Gjest GirlDreamer Skrevet 10. februar 2013 #1 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg bor i England, så jeg kan fint bruke førerkortet mitt der. Problemet er at jeg skal gifte meg neste år, og dermed skifter jeg etternavn. Slik jeg har skjønt det, så er det "bare" å bestille et nytt førerkort når navneendringen er gjennomfort, men man må møte opp på sin lokale trafikkstasjon før å gjøre dette. Stemmer dette, og hva skal man da gjøre når man ikke bor i Norge lenger? Har vurdert å bare skaffe britisk sertifikat, men de har så kort gyldighet i forhold til våre norske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 10. februar 2013 #2 Del Skrevet 10. februar 2013 Reglene står nok på nettet, det er forskjell fra land til land. Jeg giftet meg også og byttet etternavn, men her i landet beholder man alltid pikenavnet. De tok mitt norske sertifikat, sendte det til Norge, og så fikk jeg nytt her i landet. Det med navn skal da ikke være noe problem, ta med vigselattest og pass etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 10. februar 2013 #3 Del Skrevet 10. februar 2013 Så lenge du ikke har fast bostedsadresse i Norge får du ikke bytta det norske førerkortet ditt. Men fra og med i januar i år så endret førerkortreglene seg, så gyldighetstiden på norske førerkort er nå 15 år. Så da "taper" du ikke på å bytte til et englesk førerkort likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå