Gå til innhold

Psykologen avlyste viktig time, kan jeg gå til fastlegen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg nettopp telefon fra psykologen om at hun var syk og måtte avlyse timen i dag. Dette er fjerde gang hun gjør det på bare noen måneder, og selv om det er lov a bli syk synes jeg det er fryktelig vanskelig. I dag skulle jeg begynne med antidepressiva da jeg er på grensen mellom moderat og alvorlig deprimert, men nå blir det utsatt i ubestemt tid. Når hverdagen er grusom, forholdet skranter og jeg ikke klarer å ta godt nok vare på barnet vårt haster det veldig. Går det an å ta det hos fastlegen i stedet for? Har de innsikt i papirene fra psykologen? Jeg trenger virkelig å få i gang noe nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, jeg hadde tatt kontakt og spurt etter en vikar eller noe såfremt jeg hadde følt meg i stand til det og faktisk tatt det opp med henne når du ser henne igjen. Fastlegen har vel ikke tilgang til papirene fra psykolog før du avslutter ditt pasientforhold til henne, da er det vanlig at psykolog sender ut en epikrise til fastlege og evt. nye behandlere. :) Går kanskje å ta kontakt med kontoret der du går og spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og prisen for kanskje årets minst svargivende svar går til.. meg! *rødme* Håper det hjalp!!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan ringe fastlegen!

Nei, h*n har ikke innsyn i papirene fra psykologen (annet enn hvis hun f.eks har skrevet en epikrise som legen kan få lese).

Men det er mye annet legen kan fikse for deg, bl.a medisiner og å finne noen du kan ha en hastesamtale med etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan ringe fastlegen!

Nei, h*n har ikke innsyn i papirene fra psykologen (annet enn hvis hun f.eks har skrevet en epikrise som legen kan få lese).

Men det er mye annet legen kan fikse for deg, bl.a medisiner og å finne noen du kan ha en hastesamtale med etc etc

Men legen skriver vel ikke ut medisiner bare fordi jeg sier det - for alt han vet kan jeg jo lyve? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men legen skriver vel ikke ut medisiner bare fordi jeg sier det - for alt han vet kan jeg jo lyve? Eller?

Jeg ville ikke bekymret meg veldig - om du forklarer greia med at du egentlig skulle begynne og at psykologen din er fraværende ordner det seg nok helt sikkert.

Om han er i tvil kan du jo bare be ham ringe psykologen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykologer kan vel uansett ikke starte deg opp på medisiner, det må en lege gjøre?

Anonym poster: 08fb5edac1d5e0c12af2829a0cf2b3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykolog kan ikke skrive ut resept, det må legen gjøre. Eller er det psykiater du går til? Antidepressiver må følges opp av lege med blodprøver og BT gjerne i forkant av oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier: Medisiner må gå igjennom lege/ psykiater. Hvis legen er i tvil er det jo bare å fortelle hvordan du har det. Mulig h*n ber deg ta en bdi test. Så ring legen du!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...