boks Skrevet 8. september 2013 Forfatter #621 Skrevet 8. september 2013 Haha, du er så søt Missdior Kom og pakk min og er du snill
Yesterday Skrevet 9. september 2013 #622 Skrevet 9. september 2013 Godt det ikke bare er jeg som stresser med det teppet som skal strikkes Deilig å føle at du begynner å bli klar ser jeg for meg Kjenner jeg har senket skuldrene et par hakk selv hvertfall. Her gjenstår bare dette teppet, hente stellebordet, kjøpe et par kremer og få pakket denne bagen. Har jo ikke fått fingeren ut i dag heller. Ble så vanvittig kvalm og fullt av vonde kynnere så ble sofatjeneste resten av kvelden! Mannen var søt og "installerte" setebeskytter og basen til bilsetet i bilen i sta I morgen er det jordmor kl 10, spent Å feste bilstolen har vi forsåvidt ikke gjort Hvilken side valgte dere å sette de på? Lurer på hva som er best, ser for meg bak passasjersetet kanskje? Lykke til hos jordmora! Jeg har jo nesten pakket fødebagen allerede....
Yesterday Skrevet 9. september 2013 #623 Skrevet 9. september 2013 Forresten så leste jeg nettopp i et annet forum om ei som skrev at de ikke er klar med noe som helst, har ikke kjøpt noe ennå. Og hun har termin i oktober. Kjente at jeg fikk litt panikk på hennes vegne!!!
boks Skrevet 9. september 2013 Forfatter #624 Skrevet 9. september 2013 Vi valgte å feste det på førersiden selv om første tanke var passasjersiden. Det som ble avgjørende for oss var at vi alltid parkerer med best plass på førersiden i garasjen og vil ha greiest tilgang der. Pluss at man ikke må gå rundt bilen hvis man er alene Jordmor gikk bra. Snuppa er litt under gjennomsnittet og kjente jeg fikk panikk noen sekunder når hun sa hun måtte måle en gang til fordi hun var så liten. Heldigvis følger hun fortsatt sin egen kurve så jeg skulle ikke bekymre meg. Fikk forresten rett; snuppa har festet seg!! Hun sa at hun ikke ble overrasket hvis jeg fødte før tiden. Jatakk sier vi til det Nå sitter jeg på senteret og venter på mannen som er en tur innom jobb! Håper han er ferdig snart for jeg er suuulten Oisann Yesterday, kjente jeg ble stresset på hennes vegne selv her jeg
Yesterday Skrevet 9. september 2013 #625 Skrevet 9. september 2013 Vi valgte å feste det på førersiden selv om første tanke var passasjersiden. Det som ble avgjørende for oss var at vi alltid parkerer med best plass på førersiden i garasjen og vil ha greiest tilgang der. Pluss at man ikke må gå rundt bilen hvis man er alene Jordmor gikk bra. Snuppa er litt under gjennomsnittet og kjente jeg fikk panikk noen sekunder når hun sa hun måtte måle en gang til fordi hun var så liten. Heldigvis følger hun fortsatt sin egen kurve så jeg skulle ikke bekymre meg. Fikk forresten rett; snuppa har festet seg!! Hun sa at hun ikke ble overrasket hvis jeg fødte før tiden. Jatakk sier vi til det Nå sitter jeg på senteret og venter på mannen som er en tur innom jobb! Håper han er ferdig snart for jeg er suuulten Oisann Yesterday, kjente jeg ble stresset på hennes vegne selv her jeg Kanskje førersiden da, får ta det opp med samboer Symfysemålet sier egentlig ikke noe som størrelsen på babyen, men bra at hun ikke var for lita Jeg skal på kontroll om 2 uker, er spent på om jeg og ennå ligger litt over Så heldig du er at hun har festet seg, et veldig bra tegn! Jeg vet at gutten min ligger med hodet ned, det har han gjort siden uke 29, men på kontroll for 2 uker siden hadde han ikke festet seg, men kanskje om to uker! Sjekket hun om du er moden? Eller kanskje de gjør det senere. Kos dere med lunsj!
boks Skrevet 9. september 2013 Forfatter #626 Skrevet 9. september 2013 Jeg hadde en UL for bare noen uker siden som viste at hun er mindre enn gjennomsnittet så tror det stemmer i dette tilfellet. Men det gjenstår å se Hun sjekket ikke om jeg var moden nei. Håper i grunn jeg slipper det. Har ikke noe voldsomt behov for å vise frem sakene før jeg må
Yesterday Skrevet 9. september 2013 #627 Skrevet 9. september 2013 Jeg hadde en UL for bare noen uker siden som viste at hun er mindre enn gjennomsnittet så tror det stemmer i dette tilfellet. Men det gjenstår å se Hun sjekket ikke om jeg var moden nei. Håper i grunn jeg slipper det. Har ikke noe voldsomt behov for å vise frem sakene før jeg må Hehe jo enig i det, er ikke noe særlig å bli undersøkt der nede. Men jeg er nysgjerrig på om jeg begynner å bli moden selv om jeg tviler siden jeg har 6 uker igjen
boks Skrevet 12. september 2013 Forfatter #629 Skrevet 12. september 2013 Her går det greit. Masse modningsrier på gang her og kroppen kjennes "rar". Spent på ukene som kommer. Gleder meg sånn til å møte lille jenta vår, skikkelig utålmodig kjenner jeg Deg da Yesterday?
Favole Skrevet 12. september 2013 #630 Skrevet 12. september 2013 Oi oi, kanskje det skjer noe om ikke lenge da Spennende er det ihvertfall!
missdior Skrevet 12. september 2013 #631 Skrevet 12. september 2013 Hold inne i ti dager til da, iallefall
boks Skrevet 12. september 2013 Forfatter #632 Skrevet 12. september 2013 Hun kan få komme om 9 dager for da er vi hvertfall på 37+0 Spennende fremover ja, er jo ikke lenge igjen uansett hva hun bestemmer seg for
Yesterday Skrevet 13. september 2013 #633 Skrevet 13. september 2013 Oj ja knip igjen Veldig spent for deg!!! Høres ikke ut som at du må gå overtid nei Ei jeg kjenner blir satt i gang i dag pga 14 dager med overtid. Går bra her, skjer ikke så mye, men bekkensmertene har endret seg veldig så jeg håper at det betyr noe
boks Skrevet 13. september 2013 Forfatter #634 Skrevet 13. september 2013 Oj ja knip igjen Veldig spent for deg!!! Høres ikke ut som at du må gå overtid nei Ei jeg kjenner blir satt i gang i dag pga 14 dager med overtid. Går bra her, skjer ikke så mye, men bekkensmertene har endret seg veldig så jeg håper at det betyr noe Skal gjøre mitt beste for å knipe igjen ja Jeg skremte jo livet av mannen i går stakkars. Lå i sofaen mens han satt på pcen i et annet rom også satte disse kynnerene/modingsriene i gang også sa jeg bare "Der er vi i gang igjen". "HÆ?!?!?!?" hørte jeg bare fra det andre rommet, etterfulgt av "gikk vannet?!?!?!" Håper så inderlig at jeg slipper overtid, jeg ER så spent om dagen Hvordan har bekkenet endret seg? Vi får håpe det betyr noe ja og at lillegutt bestemmer seg for å droppe overtid
Yesterday Skrevet 13. september 2013 #635 Skrevet 13. september 2013 Skal gjøre mitt beste for å knipe igjen ja Jeg skremte jo livet av mannen i går stakkars. Lå i sofaen mens han satt på pcen i et annet rom også satte disse kynnerene/modingsriene i gang også sa jeg bare "Der er vi i gang igjen". "HÆ?!?!?!?" hørte jeg bare fra det andre rommet, etterfulgt av "gikk vannet?!?!?!" Håper så inderlig at jeg slipper overtid, jeg ER så spent om dagen Hvordan har bekkenet endret seg? Vi får håpe det betyr noe ja og at lillegutt bestemmer seg for å droppe overtid Hehe ser han for meg Trur at vi høygravide har null problem med å skremme vette av mannfolka våre Jeg har fortalt samboer at bare ca 5-10% av alle fødsler starter med at vannet går først, så han er helt sikker på at mitt vann ikke kommer til å gå først så han kommer sikkert ikke til å tru meg om vannet går først Tenk så kort tid vi har igjen! Fra uke 8 og til uke 31 har jeg bare hatt smerter bak i bekkenet, litt varierende hvor men bare bak. Men fra uke 31 har jeg så og si bare hatt vondt foran, og det nesten bare i bekkenåpningen og symfysen. Jeg hadde mye kynnere og nedpress i uke 31-32, men siden da bare litt hver dag. Men jordmor sa på kontroll i uke 32 at hodet ikke hadde festet seg. Jeg syns at gutten har sunket litt de siste dagene så kanskje kanskje
boks Skrevet 13. september 2013 Forfatter #636 Skrevet 13. september 2013 Hehe ser han for meg Trur at vi høygravide har null problem med å skremme vette av mannfolka våre Jeg har fortalt samboer at bare ca 5-10% av alle fødsler starter med at vannet går først, så han er helt sikker på at mitt vann ikke kommer til å gå først så han kommer sikkert ikke til å tru meg om vannet går først Tenk så kort tid vi har igjen! Fra uke 8 og til uke 31 har jeg bare hatt smerter bak i bekkenet, litt varierende hvor men bare bak. Men fra uke 31 har jeg så og si bare hatt vondt foran, og det nesten bare i bekkenåpningen og symfysen. Jeg hadde mye kynnere og nedpress i uke 31-32, men siden da bare litt hver dag. Men jordmor sa på kontroll i uke 32 at hodet ikke hadde festet seg. Jeg syns at gutten har sunket litt de siste dagene så kanskje kanskje Måtte le av han selv, for han var lettere panisk der inne og begynte å fable om denne fødebagen. Så nå har jeg skrevet liste og pakket ned noe av det jeg kan på nåværende tidspunkt hvertfall Ja, veldig få hvor det starter med vannavgang. Jeg håper jeg er en av de for da VET man liksom Utrolig kort tid igjen, både spennende og veldig skummelt. Lurer så på hvordan livet er om 2 mnd Hadde faktisk aldri trodd at jeg kom til å "glede" meg til fødsel og være så "jaja" som det jeg føler meg akkurat nå. Gleder meg bare til å få det overstått uansett og kjenner at jeg ikke bryr meg lenger om at jeg skal ligge der og skreve Alltid HATET gyn undersøkelser, men nå kunne jeg ikke brydd meg mindre. Håper det vedvarer Da krysser jeg fingrene for at lillegutt har festet seg og at det gjør at bekkenet roer seg litt for deg Jeg er ikke gjenkjennelig hva gjelder de bekkensmertene siden jenta snudde og festa seg. Skikkelig deilig å ikke dø hver gang man skal gjøre noe eller snu seg i sengen.
Favole Skrevet 13. september 2013 #637 Skrevet 13. september 2013 (endret) Tror nok ikke det blir overtid på deg, virker ihvertfall ikke slik nå Stakkars mannen da, skal nok ikke mye til for å få fart på dem når det er så nært. Må være sykt deilig å snart være i mål Endret 13. september 2013 av Favole
Yesterday Skrevet 13. september 2013 #638 Skrevet 13. september 2013 Måtte le av han selv, for han var lettere panisk der inne og begynte å fable om denne fødebagen. Så nå har jeg skrevet liste og pakket ned noe av det jeg kan på nåværende tidspunkt hvertfall Ja, veldig få hvor det starter med vannavgang. Jeg håper jeg er en av de for da VET man liksom Utrolig kort tid igjen, både spennende og veldig skummelt. Lurer så på hvordan livet er om 2 mnd Hadde faktisk aldri trodd at jeg kom til å "glede" meg til fødsel og være så "jaja" som det jeg føler meg akkurat nå. Gleder meg bare til å få det overstått uansett og kjenner at jeg ikke bryr meg lenger om at jeg skal ligge der og skreve Alltid HATET gyn undersøkelser, men nå kunne jeg ikke brydd meg mindre. Håper det vedvarer Da krysser jeg fingrene for at lillegutt har festet seg og at det gjør at bekkenet roer seg litt for deg Jeg er ikke gjenkjennelig hva gjelder de bekkensmertene siden jenta snudde og festa seg. Skikkelig deilig å ikke dø hver gang man skal gjøre noe eller snu seg i sengen. Ja det er mindre vondt å ligge på rygg nå! Men sover på siden uansett, tar ingen sjanser. For ei venninne gikk vannet når hun var 35+6 som deg i dag Men fødselen startet ikke før dagen etterpå, rett før hun skulle på sykehuset for å få fødselen satt i gang. Hun fødte ganske fort. Har inntrykk av at de som opplever at vannet går først har raskere fødsler (sikkert flere unntak), så har litt lyst at vannet mitt og skal gå først Er ikke bra å gå lenge uten fostervann, man kan få en infeksjon, så man blir jo satt i gang uansett innen få dager. Jeg er ca ferdig med bagen min Når det gjelder tannbørste, tannkrem og sånt som jeg bruker hver dag så har jeg pakket ned alt helt nytt (hadde tilfeldig ekstra av alt fra før av) så jeg er helt ferdig med toalettmappa. Så jeg ikke glemmer f.eks tannbørsten Ikke at det er krise, de selger garantert tannbørster på sykehuskiosken og sykehusapoteket. Men jeg er litt kontrollfreak Det jeg mangler er mobilladeren, kameraet (glemmer å finne det frem) og innesko (skal kjøpe noen jeg kan dusje med). Ja også må jeg få kjøpt noen ammetopper! Har du kjøpt noen?
boks Skrevet 13. september 2013 Forfatter #639 Skrevet 13. september 2013 Tror nok ikke det blir overtid på deg, virker ihvertfall ikke slik nå Stakkars mannen da, skal nok ikke mye til for å få fart på dem når det er så nært. Må være sykt deilig å snart være i mål Lov å håpe hvertfall Uff ja, jeg fikk litt vondt av han for at han fikk litt panikk. Fikk heldigvis roet han ganske fort Jaaa, gleder meg til jeg er forbi målstreken. Men overrasket over hvor fort det hele har gått. Ikke før nå den siste uken jeg har blitt utålmodig, så for meg at jeg kom til å bli det myyyyye før Ja det er mindre vondt å ligge på rygg nå! Men sover på siden uansett, tar ingen sjanser. For ei venninne gikk vannet når hun var 35+6 som deg i dag Men fødselen startet ikke før dagen etterpå, rett før hun skulle på sykehuset for å få fødselen satt i gang. Hun fødte ganske fort. Har inntrykk av at de som opplever at vannet går først har raskere fødsler (sikkert flere unntak), så har litt lyst at vannet mitt og skal gå først Er ikke bra å gå lenge uten fostervann, man kan få en infeksjon, så man blir jo satt i gang uansett innen få dager. Jeg er ca ferdig med bagen min Når det gjelder tannbørste, tannkrem og sånt som jeg bruker hver dag så har jeg pakket ned alt helt nytt (hadde tilfeldig ekstra av alt fra før av) så jeg er helt ferdig med toalettmappa. Så jeg ikke glemmer f.eks tannbørsten Ikke at det er krise, de selger garantert tannbørster på sykehuskiosken og sykehusapoteket. Men jeg er litt kontrollfreak Det jeg mangler er mobilladeren, kameraet (glemmer å finne det frem) og innesko (skal kjøpe noen jeg kan dusje med). Ja også må jeg få kjøpt noen ammetopper! Har du kjøpt noen? Så bra det er blitt litt bedre Klarer du virkelig å ligge på ryggen altså? Her er frøkna så bestemt at hvis jeg i det hele tatt prøver meg så setter hun i gang som en gal der inne. Ikke snakk om at hun gir seg før hun får viljen sin heller Det som virker så greit med at vannet går, de MÅ liksom sette deg i gang hvis det ikke skjer noe innen så og så mange timer, de kan ikke bare sende deg hjem igjen. Så deilig at du ca er ferdig. Jeg får vel få puttet ned det jeg kan hvertfall også får jeg vise mannen hva jeg mener jeg vil ha på denne listen og hvor det ligger i tilfelle jeg stempler helt ut når det setter i gang Nevnte det for mannen i sengen i dag tidlig faktisk at jeg ikke har noe tøy som egner seg for amming. Alt må liksom dras helt opp. Så tror jeg må få kjøpt meg noen en dag.. Mange tenker du at du vil ha?
Yesterday Skrevet 13. september 2013 #640 Skrevet 13. september 2013 Lov å håpe hvertfall Uff ja, jeg fikk litt vondt av han for at han fikk litt panikk. Fikk heldigvis roet han ganske fort Jaaa, gleder meg til jeg er forbi målstreken. Men overrasket over hvor fort det hele har gått. Ikke før nå den siste uken jeg har blitt utålmodig, så for meg at jeg kom til å bli det myyyyye før Så bra det er blitt litt bedre Klarer du virkelig å ligge på ryggen altså? Her er frøkna så bestemt at hvis jeg i det hele tatt prøver meg så setter hun i gang som en gal der inne. Ikke snakk om at hun gir seg før hun får viljen sin heller Det som virker så greit med at vannet går, de MÅ liksom sette deg i gang hvis det ikke skjer noe innen så og så mange timer, de kan ikke bare sende deg hjem igjen. Så deilig at du ca er ferdig. Jeg får vel få puttet ned det jeg kan hvertfall også får jeg vise mannen hva jeg mener jeg vil ha på denne listen og hvor det ligger i tilfelle jeg stempler helt ut når det setter i gang Nevnte det for mannen i sengen i dag tidlig faktisk at jeg ikke har noe tøy som egner seg for amming. Alt må liksom dras helt opp. Så tror jeg må få kjøpt meg noen en dag.. Mange tenker du at du vil ha? Ja tiden har gått overraskende fort. Fant ut i februar at jeg er gravid (du og?) og siden da har 2013 gått *svisj*!! Har og blitt utålmodig nå, derfor jeg tenker mye på festing av hodet og modning Kan nesten ikke vente på neste kontroll om 10 dager! Jeg kan ligge på rygg men ikke lenge av gangen fordi magen er for tung også blir jo bekkenet vondt vil jeg tru. Blir ikke svimmel eller noe, det er bare ubehagelig pga magen. Men tør ikke sove på rygg i tilfelle bekkenet vil klikke etter flere timer på rygg. Venninna mi ble sendt hjem men måtte ta antibiotika, så hun var hjemme over natta. Men jeg trur at det er maks 48 timer man kan gå uten fødsel etter vannet har gått. Tar ingen sjanser med at samboer skal pakke for meg Han kjøper alltid feil på butikken når jeg ber han om å kjøpe noe, så nei jeg skal pakke selv Jeg har masse singleter og syns at de er greie å løfte opp og ned, så kommer ikke til å kjøpe ammesingleter trur jeg. Ser for meg kanskje bare to ammetopper, har flere vanlige gensrer som er lett å løfte opp. Men ammetopper blir litt mer diskret når man har/er på besøk. Vil helst blotte minst mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå