lur å blitt gravid på denne måten. Deilig med barnebidrag tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #35 Skrevet 20. februar 2013 Første regel på kvinneguiden: Ikke ta Brunhilde seriøst. On-topic: Synd du var med en såpass kjerring. Ikke mye å gjøre med det, dessverre. Hun har nok vært veldig lur å blitt gravid på denne måten. Deilig med barnebidrag tenker jeg. Kanskje hun har?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #36 Skrevet 20. februar 2013 Poenget er at han valgte å ikke beskytte seg. Ser du virkelig ikke det? Synes du setter damene i et dårlig lys nå, etter svaret ditt å dømme, kan ikke damer stoles på. Er det det du mener? Anonym poster: ce586b9b75b78e6b526958a4891a834c 1
Gjest Marmot Skrevet 20. februar 2013 #37 Skrevet 20. februar 2013 Første regel på kvinneguiden: Ikke ta Brunhilde seriøst. On-topic: Synd du var med en såpass kjerring. Ikke mye å gjøre med det, dessverre. Hun har nok vært veldig lur å blitt gravid på denne måten. Deilig med barnebidrag tenker jeg. Ja, siden man tjener så fett på bidraget liksom... 3
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2013 #38 Skrevet 20. februar 2013 Mener dere at dette er min feil siden hun sa hun brukte piller? Jeg må da kunne stole på at hun snakker sant. Jeg var forelsket i denne daten og trodde det skulle vare. Hvordan skal en forholde seg til ei jente en kjenner som sier hun bruker piller. Dette er ikke neo ONS. utspekulert dame ja. helt enig med deg. og ja, jeg er jente selv.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #39 Skrevet 20. februar 2013 For å ta gummibiten først, som du får så mye kritikk for. Hvor mange kvinner og menn forlanger bruker gummi,når damen bruker pillen? Svært få. Ja,pillen kan svikte,men for de fleste fungerer den. At dama ville lure deg er en annen sak. Klart du har rettigheter som far. Det er ulovlig å oppflre far ukjent når du vet hvem far er. Du vet vel sånn ca når hun skal føde? Har du mulighet til å spørre hennes venner? Bor hun langt vekk fra deg? Kunne du tatt deg en runde i nabolaget eks? Kansje du er lurt med graviditeten også? Kansje hun ikke er gravid? vil jo være dumt at du gikk til nav eller advokat om det ikke finnes barn eller graviditet. Kan du ringe arb.plassen og spørre etter henne? Eller ring foreldre,søsken og spør rett ut om det er lenge til hun skal føde,eller om hun har fått barn. Si at du ikke oppnår kontakt med henne. Anonym poster: 036dc0d232eda000dd3e36ced0aff96c
Bonito Skrevet 20. februar 2013 #40 Skrevet 20. februar 2013 Om jeg bare skal ta utgangspunkt i hva som står i HI i denne tråden syntes jeg veldig synd på deg TS. Jeg blir helt matt av å tenke på at det finnes kvinner som virkelig lurer seg til graviditet og barn på den måten. De er intet annet enn superegoister som ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp. Om livmoren skriker så til de grader får de finne en mann som vil ha barn med de da, eller evt. dra til Danmark og fikse det selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå