Gå til innhold

Syk, syk drøm - noen som vil tolke den?


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

I natt hadde jeg den særeste drømmen på lenge! Den startet med at jeg bodde i det gamle huset vårt, som vi flyttet ut av for ca. 3 år siden. I drømmen var jeg smelt på tjukka av en som holder på med en venninne av meg. Og denne fyren er jeg ikke interessert i i det hele tatt, vil ikke ha han som venn engang. Så der satt jeg på pikerommet mitt, med bulende mage og var ganske så ulykkelig av meg, gruet meg som besatt til å føde. Men i drømmen fødte jeg ikke, plutselig hadde jeg bare barnet i armene. Han var en gutt, ansiktet husker jeg ikke, men tror han hadde brunt hår (som meg) og blåe øyne som faren. Og jeg ble så utrolig glad i han! Lå med han i sengen og holdt han ømt inntil meg, blir så smått rørt her jeg tenker på det. En liten detalj er at hele drømmen fant sted på rommet jeg hadde da jeg var 7 - 11 år. Og saken er at jeg vil ikke ha barn i det hele tatt, takker alltid nei til å holde på babyer fordi jeg ikke interesserer meg for det. Uansett så eskalerte drømmen, jeg husker at lillesøsteren min på 8 kom inn og ville holde han. Så kranglet jeg med henne fordi han var min sønn, og bare jeg skulle holde han. Også plutselig stod det en ølboks på nattbordet, jeg tenkte hva i helvete gjør en ølboks inne på soverommet med en baby? Så jeg tok opp ølboksen og ville hive den ut, også klarte jeg å søle på sønnen min i prosessen. Han begynte å hyle som besatt, og jeg grein og var helt hysterisk fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre for å roe han ned. Også ble alt helt sånn fuzzy, også våknet jeg. Har hatt mange rare drømmer, men den der tar kaka. Alt var så realistisk, spesielt når det gjaldt følelsene mine. Jeg kan tydelig huske at jeg var opprørt, glad og livredd i drømmen, og da jeg våknet hang det litt igjen. Jeg hadde virkelig sterke følelser for den lille gutten, og det er den eneste gangen jeg faktisk tenker "oi, så det er slik det er å være mor?"

Jeg vil ikke gå i detaljer her, men jeg får snart mensen. Så kan det være biologiske prosesser som er satt i gang her? I tillegg er jeg i den alderen hvor enkelte blir gravide, og unger blir en snakkis, og forhold blir seriøse. Har ikke peiling på drømmetolkning, og tar ikke drømmen seriøst for å si det sånn, men siden den gjorde litt inntrykk på meg hadde det vært morro om noen kunne ha fortalt meg noe? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I natt hadde jeg den særeste drømmen på lenge! Den startet med at jeg bodde i det gamle huset vårt, som vi flyttet ut av for ca. 3 år siden. I drømmen var jeg smelt på tjukka av en som holder på med en venninne av meg. Og denne fyren er jeg ikke interessert i i det hele tatt, vil ikke ha han som venn engang. Så der satt jeg på pikerommet mitt, med bulende mage og var ganske så ulykkelig av meg, gruet meg som besatt til å føde. Men i drømmen fødte jeg ikke, plutselig hadde jeg bare barnet i armene. Han var en gutt, ansiktet husker jeg ikke, men tror han hadde brunt hår (som meg) og blåe øyne som faren. Og jeg ble så utrolig glad i han! Lå med han i sengen og holdt han ømt inntil meg, blir så smått rørt her jeg tenker på det. En liten detalj er at hele drømmen fant sted på rommet jeg hadde da jeg var 7 - 11 år. Og saken er at jeg vil ikke ha barn i det hele tatt, takker alltid nei til å holde på babyer fordi jeg ikke interesserer meg for det. Uansett så eskalerte drømmen, jeg husker at lillesøsteren min på 8 kom inn og ville holde han. Så kranglet jeg med henne fordi han var min sønn, og bare jeg skulle holde han. Også plutselig stod det en ølboks på nattbordet, jeg tenkte hva i helvete gjør en ølboks inne på soverommet med en baby? Så jeg tok opp ølboksen og ville hive den ut, også klarte jeg å søle på sønnen min i prosessen. Han begynte å hyle som besatt, og jeg grein og var helt hysterisk fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre for å roe han ned. Også ble alt helt sånn fuzzy, også våknet jeg. Har hatt mange rare drømmer, men den der tar kaka. Alt var så realistisk, spesielt når det gjaldt følelsene mine. Jeg kan tydelig huske at jeg var opprørt, glad og livredd i drømmen, og da jeg våknet hang det litt igjen. Jeg hadde virkelig sterke følelser for den lille gutten, og det er den eneste gangen jeg faktisk tenker "oi, så det er slik det er å være mor?"

Jeg vil ikke gå i detaljer her, men jeg får snart mensen. Så kan det være biologiske prosesser som er satt i gang her? I tillegg er jeg i den alderen hvor enkelte blir gravide, og unger blir en snakkis, og forhold blir seriøse. Har ikke peiling på drømmetolkning, og tar ikke drømmen seriøst for å si det sånn, men siden den gjorde litt inntrykk på meg hadde det vært morro om noen kunne ha fortalt meg noe? :biggrin:

Sønnen din kommer til å bli Obelix? :klo:

(Jeg har ikke så god peil på drømmetolkning jeg heller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby betyr alltid noe nytt som vil skje i livet ditt. Det at du gruer deg til fødsel betyr at du gruer deg til det nye, altså vet du at det er noe nytt som kommer i nærmeste framtid. Likevel viser det seg at du elsker denne forandringen, men er lite villig til å dele den med andre. Kanskje du blir veldig høy på pæra og mister bakkekontakten. Noe som tilslutt gjør at det rakner litt for deg.

At håret er brunt indikerer hell i penger(jippi til deg!:D )

Og blå kan bety mye rart som bare den som drømte drømmen kan vite;

Blå :

Denne fargen symboliserer sannhet, ro, følelser, søvn, lojalitet, renhet, beskyttelse, håp, rettferdighet, intellekt, sjeleliv, kjærlighet, sannhet, snillhet og fred.

At du var gravid med en mann du ikke liker har ikke noe med saken å si da vi i drømmene bare liker å gi ting et ansikt, uansett hvor upassende det er. Han er en mann som er kjønnsmodnen og det er hele forklaringen på han var "faren" til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Woooh, fant masse der :D

To dream of a crying baby symbolizes a part of yourself that is deprived of attention and needs to be nurtured. Alternatively, it represents your unfulfilled goals and a sense of lacking in your life.

- For det var ikke deprimerende.

To see or drink beer in your dream represents happiness, fogginess, or inspiration. It also indicates that you have quite a social life.

- Så det at jeg sølte øl på ungen var ikke så galt allikevel... :vetikke::fnise:

Seeing naked breasts can also denote a feeling of exposure and invasion of privacy. In particular, for a woman, the dream may indicate anxieties about becoming a woman/mother.

- Siden ungen lå på det nakne brystet mitt tenkte jeg det var relevant...

To dream that you are pregnant symbolizes an aspect of yourself or some aspect of your personal life that is growing and developing. You may not be ready to talk about it or act on it. Being pregnant in your dream may also represent the birth of a new idea, direction, project or goal. Alternatively, if you are trying to get pregnant, then the dream may be a wish fulfillment. If you are not trying to get pregnant, but dream that you are, then it symbolizes fear of new responsibilities.

- Vel, det har vært mye nytt disse siste månedene.

To dream that you are crying signifies a release of negative emotions that is more likely caused by some waking situation rather than the events of the dream itself. Your dream is a way to regain some emotional balance and to safely let out your fears and frustrations. In your daily lives, you tend to ignore, deny, or repress your feelings. But in your dream state, your defense mechanisms are no longer on guard and thus allow for the release of those feelings that you have repressed during the day.

To see your sister in your dream symbolizes some aspect of your relationship with her, whether it one of sibling rivalry, nurturance, protectiveness, etc. Your sister may draw attention to your family role. Or the dream may also serve to remind you that someone in your waking life has characteristics similar to your sister. Alternatively, your sister may be a metaphor for a nun. In this case, she may represent some spiritual issues.

To dream that you are in the bedroom signifies aspects of yourself that you keep private and hidden. It is also indicative of your sexual nature and intimate relations.

To dream of your childhood bedroom indicates that a current situation or feeling has triggered a memory from your childhood that you have kept secret. Alternatively, the dream may be symbolic of a sexual awakening.

- Sexual awakening? LOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

altså, drømmetydning er bare misvisende nå. alt har forandret seg så mye at du kan ikke støtte deg til noe av hva som står i noen som helst bøker. det eneste som er sikkert er at du åpner deg opp for deg selv. og det i seg selv er jo naturlig....

Anonym poster: c560c8a7b8131b4524c67474a0c90033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

altså, drømmetydning er bare misvisende nå. alt har forandret seg så mye at du kan ikke støtte deg til noe av hva som står i noen som helst bøker. det eneste som er sikkert er at du åpner deg opp for deg selv. og det i seg selv er jo naturlig....

Anonym poster: c560c8a7b8131b4524c67474a0c90033

Jeg har stor tro på at drømmene våre prøver å fortelle oss noe, men sånn helt nøyaktig tolkning er mest for morro egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmetolkning, virkelig? Uff, at staten snart ikke gjør det til en målsetning at folk blir mer beviste og klar over realiteten og slutter og tro på overtro. Drømmene dine kan ikke fortelle deg noe. De er et produkt av hverdagen din og løpsk fantasi du ikke kan stoppe. De er ikke der for å fortelle deg noe, de er et biprodukt av at ubevistheten din for styre på uavbrutt. Dementpasienter er jo i en slags kronisk drømmetilstand. tror du at hodene deres prøver å fortelle dem noe eller at de må tolke det som skjer? Nei, det er fantasien som løper løpsk. Tror du drømmene til dyr prøver å fortelle dem noe de må tolke for eksempel?

Anonym poster: 96f978047874b2cca5d6ea0651bbb784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby betyr alltid noe nytt som vil skje i livet ditt. Det at du gruer deg til fødsel betyr at du gruer deg til det nye, altså vet du at det er noe nytt som kommer i nærmeste framtid. Likevel viser det seg at du elsker denne forandringen, men er lite villig til å dele den med andre. Kanskje du blir veldig høy på pæra og mister bakkekontakten. Noe som tilslutt gjør at det rakner litt for deg.

At håret er brunt indikerer hell i penger(jippi til deg!:D )

Og blå kan bety mye rart som bare den som drømte drømmen kan vite;

Blå :

Denne fargen symboliserer sannhet, ro, følelser, søvn, lojalitet, renhet, beskyttelse, håp, rettferdighet, intellekt, sjeleliv, kjærlighet, sannhet, snillhet og fred.

At du var gravid med en mann du ikke liker har ikke noe med saken å si da vi i drømmene bare liker å gi ting et ansikt, uansett hvor upassende det er. Han er en mann som er kjønnsmodnen og det er hele forklaringen på han var "faren" til barnet.

Dette er ikke akkurat vitenskap på høyt nivå. Drømmer er en ubevist tilstand for fri fantasi som gjerne opptar en del av det du tenker mye på ellers.

Anonym poster: 96f978047874b2cca5d6ea0651bbb784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke god på drømmetyding, og vet ikke hva din drøm kan bety.

Drømmer sikkert hver natt, men sjelden jeg husker mine drømmer.

I natt drømte jeg at jeg ble tatt i fartskontroll, var ca. 30 km. over den tillate grensen....og fikk 5 års ubetinga fengsel for dette........sykt........ingen som får slikt. Men dette med 5 år var sentralt i drømmen.

Hva kan det bety!!!!!

Anonym poster: 50c36aa01b1ba68b1108f2cb92ef11a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke akkurat vitenskap på høyt nivå. Drømmer er en ubevist tilstand for fri fantasi som gjerne opptar en del av det du tenker mye på ellers.

Anonym poster: 96f978047874b2cca5d6ea0651bbb784

Har da aldri sagt det er vitenskap på høyt nivå heller :P Uskyldig morro har da aldri skadet noen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...