Gå til innhold

Skravle i telefonen på toget


Soloppgang

Anbefalte innlegg

Folk som snakker høyt og lenge i telefonen på toget slik at alle får med seg samtalen, sosialt akseptabelt eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ergrer meg gal av sånne folk,- det verste er at de sitter i "pendlervognene" og tenker ikke på at vi andre har lyst til å "slumre" litt på veien hjem

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra det. Kjører tog daglig og av og til er det andre passasjerer som snakker HØYT og LENGE på toget. Jeg kan til en viss grad akseptere det om det er ungdom (fordi undom er ungdom), men det er gjerne voksne folk som liker å vise hvor viktige de er.

Her om dagen var det en som la ut om det jeg vil kalle sensitiv bedriftsinformasjon (stort, norsk selskap som alle har hørt om). Toget var stappfullt og han sa flere ganger at "DET KAN JEG IKKE DISKUTERE, JEG SITTER PÅ TOGET SÅ DET PASSER SEG IKKE Å SNAKKE OM DET NÅ".

Men verst av alt: De som snakker i telefon i stilleavdelingen. Grrrr!!!!!!!!!!!!!

Anonym poster: c9aa6013c578be6ea2386baf8e04b85d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke sitter i stillevognene og skravler plager det meg ikke, men av og til lurer jeg på om de er klar over hvor høyt de snakker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig jeg er litt rar men jeg synes det er utrolig uhøflig og ekstremt irriterende og slitsomt med mennesker som gauler i telefonen på toget, stillesone eller ikke, det er mulig å snakke med en lavere stemme. Havnet ved siden av en kjerring på toget som skrek i telefonen i en halvtime uten stopp og jeg er ikke den som vanligvis bryr meg men det var slitsomt! Rett inn i øret mitt omtrent. Aner ikke om det var en viktig samtale eller ikke fordi hun ikke snakket norsk men satan jeg har vondt i hodet fremdeles og jeg er ikke spesielt følsom av meg. Angrer på at jeg ikke hadde guts til å si ifra, alle i samme vogn viste tydelig misnøye med lydnivået hennes. Å snakke stille i telefonen og være litt diskret er ren folkeskikk av hensyn til medmennesker. At voksne gjør det er verre. Kjære alle som skriker i telefonen på toget: Demp dere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Euforia

Jeg liker det heller ikke. Tenker det samme om folk som snakker i telefonen på bussen, særlig når samtalen handler om noe litt mer seriøst enn hva man skal spise til middag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det som gjør overhøring av telefonsamtaler så irriterende, er at man bare hører halvparten av samtalen. (Nerdefakta.)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en telefonsamtale engang, og merket at jeg fikk en del blikk på meg. Husker at jeg bevist snakket veldig lavt, og at samtalen varte i 2-3 minutter. Som regel går jeg med musikk i ørene og får ikke sånt med meg,men virker som om bussen er som et bibliotek de dagene jeg har lagt mp3 hjemme.

Anonym poster: a63b9ca999628e3c30bd6136fcc8449d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en telefonsamtale engang, og merket at jeg fikk en del blikk på meg. Husker at jeg bevist snakket veldig lavt, og at samtalen varte i 2-3 minutter. Som regel går jeg med musikk i ørene og får ikke sånt med meg,men virker som om bussen er som et bibliotek de dagene jeg har lagt mp3 hjemme.

Anonym poster: a63b9ca999628e3c30bd6136fcc8449d

Hvem kan bevise det? De som satt nærmest deg?

Anonym poster: 20805a3bc6783694e65d754f9a2bf970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kan bevise det? De som satt nærmest deg?

Anonym poster: 20805a3bc6783694e65d754f9a2bf970

:fnise: :blomst:

Anonym poster: a63b9ca999628e3c30bd6136fcc8449d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe verre å snakke i telefonen enn å snakke med andre på toget. Det er nok som en over her nevnte, at problemet er at man ikke får fulgt begge sider av samtalen, derfor blir det for noen irriterende. Vil man ha en helt stille reise må man nesten ha egen bil, ellers finnes det stillevogner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit, så lenge det ikke er i stillevognene. Det er kanskje litt typisk at man synes det er irriterende fordi man bare får med seg en persons del av samtalen, men ingen ville jo reagert om to personer satt og snakket.

Jeg synes det må være greit å prate i telefonen på kollektivtrafikken, det er ingen grunn til at det ikke skulle være greit. Selvfølgelig må man tenke over hvor høyt man snakker og hva man snakker om, men det gjelder jo om man er to personer på et tog som prater også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes slike "Hva skal vi ha til middag samtaler" der folk snakker høyt, er irriterendes,eller de som ringer og ikke har noe å prate om.

.Værste er disse utenlandske (spesielt somalier) som skriker når de prater.Og nei,ikke rasistisk ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høylytt telefonering på tog/annen kollektivtransport provoserer meg enormt. Jeg er ikke interessert i å vite om ukjente menneskers privatliv, være det seg i form av hvem du pulte på fredag eller hva du vil ha til middag, og det er respektløst ovenfor oss andre som dessverre må dele vogn/buss/trikk med slike. Men det verste av alt er de som tror det er greit å skravle i stillevogn på toget - why?? Tok pendlertog fra Østfold til Oslo en gang, og da satt jeg i stillevogn (som alltid) - inn kommer en dame og en mann i 30-åra, begge med typisk 'business'-bekledning; de satte seg ned og begynte å snakke sammen. Jeg tenkte at de sikkert gav seg når de så alle de sure blikkene de fikk og toget begynte å kjøre, men neeeida. Jeg gjorde 'hysjetegn' til dem en gang, de ble stille i 5 sek, så begynte de å småskravle igjen. Da så jeg meg nødt til å påpeke at de befant seg i en stillevogn, og at dersom de ikke evnet å være stille måtte de flytte seg til en annen vogn, da de som satt rundt dem forsøkte å sove/slappe av, og snakking ikke er tillatt i slike vogner.

Det burde jo ikke være nødvendig - og dette er folk på 30 år og oppover! Altså, ser de ikke skiltene med 'hysjetegnmannen' som befinner seg på begge sider av døren, både inni og utenfor vognen, enser de ikke mangelen på lys og den overdøvende lyden av total stillhet, eller får de ikke med seg synet av sovende mennesker? Eller mangler de bare totalt folkeskikk på et mer generelt plan også? :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke det er noe ille når folk snakker i telefonen på lokaltogene. Det er litt verre på reionstog, da synes jeg man kan holde seg stille.

Det er jo så og si det samme som når to venner sitter ved siden av hverandre og prater, og ingen fordømmer det.

Anonym poster: 65fb11221c4d1a9ee4f448b6787df5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker til å være sosial akseptabelt, dessverre.

Selv kan jeg ikke fordra det, og ringer heller aldri selv ut når jeg reiser kollektivt.

Enkelte legger ikke spesielt mye imellom heller.

Husker spesielt en episode på trikken der ei jente på rundt 20 år snakket med ei venninne, der hun la ut om hvem hun hadde knulla helgen i forveien, hans fulle navn, hvilke stillinger, at han ikke holdt mål størrelsesmessig, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit, så lenge det ikke er i stillevognene. Det er kanskje litt typisk at man synes det er irriterende fordi man bare får med seg en persons del av samtalen, men ingen ville jo reagert om to personer satt og snakket.

Jeg synes det må være greit å prate i telefonen på kollektivtrafikken, det er ingen grunn til at det ikke skulle være greit. Selvfølgelig må man tenke over hvor høyt man snakker og hva man snakker om, men det gjelder jo om man er to personer på et tog som prater også.

Jo, jeg reagerer når to personer sitter å snakker HØYT og lenge. Det irriterer meg så grusomt. Satt på en 5 timers busstur, og bak meg sitter det to venner å snakker. De snakket så sinnsykt høyt at selv med ørepropper så hørte jeg de. Samtalen handlet om at han ene hadde kjøpt salve for å smøre rumpa, fordi rumpa var så sår etter forstoppelsen han hadde. Gøy. De snakket på HELE bussturen. Synes det er respektløst for de andre som vil sove eller slappe av.

Anonym poster: 5f8610efa5093841749df5e468b39dad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialt akseptabelt å prate høyt og lenge? Kanskje ikke, men jeg personlig gir blaffen. Hvis det er i en stille vogn derimot, er det utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...