Gå til innhold

Hudpleieprogram fra hildechristina.com

lagatita

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, de aller, aller fleste bloggere tjener penger på å omtale produkter, intet nytt under solen - men den siste tiden har de måttet informere at innlegget er annonse (ikke alle som gjør det likevel).

Anonym poster: b20ad155f1ad69ab2ca6218b964a873d

Men ja - i USA er reglene annerledes, og hun tjener penger på å reklamere, annonsere og anbefale produkter. Hun burde absolutt informere leserne om dette, ellers blir det useriøst overfor de norske leserne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke noe misforståelse her. Brukeren "Gjest" - http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=721724&st=100#entry12585805 - stilte spørsmålstegn ved kvaliteten på hudpleieprogrammet, siden HC ikke treffer kunden. Og HC svarte "Hudpleieprogrammene jeg selger er tilpasset kundens hud, og det treffer dem, det står jeg fullt og helt bak". Vedr. bloggeren over, som skriver at hun kjøpte hudpleieprogram fra HC - http://www.ingridsblogg.no/?p=410164 : På meg virker det ikke som hudpleieprogrammet var tilpasset huden, siden hun først fikk hjelp/fin hud etter å ha vært hos hudlege og med helt andre produkter enn HC hadde anbefalt. Jeg er derfor enig med "Gjest" i at det er en stor svakhet ved hudpleiegrammene til HC, at hun ikke møter kundene i RL.

Anonym poster: ce97b52c64d94b4960e82275edbca6fa

Jeg er altså en av mange som er veldig fornøyd med programmet og produktene. Ikke EN klage har HC fått, hvis jeg skjønner rett, det er HELT frivillig å kjøpe fra henne: hva ligger egentlig bak her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Tilbudet om hudpleieprogram blir for useriøst, når HC faktisk kan bomme i forhold til hudtype og hudtilstand siden hun ikke møter kunden ansikt til ansikt. Hvorfor ikke heller gå til hudpleier(e) eller evt. hudlege , for en analyse, der man er sikrere på resultatet. Med feil hudpleieprogram kan man gjøre vondt verre for huden, samtidig som man kan kaste vekk "tusenvis" av kroner på feil produkter. Forstår derfor ikke at HC tilbyr dette, eller at folk går på "reklamen" hennes om å kjøpe hudpleieprogram. Det samme gjelder også tilbudet hennes om MD Formulations pensling, der hun kjøper Md Formulations prepping solution - http://www.vivamondo.no/md-formulation-beta-prep-solution-step-1-salon-size.html og MD Formulations Alpha/Beta Treatment Gel Step 2 - http://www.vivamondo.no/hudpleie/md-formulation-alpha-beta-treatment-gel-step-2-salon-size.html . Det kan ut fra linkene se ut som prisen ligger rundt 2500,- for disse to flaskene. Hun skriver at hun heller innholdet fra salongflaskene over i mindre flasker, regner med at det er ca. 30 ml kundene får. Dvs. blir da 8 sett av dette, som hun selger for 1500,- pr sett, dvs. 12000,-. God fortjeneste for å helle produkt over i mindre flasker, og sende det ut. Lurer på om noen har prøvd å legge igjen i kommentarfelt hos henne informasjon om at man får kjøpt lignende pensling hos andre, f.eks. http://www.skinlaboratory.com/shop/glycolic-acid-35-peel/ for ca. 200,- inkl. porto eller hos http://www.skinbeautysolutions.com/Glycolic-Acid-Skin-Peel.html for ca. 75,- inkl. porto. Jeg sitter igjen med inntrykk av en useriøs hudpleierblogg som er ute etter å tjene lettvinte penger på "dumme" lesere som ikke vet bedre.

Du som er så god til å kalkulerer: kan du gi oss et lignende regneeksempel på hva en kur i salong koster? Altså hva salongen tjener på kuren? Jeg har brukt salonger flere ganger og vært misfornøyd hver gang. Dyrt, og produktene du liksom MÅ kjøpe koster skjorta. Ingen garanti for at huden blir bedre derfra heller. Jeg har ikke hatt behov for penslinger fra HC så kjenner ikke produktet, men gjør hun ikke bare det salongene også gjør?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva forventer du egentlig? Når en har opprettet en blogg, en personlig blogg, så vil en få reaksjoner\tilbakemeldinger som angår en som privatperson.

Og til deg som skriver "men det er ingen som klager på elkjøp eller vero moda som begynner å dra inn privatlivet og utseendet til de som jobber der slik de som er ute etter HC gjør. Det er ikke rart at HC og andre da tar det personlig" - selvfølgelig er det ingen som drar inn utseendet og privatlivet til "vero moda" og "elkjøp", hvis du er klar over det så er ikke "vero moda" og "elkjøpt" personer, det er heller ikke personlig blogger, så det sammenlignene er ingenting annet enn dumt.

Så du synes det er greit å drive med usaklige personangrep på folk bare fordi de driver en blogg og er en privatperson fremfor et stort firma? Virker som du ikke skjønner helt hva jeg ville frem til. Det jeg sier er at det ikke er rart at HC tar ting personlig om folk skriver at hun er dum, en skit, ser sånn og sånn ut. Tror hun er noe osv. Dette er mobbing og har ingenting med forretningene hun driver.

Det er ingen som har et problem med elkjøp som sender dem meldinger som går på de ansattes utseende og privatliv bare fordi de er misfornøyd med noe de kjøpte hos elkjøp eller behandlingen de fikk der.

Du ser forskjellen ikke sant? Bare fordi HC driver en blogg betyr ikke at folk har rett til å skrive stygge ting om henne og spekulere i hennes privatliv bare fordi man er misfornøyd med en tjeneste eller produkt man har kjøpt.

Anonym poster: 5833aee9c4b99d203292278c64b836b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du som er så god til å kalkulerer: kan du gi oss et lignende regneeksempel på hva en kur i salong koster? Altså hva salongen tjener på kuren? Jeg har brukt salonger flere ganger og vært misfornøyd hver gang. Dyrt, og produktene du liksom MÅ kjøpe koster skjorta. Ingen garanti for at huden blir bedre derfra heller. Jeg har ikke hatt behov for penslinger fra HC så kjenner ikke produktet, men gjør hun ikke bare det salongene også gjør?

Nei, hun sender bare ut.

Fra f.eks. http://www.askepott-fredrikstad.no/printervennlig-11478s.html

"Syrepenslinger 700,-/1050,- . Huden din analyseres for å finne rette syrepensling til deg. Dette har vi spesialisert oss på! Vi har mange syrer å velge mellom, for alle hudtyper. Dette gir virkelig gode resultater! (30 min/50 min inkl. kur)".

Det er bedre å sammenligne hjemmepensling med hjemmepensling, dvs. 1500,- for pensling fra HC og fra ca. 75,- til 200,- inkl. porto fra andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ironia, du siterte følgende:

Nei, som sagt jeg ville ikke bestilt det om det så og si var gratis. Og forhåpentligvis får andre også opp øynene etter hvert. Kanskje du kan svare på om du bruker affilatelinker i hudpleieprogrammet? Ser du i alle fall var flittig å legge ut "awin-linker" her på forumet, den gangen du var aktiv - http://forum.kvinneg...query=awin&f=31 (kan være KG sletter affilatelinkene dine nå, for det bryter regelverket her inne - http://forum.kvinneg...tion=boardrules .

Og kom med følgende svar på det:

Jeg er altså en av mange som er veldig fornøyd med programmet og produktene. Ikke EN klage har HC fått, hvis jeg skjønner rett, det er HELT frivillig å kjøpe fra henne: hva ligger egentlig bak her?

Jeg forstår ikke hvorfor du argumenterer med at HC ikke har fått en klage, da det er dette ikke har argumentert på side 10 og 11 i forhold til (også det du siterte). Hvis du blar tilbake så linket jeg til et blogginnlegg som omhandler at bloggeren har kjøpt hudpleieprogrammet, men først fikk bra hud etter å ha vært hos hudlege og med andre produkter enn fra hudpleieprogrammet. Bloggeren her har ikke klaget, og det kan være at hun ikke brydde seg med å klage. Det betyr ikke at hun har fått riktig hudanalyse og hudpleieprogram, og at hun ikke kunne ha klaget.

Hva som ligger bak det du siterte var å svare på den grunnløse argumentasjonen "HC har jo ikke fått en klage". Nei, men det sier meg ingenting...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Litt stresset, når jeg svarte, så det snek seg inn feil (første linje). Skal være:

Jeg forstår ikke hvorfor du argumenterer med at HC ikke har fått en klage, da det er dette som ble tatt opp på side 10 og 11 - bl.a. det du siterte. Hvis du blar tilbake så linket jeg til et blogginnlegg som omhandler at bloggeren har kjøpt hudpleieprogrammet, men først fikk bra hud etter å ha vært hos hudlege og med andre produkter enn fra hudpleieprogrammet. Bloggeren her har ikke klaget, og det kan være at hun ikke brydde seg med å klage. Det betyr ikke at hun har fått riktig hudanalyse og hudpleieprogram, og at hun ikke kunne ha klaget.

Hva som ligger bak det du siterte var å svare på den grunnløse argumentasjonen "HC har jo ikke fått en klage". Nei, men det sier meg ingenting...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du synes det er greit å drive med usaklige personangrep på folk bare fordi de driver en blogg og er en privatperson fremfor et stort firma? Virker som du ikke skjønner helt hva jeg ville frem til. Det jeg sier er at det ikke er rart at HC tar ting personlig om folk skriver at hun er dum, en skit, ser sånn og sånn ut. Tror hun er noe osv. Dette er mobbing og har ingenting med forretningene hun driver.

Det er ingen som har et problem med elkjøp som sender dem meldinger som går på de ansattes utseende og privatliv bare fordi de er misfornøyd med noe de kjøpte hos elkjøp eller behandlingen de fikk der.

Du ser forskjellen ikke sant? Bare fordi HC driver en blogg betyr ikke at folk har rett til å skrive stygge ting om henne og spekulere i hennes privatliv bare fordi man er misfornøyd med en tjeneste eller produkt man har kjøpt.

Hva noen syns og mener har ikke noe med saken å gjøre. Den dagen Hilde Christina (og andre for den saks skyld) bestemte for å opprette seg en offentlig blogg, visste hun at hun ville få reaksjoner. Hvilken verden lever du i? Uansett hvor usaklig du og HC syns folk kan være, så endrer ikke det det faktum at den dagen en bestemmer seg for å brette ut om livet sitt, så vil en få reaksjoner og kritikk.

Hvorfor tror du at de ikke gjør det da? Nei, fordi de er ansatt i en butikk. De legger ikke ut om privatlivet sitt, har ikke en offentlig blogg, bruker ikke nettet for å markedsføre seg selv, ingen vet navnet deres. Ser du virkelig ikke forskjellen? At du sammenligner ansatte i en butikk med en personlig blogg, er dumt og tåpelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Stakkars, hun har valgt å bli en offentlig blogger selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Det at en person velger å være en offentlig blogger, betyr uansett ikke at folk trenger å tillate seg hva som helst i forhold til vedkommende. Jeg forstår virkelig ikke denne voldsomme trangen mange ser ut til å ha til å rakke ned på enkelte bloggere, det være seg HC, Fotballfrue eller hvem det nå gjelder. Hva er egentlig vitsen med den regelrette drittslengingen som faktisk forekommer i denne typen tråder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det at en person velger å være en offentlig blogger, betyr uansett ikke at folk trenger å tillate seg hva som helst i forhold til vedkommende. Jeg forstår virkelig ikke denne voldsomme trangen mange ser ut til å ha til å rakke ned på enkelte bloggere, det være seg HC, Fotballfrue eller hvem det nå gjelder. Hva er egentlig vitsen med den regelrette drittslengingen som faktisk forekommer i denne typen tråder?

Tillate seg hva som helst? Her har vi fått slått fast at HC har begått bevisst svindel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Tillate seg hva som helst? Her har vi fått slått fast at HC har begått bevisst svindel.

Nå var det ikke det jeg siktet til, selv om jeg fortsatt synes at det er en drøy påstand så lenge det ikke er juridisk bevist. Jeg tenker mer på den oppfatningen som synes å eksistere blant enkelte både i denne og andre tråder om at så lenge du er en blogger så er du fritt vilt og dermed så er det helt greit å slenge så mye dritt om vedkommende som man bare vil. Jeg forstår ikke hvor den holdningen kommer fra.

Når det gjelder den svindelpåstanden så er jo det noe som omhandler måten HC driver forretning på, og dermed sak, og noe som kan bekreftes eller avkreftes juridisk.

Det å kalle en blogger - som man ikke skal glemme er en person, offentlig eller ikke - for dritt/skit, kjerring, stygg osv. derimot, er drittslenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt stresset, når jeg svarte, så det snek seg inn feil (første linje). Skal være:

Jeg forstår ikke hvorfor du argumenterer med at HC ikke har fått en klage, da det er dette som ble tatt opp på side 10 og 11 - bl.a. det du siterte. Hvis du blar tilbake så linket jeg til et blogginnlegg som omhandler at bloggeren har kjøpt hudpleieprogrammet, men først fikk bra hud etter å ha vært hos hudlege og med andre produkter enn fra hudpleieprogrammet. Bloggeren her har ikke klaget, og det kan være at hun ikke brydde seg med å klage. Det betyr ikke at hun har fått riktig hudanalyse og hudpleieprogram, og at hun ikke kunne ha klaget.

Dette ble veldig rotete? Det er vel tydelig for alle her at Ingrid-bloggeren er en med særdeles vanskelig hud siden hun måtte få reseptbelagte produkter for å bli bra? Såvidt jeg har skjønt har hun heller ikke klaget til HC på varen. Det er dårlig gjort da HC dermed ikke får muligheten til å behandle klagen. Når HC sier hun ikke har fått noen klager må vel det bety at de aller fleste er fornøyde da? Eller at kundene har hatt hjerne nok til å skjønne at det ikke er mulig å gi noen garantier i slike tilfeller. Det gjør da ikke salongene heller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette ble veldig rotete? Det er vel tydelig for alle her at Ingrid-bloggeren er en med særdeles vanskelig hud siden hun måtte få reseptbelagte produkter for å bli bra? Såvidt jeg har skjønt har hun heller ikke klaget til HC på varen. Det er dårlig gjort da HC dermed ikke får muligheten til å behandle klagen. Når HC sier hun ikke har fått noen klager må vel det bety at de aller fleste er fornøyde da? Eller at kundene har hatt hjerne nok til å skjønne at det ikke er mulig å gi noen garantier i slike tilfeller. Det gjør da ikke salongene heller?

Og her er vi igang igjen. :daane:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og her er vi igang igjen. :daane:

Jepp. ;) Vanskelig for enkelte å fatte at "null klager" ikke nødvendigvis betyr at folk er fornøyd. Er vel nok av de som har vært misfornøyd med frisøren, men som aldri går tilbake å klager e.l. Vet f.eks. om folk som har fått klær med feil, som aldri har gått tilbake å reklamert. Så at man ikke har fått klager, betyr ikke at alle er fornøyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Jepp. ;) Vanskelig for enkelte å fatte at "null klager" ikke nødvendigvis betyr at folk er fornøyd. Er vel nok av de som har vært misfornøyd med frisøren, men som aldri går tilbake å klager e.l. Vet f.eks. om folk som har fått klær med feil, som aldri har gått tilbake å reklamert. Så at man ikke har fått klager, betyr ikke at alle er fornøyd.

Nei og med hva vi har fått å vite de siste par siden her så er det ingen diskusjon om HC's skyld overhodet. Den er klar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Men hvorfor klager de ikke til HC/hvilken-som-helst-annen-bedrift-man-er-misfornøyd-med? Man har bare seg selv å takke om det eneste man gjør er å legge ut i det vide og det brede til alle andre enn de man er misfornøyde med. De fleste vil nok mer enn gjerne at kunden skal være fornøyd, og være behjelpelig når man klager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun sender bare ut.

Fra f.eks. http://www.askepott-fredrikstad.no/printervennlig-11478s.html

"Syrepenslinger 700,-/1050,- . Huden din analyseres for å finne rette syrepensling til deg. Dette har vi spesialisert oss på! Vi har mange syrer å velge mellom, for alle hudtyper. Dette gir virkelig gode resultater! (30 min/50 min inkl. kur)".

Det er bedre å sammenligne hjemmepensling med hjemmepensling, dvs. 1500,- for pensling fra HC og fra ca. 75,- til 200,- inkl. porto fra andre.

Dette mener jeg blir som å sammenligne ekte gull med strass, Nille-varer med Norway Designprodukter eller veske fra H&M med LV? Det er vel fritt opp til alle å velge hvilket produkt de ønsker å bruke? HC selger altså et produkt som hun selv kjøper inn og videreselger. Det gjør også salongene. Og prisen der er også stiv, de skal tross alt alle leve av dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor klager de ikke til HC/hvilken-som-helst-annen-bedrift-man-er-misfornøyd-med? Man har bare seg selv å takke om det eneste man gjør er å legge ut i det vide og det brede til alle andre enn de man er misfornøyde med. De fleste vil nok mer enn gjerne at kunden skal være fornøyd, og være behjelpelig når man klager.

Kanskje de ikke ser vitsen, da de ikke får pengene tilbake hos HC. Og i alle fall ikke utlegget man har hatt med alle de dyre produktene som er kjøpt før man oppdager "feilen". Poenget er at hudpleieprogrammet har en så stor svakhet, at man egentlig kan sammenligne det med "legetime over nett" (hvis noen husker reportasjen fra Tv2-hjelper deg). Jeg tror heller ikke at de som har prøvd "lege på nett" klager etterpå...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...