Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2013 #21 Del Skrevet 9. februar 2013 Det må pinadø være lov til å ring og høre om hvorfor Hun har da ingen plikt til å ta telefonen når dere ringer, åpne når dere ringer på eller svare på SMS fra dere. Oppfør dere profesjonelt, send purringer, ikke treng dere på i hennes privatliv. Anonym poster: 966cff1cd8fd28a011dd95ecba20a941 Enig i at de skal, men leiektakeren opptrer ikke akkurat slik hun burde hun heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobri123 Skrevet 9. februar 2013 #22 Del Skrevet 9. februar 2013 Det må pinadø være lov til å ring og høre om hvorfor Enig i at de skal, men leiektakeren opptrer ikke akkurat slik hun burde hun heller. Helt enig her. Samtidig som jeg syntes ts er litt for snill mot henne. Greit hun har det vanskelig, men det betyr ikke at hun kan oppføre seg slikt uansett! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camsim Skrevet 9. februar 2013 #23 Del Skrevet 9. februar 2013 Jeg er helt sjokkert over alle som bagataliserer dette! En utleier leier ut leilighet og skal da selvfølgelig ha penger for det! Det hadde klikka for meg om ikke husleien hadde kommet. Aleineforsørger eller ikke! Jeg leier leilighet, og kunne ALDRI unnlatt og betale husleien! Den kommer først. Selvfølgelig kan leietaker ha det vanskelig, det kan vi alle. Men kommentarer som: ikke bland dere inn i privatlivet hennes??? Wtf?? Jeg hadde blanda meg så mye at de pengene sto på konto dagen etter!!! 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2013 #24 Del Skrevet 9. februar 2013 Helt enig her. Samtidig som jeg syntes ts er litt for snill mot henne. Greit hun har det vanskelig, men det betyr ikke at hun kan oppføre seg slikt uansett! Enig. Man må pinadø betale husleia si når man har barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobri123 Skrevet 10. februar 2013 #25 Del Skrevet 10. februar 2013 Enig. Man må pinadø betale husleia si når man har barn. Ja og det bør man gjøre selv om man ikke har barn også! Bor du et sted skal du også betale for deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalinka85 Skrevet 10. februar 2013 #26 Del Skrevet 10. februar 2013 Ikke lei ut til enslige mødre, ingen er verre å bli kvitt enn dem! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bambam Skrevet 10. februar 2013 #27 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Ikke lei ut til enslige mødre, ingen er verre å bli kvitt enn dem! Bra tips! Endret 10. februar 2013 av bambam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 10. februar 2013 #28 Del Skrevet 10. februar 2013 Ikke lei ut til enslige mødre, ingen er verre å bli kvitt enn dem! Hvem skal de leie hos da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 10. februar 2013 #29 Del Skrevet 10. februar 2013 Syntes at du burde slappe av. Du sier at hun er en aleneforsørger og livet er ikke akkurat lett. Vær så snill og ikke vær en utleier som bare bryr seg om penger hele tiden. Jeg syntes du burde skrive et brev til henne og forklar at det ikke er noe problem at hun er forsinket 1-2 uker, men at hun må si ifra osv. Legg den i postkasse eller ved inngangen. Anonym poster: 9f56df69806d094ed02224f247f818d3 Jeg skriver under på denne. Det høres ut som om hun sliter skikkelig, og at hun er helt alene. Vær så snill og vær vennlige, kanskje til og med hjelpe henne ut med barnepass og eventuelt med å finne en jobb (om hun kan jobbe). Dette er ikke noe du MÅ gjøre, men jeg syns det er viktig å ta vare på hverandre i denne verden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 10. februar 2013 #30 Del Skrevet 10. februar 2013 Ikke lei ut til enslige mødre, ingen er verre å bli kvitt enn dem! Hvorfor kommer du med en sånn påstand? Ts, kan dere kanskje skrive et lite brev til henne om at hvis hun ikke gjør opp for seg, eller i det minste tar kontakt med dere, så vil dere kontakte namsmannen, evt. politiet? Det skal selvfølgelig ikke gå ut over dere om hun har problemer med økonomien. Ut fra det du skriver har dere allerede vært veldig forståelsesfulle og har strukket dere lenger enn de fleste utleiere ville gjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. februar 2013 #31 Del Skrevet 10. februar 2013 To uker? Litt vel overdrevet for bare to uker dette her kanskje? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 10. februar 2013 #32 Del Skrevet 10. februar 2013 To uker? Litt vel overdrevet for bare to uker dette her kanskje? Enig i det! Men siden de har de hatt problemer tidligere med å få inn husleien så det er det kanskje slutt på tålmodigheten? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #33 Del Skrevet 10. februar 2013 Følg på med purring, og eventuelt deretter send det til namsmannen. Det er namsmannen som så tar kontakt med sosialkontoret. Når det kommer til å kaste ut leietaker er det like lett om det er en enslig forsørger eller et voksent par. Reglene er de samme for alle. Det er faktisk ikke egne regler for enslige forsørgere selv om en del ser ut til å tro det. Og jeg undres hvorfor flere i tråden her ser ut til å sette sammenligning mellom enslige forsørgere og trygdemottaker. Anonym poster: 534aa306d18de0ab423d7f46b7e92de7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #34 Del Skrevet 10. februar 2013 Er du medlem av Huseierenes landsforbund? Jeg ville faktisk vurdert å meldt meg inn der, koster 460,- per år. En bekjent av meg som leier ut har hatt god hjelp av de når det har vært problematiske leieboere (dvs råd som er litt annet en synsing på nett). Ellers er det nok Namsmannen som må hjelpe dere, purring ol bør sendes i rekommanderte brev hvis jeg ikke husker feil... Vet min kamerat fikk trekk i lønn fra arbeidsgiver til leietaker for å få dekt tapt leie. Anonym poster: aa27ab4928f50439813323fd8242a831 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 10. februar 2013 #35 Del Skrevet 10. februar 2013 Syntes at du burde slappe av. Du sier at hun er en aleneforsørger og livet er ikke akkurat lett. Vær så snill og ikke vær en utleier som bare bryr seg om penger hele tiden. Jeg syntes du burde skrive et brev til henne og forklar at det ikke er noe problem at hun er forsinket 1-2 uker, men at hun må si ifra osv. Legg den i postkasse eller ved inngangen. Anonym poster: 9f56df69806d094ed02224f247f818d3 Man leier da ikke ut for å være snill. Man leier ut for å tjene penger. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #36 Del Skrevet 10. februar 2013 Man leier da ikke ut for å være snill. Man leier ut for å tjene penger. Det stemmer ikke i alltid. Jeg leier ut min leilighet nå pga diverse årsaker. Jeg tjener ingenting på å leie den ut. Jeg er avhengig av at leietaker betaler husleien sin, hvis ikke vil nødvendigvis jeg slite med å betale min egen husleie. Det er frekt å tro at man kan bo gratis hos noen, og jeg synes leietaker i denne tråden oppfører seg dårlig ved å stikke hodet i jorda og late som hun ikke finnes i håp om å slippe mas. Anonym poster: eb58a39fc50b60470d165e07a918d68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 10. februar 2013 #37 Del Skrevet 10. februar 2013 Det stemmer ikke i alltid. Jeg leier ut min leilighet nå pga diverse årsaker. Jeg tjener ingenting på å leie den ut. Jeg er avhengig av at leietaker betaler husleien sin, hvis ikke vil nødvendigvis jeg slite med å betale min egen husleie. Det er frekt å tro at man kan bo gratis hos noen, og jeg synes leietaker i denne tråden oppfører seg dårlig ved å stikke hodet i jorda og late som hun ikke finnes i håp om å slippe mas. Anonym poster: eb58a39fc50b60470d165e07a918d68f Du betaler vel ned lånet med de pengene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubies_ Skrevet 10. februar 2013 #38 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg er helt sjokkert over alle som bagataliserer dette! En utleier leier ut leilighet og skal da selvfølgelig ha penger for det! Det hadde klikka for meg om ikke husleien hadde kommet. Aleineforsørger eller ikke! Jeg leier leilighet, og kunne ALDRI unnlatt og betale husleien! Den kommer først. Selvfølgelig kan leietaker ha det vanskelig, det kan vi alle. Men kommentarer som: ikke bland dere inn i privatlivet hennes??? Wtf?? Jeg hadde blanda meg så mye at de pengene sto på konto dagen etter!!! Enig! Det er faktisk leietakeren sin plikt å betale husleien til riktig tidspunkt. Skjer ikke det skal personen selvsagt få beskjed om at det ikke er OK. Det hjelper faktisk ikke om personen har barn. Det burde leietaker ha tenkt på selv! At det går ut over barna hennes også dersom hun ikke betaler husleie.. Har hun ikke råd til å bo her, får hun flytte. Dette skaper jo ufattelig mye problemer for utleier, regner jeg med. Det er jo et økonomisk aspekt her som preger utleier også. Jeg syns det er slapt og respektløst å ikke betale husleien i utgangspunktet. Det er enda verre om personen ikke sier i fra på forhånd, og verre igjen er det at personen nekter å ta telefonen når utleier ringer! Jeg hadde ikke vært sen med å finne nye leietakere. Jeg var student med dårlig råd, men betalte husleien på samme dato hver eneste måned. Det var husleie FØR de andre regningene. Da vi forlot og flyttet, fortalte husleier at vi var de første som hadde vært så seriøse med å bl.a. betale. Helt ufattelige dårlige holdninger folk har... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #39 Del Skrevet 10. februar 2013 Du betaler vel ned lånet med de pengene? Nei, de pengene går til leie her jeg bor nå. Lånet betaler jeg av lønna mi. Anonym poster: eb58a39fc50b60470d165e07a918d68f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 10. februar 2013 #40 Del Skrevet 10. februar 2013 Ikke lei ut til enslige mødre, ingen er verre å bli kvitt enn dem! Tro du meg, det øyeblikket jeg kan er jeg ute av leiemarkedet, jeg skal ikke være vanskelig å bli kvitt i alle fall De to utleierne jeg har leid av som enslig mor sagt at de heller leier ut til aleneforsørgere enn andre nettopp fordi de opplever at den gruppa generelt har en større ansvarsfølelse fordi det kun er de som står ansvarlig for barna sine. Kunne ikke falt meg inn å ikke betale leie eller betale forsinket uten en svært god grunn og kommunikasjon med utleier fra det øyeblikket jeg innså at jeg kom til å få problemer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå