Gå til innhold

Blir jeg bare brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg skal gjøre det kort. Vet at dette er et veldig typsik og halvslitsomt spm her inne. Men jeg prøver lykken selv nå:

Møtt han på datingside.

Datet i noen mnd. Tilbringer kvelden og natten sammen.

Han er fortsatt på datingstedet og han inviterte venninna mi på date for 2 uker siden (hun er der inne).

Jeg har tatt han i å sjekke sukkerbrukeren sin mens jeg er med han. Jeg latet som jeg ikke så det.

Han virker nesten forelska i meg når vi er sammen!! Jeg virker forelska i han!

Men han har brukt andre jentenavn på meg, og unnskyldt seg etterpå. Jeg finner meg bare i det fordi jeg tenker "JAJA DET ER BARE KNULLEVENN". Han kjøper gaver til meg og gjør meg litt forvirra. Jeg tenker litt at hvis jeg hadde vært en "normal" jente så ville jeg sikkert vært knust om jeg ikke tilfeldigvis visste at han hadde profil der inne, fordi alt han gjør virker til å være noe som er starten på et forhold. Vi prater ikke på tlf om kveldene eller sender sms'er frem og tilbake, er gammeldagse og avtaler møter og tar praten derifra.

Nå har det kommet til et punkt der jeg plutselig føler meg som en hore når jeg er med han og vennene hans, jeg føler at de ler bak ryggen min og jeg blir småparanoid og føler at jeg sikkert er "en av 100". Så sier jeg til meg selv "jaja, det er greit, jeg bruker han og"..... Men gjør jeg det? Jeg slettet profilen min med en gang jeg skjønte at dette dekte mine behov...

Jeg er .egentlig. komfortabel med å bare ha et knulleforhold, men jeg liker han godt som en hengevenn også. Jeg vil ikke bli sammen med han fordi dette uansett ikke er grunnlag for tillitt. Han virker som han ikke er fornøyd med meg siden han fortsatt er på jakt. Og det vil si at om han skulle takke ja til et forhold med meg så er uansett ikke jeg "one and only".

Jeg kjenner bare at det så smått sårer meg at han fremdeles jakter. For hva jakter han egentlig på? Han er ikke interessert i forhold og hvertfall ikke barn!

Er jeg bare en midlertidig løsning til han finner seg noe annet å knulle på? Vil han knulle på flere? Han kan kontakte meg 7 dager i uken fordi han vet jeg har lite å gjøre. Og vi har god sex!

Mens jeg skriver dette kommer jeg kanskje til en konklusjon på egnehånd. Som at "gutter er enkle, så lenge de får sex så elsker de deg osv"... Men jeg sitter fortsatt igjen og er litt overrasket over å møte en mann som faktisk ikke slikker skoa mine...men det er kanskje derfor jeg har holdt ut... fordi jeg må kjempe litt....åhh

Den nettdatingmoralen er ikke god, altså. Det er kanskje ikke jeg heller?

Anonym poster: 8b07928189d5d1f668df883fe0d635b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg allerede sagt i en annen tråd i dag, men jeg sier det igjen; he's just not that into you. Han holder deg på gress til han finner noe 'bedre' - og det tror jeg du ser selv også, om du tenker etter. Det er nok litt forvirrende signaler fra ham jfr. gavene og oppførselen, men faktum er at når han A) ikke vil være i et ordentlig forhold med deg, B) fortsatt har profil på nettdatingsider som han sjekker selv når han er sammen med deg (hvem GJØR sånt? hallo - det sier jo litt om fyren), og C) dater venninna di (og muligens også flere - who knows?!) samtidig som han holder på med deg, altså, hva er det du egentlig lurer på her? Du kaster bort tida di på en som ikke er interessert og som heller ikke kommer til å bli det, men som etter alt å dømme liker sexen og det å ha noen å gå til hvor det ikke forventes noe av ham i retur. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å la dette fortsette - i verste fall blir du forelska (det høres ut som du er på god vei i innlegget ditt), og da kommer du til å bli såret, og du blir sittende igjen bitter, forbanna og lei deg, mens han på sin side aldri så på deg på den måten uansett.

Beklager å være megga her, men dette er realiteten. Det er millioner av fisk i havet, og du fortjener bedre enn å være noens fuckbuddy mens de tråler 'markedet' etter neste 'kupp'.

• Liker 9
Skrevet

Ts her.

Takk for svaret ditt. Det var faktisk litt deilig å få høre det.

Det er godt å få råd her inne for her vet jeg at ingen sier noe fordi de er glad i meg og råder meg fordi de må eller vil mitt beste, men helt generelle og konstruktive tilbakemeldinger og mennesker som rett som slett bare mener noe. om noe. Det er godt.

Men hva skal jeg gjøre nå da? BLÆ,jeg går i sølibat en stund. Bare vanskelig å takke ja til sex når jeg kan få god sex. men jeg innser at det sårer meg. litt. at han bruker meg.

Skrevet

Akkurat han der ville jeg ha kuttet ut! Jeg er litt i samme situasjon selv, men møtte ikke fyren på nettdating, og tror ikke han driver og dater noen andre. MEN jeg er en rebound, og fullstendig klar over det. Jeg har dessverre falt for han, og klarer derfor ikke å si nei når han foreslår å møtes. Sexen er helt fantastisk, og vi har det kjempekoselig når vi møtes.

Jeg føler ikke et behov for å ha et seriøst forhold pr. dags dato, og anser det derfor som "greit" at han bruker meg, fordi jeg også får noe ut av det. Jeg er jo klar over hvor landet ligger, føler meg derfor ikke lurt, men at vi bare koser oss dann og vann når det passer sånn, helt fint :)

MEN i ditt tilfelle virker det som han prøver å lure deg, og ja, at han ler bak ryggen din. Hvis du klarer det, så kutt han ut, for et ender med at du sitter igjen med svarteper.

Anonym poster: dfdfbda2e3e509b21a2df874e8ceb2b8

• Liker 4
Skrevet

Akkurat han der ville jeg ha kuttet ut! Jeg er litt i samme situasjon selv, men møtte ikke fyren på nettdating, og tror ikke han driver og dater noen andre. MEN jeg er en rebound, og fullstendig klar over det. Jeg har dessverre falt for han, og klarer derfor ikke å si nei når han foreslår å møtes. Sexen er helt fantastisk, og vi har det kjempekoselig når vi møtes.

Jeg føler ikke et behov for å ha et seriøst forhold pr. dags dato, og anser det derfor som "greit" at han bruker meg, fordi jeg også får noe ut av det. Jeg er jo klar over hvor landet ligger, føler meg derfor ikke lurt, men at vi bare koser oss dann og vann når det passer sånn, helt fint :)

MEN i ditt tilfelle virker det som han prøver å lure deg, og ja, at han ler bak ryggen din. Hvis du klarer det, så kutt han ut, for et ender med at du sitter igjen med svarteper.

Anonym poster: dfdfbda2e3e509b21a2df874e8ceb2b8

Du traff spikeren på hodet der... Du beskrev mine følelser på prikken......

Hilsen Frustrert-Ts

Skrevet

Du skriver jo selv at "jaja, dere er jo bare knullevenner" - og når du vet dette selv bør du ikke håpe på at han egentlig tenker noe annet. I mitt hode er det også "greit" å være på utkikk etter andre mens man har et pulevennforhold, men det er også greit å innse at en blir såret av å ha det sånn - spesielt når det er så tydelig som her, at han inviterer andre på date, bruker feil navn på deg og dere ikke snakker sammen utenom treffene. Og da bør en avslutte forholdet i stedet for å la seg bruke, selv om "bruken" rasjonelt sett er gjensidig.

Anonym poster: 1a304bfb727ffe929569975bd15ed1c1

• Liker 1
Skrevet

Det er som å høre typen min! Sikker på at det ikke er han du har vært borti :sjokkert: ?

Anonym poster: c7f041aa390c9d1adad997ee2af6934d

• Liker 2
Skrevet

Vi er ikke enige om å være knullevenner eller hva vi er i det hele tatt.... Jeg har for første gang i mitt liv ikke tatt noe initiativ til å prate om ståsted, hva jeg føler osv.. Jeg prøver å være "chill" og ikke mase eller stresse med noe... Bare leve i nuet.... Men jeg skal inndrømme at det begynner å tære litt på nå og bare det at jeg skriver her inne for å få råd viser jo at det preger meg! Noe jeg kanskje har nektet for.

Jeg skulle til å trekke meg ut av dette for noen uker siden, men brått tilbød han seg å kjøre meg hele veien der jeg skulle kjøpe bil (5,5 timer) og jeg tenkte da at "shit heller, han leker med meg og tilbyr seg å kjøre meg. da kan han bare gjøre det." også var det så fantastisk koselig at jeg rett og slett glemte hele greia helt til jeg møtte han igjen....................... Jeg tenker, hvem i all verden kjører av fri vilje i 5 timer for en jente når hun har tenkt å ta tog... det er vel bare gjennomsnilt? Men så kommer kontrasten igjen noen dager senere: han sendte meg mld og avlyste møte med meg (jeg visste hva som skjedde, venninna mi inviterte han ut. Jeg sa det var ok fordi jeg trodde han ville takke nei siden han hadde en avtale med meg)...Og så går det en uke til, Og der står han på trappen med bæreposer, har handla og en skal lage middag til meg og massere meg? Skjønner du at det er litt forvirrende eller? Og at han er en fin mann, men det kommer aldri til å være mulig å stole på ham... off, jeg har visst gått i den fella jeg..... problem-med-detmotsattekjønn-fella......

Skrevet (endret)

Han høres vel litt ut som en utspekulert faen av en utnytter. Slike mennesker er ikke verdt klærne de går i engang. Null moral, null samvittighet og lyver om følelser for å holde på deg som en ussel backup - en å få oppmerksomhet fra når det trengs.

Det er ikke alle investeringer som er lure å foreta selv om prospektet i utgangspunktet ser flott ut, samt presenterer flotte tall i regnestykkene, men her ser du i det minste faresignalene nokså tidlig og tydelig. At du velger å overse signalene (been there, done that) betyr bare at du er forelsket i vedkommende og derfor ikke ønsker å erkjenne hvordan dette egentlig henger sammen. Det er trist å la gå, men denne guttevalpen er ikke mye å gråte for. Om to uker er han sikkert "Facebook-official" med en annen tilfeldig dame og er angivelig so much in love... - Ja, jeg har vært borti slike mennesker før.

Endret av Pene sko...
  • Liker 4
Skrevet

Greit nok å ikke stresse med å snakke om følelser og hvor man står, men det er jo noe en må/bør gjøre etter hvert likevel, hvis en kommer til et punkt hvor en selv er nokså sikker på hva en ønsker videre. Dersom du ikke har tatt opp eksklusivitet og sånt selv, kan det kanskje hende han er like usikker på deg som du er på ham, noe som bidrar til at han ikke satser alt og holder mulighetene åpne for andre. Jeg tenker at det er litt ubehagelig å være den som tar opp hva en føler, men det er et viktig veiskille - enten får en bekreftelse fra den andre om at han føler noe av det samme og vil det samme, eller man finner ut at den andre ikke er like seriøs. Begge deler er viktig å finne ut av etter hvert.

Anonym poster: 1a304bfb727ffe929569975bd15ed1c1

• Liker 1
Skrevet

Mange takk for solide tilbakemeldinger. Jeg har nå ett nytt spørsmål:

Hvordan trekke seg ut av dette da?

Jeg har jo ingenting jeg kan skylde på, det er jo meg selv som har laget meg en illusjon i mitt hode om at jeg burde holde for han. Jeg har jo ikke sagt det høyt eller ymtet frempå at det muligens stikker litt i hjertet mitt når han sjekker datingsider i mitt nærvær. Jeg vil egentlig ikke si det til han heller. Fordi hvis jeg sier at jeg er betatt eller kan bli såret av han så er det han som "vinner".

Jeg ser ingen grunn til å nå si at jeg ikke liker at han er på datingsider, fordi som sagt er ikke dette noe å satse på likevel. Jeg kommer alltid til å ha det i bakhodet. Hadde det bare vært litt lettere å ikke ha behov for den jævla nærheten som tar tid mellom hver gang man virkelig liker!

TS

Skrevet

Dette handler om dine følelser i en situasjon og det er dine følelser du skal ta hensyn til. Når du trekker deg synes jeg du skal si at denne relasjonen ikke føles rett for deg og at du ønsker han lykke til videre og at dere godt kan være venner, men ikke være intime.

• Liker 1
Skrevet

Føle seg brukt er aldri positivt.

• Liker 1
Skrevet

Istedetfor å bare stikke av, kan du ikke ta denne praten med han - og finne ut hva han vil? Selv om du kan bli såret, finner du iallefall ut hva som foregår i hodet hans.

Anonym poster: c24a0a5c06b08678c7a5a6c00a1da288

• Liker 2
Skrevet

"Jeg gidder ikke å bli holdt på gress; det var gøy mens det varte, men nå er det slutt. Kos deg på datingsidene dine og med min venninne xx (:"

• Liker 3
Skrevet

"Jeg gidder ikke å bli holdt på gress; det var gøy mens det varte, men nå er det slutt. Kos deg på datingsidene dine og med min venninne xx (:"

Hvorfor synke på hans nivå?? Han har da aldri lovet henne noe??

• Liker 1
Skrevet

Nei det er sant, han har aldri lovet meg noe og jeg har aldri forventet noe av ham. Jeg må finne en måte å snike meg unna disse følelsene, eller han, på. Bare vanskelig når NOE drar meg tilbake, fordi det er så enkelt og greit... Helt til man sitter der og griner, da kan man jo angre seg :sur:

Skrevet

Nei det er sant, han har aldri lovet meg noe og jeg har aldri forventet noe av ham. Jeg må finne en måte å snike meg unna disse følelsene, eller han, på. Bare vanskelig når NOE drar meg tilbake, fordi det er så enkelt og greit... Helt til man sitter der og griner, da kan man jo angre seg :sur:

Du fortjener bedre og du fortjener gode følelser. Det synes jeg du skal ta til deg og komme deg unna dette opplegget NÅ! Sender over en god klem og håper du tar valget!

• Liker 2
Skrevet

Det er normal folkeskikk å avslutte 'forhold', hva slags type det nå enn måtte være, på en kort og presis måte, i stedet for å f.eks. 'fase ut'. Det er også bedre for TS å få denne taperen ut av livet sitt så fort som mulig, og en klar, men ikke direkte uhyggelig beskjed er ofte det som gjør susen. Da minsker man risikoen for at han tar kontakt igjen, og følgelig også for at TS, som nok er litt betatt, blir snøret inn igjen ved at fyren dukker opp på trappa med en blomsterbukett eller noe. Det er også helt legitimt å gi et lite stikk når noen driver på som denne fyren gjør - selv om han ikke har implisitt 'lovet noe' (indirekte gir man strengt tatt et visst samtykke når man inngår i et slags forhold med noen, at man ikke tar seg bryet med å avklare grensene strictly slår tilbake på en selv, og det er i grunn helt greit), så er det direkte respektløst å drive med flere samtidig og å drive på datingsider i disses nærvær. :)

• Liker 3
Skrevet

Det er normal folkeskikk å avslutte 'forhold', hva slags type det nå enn måtte være, på en kort og presis måte, i stedet for å f.eks. 'fase ut'. Det er også bedre for TS å få denne taperen ut av livet sitt så fort som mulig, og en klar, men ikke direkte uhyggelig beskjed er ofte det som gjør susen. Da minsker man risikoen for at han tar kontakt igjen, og følgelig også for at TS, som nok er litt betatt, blir snøret inn igjen ved at fyren dukker opp på trappa med en blomsterbukett eller noe. Det er også helt legitimt å gi et lite stikk når noen driver på som denne fyren gjør - selv om han ikke har implisitt 'lovet noe' (indirekte gir man strengt tatt et visst samtykke når man inngår i et slags forhold med noen, at man ikke tar seg bryet med å avklare grensene strictly slår tilbake på en selv, og det er i grunn helt greit), så er det direkte respektløst å drive med flere samtidig og å drive på datingsider i disses nærvær. :)

Men måten du ville hun skulle avslutte det på er ikke normal folkeskikk. Det er drittslenging og unødvendig. Vi er da voksne mennesker, selv om han kanskje ikke er det, og ikke viser henne den respekten hun fortjener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...