Gå til innhold

Mini-boks <3

boks

Anbefalte innlegg

Så stas med hus! Bare bittelitt misunnelig, altså! Når vi blir rike ( :fnise:) skal vi ha etn kinosal i kjelleren med spillkonsoller og skikkelig anlegg, et bibliotek/kontor og... :ler:

Da vi begynte med brød så skar jeg opp brødskivene i seks biter og hadde på f.eks leverpostei, og så gumlet hun på dem. Og så fall hun vel middagsglass for det meste til hun var 10/11 måneder. Ja, mammamafiaeb, skyt meg :nigo: Men det var sunnere enn det vi spiste, konkluderte jeg med!

Vi kjørte jo nettopp fra Trondheim til Tønsberg med Vesla og flyttelass, prøvde å time det med soving, sånn at vi kjørte rett før dagduppen hennes, og så hadde vi to lange og et kort stopp i løpet av de 11 timene det tok oss. Og så satt moren min baki store deler av tiden og underholdt henne. Alt går når man må :fnise:

Får jeg også smiske meg til PM? :sjenert:

Er'u på instagram, forresten? :nigo: (helt lov til å si nei, altså ;))

Ja hus skal bli aaawesome kjenner jeg.

Bestiller du en "når jeg blir rik" kuppong til meg og neste gang du kommer over en? :fnise:

Ah, får prøve noe i den duren da. Har jo helst angst for at hun skal sette de i halsen eller noe. Hvorfor tok jeg ikke førstehjelpskurs når jeg var gravid? :sjenert: Jada, kommer fra hun som har gått helsefag hele vgs og halve sykepleien og hatt så mye førstehjelp at hun kunne spydd :laugh:

Spørs om det ikke blir middagsglass her og med mindre hun plutselig kommer på at den hjemmelagde maten kan spises for h.e.r.r.e.g.u.d hun kastet opp utover heeele bordet etter noen skjeer med hjemmelaget. Stakkars liten :fnise:

Også tenkt at vi burde time til dupp eller eventuelt på kvelden når det er tid for natta. Bare redd det skjærer seg helt hvis vi går fort natta. Får tenke litt mer på hvordan vi skal gjøre det.

Mange timer skal det ta fra Tr.heim til Tbg egentlig?

Også innsett at denne bilturen kommer til å foregå i baksetet for min del :fnise:

PM og IG navn oversendes i dette nuh :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Bestilling lagt inn! :fnise:

Jeg fant ut at jeg til slutt bare måtte tørre. Og så følge med som en hauk ved hver minste lyd. Men bank i bordet, det som evt har gått i vrangstrupen har blitt harket opp igjen!

Vi kjøpte fancy foodprocessor og hele pakka, men det ble for det meste glass fra Hipp og Småfolk gitt :fnise:

Tror mannen min og kompisen som kjørte varebil brukte rundt åtte timer eller noe sånt, er 60 mil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert :fnise:

Ja jeg veeeet. Menneeeh :sjenert:

Får teste i helgen når mannen er hjemme :ler:

Haha, jeg sa også at vi kanskje skulle kjøpe sånn greie fra Avent som damper og moser. Fikk ikke lov av mannen :vetikke:

Okei, bare greit å se hva som kaaaanskje er realistisk.

Tror vi ender opp med å bruke et par dager på det i stede for å tro at det skal gå skikkelig greit. Bruker heller en dag i Stockholm enn å angre på at vi i det hele tatt dro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er godt å ha mann hjemme når man skal prøve sånt, ja :jepp:

Det høres fornuftig ut! Ikke legg opp til å måtte stresse, gode marginer er mitt stalltips!

Mamma og pappa skulle være smarte og kjøre på natta til hytta i Trøndelag da jeg var en syv/åtte måneder. Jeg sluttet visst å hylgrine 10 minutter før ankomst... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt tryggere å være to føler jeg. :)

Baby og gode marginer går i grunn hånd i hanske føler jeg :ler:

Hahahaha, jeg kasserte ideen raskt for å si det sånn. Takk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mannen som er gira spå sånn damper/moser. Noen som er litt glad i duppedingser :)

Og nå er jeg så nysgjerrig også at jeg pent må spørre om en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og ha IG navn :)

Skal sende deg det **M** :)

Her er det mannen som er gira spå sånn damper/moser. Noen som er litt glad i duppedingser :)

Og nå er jeg så nysgjerrig også at jeg pent må spørre om en PM :)

Føler det er tusen ting å gjøre her hele tiden så er egentlig bare latskapen min som snakker når jeg sier vi skal ha en sånn. For vet jo at det bare er tull, vi har nok av utstyr til å gjøre det selv :P

Du skal få PM vet du Doh :)

----

Note to self; hvis dagboka de er tam, skriv en destinasjon folk blir nysgjerrig på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

:hoho:

KG-oppskriften er: ting man ikke vil skrive i dagboka, start på prøving, to blå, milepæler i graviditeten, fødsel, brudd, giftemål eller ny kjæreste, tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

KG-oppskriften er: ting man ikke vil skrive i dagboka, start på prøving, to blå, milepæler i graviditeten, fødsel, brudd, giftemål eller ny kjæreste, tror jeg :fnise:

:tommelsmil::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg igjen i det der med at det føles veldig skummelt i starten å la de begynne å spise biter selv :sjenert: Jeg satt og nistirret på Plutt gjennom hele måltidet de første to månedene han spiste selv, faktisk :ler: Men han har aldri satt noe ordentlig i halsen, og alltid greid å hoste det opp selv hvis noe var iferd med å havne feil. De små har jo også brekningsrefleksen mye lengre frem i munnen enn hva vi voksne har, så ofte høres det jo også mer dramatisk ut enn hva det i realiteten er.

Jeg tror i hvert fall at det er lurt å begynne med biter så tidlig som mulig, for mamma har flere ganger kommentert at Plutt hele tiden har vært mye flinkere til å tygge skikkelig og ikke sette i halsen enn hva jeg og broren min var da vi var små. Vi ble begge matet ,ed skje av mamma og pappa til vi var rundt 18 måneder (tror det var litt andre anbefalinger den gangen :ler: ), så vi hadde nok ikke fått tilstrekkelig trening som små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for damper-blender, du kan jo se om du finner en brukt? Jeg var veldig imot det, bortkasta penger osv., men mannen mente det hørtes greit ut siden det da ble lettere for meg (hahaha) når jeg skulle lage mat til mini :P Men den er super altså, anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at brød og middag med biter er to forskjellige ting for mini, han brekker seg av noen middager med biter mens brød går kjempe fint :) Ferdigglass er kjekt men har noe hjemmelaget i frysern, orker ikke være "supermamma" å tilpasse vår middag til han hver eneste dag og mose hver enste dag, selv om vi har utstyret. Eller lage egen hjemmelaget middag til han hver enste dag. F.eks vi skal hjemmelaget pizza i morgen, hvordan tilpasset det? :vetikke: Denne tiden hvor de ikke kan spise det meste er for kort til at jeg orker å sette meg inn i hvordan tilpasse alle middager. Men i går hadde vi laks så da fikk han laks, gulrot, rapsolje og krydder. Da var det null problem å mose med gaffel :) Er fra 8 mnd skal de lære seg å tygge (selv uten tenner) og styre maten inni munnen, så da må de få biter. Men dere Boks bør kanskje begynne litt forsiktig siden hun ikke er vant med middag :)

Alle har vel skjønt at dere skal til Narnia i sommer ;) Da hadde jeg blitt med! Skulle vært sånn at man kunne skrive IG-navnet i statusen og kun de man ville at skulle se det kunne se det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så lett å tilpasse alt vi spiser nei.

Pizza tror jeg ikke går pga salt og sånn..

Vi får bare gjøre det beste vi kan tror jeg ;)

Ja, må bare begynne et sted selv om vi kom sent ut her med mat. Men når hun har vært så dårlig så har det ikke føltes rett å utsette henne for mer stakkars.

Hjemmelaget ville hun ikke ha hvertfall :fnise:

Men Yesterday; komme her og avsløre destinasjonen vår på den måten. Uhørt :fnise::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange som har slitt med å få i de små hjemmelaget mat, faktisk, og da er det jo godt at det finnes matglass med perfekt sammensatte middagsmåltider til bebisene :jepp: Plutt har hele tiden vært en skikkelig matmons, så han har spist omtrent alt jeg har gitt ham, men lillesøster kan jo plutselig bli av det helt motsatte slaget!

Håper du får en bra (og frisk, denne gangen!) helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra!! Første natten på jeg.vet.ikke.hvor.lenge at S faktisk sov fra 19:50-05:30 uten at vi måtte inn til henne en eneste gang eller ble vekket av henne. :bolledeig::danse:

Mer av det takk :fnise:

Ellers er hun så herlig om dagen. Vinker, prater, krabber, sitter og er skikkelig morsom rett og slett. Masse humor i den lille kroppen :hjerte:

En uke igjen for mannen på jobb, blir skikkelig deilig med fri :)

Han var så snill med meg i går. Fikk sove fra før 20:30-10:15 også duppet vi en drøy time sammen i 15-tiden. Så ringte vi etter mat ( :fnise: ) og koste oss før S ble lagt :)

Håper alle får en finfin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...