Tøffeldyret Skrevet 13. februar 2013 #21 Del Skrevet 13. februar 2013 Jeg synes folk som snakker høy og lenge er irriterende på kollektivtransport, uansett om de snakker i telefon eller med sidemannen. Spesielt på lange reiser, da bør man ta hensyn til hverandre. Husker en gang jeg tok bussen fra Oslo til Kristiandsand. Det satt to damer i 50-åra bak meg, og de snakket seriøst HELE veien. Skjønner ikke at de klarte å puste engang, for det gikk virkelig i ett. Det var ekstremt irriterende å høre på, og jeg ville sove fordi jeg blir bilsyk. Jeg prøvde å høre på mp3-spilleren min, men de snakket så høyt at jeg hørte dem gjennom musikken. Greit at man vil snakke, men man kan jo snakke litt lavt når man sitter rett ved siden av hverandre. Dessuten kan man begrense seg litt, ta litt pauser i samtalen så de andre kan hvile ørene sine litt. Jeg turte ikke å si ifra, for jeg er veldig sjenert av meg - men jeg har aldri vært så nære på å tørre å si ifra som da. Og dessuten var jeg redd for at noen andre passasjerer skulle ta dem i forsvar og si at alle har rett til å prate, hvis jeg hadde bedt dem om å dempe seg... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 14. februar 2013 #22 Del Skrevet 14. februar 2013 Tog eller buss, samme det, men utrolig irriterende. Jeg tar ofte lange buss eller togturer, ingenting er mer irriterende når en person sitter sammenhengende i telefonen i 4-5 timer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 14. februar 2013 #23 Del Skrevet 14. februar 2013 kun med innestemme er det lov. Selv har jeg alltid med iPod med lydbok, så jeg bryr meg ikke om noe ulyd rundt meg. Hva med folk med høytalere/headset uten bra lydisolering??? Hvor det bråker i hele området omkring dem...Nei jeg vil ikke høre på din musikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 14. februar 2013 #24 Del Skrevet 14. februar 2013 satt ei over gangen på bussen og gaula i telefonen skikkelig lenge. Hu snakka på afrikansk eller noe, hadde ekstremt lys stemme og hun lo ganske heftig. Jeg fikk seriøst vondt i huet etterhvert... Man kan hvertfall prøve å snakke litt lavere,,, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Ninni- Skrevet 14. februar 2013 #25 Del Skrevet 14. februar 2013 Utrolig irriterende. Og konseptet stillevogn er tydeligvis fryktelig vanskelig å forstå. 90% av gangene er det noen som ikke forstår dette. De fulle pendlertogene er ofte de roligste, muligens fordi pendlerne har skjønt dette. Også disse headsetene der man hører musikken dundrer. ARGH!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 15. februar 2013 #26 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg synes ikke det er greit å snakke høyt i telefonen på kollektivtransport. Jeg synes derimot det er greit å snakke i telefonen så lenge man snakker med en dempet stemme og viser hensyn til de rundt seg. Stor forskjell. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 15. februar 2013 #27 Del Skrevet 15. februar 2013 Det som virkelig irriterer meg er at de demper stemmen når de kommer til saftige detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #28 Del Skrevet 22. april 2013 Har du slutta å ta toget, savner deg der Anonym poster: bbf3b9f16e3306ab88b9e2ef2c538ff3 Anonym poster: bbf3b9f16e3306ab88b9e2ef2c538ff3 Anonym poster: bbf3b9f16e3306ab88b9e2ef2c538ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jean Valjean Skrevet 22. april 2013 #29 Del Skrevet 22. april 2013 Så lenge de snakker i vanlig tone så gjør det meg ikke noe. Men når de sitter og skriker ja da finner jeg det plagsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #30 Del Skrevet 22. april 2013 Dette fikk meg til å tenke på... Anonym poster: bc51fe8ac891ae04bfa51bcac5d21044 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 24. april 2013 #31 Del Skrevet 24. april 2013 Slikt plager meg ikke med mindre det er et sted hvor det er meningen at det skal være stille. Hadde følt meg ukomfortabel hvis toget var så stille at man kunne hørt magerumling og slikt.. liker litt liv jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakone Skrevet 24. april 2013 #32 Del Skrevet 24. april 2013 Minner meg om en tegneseriestripe jeg leste idag. En dame(litt opp i åra) sitter og snakker høyt i telefonen på buss eller tog, og så sitter en yngre gutt ved siden og synes det er litt plagsomt, så han tar på seg øretelefoner og hører litt musikk, og tydelig at musikken er hørbar. Så da klikker så klart damen på han og sier "KAN DU IKKE SE AT JEG SITTER I TELEFONEN?" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 27. april 2013 #33 Del Skrevet 27. april 2013 Når jeg tok bussen i går satt det en ung kvinne og nærmest skrek inn i handsfree-headsetet til mobiltelefonen hennes. Jeg kan aldri tenke meg at den har så dårlig mikrofon. Hvis du tok 3-bussen fra Haukeland til sentrum i går kveld og føler deg truffet.. Bra! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 27. april 2013 #34 Del Skrevet 27. april 2013 Så lenge folk snakkemed vanlig stemme ( som om det satt to personer ged siden av hverandre) må folk fåprate så mye i telefonen de bare vil. Ser ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 27. april 2013 #35 Del Skrevet 27. april 2013 Middelaldrende damer er verst. De snakker høyt om onkel Gunnar som ligger på sykehuset og ting fra jobben de burde holdt kjeft om i offentligheten. Dessuten er de ikke fjortiser lenger og burde visst bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #36 Del Skrevet 28. april 2013 Snakker man med vanlig stemme, ser jeg ikke noe problem å prate litt i telefonen, bare vær klar over at hele bussen/togvogna sannsynligvis sitter og hører på deg (kan ikke bare lukke øra heller). MEN setter du deg i STILLE-vognen på toget, da holder du kjeft! I stillevognen sitter det folk som prøver å konsentrere seg om det de leser fordi de har en viktig prøve, folk som vil sove et par timer før jobb etter en våkenatt med baby, + titusen andre gode grunner til å sette seg i en stillevogn. Da er det utrolig uhøflig å sette seg i den vognen og skravle! Anonym poster: aa76b77cf376dfd8c52575b7e64cbd58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. april 2013 #37 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg ser ikke problemet. Det er jo ett fett om man snakker i telefonen eller har en samtale med sidemannen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. april 2013 #38 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg ser ikke problemet. Det er jo ett fett om man snakker i telefonen eller har en samtale med sidemannen. Signerer, det var ordrett det jeg skulle til å skrive. Folk har snakket ombord på tog til alle tider, og om de da snakker i telefonen eller med sidemannen så bryr det meg lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #39 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg ser ikke problemet. Det er jo ett fett om man snakker i telefonen eller har en samtale med sidemannen. Mitt inntrykk er at folk som snakker i telefonen vanligvis snakker høyere enn når de snakker med sidemannen og derfor kan det være mer irriterende. Anonym poster: 4b2ec46e92fad3b3a82ba11da101141f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Errata Skrevet 3. mai 2013 #40 Del Skrevet 3. mai 2013 I stillevogner slår man selvsagt av alt av lyd, og tar ikke engang telefonen uten å først flytte seg til en annen vogn. Ellers mener jeg at vi nok må leve med noen samtaler, også over telefon. For min egen del liker jeg ikke å føre lange samtaler på buss, tog og lignende, særlig ikke siden jeg da gjerne sitter ved siden av en fremmed, i motsetning til en venn man prater med. Jeg er bevisst på å holde volumet nede, og ringer sjelden opp andre så lenge jeg like gjerne kan sende en melding. Om noen ringer meg kan jeg gjerne ta telefonen og avklare et møtested, eller si fra når jeg er hjemme. Er det snakk om noe som skal diskuteres eller det bare å prate foreslår jeg som regel at jeg ringer når jeg er fremme. Sist jeg tok bussen fikk jeg forøvrig en tenåringsgutt ved siden av meg, som mesteparten av turen hadde kjæresten sin på fanget, og da snakker vil høylydt klining. Det var irriterende, men siden turen ikke varte mer enn en halvtime satt jeg det på konto for tenåringshjerner og konsentrerte meg om å følge med utenfor vinduet og håpe at de snart skulle av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå