Gå til innhold

Mini-boks <3

boks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh nei, Boks, så trist :tristbla: Kondolerer :klemmer: Skjønner veldig godt at det føles kjipt å ikke få vært med i begravelsen. Jeg studerte i utlandet da min farmor døde, og skulle ha eksamen dagen etter begravelsen, så jeg fikk heller ikke vært i begravelsen. Det var veldig tøft, så jeg skjønner hva du går gjennom. Noen ganger er dessverre livet bare maks kjipt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :hjerte: 

Veldig rart at det gikk så fort. Eller, hun har jo ikke vært seg selv på et par år men allikevel. Er glad vi dro dit i fjor sommer med S :hjerte: Tristeste er vel nesten datoen for begravelsen; 23.12. Lille julaften liksom, og akkurat en mnd til termin. Skulle så gjerne vært der for pappa. Heldigvis blir han der til 26.12 så han får feiret jul med familie i det minste. Det er veldig mange år siden han har vært der i julen og vanligvis feirer han alene og sier at julen er for barna, men syns alltid det har vært like trist å vite at han kanskje ikke har noen der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :hjerte: 

Veldig rart at det gikk så fort. Eller, hun har jo ikke vært seg selv på et par år men allikevel. Er glad vi dro dit i fjor sommer med S :hjerte: Tristeste er vel nesten datoen for begravelsen; 23.12. Lille julaften liksom, og akkurat en mnd til termin. Skulle så gjerne vært der for pappa. Heldigvis blir han der til 26.12 så han får feiret jul med familie i det minste. Det er veldig mange år siden han har vært der i julen og vanligvis feirer han alene og sier at julen er for barna, men syns alltid det har vært like trist å vite at han kanskje ikke har noen der.. 

Uff ja, trist med begravelse sånn tett opp mot jul, men samtidig var det jo faktisk litt positivt for pappaen din, da :hjerte: Noen liker jo faktisk å feire alene (vi hadde blant annet en gammel tante i familien som absolutt aldri ville komme på besøk på jula- samme hvem som inviterte). Men det kan jo også hende at han finner ut at det var så koselig å feire med familien, at han velger å fortsette med det de neste julene også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Den 10. desember 2015 at 10.43, Ipanema skrev:

Uff ja, trist med begravelse sånn tett opp mot jul, men samtidig var det jo faktisk litt positivt for pappaen din, da :hjerte: Noen liker jo faktisk å feire alene (vi hadde blant annet en gammel tante i familien som absolutt aldri ville komme på besøk på jula- samme hvem som inviterte). Men det kan jo også hende at han finner ut at det var så koselig å feire med familien, at han velger å fortsette med det de neste julene også :Nikke:

Kanskje, selv om jeg tviler pga reiseveien og jobben hans. Men er hvertfall glad han skal i år :)

----

Helgen over ... igjen. Denne tiden altså, blir helt svett jeg.
Helgen har vært fin med besøk av pappa og kos :) Snuppa er inne i en merkelig fase hvor sånn ca alt blir feil opptil flere ganger i løpet av en dag. Vanligvis er hun SÅ flink til å fortelle oss hva det er hvis det er noe, men ikke nå. Hun kan løpe rundt og le og tulle for så på et sekund kaste seg på gulvet og hylgrine i en halvtime. Det eneste vi en sjelden gang får ut av henne er NEI! etterfulgt av enda mer hylgrining og hiksting. Syns det er så vanskelig å vite hva man skal gjøre med det. Føler vi prøver alt; spørre hva det er, prøve å roe med avledning, prøve å trøste og kose, spørre igjen om hun kan fortelle, sitte i hennes høyde og bare vente, ignorere. Ikke noe nytter. Noen ganger virker det som om roten til det hele er sult/trøtt. Men hun skal for ingen pris i verden ha mat (selv om vi har prøvd før utbruddene for å forebygge) eller sove særlig om morgenen. Hun begynner jo allerede på stellebordet 99% av dagene, mistenker jo at det er fordi hun gjerne starter dagen i 5/6 tiden om dagen. I dag drøyet hun hvertfall til 05:55, men til gjengjeld tok det helt av under stellet og frokost skulle hun IKKE vite noe av. Fikk nå lurt i henne noen skjeer grøt til barnetv (kjempelite pedagogisk; vet det..) og hun roet seg heldigvis etter det. Strålende blid ved levering i bhagen. 

Ellers har vi endelig fått ordnet litt til minstesnuppa; vaska litt klær, skrudd sammen kommoden hennes, ordnet vognen og bilstolen (og solgt den gamle; SNUFS!!!!), skrudd sammen og fikset sengen hennes og funnet frem sykehustøy til henne (og storesøster hvis hun må passes). Gjenstår egentlig bare til meg nå. 

Masse besøk og julestyr denne uken og kroppen er IKKE fornøyd. Kynnerene HAGLER på med fem min mellom og formen er generelt ... ekkel. Håper det ikke betyr at noe er i ferd med å skje, for hun har jammen å holde seg inne til 1.1 altså!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jula er en tid man ofte styrer rundt en del, men det viktigste nå er at du hører på kroppen din og tar det mest mulig med ro. Folk forstår nok det. Ikke bare bare å være høygravid nå. 

Nå er det faktisk ikke lenge igjen av desember da, så hun klarer sikkert å holde seg inne et par uker til :) Har lest om mange som har mange kraftige kynnere flere uker før termin uten at det skjer noe. Nå vet du sikkert bedre enn meg da, siden du har født før, men jeg tror at snuppa holder seg inne til etter nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shinigami skrev:

Vet at jula er en tid man ofte styrer rundt en del, men det viktigste nå er at du hører på kroppen din og tar det mest mulig med ro. Folk forstår nok det. Ikke bare bare å være høygravid nå. 

Nå er det faktisk ikke lenge igjen av desember da, så hun klarer sikkert å holde seg inne et par uker til :) Har lest om mange som har mange kraftige kynnere flere uker før termin uten at det skjer noe. Nå vet du sikkert bedre enn meg da, siden du har født før, men jeg tror at snuppa holder seg inne til etter nyttår :)

Jeg lider av flink pike syndromet så jeg sliter veldig med det der :fnise: Sier til mannen at nei NÅ skal jeg ikke gjøre noe mer etc. Fem min etter styrer jeg rundt igjen og han beordrer meg tilbake i sofaen. Men så skal jeg bare ..... også er det i gang igjen :P 

Håper virkelig at hun holder seg der inne i 10 dager og 5 timer til i det minste. Vet jeg hadde en del kynnere sist også, men ikke sånn her og så regelmessige. Men sist ble jeg jo satt i gang 7 dager på overtid, så jeg går sikkert maks denne gangen bare fordi jeg nå freaker ut og tror det skal skje før :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun forholder seg til januar, men maks overtid blir kanskje litt i overkant. Husker desember for to år siden var skikkelig nervepirrende, så vet hvordan du har det :bond: ikke noe særlig gøy igrunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Favole skrev:

Håper hun forholder seg til januar, men maks overtid blir kanskje litt i overkant. Husker desember for to år siden var skikkelig nervepirrende, så vet hvordan du har det :bond: ikke noe særlig gøy igrunn!

Krysser alt jeg har!! 

Har liksom ikke tenkt noe særlig på det før disse forbanna kynnerene og nedpresset (pluss uggen form) satte skikkelig inn. Hvordan kom J i forhold til termin igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, boks skrev:

Krysser alt jeg har!! 

Har liksom ikke tenkt noe særlig på det før disse forbanna kynnerene og nedpresset (pluss uggen form) satte skikkelig inn. Hvordan kom J i forhold til termin igjen? 

Kynnerne kan jo "bare" være kroppen som sier at du må roe ned. Det samme med formen, pluss at det er sesong for en hel haug med dritt nå :\ Får håpe det ikke er i sammenheng med veldig nært forestående fødsel :klem:

J kom åtte dager før termin. Hadde vonde kynnere og nedpress i ihvertfall to måneder før han kom, og vet ikke hvor mange kvelder og netter i desember jeg lå med rietelleren og tenkte "okei, nå må jeg faktisk ringe føden" før alt dabbet av igjen. S.l.i.t.s.o.m.t!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Favole skrev:

Kynnerne kan jo "bare" være kroppen som sier at du må roe ned. Det samme med formen, pluss at det er sesong for en hel haug med dritt nå :\ Får håpe det ikke er i sammenheng med veldig nært forestående fødsel :klem:

J kom åtte dager før termin. Hadde vonde kynnere og nedpress i ihvertfall to måneder før han kom, og vet ikke hvor mange kvelder og netter i desember jeg lå med rietelleren og tenkte "okei, nå må jeg faktisk ringe føden" før alt dabbet av igjen. S.l.i.t.s.o.m.t!

Du har nok helt rett :) 

Så deilig at han kom noen dager før. Spennende å se hva lillesøstra hans bestemmer seg for ;) 

Og det siste der hørtes VELDIG kjent ut :fnise: Kroppen ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, boks skrev:

Du har nok helt rett :) 

Så deilig at han kom noen dager før. Spennende å se hva lillesøstra hans bestemmer seg for ;) 

Og det siste der hørtes VELDIG kjent ut :fnise: Kroppen ass. 

Det er merkelig hvordan kroppen fungerer :ler: Egentlig ganske fascinerende.

Håper lillemor er like snill med mora si og kommer bittelitt før, men tør ikke håpe på noe som helst. Jordmor sa til meg "du er sikkert ei sånn som ikke går over tida", tenkte øyeblikkelig at hun jinxa hele greia og at maks overtid er hva jeg har i vente. Mannen har drømt at hun kommer aaalt for tidlig og må ligge lenge i kuvøse. DET vil jeg ikke ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Favole skrev:

Det er merkelig hvordan kroppen fungerer :ler: Egentlig ganske fascinerende.

Håper lillemor er like snill med mora si og kommer bittelitt før, men tør ikke håpe på noe som helst. Jordmor sa til meg "du er sikkert ei sånn som ikke går over tida", tenkte øyeblikkelig at hun jinxa hele greia og at maks overtid er hva jeg har i vente. Mannen har drømt at hun kommer aaalt for tidlig og må ligge lenge i kuvøse. DET vil jeg ikke ha :P

Helt sant! 

Krysser fingrene for det. Men hvis jeg skal velge håper jeg at jordmora de får rett og ikke mannen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, boks skrev:

Helt sant! 

Krysser fingrene for det. Men hvis jeg skal velge håper jeg at jordmora de får rett og ikke mannen :P 

Mannen får ikke lov til å ha rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for ønsker om god jul og godt nyttår Favole og Tekola :klem:  Og lige så :hjerte:

Julen har vært fin og hektisk, kjenner jeg er glad jeg aldri skal gå høygravid i en høytid igjen. Kroppen har ikke vært så fan for å si det sånn :fnise: Heldigvis holdt frøkna seg inne i 2015, så nå kan vi senke skuldrene litt igjen. 

Gårsdagen var fin, men kroppen var igjen lite begeistret.
Snuppa var superherlig i går og når kl var tolv våknet hun så da gikk vi inn på rommet hennes og satt der og så på pangpang. Verdens herligste og den beste nyttårsaften noensinne; med en superfasinert jente i fanget som fortalte med stor iver alt hun så utenfor vinduet sitt. :hjerte: Hun knaket til med å sove til 8 i dag også, så det er alle tiders. 

Nå er det snart sengen :) UL-time på sykehuset på mandag, spennende. Håper på en måte de sjekker om jeg er moden og for herreminhatt som kynnerene hagler på om dagen, kraftige og regelmessige over mange timer. Spennende dager i møte :)

Håper alle har hatt en fin jul :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...