Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

6 mnd allerede :hjerte: Helt sprøtt hvor fort tiden går!

Skjønner godt at du er forelska, hun er jo bare aldeles nyyyyydelig! :rodmer: Håper dere hadde en fin minibursdag :klemmer:

Fort ja, det er jo helt sinnsykt dette her. Tenk at vi er langt over året siden vi fikk vite at hun gjemte seg der inne :hjerte:

Takk, syns jo så klart hun er helskjønn :fnise:

-----

Trodde jeg skulle dø litt av flauhet når vi var på 6mnds kontroll på torsdag. Lille tullejenta vår driver nemlig og brøler, sånn dypt wæææææææææ, når hun syns noe er morsomt. Så når ei lita jenta på 1 år kommer bort for å leke med henne setter hun jo så klart i gang. Jeg trodde hun bare gjorde det til oss, men der tok jeg jammen feil :flau: Hun er jo kjempesøt og morsom når hun gjør det, men det må jo virke helt sært for alle andre :fnise:

8245g og 69 cm har hun rukket å bli. Sommergarderoben jeg planla når jeg gikk gravid er allerede brent gjennom så endte opp med å måtte kjøpe nytt :ler: Kan ikke fatte det, hun som var 10-14% under gjennomsnittet gjennom hele svangerskapet og til fødsel. Meeeen, mor syns jo ikke akkurat det gjorde noe å måtte kjøpe søte sommerkjoler :ler:

Håper alle får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er jo beyond skjønn når hun brøler, herregud, nesten så jeg håper min også vil gjøre det samme :rodmer::fnise:

Vokser jo kjempebra :Nikke: Enhver grunn til å få shoppe babyklær er nok velkommen kan jeg tro ;)

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo beyond skjønn når hun brøler, herregud, nesten så jeg håper min også vil gjøre det samme :rodmer::fnise:

Vokser jo kjempebra :Nikke: Enhver grunn til å få shoppe babyklær er nok velkommen kan jeg tro ;)

God helg :klemmer:

Haha, så bra det ikke er bare jeg som syns hun er skjønn og morsom når hun gjør det :fnise:

Var en tur i hagen med henne her nettopp og når hun så tomatplanten (død sådan) så satte hun i gang å bøye seg frem mot den og brøøøøøle, tullehøne :hjerte:

Ja, hun vokser som bare det. Godt å se :hjerte: Yupp, absolutt HELT greit å raide den lokale, alt for fine barnebutikken og begrunne det med at vi faktisk ikke har NOE i 80 og 74 alt er mer enn passe nok. Nemlig! :rolleyes:

-----

Fiiin natt i natt også. Fikk lagt henne 19:20 i går og våknet et par ganger fra kl 21-21:30. Mannen kom å la seg 22:30 (jeg la meg kl 21 stuuuuuptrøtt, KVALM og med hodepine).. Hodepinen har hengt i som en klegg i en uke nå. :glare: Uansett, hun våknet bare en gang i 23 tiden og en i 04/05 tiden før hun jodlet om at det var morgen kl 06:45. Da stod jeg opp mens mannen fikk sove til 09 :)

Nå sover hun lur nr 2 mens jeg har spist omelett (tenk at jeg måtte bli gravid først for å like det, haaaatet det før) og laget en til mannen som er flink og bytter dekk og vasker bilen. Etterpå skal jeg og S en tur ned til mamma og gå en tur med henne :)

S=&%$AN i he%$"#$ete jeg HATER virkelig naboen vår. De vekker S på en daglig F´ings basis. Er det så forbanna vanskelig å ta hensyn?!?!?! Gah. Dagens utblåsning i det de dræla igjen døra så hardt at alt rista her nede, babycallen gikk på og hun begynte å sprelle.. Ser heldigvis ut som om det gikk greit denne gangen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca ingenting etter 68, så må ut å shoppe om en stund selv. Kriiiise :P Men satser på at 68 holder en stund til, har nettopp begynt å bruke det.

Høres ut som en bra natt :Nikke: J har ikke våknet for mat før 05-ish ca de siste par dagene, men selv om han er stuuuuptrøtt så sovner han ikke igjen før det har gått ihvertfall en time. Han kunne jo mye heller bare ha sovet en time til, og så hadde vi startet dagen da :ler: Evt kan jeg legge meg litt tidligere, men det snakker vi ikke om ;) Skylder på at det plutselig er lyst ute så tidlig. Tror jeg må spikre noe foran soveromsvinduet slik at det blir helt mørkt :P

Årh, irriterende med sånne naboer! Ene naboen vår begynte virkelig å slamre med dørene etter vi fikk barn, skjedde ALDRI før. Og verst var det etter at J hadde hatt en lang periode med mye skriking på kveldstid, idiotfolk. Håper hun fikk sove videre idag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fåty en ny nabo som vekker mini ute ofte :( Så nå setter vi han i blant på andre siden av bygget, utenfor stuevinduet. Han øigger forresten å brøler ved siden av meg i sofaen nå :hjertesmil: Vi var og på kontroll på torsdag, han er 8600+ noe og 68 cm. Vi har heller ikke noe i 80 men masse i 86 da svigermor trudde at det passa nyfødte :P

Hun et flink å sove nå, virket det som at kolikken er helt borte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermora de altså *himler med øynene*

Kolikken er vel mer eller mindre vekk ja;

Den underutvikla tarmen hennes er dessverre absolutt tilstede. Fast føde er jo håpløst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helg igjen gitt. :)

Her er alle rutiner kastet ut av vinduet. Vet ikke om det er pga flere tenner eller om det bare er naturlig i forhold til at hun blir større, men litt frustrerende er det jo. :P

Den forrige rutinen gikk ut på at hun spiste hver 4.time og sov alt fra 40-90 min og dagen startet 06/07. Nå derimot er det helt håpløst å få henne til å sove. Her om dagen sov hun knappe 2 timer fra 05:45-18:45. Vi snakker griiiinete og overtrøtt turbobaby :fnise: I dag våknet vi 06:10 og da klokken var 08:30 sovnet hun mot alle odds. Et kvarter senere var alt som het søvn looong gone og ikke snakk om at hun ville sove igjen. Så da har vi lekt enda mer på gulvet helt til 10:30 hvor det var tid for mat igjen. Da gjorde hun det som er SÅ kos og som bare gjør at mammalivet blir rosa og fluffy; legger seg heeeelt inntil meg mens jeg raper henne og ligger og bare koser :hjerte: Ga henne resten av maten, rapet litt til og borte var hun. Fine jenta mi :hjerte: Håper hun knaker til med et par timer for sin egen del. Gleder meg til vi har en ny rutine så ting blir litt lettere å forholde seg til for nå er det så vanskelig å vite når jeg skal legge henne, gå tur osv.

Heldigvis får vi henne til å sove for natten mellom 18:20 og 19:45 og da våkner hun alt mellom 2-10 ganger før klokken er 06. Nattmating har vi ikke gjort på LENGE og det er sååååå deilig. Er bare inne og gir henne smokken og går ut igjen. Eget rom er det beste vi har gjort for henne hvertfall; endelig sover hun. Vi har tydeligvis vekket hverandre hver natt frem til hun fikk eget rom og stor seng :)

Gleder meg til helgen nå, skal vi bare kose oss :)

Håper dere får en finfin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange babyer får problemer med å sove rundt 6 mnd. Mini ble nesten på dagen 6 mnd skikkelig akrobat i senga, brukte en evighet på å sovne og våknet flere ganger og var akrobat. Vi løste det med en sovepose, uten seler, nå sovner han fort og sover mange timer uten å våkne. Vi har han ennå på vårt rom så vi slipper å gå så langt bare for å gi han smokken :P Og han sover lite på dagtid, i dag sov han en gang i 40 min, og det virket ikke som at han hadde behov for mer, så da er det jo greit :) vi har egentlig ikke ikke hatt noe særlig med rutiner på dagtid. Sov hun mye i dag? :)

God helg! Noen planer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, helt glemt å svare her Yesterday :)

Hun sover ekstremt lite på dagen og er veeeldig grinete, men sovner greit 18:30 så skal ikke klage. I går var jeg hos ei venninne til 23:30 også lå mannen og jeg og snakket når jeg kom hjem så sovnet sikkert i ett-tiden. Kl 03:30 var showet i gang og det var ikke snakk om at S ville sove igjen :) etter over en tlme sov hun endelig, men mannen måtte inn i halv seks tiden og gi henne smokken. Heldigvis sov hun til 07:30 og snilleste mannen tok henne mens jeg fikk sove. De søteste kom og vekket meg 10:45. Deiliiiig. Så gikk vi tur med mamma og stefar i et par timer og nå har jeg ryddet mens mannen er på fisking. S sovnet 18:30 i dag og heldigvis :)

Vært en fin helg med ikeatur, hjemmelaget pizza og film, venninnekveld og familiekos. Livet er fiiiint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få en sovemorgen, det trengs innimellom. :) Har en stor plan om at mannen skal få ta J en av de nærmeste dagene ;)

Godt å høre at livet er fint, til tross for lite soving hos lillemor :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hva-da-elendig-på-å-skrive-i-dagboka-si.. :sjenert:

Ehm, hvor blir tiden av? :haar:

Lillesnupp blir hele 8mnd om 11 dager. Say whaaat :question:

Helt surrealistisk å se hvor fort mnd raaaaser avgårde. Er ikke tull det folk sier at tiden går skremmende fort når man får barn i hus.

Her er ting i grunn ganske fint, rosa og fluffy om dagen.

Snupp sover for det meste rolig fra alt mellom 18:15/20-05/06:30 om dagen. Kommer så klart en bleie i halv seks tiden så veldig lenge siden hun har sovet lenger enn til da, men kan virkelig ikke klage på det. Flinka :hjerte:

Full rulle stort sett hele dagen, skjønner ikke hvor hun tar energien fra :ler: Hun satte seg selv her om dagen, det var stor stas. Mannen lå syk og sov enda, men hadde såå lyst å buse inn og fortelle han hva lille skatten hadde gjort, men lot være og foreviget det med tlf i stedet :tunge1:

Huskjøpet er 100% i boks, nå gjenstår bare å få en dato for når herligheten skal stå ferdig. Vi.gleder.oss. :tommel: Ord kan virkelig ikke beskrive hvor herlig tid som venter oss fremover. Føler meg så heldig og priviligert som får oppleve å bli mamma, ha fine venner og familie rundt meg, muligheten til å flytte i noe større og alt. Nei, livet er ganske flott altså :) Men syns nå vi fortjener det etter de årene vi har bak oss :)

God sommer fine damer :klem::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fortjener fint, rosa fluff altså :rodmer:

Herlig skjønn unge dere har, og helt sprøtt hvor fort tiden har gått :hakeslepp: Og det blir nok helt fantastisk med huskjøp! :hoppe: Når tror du det står ferdig? Spennendeee :)

Håper dere får en kanonfin sommer med masse kos :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er helskjønn :fnise::hjerte:

Han sa de ikke kunne garantere oss før jul, men rundt der. Så januar-ish kanskje. Gleeeeeder meg sånn. Du vet jo litt hvorfor jeg gleder meg ekstra :ler:

Lige så snupp :hjerte::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at huset er i BOKS ;) Januar er fort da! Vet om de som bruker over ett år. Hvorfor gleder du deg ekstra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januarish er jo snart! :hoppe: Jeg kommer på vinkveld neste sommer, så innen da MÅ det være ferdig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at huset er i BOKS ;) Januar er fort da! Vet om de som bruker over ett år. Hvorfor gleder du deg ekstra? :)

Jaaaa, det er så deilig å vite at det faktisk skjer snart. Nei, tiden går jo så latterlig fort så januar er her før vi aner ordet av det :)

Sendt deg PM om hvorfor :fnise:

Januarish er jo snart! :hoppe: Jeg kommer på vinkveld neste sommer, så innen da MÅ det være ferdig :nigo:

Jaa, heldigvis :danse:

Så klart vi skal ha vinkveld til sommeren! GLEDER MEG! :nigo:

Skal legge det inn i kontrakten at de må være ferdige til da så vi får blitt fine på vin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, heldigvis :danse:

Så klart vi skal ha vinkveld til sommeren! GLEDER MEG! :nigo:

Skal legge det inn i kontrakten at de må være ferdige til da så vi får blitt fine på vin :fnise:

:nigo: Det viktigste punktet i hele kontrakten!

Sa med mannen hvilke planer jeg har for neste sommer, og han bare "okei" :P Haha! It's on ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo: Det viktigste punktet i hele kontrakten!

Sa med mannen hvilke planer jeg har for neste sommer, og han bare "okei" :P Haha! It's on ;)

Haha, samme her. Sa at "hun jeg ler så ofte av på KG vettu, hun, mannen og kidden kommer hit neste sommer på vinkveld". "Skal de bo hos oss?".

"Jeg vet ikke jeg. Jo, de må jo de hvis vi skal ha vinkveld da. Vi har jo så mange soverom nå. Det går fiiiiint. Og hvis vi begge tilfeldigvis er på smellen igjen så blir det mozellkveld i stedet".

"Jammen da kan jo dere ta ungene også stikker jeg og ... hva han nå heter, på fylla".

Så da vet du det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, samme her. Sa at "hun jeg ler så ofte av på KG vettu, hun, mannen og kidden kommer hit neste sommer på vinkveld". "Skal de bo hos oss?".

"Jeg vet ikke jeg. Jo, de må jo de hvis vi skal ha vinkveld da. Vi har jo så mange soverom nå. Det går fiiiiint. Og hvis vi begge tilfeldigvis er på smellen igjen så blir det mozellkveld i stedet".

"Jammen da kan jo dere ta ungene også stikker jeg og ... hva han nå heter, på fylla".

Så da vet du det :fnise:

Awesome! Mannen sa "hvis du skal drikke vin, så skal jeg på pub, hvem skal passe ungen?" Vi kan da drikke vin/mozell hos deg når ungene sover, også stikker mannfolka våre uuut! AI LAIK IT! :lur: For en bra plan :hoppe::vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...