AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Hei! Jeg har en mellomstor hund fra før. Veldig spesiell så mange legger merke til oss når vi går tur. Utrolig grei hund, veldig glad og elsker å ligge i sofaen presset inntill meg. Nå ønsker jeg enda en. Men lurer sånn på hva andre hadde tenkt? Jeg er i 20 årene, bor alene i en leilighet jeg leier og har egen bil. Må bare legge til at leiligheten er rein og ikke full av hundehår og det kommer den heller ikke til å bli. Kansje et par hundeleker på gulvet og en hundeseng, thats it. Hva tenker gutter om dette? Ei dame aleine i 20 årene med to spesielle middelstore hunder? Hunden min betyr utrolig mye for meg, og det kommer den neste også til å gjøre. Så jeg kommer til å måtte ta hensyn til dem. (nyttårsaften, sene kvelder (hundepass?), kan ikke være borte fra 08.00 til 18.00 osv..) Hva tenker dere gutter om dette? (ps: jeg har ikke dyr i sengen, de kommer til å sove i stuen) Anonym poster: 28ed303faf00e3db5c7ae4596e43972e
lygekryss Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Hvorfor blir du lagt merke til? Fordi du er dame med en stor hund, eller fordi hunden ikke oppfører seg når du går tur med den? Jeg hadde ikke rynket på pannen i utgangspunktet, er som deg glad i alle slags dyr og kanskje hunder (og papegøyer) spesielt. Man må ha litt bein i nesen for å kunne kontrollere en stor hund, så du virker som en sterk person ettersom du vurderer å skaffe deg enda en. Hvilken type hund har du forresten? 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Den er ikke stor, men mellomstor. Så det er ikke derfor jeg blir lagt merke til. Jeg blir lagt merke til pga hunderasen er spesiell Ønsker ikke å si hvilken rase det er for da vet sikkert alle hvem jeg er Anonym poster: 28ed303faf00e3db5c7ae4596e43972e
Gjest Pheel Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Hund er en veldig stor del av mitt liv og, og kunne aldri ha levd med noen som ikke likte hunder (selvom det selvsagt ikke er nødvendig med like stor interesse). Så tror ikke du skal tenke så mye på det. Ønsker du en hund til, føler du har tid, økonomi og vilje til det, så kjør på er mitt råd. 1
Miren Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Ble virkelig nysgjerrig på hvilken hunderase det er 4
Madison_00 Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Synes også du skal blåse i hva andre vil synes! Du er interessert i hunder og det er deg. De som evt. ikke liker deg av den grunnen er jo ikke de du ønsker å være venner eller kjærester med uansett, er de vel? Hunder gir ekstremt mye glede, kjærlighet og selskap, så jeg synes du skal skaffe deg en til hvis det er det du ønsker. En dag vil du treffe på en mann som vil være sammen med både deg og hundene dine. Selv hadde det vært deal-breaker for meg om en mann ikke hadde likt hunden min. Men nå er jeg gift med en mann som selv ønsker at vi skal få flere da, hehe. Heldige meg.
Sinner Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Den er ikke stor, men mellomstor. Så det er ikke derfor jeg blir lagt merke til. Jeg blir lagt merke til pga hunderasen er spesiell Ønsker ikke å si hvilken rase det er for da vet sikkert alle hvem jeg er Anonym poster: 28ed303faf00e3db5c7ae4596e43972e Tviler på du er den eneste som har denne rasen. Jeg og ble veldig nysgjerrig på hvilken rase det er? 2
Gjest abcdefgh Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 Jeg hater dyr. Dealbreaker for meg i hvertfall. Hadde ikke taklet å bli prioritert bak ett dyr. Da ville jeg heller ha valgt ei kjerring med barn , fremfor ei med hunder. Da får man ihvertfall noe ut av tiden man investerer. Barna vokser til og blir mer selvstendig osv. En hund må man passe på til den dør uansett.. 2
Stueloff Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Jeg er også nysgjerrig! Svarer som de fleste andre her, hunden kommer før kjæreste, uansett hvem det gjelder, så om vedkommende ikke hadde likt hunden så ville det ikke blitt noe kjæresterier mellom oss. 3
sjakalen321 Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Er det en Shar Pei du har? Hvis du er en oppegående dame med litt IQ og EQ, så kan ikke jeg se problemet?! Men hvis bikkja får mer oppmerksomhet enn meg og det blir for mye dill og dall med bikkja, da hadde jeg takket for meg og gått! Jeg har en American Akita, og den betyr veldig mye for meg. Kan være borte fra Akita'en i 10-11 timer, men det er sjeldent. hvis det er noe jeg skal på kvelden, så passer jeg på å lufte den før jeg drar. Hunden er førsteprioritert, men den kan ikke ødelegge mitt sosiale liv! 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Jeg elsker hunder, spesielt de som like rå ligge på fanget, men hvorfor får de ikke være i senga. Det er da en hunderett. Har alltid latt hunden (til foreldrene mine) få komme opp om den har lyst.
