Gå til innhold

Lurt meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er 26 år og lurer på hva jeg skal gjøre og hvilke rettigheter jeg har som far. Saken er den at jeg hadde samleie med en dame i samme alder som meg. Det var ingen følelse involvert, kun sex. Dette varte i ca. et halvt år. Vi slutter og date og tre måneder senere så ringer hun meg og forteller at hun er gravid. Hun innrømmer at hun sluttet på p pillen uten å si ifra til meg.

Jeg, som sikkert mange andre ville gjort, reagerte med sinne og frustrasjon. Jeg fortalte at jeg ikke ville ha noe med dette å gjøre. Nå har tiden gått og hun har termin denne måneden. Ikke vet jeg om hun har født, ikke vet jeg om det er gutt eller jente. Ikke tar hun telefonen.

Dette er en vrien sak og jeg ser ut til å bli den komplette taperen i denne saken.

Hva bør jeg gjøre? Hun sa at hun kom til å sette meg opp som ukjent far også. Nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal starte og jeg vet heller ikke hva jeg må passe meg for i forhold til penger, foreldrerett etc.

Alt av svar og tips tas imot med åpne armer .

Ps: hvis noen føler for å si noe fornedrene om denne dama er det bare å slå seg løs. Det går pokker ikke an å gjøre dette bare fordi man vil ha et barn! Jeg tenker, stakkars meg men mest og viktigst av alt. Stakkars barn!

Vennlig hilsen far som ikke vet når han skal bli far og ikke heller om han skal få sønn eller datter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, men hvorfor i helvete drev du og hadde et uforpliktende forhold uten å bruke kondom?

• Liker 10
Skrevet

Bruk kondom! Er ditt ansvar også så er ikke så synd på deg. I tillegg regagerte du med sinne og sa du ikke ville ha noe med barnet eller hun å gjøre.

Reis på besøk til henne eller lignende slik at dere får snakket sammen. Du er plikitg til å betale bidrag hvis du står oppført som far. Hun er også pliktig til å oppgi deg som far siden hun er sikker i sin sak.

Stakkars barn tenker jeg! Ikke deg..

Anonym poster: 2a53ecd9c33be2a7908049461cf2db33

• Liker 5
Skrevet

Mener dere at dette er min feil siden hun sa hun brukte piller?

Jeg må da kunne stole på at hun snakker sant. Jeg var forelsket i denne daten og trodde det skulle vare. Hvordan skal en forholde seg til ei jente en kjenner som sier hun bruker piller. Dette er ikke neo ONS.

Skrevet

Mener dere at dette er min feil siden hun sa hun brukte piller?

Jeg må da kunne stole på at hun snakker sant. Jeg var forelsket i denne daten og trodde det skulle vare. Hvordan skal en forholde seg til ei jente en kjenner som sier hun bruker piller. Dette er ikke neo ONS.

"Det var ingen følelse involvert, kun sex. Dette varte i ca. et halvt år."

Du er selvmotsigende og jeg har vanskelig for å tro at du snakker sant desverre...

Anonym poster: 9d1701a9684f66c9f8e86e2e3aaa10e0

• Liker 15
Skrevet

Selvfølgelig har du selv ansvar for å ikke befrukte en kvinne du ikke ønsker barn med.

Kondom er en fin bil, bare synd så jævlig mange menn velger å ikke kjøre den, for så å komme og rope "u-bu, stakkars meg" når dama blir gravid.

Nei, gutten min, bli voksen før du knuller rundt, ethvert samleie medfører risiko for svangerskap, vet du. ;)

:heks:

• Liker 11
Skrevet

Et betimelig spørsmål, Gjest.

Men for å være litt nøytral, TS:

For det første, jeg skjønner forbannelsen, frustrasjonen, og sinnet i dette med at hun gikk bak ryggen din. Kondom eller ikke, hun burde selvsagt opplyst om at hun sluttet med prevensjon, selv om dette ikke er en egentlig rettighet du har. Moralsk, ja. Men du har fortsatt ikke rett på det.

Men til tross for de sinte følelsene du sitter med, bør du prøve å unngå å "mate" dem, dersom du vil ha kontakt med barnet ditt, og være pappa for det. Jeg skjønner behovet, men i første omgang bør fokuset heller være på barnets beste, ikke på moren og hennes utrolig stygge handling. Du skal isåfall forholde deg til henne i mange år, og samarbeidet vil sannsynligvis gå langt bedre om du prøver å fokusere på at barnet nå engang er produsert, og omstendighetene rundt dets tilblivelse kan ikke gjøres noe med. Å kaste ansvaret for prevensjon frem og tilbake, gagner ingen, aller minst barnet. Jeg tror jeg har gjort min mening om dette med prevensjon relativt klart i andre tråder, så jeg gidder rett og slett ikke begynne her også. =P

For det andre; dersom du er sikker på at du vil ha kontakt/ansvar/papparollen, tar du kontakt med NAV, for å begynne prosessen med farskapstest. Eventuelt kan du kontakte en advokat, og ta det via rettssystemet. NAV er sannsynligvis det beste stedet å begynne, for fremtidig samarbeid, da å ta det via rettssystemet som første alternativ, nok vil virke mer aggressivt enn samarbeidsvillig. Jeg antar du har navnet på denne dama, så da er det egentlig bare å begynne et sted. Dersom du er usikker på om det er dette du vil, bør du holde avstand til du er sikker. Barnets beste er i utgangspunktet å få bli kjent med pappaen sin, men ikke dersom pappa er troende til å gi blaffen med ujevne mellomrom. Vent iallefall til du er sikker på at du vil være pappa for barnet ditt.

Og ja, du burde brukt kondom så lenge du ikke ønsket å bli far. Ikke bare fordi kvinnen ikke har opplysningsplikt om sin p-pille-bruk, selv om det hadde vært det moralsk riktige å opplyse om at hun sluttet. Også fordi p-pillen, som alle andre prevensjons-metoder, kan svikte. Og dersom det å bli far er en tilnærmet katastrofe for deg, bør du gjøre det du kan for å unngå det, og ikke overlate et så viktig ansvar i hendene til noen andre, som du ikke har kontroll på.

Å droppe kondom, er ikke noe menn bør gjøre, før de er sikre på at de kan ta en overraskende graviditet på strak arm. Dette er min mening, enkelt og greit.

Men det er en diskusjon, som jeg som nevnt ikke ønsker å delta i atter en gang...

Håper iallefall at svaret var litt mer givende enn bare irettesettende. For én gangs skyld. =P

• Liker 9
Skrevet

Herregud, trenger vel ikke angripe fyren fordi han ikke har brukt kondom? Hvis det er sant det som står der så har jo kjerringa med vilje blitt gravid med en hu ikke engang var sammen med. Snakk om å være tjukk i huet!

• Liker 5
Skrevet

Her innrømmer jo faktisk dama at hun droppa pillen uten å si fra til ham! Ja, han kunne brukt kondom likevel, av frykt for nettopp sånne ting. Men dama kunne jo også tenkt med hodet og ikke livmora. En sånn avgjørelse påvirker jo andre også, selv om hun sikkert venter å være alene med barnet. Spesielt hvis hun er av den typen som skal "tjene penger" på bidraget fra far! Det er slike damer som ødelegger for dem som er ærlige om prevensjonsbruk, og ikke minst for dem som opplever at prevensjonen svikter tross alle odds.

Skrevet

Herregud, trenger vel ikke angripe fyren fordi han ikke har brukt kondom? Hvis det er sant det som står der så har jo kjerringa med vilje blitt gravid med en hu ikke engang var sammen med. Snakk om å være tjukk i huet!

Hvis du ikke selv tenker på å beskytte deg, så har du faktisk en del av ansvaret selv!

• Liker 1
Skrevet

For noe tull, kjerringen har full ansvar for at hun løy om pillen, at ikke kondom ble brukt er like mye begge sin feil. Men jeg skjønner meget godt at når man har en fast sex partner og det er slik å forstå for begge parter at p-piller er i bruk så burde ikke kondom være nødvendig. Han burde ha kunne stole på henne, for en klyse av en dame.

Jeg vet desverre ingenting om rettighetene dine. Om barnet er ditt så har du rettigheter til å se det og vite om det, eller i det minste rettigheter til å kjempe for å få ta del i barnet sitt liv.

Skrevet

Hvis du ikke selv tenker på å beskytte deg, så har du faktisk en del av ansvaret selv!

Ja, men på måten folk svarte på her hørtes det jo ut som om han var ene og alene om det...

Skrevet

"Det var ingen følelse involvert, kun sex. Dette varte i ca. et halvt år."

Du er selvmotsigende og jeg har vanskelig for å tro at du snakker sant desverre...

Anonym poster: 9d1701a9684f66c9f8e86e2e3aaa10e0

Det var dumt formulert, ikke så flink til det heller. Forelsket var derfor jeg falt for henne Jeg bruker ikke ha sex uten at jeg er forelsket. Det er nødvendigvis ikke dype føleser men mer en deilig rus.. Ikke følelser av kjærlighet som gjør det er den rette.

Skrevet

Ja, men på måten folk svarte på her hørtes det jo ut som om han var ene og alene om det...

Neida, man er to om det, men mannen kan ikke, som i dette tilfellet, komme og sutre når "skaden" er skjedd. Av og til er det faktisk best å være føre var!

• Liker 2
Skrevet

Et betimelig spørsmål, Gjest.

Men for å være litt nøytral, TS:

For det første, jeg skjønner forbannelsen, frustrasjonen, og sinnet i dette med at hun gikk bak ryggen din. Kondom eller ikke, hun burde selvsagt opplyst om at hun sluttet med prevensjon, selv om dette ikke er en egentlig rettighet du har. Moralsk, ja. Men du har fortsatt ikke rett på det.

Men til tross for de sinte følelsene du sitter med, bør du prøve å unngå å "mate" dem, dersom du vil ha kontakt med barnet ditt, og være pappa for det. Jeg skjønner behovet, men i første omgang bør fokuset heller være på barnets beste, ikke på moren og hennes utrolig stygge handling. Du skal isåfall forholde deg til henne i mange år, og samarbeidet vil sannsynligvis gå langt bedre om du prøver å fokusere på at barnet nå engang er produsert, og omstendighetene rundt dets tilblivelse kan ikke gjøres noe med. Å kaste ansvaret for prevensjon frem og tilbake, gagner ingen, aller minst barnet. Jeg tror jeg har gjort min mening om dette med prevensjon relativt klart i andre tråder, så jeg gidder rett og slett ikke begynne her også. =P

For det andre; dersom du er sikker på at du vil ha kontakt/ansvar/papparollen, tar du kontakt med NAV, for å begynne prosessen med farskapstest. Eventuelt kan du kontakte en advokat, og ta det via rettssystemet. NAV er sannsynligvis det beste stedet å begynne, for fremtidig samarbeid, da å ta det via rettssystemet som første alternativ, nok vil virke mer aggressivt enn samarbeidsvillig. Jeg antar du har navnet på denne dama, så da er det egentlig bare å begynne et sted. Dersom du er usikker på om det er dette du vil, bør du holde avstand til du er sikker. Barnets beste er i utgangspunktet å få bli kjent med pappaen sin, men ikke dersom pappa er troende til å gi blaffen med ujevne mellomrom. Vent iallefall til du er sikker på at du vil være pappa for barnet ditt.

Og ja, du burde brukt kondom så lenge du ikke ønsket å bli far. Ikke bare fordi kvinnen ikke har opplysningsplikt om sin p-pille-bruk, selv om det hadde vært det moralsk riktige å opplyse om at hun sluttet. Også fordi p-pillen, som alle andre prevensjons-metoder, kan svikte. Og dersom det å bli far er en tilnærmet katastrofe for deg, bør du gjøre det du kan for å unngå det, og ikke overlate et så viktig ansvar i hendene til noen andre, som du ikke har kontroll på.

Å droppe kondom, er ikke noe menn bør gjøre, før de er sikre på at de kan ta en overraskende graviditet på strak arm. Dette er min mening, enkelt og greit.

Men det er en diskusjon, som jeg som nevnt ikke ønsker å delta i atter en gang...

Håper iallefall at svaret var litt mer givende enn bare irettesettende. For én gangs skyld. =P

Takk for godt innlegg.

Skrevet

Hun var min faste sexpartner. Hun løy om prevensjon. Jeg synes det er feil av henne.

Nøytralt tenker jeg om det er straffart å lyve om bruk av prevensjon?

Kan en gå til rettsak om dette, noen som vet om eksempler?

Barnet blir født så det kan en ikke hindre.

Erstattinger økonomisk er det som blir gitt etter søksmål.

Ser at jeg vil blir registrert som far om hun oppgir. Men kunne jeg få erstattning i form av ikke betale barnebidrag pga.jeg er blitt lurt med en slik løgn. Hun innrømmer dette.

Skrevet

Lurer forresten på hvorfor du har kopiert denne tråden fremfor å svare i den som allerede eksisterte?

Kjeder du deg og har lyst på litt liv, eller var du ikke fornøyd med svarene du fikk første gang? Jeg barer lurer jeg, siden startinnleggene ikke bare er like, men identiske. En smule søkt, spør du meg!

• Liker 4
Skrevet

Herlighet, når dama sa hun gikk på piller og de hadde sex over lengre tid ser jeg virkelig ikke grunnen til at dere skal "angripe" denne mannen. Her er det dama som er tåpelig og teit. Man skal ikke slutte på pillen uten å si i fra til sexpartneren sin! Jeg vet dessverre ingenting om det du spør om TS, men vil ønske deg lykke til og håper alt går bra. Klem

Skrevet

Herlighet, når dama sa hun gikk på piller og de hadde sex over lengre tid ser jeg virkelig ikke grunnen til at dere skal "angripe" denne mannen. Her er det dama som er tåpelig og teit. Man skal ikke slutte på pillen uten å si i fra til sexpartneren sin! Jeg vet dessverre ingenting om det du spør om TS, men vil ønske deg lykke til og håper alt går bra. Klem

Bullshit!

Men, på den annen side, mannen har alltid kunnet fraskrive seg ansvaret for barna - synd, men sant.

Og jeg lurer fremdeles på hvorfor denne tråden er opprettet med et identisk startinnlegg som i denne tråden. Annen overskrift, men det er også eneste forskjellen jeg kan se...

• Liker 2
Skrevet

Bullshit!

Men, på den annen side, mannen har alltid kunnet fraskrive seg ansvaret for barna - synd, men sant.

Og jeg lurer fremdeles på hvorfor denne tråden er opprettet med et identisk startinnlegg som i denne tråden. Annen overskrift, men det er også eneste forskjellen jeg kan se...

Kan du forklare hva som er bullshit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...