Gå til innhold

Satan, ei dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis Gud er en mann, da må vel Satan være ei dame? Siden de liksom er omvent og det passer best også.

Men tror dere Satan da er brennende heit?

Anonym poster: 76088811c543801b1425d350c0c80f00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud er ikke mann og Satan er ikke kvinne.

Gud er en ånd og det samme er satan. Og en ånd er verken mann eller kvinne.

Anonym poster: 85ecea8bd1f0616e0fc3054916c4a792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er ikke mann og Satan er ikke kvinne.

Gud er en ånd og det samme er satan. Og en ånd er verken mann eller kvinne.

Anonym poster: 85ecea8bd1f0616e0fc3054916c4a792

Kilder, takk....

Anonym poster: 6b049163afee8d31281e29e55652aeb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store monoteistiske religionene fremstiller Gud som en mann nettopp fordi religionene er oppfunnet og videreført av menn. Både Bibelen og Koranen har blitt (og blir) brukt til å undertrykke kvinner på alle måter, for eksempel ved å skape totalkontroll over seksualiteten deres.

Ta Bibelen, for eksempel.

- Gud blir omtalt som et maskulint vesen.

- Gud skaper først Adam (mannen). Kvinnen blir skapt fordi mannen er ensom. (Og det blir flere ganger understreket at kvinnen er skapt for mannen, ikke omvendt).

- Så å si alle profetene (dem Gud åpenbarte seg for) er menn.

- Gud sendte sin sønn til jorden, for å representere både seg selv og menneskeheten.

- Denne sønnen hadde 12 disipler som alle var menn.

- Bibelen gjentar om igjen og om igjen at "kvinnen skal underkaste seg sin mann i alt", har uendelige lover for å kontrollere kvinnenes seksualitet og adferd, fremstiller kvinnene som skitne og underlegne.

Jeg er ingen gal Ottar-feminist, jeg er en helt vanlig mann som ganske enkelt gjennomskuer religion for det det er: Kontroll, hjernevask, undertrykkelse.

Anonym poster: fa9062c77133c1fdd39747576a0b05ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store monoteistiske religionene fremstiller Gud som en mann nettopp fordi religionene er oppfunnet og videreført av menn. Både Bibelen og Koranen har blitt (og blir) brukt til å undertrykke kvinner på alle måter, for eksempel ved å skape totalkontroll over seksualiteten deres.

Ta Bibelen, for eksempel.

- Gud blir omtalt som et maskulint vesen.

- Gud skaper først Adam (mannen). Kvinnen blir skapt fordi mannen er ensom. (Og det blir flere ganger understreket at kvinnen er skapt for mannen, ikke omvendt).

- Så å si alle profetene (dem Gud åpenbarte seg for) er menn.

- Gud sendte sin sønn til jorden, for å representere både seg selv og menneskeheten.

- Denne sønnen hadde 12 disipler som alle var menn.

- Bibelen gjentar om igjen og om igjen at "kvinnen skal underkaste seg sin mann i alt", har uendelige lover for å kontrollere kvinnenes seksualitet og adferd, fremstiller kvinnene som skitne og underlegne.

Jeg er ingen gal Ottar-feminist, jeg er en helt vanlig mann som ganske enkelt gjennomskuer religion for det det er: Kontroll, hjernevask, undertrykkelse.

Anonym poster: fa9062c77133c1fdd39747576a0b05ae

Strengt tatt hadde Jesus disipler av begge kjønn (ta Maria Magdalena, f.eks).

Det var apostlene som bare var menn.

Det er også verdt å merke seg at i mange språk er hanskjønnsformen også brukt om intetkjønn, det er på en måte en "default".

Men skal ikke motsi deg på at kvinnen alltid er "den andre", den underlegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De store monoteistiske religionene fremstiller Gud som en mann nettopp fordi religionene er oppfunnet og videreført av menn. Både Bibelen og Koranen har blitt (og blir) brukt til å undertrykke kvinner på alle måter, for eksempel ved å skape totalkontroll over seksualiteten deres.

Ta Bibelen, for eksempel.

- Gud blir omtalt som et maskulint vesen.

- Gud skaper først Adam (mannen). Kvinnen blir skapt fordi mannen er ensom. (Og det blir flere ganger understreket at kvinnen er skapt for mannen, ikke omvendt).

- Så å si alle profetene (dem Gud åpenbarte seg for) er menn.

- Gud sendte sin sønn til jorden, for å representere både seg selv og menneskeheten.

- Denne sønnen hadde 12 disipler som alle var menn.

- Bibelen gjentar om igjen og om igjen at "kvinnen skal underkaste seg sin mann i alt", har uendelige lover for å kontrollere kvinnenes seksualitet og adferd, fremstiller kvinnene som skitne og underlegne.

Jeg er ingen gal Ottar-feminist, jeg er en helt vanlig mann som ganske enkelt gjennomskuer religion for det det er: Kontroll, hjernevask, undertrykkelse.

Anonym poster: fa9062c77133c1fdd39747576a0b05ae

Jesus likestilte mann og kvinne, da han sendte Maria Magdalena for å fortelle at Han var stått opp, ikke en mann , selv om kvinners vitnemål på den tiden var mindre verdt enn en manns. Han statuerte ett eksempel med henne.

Hun kalles apostlenes apostel.

Det er lite som er kjent om Maria Magdalena,men det som er kjent er at hun var en sterk kvinne,en av Jesu nærmeste osv. Kirkens menn synes visst dette var truende på en eller annen måte, derfor bestemte de seg for å fremstille henne som en hore, angrende synder ect, grunnet noen skrifter der det fortelles om slike kvinner som ble omvendt av Jesus. Men ingen av disse nevner noen navn. Derfor kan det være hvem som helst.

Dessuten sier Gud i Jeremia 31,22 at det skal komme tider der en kvinne skal kunne verge en mann. Og se rundt dere idag, det er kvinner som har det økonomiske ansvar i famile,har ledene stillinger ect.

Dere sier at det er fordi kristendommen er snart ikke.eksiterende, men vit at selv om ikke dere tror på Gud, så betyr ikke det at ikke Han har snudd ryggen til dere.

Anonym poster: e9118829d8b89ac7d175455737b908fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i bibelen står det at kvinnen skal underkaste seg sin mann i alt? Sånn helt konkret, AnonymBruker.

Jeg trodde dette også stod i koranen helt til jeg faktisk snakket med folk som hadde lest koranen selv, som kunne vise og fortelle meg hva det faktisk stod. Så jeg tipper at du ikke har lest bibelen men bare antar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en prest en gang som kjørte forbi ei fin dame: "Satan, for ei dame"

Anonym poster: 41191aaf2d6bd67cd260b3343e8bfc3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...