Gå til innhold

Hvorfor ikke gift?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
noen som har fått barn sammen sier: "Nei' date=' vi vil ikke gifte oss fordi det er for mange forpliktelser" :o øh og det er ikke barn da ????????[/quote']

:hoho::hoho: folk er sprø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var sammen i over 7 år før vi giftet oss, vi hadde alt da kjøpt hus, og hadde rimelig god økonomi....Likevel har vi valgt å ikke får barn før etter at vi ble gift. Dette av den grunn at vi så flere vennepar som fikk barn og i ettertid flyttet fra hverandre....Når man er gift er det ikke bare å pakke snippeska og gå ut døra. Det kreves litt mer enn det.

Likevel er jeg ikke mot dem som velger å få barn som samboere eller kjærester (det er jo ikke alltid barna venter med å komme til foreldrene planlegger det), men for meg føles det riktig å få barn etter at vi er gift - og nå er nummer en på vei :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle giftet meg pga barn, hadde det vært for farens rettigheter ved et evt. brudd.

Nå koster det jo ikke så mye å gifte seg da. Ingen som sier at du må stå hvit brud i kirken og invitere 1000 av dine nærmeste venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå koster det jo ikke så mye å gifte seg da. Ingen som sier at du må stå hvit brud i kirken og invitere 1000 av dine nærmeste venner...

nettopp!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusher opp denne viktige tråden!

les den jenter.. og tenkt!

Eh...

Kan ikke folk få gjøre det de vil da? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Eh...

Kan ikke folk få gjøre det de vil da? :roll:

Er det noen som har sagt at folk ikke skal få gjøre det de vil??? :o

Men det er vel en fordel å tenke før man bestemmer seg, ikke sant? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ser på ekteskap som en kontrakt, og ingenting mer enn det. Og da er det selfvfølgelig ingen vits..

Og et kirkebryllup passer vel best for de som er religiøse, ettersom man der står og gir et løfte til Gud. Et slikt løfte gir da ingen verdi for en ateist!

Synes ikke det er det minste rart at mange velger å ikke gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et kirkebryllup passer vel best for de som er religiøse' date=' ettersom man der står og gir et løfte til Gud. Et slikt løfte gir da ingen verdi for en ateist! [/quote']

Det har jeg også fundert over. Jeg tror mange gifter seg i kirken fordi det er "en tradisjon" eller "hyggelig" osv.

Blir det på en måte blasfemi?

Jeg mener: de færreste av oss går jo i kirken ellers i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også fundert over. Jeg tror mange gifter seg i kirken fordi det er "en tradisjon" eller "hyggelig" osv.

Blir det på en måte blasfemi?

Jeg mener: de færreste av oss går jo i kirken ellers i året.

Jeg er ikke kristen og kunne aldri i verden tenkt meg å gifte meg i kirken... Reagerer sterkt på at de som ikke er kristen vil døpe barna sine fordi "det ser pent ut"

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

må innrømme jeg ler litt av slike som får barn med den ene og den andre samboeren og som får hetta hvis bryllupp med sin elskede blir nevnt ja.

Gifter du deg med noen så er det enkelt å bli kvitt ham, får du barn med noen og det går til helvete blir du aldrig kvitt ham. og se det i øynene folkens. Forholdene våre går som oftest til helvete.

Føl dere fri til å få barn for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk
må innrømme jeg ler litt av slike som får barn med den ene og den andre samboeren og som får hetta hvis bryllupp med sin elskede blir nevnt ja.

'

Det er merkelig det der. Skulle heller ha vært gift med eksen min, enn fått barn med han (selv om jeg abselutt ikke skulle vært foruten lillemann!!) Det er mye mer alvorlig enn å si ja i kirken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie
'

Det er merkelig det der. Skulle heller ha vært gift med eksen min, enn fått barn med han (selv om jeg abselutt ikke skulle vært foruten lillemann!!) Det er mye mer alvorlig enn å si ja i kirken!

Glad du forsto mitt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at noen ser på det som mer alvorlig å gifte seg enn å få barn har også forundret meg. De fleste jeg kjenner som har barn har imidlertid ventet med å gifte seg av helt andre grunner. Økonomi, barnet var ikke planlagt, det er ikke så viktig for de å være gift osv. Jeg bryr meg ikke om folk gifter seg før eller etter barn, det får være helt opptil dem. Min svoger og damen har barn, men er ikke gift. For min mann og meg var det helt klart viktig for oss å gifte oss først. Nå har vi vært gift i 10 måneder og er gravide med vårt første barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze
må innrømme jeg ler litt av slike som får barn med den ene og den andre samboeren og som får hetta hvis bryllupp med sin elskede blir nevnt ja.

Gifter du deg med noen så er det enkelt å bli kvitt ham, får du barn med noen og det går til helvete blir du aldrig kvitt ham.

:enig_animasjon:

Personlig synes jeg at er man ikke klar for å gifte seg med en mann, er man heller ikke klar for å få barn med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest rabrabara

Vi er ikke gift fordi:

-jeg aldri har tenkt spesielt mye på dette med ekteskap. Det har ikke vært en priotitet. For meg er ikke ekteskapet som institusjon viktig ennå. Det er jo rettslige årsaker, men for øyeblikket er ikke dette tungtveiende nok. Det kan jo bli det etterhvert.

-jeg kan rett og slett ikke SE meg selv bli gift. Ikke akkurat nå ihvertfall. Jeg mener, hvis det er så lett å kvitte seg med en ektemann, da er det jo ikke noe annet poeng i den insitusjonen enn det rettslige. For mange sikkert det at da velger man hverandre og går "den ekstra milen", men jeg føler rett og slett ikke noe behov.

Kanskje gifter vi oss etterhvert, men sånn som vi ser det er det å få barn sammen noe som binder oss to sammen mer enn noe rettslig dokument. Et argument FOR å gifte seg? Ja, men vi trenger det ikke, akkurat nå. Huff, ja, og så må vi finne ut hvor (Norge eller England, der han er ifra) og alt det der. Nei, tenker vi venter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er litt usikker på om dette er forandret nå, men i alle fall inntil nylig var det slik at en mor eller far som var samboer og fikk nok av å være det, bare kunne pakke kofferten og forsvinne ut av livene til eksen og barna. Mens foreldre som er gift, er nødt til å komme til mekling og bli enige om ansvarsfordeling, besøksordninger osv. Sett i sammenheng med det faktum at langt flere samboerskap med barn ender i brudd, enn ekteskap med barn, gir det i hvert fall meg noe å tenke på i forhold til det å gjøre det beste for barna mine... Det vil vi jo alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

For en (?) gangs skyld er jeg faktisk enig med SS... :ler:

Skulle mye heller hatt en eksmann enn en en eks som pappa til gutten min...

Nå er det vel egentlig litt kombinasjon av dette som er grunn:

* litt latskap

* har spart til eget hus

* gått gravid og født

* vil jo familie og venner med for å feire den store dagen

* jeg turde ikke fri

* han har ikke fridd

* men jeg vet at han har lyst å gifte seg

Dumt... Men sant... :oops:

Nå overtar vi eget hus om 3 dager...

Har vært og satt opp testamente og samboeravtale.

Men en dag er det kanskje bryllup som står for tur... :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, Mayamor. Hvem er far til barnet ditt nå og hvem bor du sammen med. Beklager om dette hørtes slitt brått ut, og selvfølgelig, bare svar om du synes det er ok.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...