Gå til innhold

endre folkeregistrert adresse etter to år..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

skal starte i jobb nå, og må derfor endre den folkeregistrerte adressen min. Har bodd i leiligheten som jeg har kjøpt i to år no mens jeg har vært student. Men hva setter jeg som flyttedato når jeg allerede har bodd her en stund? dette med tanke på å selge leilighet uten skatt, og også det at det tydeligvis er ulovlig å ikkje endre adressen.. hjelp

Anonym poster: 5846c9cc1cb6fea36f7286cbe970d928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

skal starte i jobb nå, og må derfor endre den folkeregistrerte adressen min. Har bodd i leiligheten som jeg har kjøpt i to år no mens jeg har vært student. Men hva setter jeg som flyttedato når jeg allerede har bodd her en stund? dette med tanke på å selge leilighet uten skatt, og også det at det tydeligvis er ulovlig å ikkje endre adressen.. hjelp

Anonym poster: 5846c9cc1cb6fea36f7286cbe970d928

Som student kan du selv velge å endre (eller ikke endre) folkeregsitrert adresse, så du har ikke gjort noe galt. Nå når du starter jobbe derimot, må du melde flytting. Så du kan feks sette datoen til den dagen du starter jobbe/slutter studere.

Siden de krever at du melder flyttign innen få dager tror jeg ikke det er mulig å tilbakedatere flytting (om det er det du ønsker i forhold til salg av bolig).

Anonym poster: 757c33feb790dfab3a8f06ef9b0583e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert sette 1. februar som flyttedato. Tror du kan tilbakedatere max en uke.

Neppe noen som går deg alt for nøye etter i sømmene. Og så er det bare å vente minst et år med å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har vært student tror jeg du slipper å vente et år med å selge dersom du kan bevise at du har bodd der over 1 år. Se på linken over. Så dette går sikkert bra. :)

Anonym poster: b56df75f9a0ab20bb57cfa4fe0eac16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...