Gå til innhold

Hvorfor ikke gift?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Det går bra det... :wink:

Jeg har en gutt på 7 år med eksen.

Så har jeg en gutt på 4 mnd med samboer...

Mer forståelig...?

Ikke så lett for alle å ha innblikk i dagens komplekse familier... :-?

Iallefall vår med mine-dine-våre barn... :ler:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot
Mange ser på ekteskap som en kontrakt, og ingenting mer enn det. Og da er det selfvfølgelig ingen vits..

Og et kirkebryllup passer vel best for de som er religiøse, ettersom man der står og gir et løfte til Gud. Et slikt løfte gir da ingen verdi for en ateist!

Synes ikke det er det minste rart at mange velger å ikke gifte seg.

Man gir ikke løftet til Gud. Man gir løftet til den man gifter seg med, med Gud som vitne. Dette løftet burde være like gyldig for en ateist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Kjenner flere som ikke ønsket å gifte seg, men som endte opp med å gjøre det når en av dem fikk jobb utenlands.

I utlandet blir ikke alltid samboerskap sett på som et alternativ til å være gidt, og når man skal skrive inn barn på skolen, krysse av på skjemaer osv ønsket de ikke å skulle måtte krysse "enslig forsørger", når de faktisk var to. De fleste av disse gikk i tinghuset i lunsjen.

(Leste bla at Vår Staude gjorde det slik før de dro til USA, rett og slett for å slippe å måtte forklare at man ikke var 2umoralsk" til enhver tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Mange ser på ekteskap som en kontrakt, og ingenting mer enn det. Og da er det selfvfølgelig ingen vits...

så du synes ikke kontrakter er noen vits?? :o

da må jeg si meg svært uening!!

Og et kirkebryllup passer vel best for de som er religiøse, ettersom man der står og gir et løfte til Gud. Et slikt løfte gir da ingen verdi for en ateist! .

hva kirkebryllup med valget om å gifte seg eller ei å gjøre? det finnes alt fullgode alternative måter å gifte seg på.. og det kommer fler!

Synes ikke det er det minste rart at mange velger å ikke gifte seg.

du om det.. jeg synes det er rart.. absurd faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda, det er fint å tenke før man bestemmer seg. De fleste har vel også en formening om hvordan livet skal bli, men oooops; så skjer det noe uventet.

Ikke alle graviditeter er planlagt, vet du. :wink:

at ikke alle graviditeteter er planlagt har da vel ingenting med at mange bevist VELGER å få barn som samboere og aldri gifte seg..

dessuten så bør man se på en ikke planlagt graviditet som noe man velger også.. (man har jo flere alternativer i den situasjonen også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sexy sadi har et point men for mit ved kommende var jeg både gift og havede 3 børn og det har taget mig snart 7 år i retssystemet at blive kvit exen, desværre fik jeg ikke ungerne selvom han var alkoholiker, huset fik jeg heller ikke noget af, jeg fik så at sige ingen ting end 12 år i forfærtelig ægteskab som jeg prøvede at få til at hænge sammen, og en masse gæld suk, men aligevel så elsker jeg mine tøsser og ville ønske de boede hos mig, men de kommer af sig selv efterhånde som de kommer i pubateten da vil de ikke være hos far længre og far kan ikke takle dem heller. I dag har jeg genvundet mig selv har en mand som jeg elsker og andet barn på vej, sønne hans bor hos os, havede lovet mig selv aldrig at gifte mig igen men i dag ved jeg at det ønsker jeg mig og ikke minst for alle vores børns skyld, rent arvemessigt, det er ikke let når det mine dine og vores børn bliver en uretfærdig fordeling arvemessigt og det har vi tænkt at gøre om på så alle for ligemeget.

så længe man er enigen når man skilles er det let at blive kvit manden men ikke når der bryder ud fuld krig det kan jeg skrive underpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har en kamerat som har en datter med eksen og en datter med samboer. Han vil ikke gifte seg, og samboeren er "giftesyk". Han sier at han føler seg for bundet hvis han gifter seg.

Jeg sier hele tiden til ham; "et ekteskap kan man avslutte, legge i skuffen og glemme. Men når du har fått et barn med henne er dere bundet til hverandre for alltid!"

Jeg kan ikke forstå at enkelte syns det er mer alvorlig å gifte seg enn å skape et nytt liv.....?!???!? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har en kamerat som har en datter med eksen og en datter med samboer. Han vil ikke gifte seg, og samboeren er "giftesyk". Han sier at han føler seg for bundet hvis han gifter seg.

det er jo virkelig like mye hennes "feil" også; hun fikk jo barn med en mann hun ikke var gift med..

dersom hun ønsket å gifte seg, burde hun vel klargjøre dette noe tidligere i forholdet, ikke komme med det "etterpå"

da jeg flyttet sammen med min samboer, gjorde jeg det klart at et "evigvarende samboerskap" ikke var aktuel fra min side; før barn, huskjøp osv ville jeg være gift.. og mer en 4-5 år som "bare samboere" var heller ikke det jeg ønsket.

dermed fikk jeg bekreftet at vi så for oss omtrent det samme før vi faktsik flyttet sammen, og vi skal nå gifte oss før vi kjøper hus og får barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...