Gå til innhold

Hvordan vet jeg om jeg er fruktbar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hvordan vet jeg dette? Kan kroppen "lure" meg slik at jeg kan tro at jeg er fruktbar, men egentlig er jeg ikke det?

Jeg er ingen aktiv prøver, men siden mine foreldre brukte lang tid på å få barn er dette noe jeg tenker på innimellom. Jeg er i alderen hvor det for mange er "naturlig" å få barn, skal snart i gang med et yrkesaktivt liv. Jeg sluttet på p-piller for to år siden.

Jeg har regelmessig mens (dog noe lange sykluser, 5-6 uker), forandringer i utfloden i tiden mellom menstruasjon. Etter at jeg sluttet med p-piller begynte jeg med temperaturmåling, og fikk både røde, gule og grønne dager i et fast mønster.

Jeg har aldri vært gravid (så vidt jeg vet).

Finnes det noen andre måter, som ikke krever utredning, å vite om jeg faktisk er fruktbar, utenom graviditet?

Anonym poster: caf01cd484d24d49d1f224ed95c4186b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syklusen er en god indikator.

Regelmessige sykluser er nesten synonymt med eggløsning. Det er det du selv kan merke. Andre feil som tette eggledere, dårlig kvalitet på egg osv merker man ikke. Så du må nesten bare prøve å bli gravid når den tid kommer.

Anonym poster: 36ee530d9f70a91540ce9fd15e9e9eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å vite. Det tok over tre år fra de startet utredning av meg, til jeg fikk et omtrentlig svar på hva problemet var.

Det er hundrevis av ting som kan være i veien med fruktbarheten hos kvinner, og utredning er en lang prøve og feile prosess. Heldigvis er det feil hos de færreste. Og arvelige "defekter" er skjeldne, så det er ikke en god indikator å se på egne foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...