Singha Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Liker hunder. Det hadde heller vært et pluss enn et minus. Men jeg regner med at du klarer å la dem bli igjen hjemme hos venner/kennel om vi skulle dra på ferier utenlands f.eks? (Jeg hadde bikkja mi i senga når jeg var liten. I fotenden riktignok. Godt og varmt på vinteren!) Endret 6. februar 2013 av Singha
Minnie Mus Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Jeg elsker hunder, spesielt de som like rå ligge på fanget, men hvorfor får de ikke være i senga. Det er da en hunderett. Har alltid latt hunden (til foreldrene mine) få komme opp om den har lyst. Det var en oppegående og fornuftig mann, sånt kan vi hundedamer like Hunden min får selvsagt ligge i senga når han vil, han er jo en del av familien og høyt elsket 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #14 Skrevet 7. februar 2013 ts her: Jeg har ikke sagt at jeg er den eneste som har denne hunderasen. Bare at den er sjelden her til lands Jeg ønsker ikke å ha den/de på kennel, så jeg stresser ganske mye med å finne noen "passende" folk som kan passe på hunden/e på en god måte. Jeg ønsker ikke å ha hund eller katt i senga av hygieniske og allergiske grunner. De er alikevell en del av familien og høyt elsket Det er hyggelig å høre alle synspunkter. Jeg har en vennekrets som ikke er interesserte i dyr og som syns det er rart at jeg har hund når jeg heller kan bruke penger på andre ting.. (som f.eks alkohol og utenlandsferier) De mener jeg burde ha venta med den nåværende hunden til jeg blir eldre og slår meg mer til ro. Det er derfor jeg tenker så mye rundt dette. En eventuell kjæreste kommer selvsagt ikke til å bli satt i bakgrunnen. Er det kjærestetid så er det kjærestetid. Hunden/e kan fint ha noen rolige dager! Anonym poster: 28ed303faf00e3db5c7ae4596e43972e 1
Gjest Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 Jeg fikk meg da samboer, og bikkja er både i sofaen og senga ;-)
Gjest FiskenBlub Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 Min hund, som er relativ stor, er like bortskjemt etter at jeg fikk kjæreste. Hunden min er veldig sensitiv og blir lett deprimert så sa klart til kjæresten min at hunden kommer ikke til å bli ned prioritert eller andre rare regler på grunn av han. Men allikevel er begge like mye prioritert. Hunden er i senga og sofaen når han en sjelden gang vil. Ingen nag mellom kjæresten og hunden heller
M46 Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 Vel, TS, sidan det er stor aldersforskjel mellom oss så hadde eg nok kanskje valgt berre hundane... men vanlege venner kunne vi sikkert blitt likevel... Håpar du finn deg ein bra mann. God natt då !
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 Er det en Shar Pei du har? Hvis du er en oppegående dame med litt IQ og EQ, så kan ikke jeg se problemet?! Men hvis bikkja får mer oppmerksomhet enn meg og det blir for mye dill og dall med bikkja, da hadde jeg takket for meg og gått! Du Er borte i 10-11 timer for så å forsvinne igjen på kveldstid etter luftetur? Grusomt! Jeg har en American Akita, og den betyr veldig mye for meg. Kan være borte fra Akita'en i 10-11 timer, men det er sjeldent. hvis det er noe jeg skal på kvelden, så passer jeg på å lufte den før jeg drar. Hunden er førsteprioritert, men den kan ikke ødelegge mitt sosiale liv! Anonym poster: a26f9c79e7b7beac306edbaabe089c92
Gjest Herr Heftig Skrevet 7. februar 2013 #19 Skrevet 7. februar 2013 Jeg fikk meg da samboer, og bikkja er både i sofaen og senga ;-)
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #20 Skrevet 7. februar 2013 Du ville nok vært helt uaktuell. Ser ikke poenget med å avle på dyr uten nytteverdi på den måten. Andre dyr må jo også dø for å produsere til disse nytteløse dyrene. Med hungersød etc rundt om i verden ser jeg på kjæledyr som en eneste stor egotrapp, og at du i tillegg skal ha en til er mer eller mindre forkastelig. Det finnes også allergikkere og folk som ikke tåler dyr. Dyr er også smittebærere av masse lumskt og ansvarlig for en rekke helseplager somallergier og diverse. Jeg tenker nei takk. Anonym poster: 4829a369248dc016bb7ed50f893fbaff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå