Gå til innhold

Dere som går med pels


Gjest Euforia

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Skjønte du virkelig ikke hva jeg mente?...

Dyr og planter kan ikke sammenlignes. Planter føler ikke smerte engang.

Hva vet du om det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Euforia

Hva vet du om det?

Jeg går selvfølgelig etter all den vitenskapelige forskningen som er gjort. Hvordan skal planer kunne føle smerte uten et nervesystem og muskler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne planter med dyr er bare sykt. Selv om du bruker pels fra dyr som lever godt, så sender du forsatt ut et budskap om at pels er greit. Tenk på de dyrene som faktisk lever under grusome forhold. Når jeg ser mennesker som går med pels så får jeg lyst å spy. Tenk om det var du som ble flådd levende. Dyr har ikke mulighet til å si ifra, så gjør noe med det du!! Hjelp de stakkars dyrene med å ikke kjøpe pels!

Anonym poster: eb3d874729eacfe5691309a9f0508101

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gikk denne tråden Off topic med en gang..

Anonym poster: a7b8375d0e16a93057275726d9270ef4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Å sammenligne planter med dyr er bare sykt. Selv om du bruker pels fra dyr som lever godt, så sender du forsatt ut et budskap om at pels er greit. Tenk på de dyrene som faktisk lever under grusome forhold. Når jeg ser mennesker som går med pels så får jeg lyst å spy. Tenk om det var du som ble flådd levende. Dyr har ikke mulighet til å si ifra, så gjør noe med det du!! Hjelp de stakkars dyrene med å ikke kjøpe pels!

Anonym poster: eb3d874729eacfe5691309a9f0508101

Hvem er det du kjefter på egentlig, meg? Jeg har ikke pels eller plagg med pelstilbehør. Jeg har sko, støvletter og hansker i skinn, noen vesker også til og med. Jeg husker ikke ifra hvilke(t) dyr. Er det like formastelig som pels?

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om det?

Gratulerer! Du vant prisen for tidenes dårligste comeback. :)

Anonym poster: 982e08a79b5b7d95e5402c5157a26b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest hele tråden, så om noen har sagt dette før så beklager jeg.

Dyrene er levende når pelsen røskes av fra hele kroppen deres.

De har heller ikke fått beroligende midler/ bedøvelse.

Det er torturering og mishandling på det groveste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har ikke lest hele tråden, så om noen har sagt dette før så beklager jeg.

Dyrene er levende når pelsen røskes av fra hele kroppen deres.

De har heller ikke fått beroligende midler/ bedøvelse.

Det er torturering og mishandling på det groveste.

Ikke i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Euforia

Ikke i Norge.

De fleste jeg ser som har pelsjakke har jakker fra Canada Goose, Parajumpers, Svea osv. Svea er kanskje norsk (?), men Canada Goose og Parajumpers er jo importert fra utlandet. Så de fleste som går med en pelsjakke i Norge har jo pels som kommer fra et annet land...

Endret av Euforia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

De fleste jeg ser som har pelsjakke har jakker fra Canada Goose, Parajumpers, Svea osv. Svea er kanskje norsk (?), men Canada Goose og Parajumpers er jo importert fra utlandet. Så de fleste som går med en pelsjakke i Norge har jo pels som kommer fra et annet land...

De blir ikke flådd levende de heller, men de blir jo selvfølgelig drept på en grusom måte. I disse falske Canada Goose-jakkene har de derimot funnet hundepels osv, og det ble vel også sagt at de flådde dyr levende i Kina, hvor noen av disse jakkene kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Euforia

De blir ikke flådd levende de heller, men de blir jo selvfølgelig drept på en grusom måte. I disse falske Canada Goose-jakkene har de derimot funnet hundepels osv, og det ble vel også sagt at de flådde dyr levende i Kina, hvor noen av disse jakkene kom fra.

Æsj, ja... Synes det er sprøtt at Kina behandler dyr som om de er objekter mens Japan er kjempeglad i dyr og alt som er søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Gratulerer! Du vant prisen for tidenes dårligste comeback. :)

Anonym poster: 982e08a79b5b7d95e5402c5157a26b95

Hva mener du med comeback? Altså jeg vet hva ordet betyr, men ikke hva det har med meg å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Æsj, ja... Synes det er sprøtt at Kina behandler dyr som om de er objekter mens Japan er kjempeglad i dyr og alt som er søtt.

Tja.. De skjærer jo biter av levende fisk og spiser, mens fisken spreller og lider. Fisken kjenner også smerte. Og de jakter hval. Og delfin og sel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoken-

Æsj, ja... Synes det er sprøtt at Kina behandler dyr som om de er objekter mens Japan er kjempeglad i dyr og alt som er søtt.

Hvorfor det? Kina og Japan er jo to veldig forskjellige kulturer. Endret av Snoken-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er tragisk at det finnes så hjernedøde mennesker enda som bruker pels. Jeg syntes heller dere skal donere deres egen kropp til skinnindustrien eller test labratoriene. Men dere tenker vell bare på dere selv. Så lenge DERE har det bra så gir dere totalt faen i alle andre rundt dere..

Anonym poster: 3dbaa759319c7b9fc26150e598616cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoken-

Jeg har fått en dunjakke med pelskrage. Første ekte jakken jeg har hatt, aldri hatt en så komfortabel jakke før. Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet? Det er naturens gang at de som er øverst på næringskjeden tar seg til rette. Uansett er jeg generelt lite materialistisk, jeg kjøper bare det beste og slik at jeg kan bruke det over lengre tid. Jeg har f.eks bare klær som jeg bruker osv. Så det burde lett veie opp for en enkel jakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Syntes det er tragisk at det finnes så hjernedøde mennesker enda som bruker pels. Jeg syntes heller dere skal donere deres egen kropp til skinnindustrien eller test labratoriene. Men dere tenker vell bare på dere selv. Så lenge DERE har det bra så gir dere totalt faen i alle andre rundt dere..

Anonym poster: 3dbaa759319c7b9fc26150e598616cfd

Du, litt edruelighet ville ikke skade. Det får være måte på å hisse seg opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det er naturens gang at de som er øverst på næringskjeden tar seg til rette.

Det er vel derfor det går til helvete med verden. Vesten utnytter den tredje verden, tigrene dør ut fordi det er stas å ha et flott skinn på gulvet i stua, elefantene mishandles og drepes pga elgenben, neshornene pga hornene. Overfiske som gjør at at arter dør ut, korallrev som ødelegges ga scampifiske. Lidelse og helvete overalt. Sukk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...