Gå til innhold

Positiv EL test få dager etter SA?


Lunalille

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg trenger litt råd her :P hehe.

Jeg har syklus på 30 dager!

Den 21. Desember fikk jeg mensen.

Den 21. Januar fikk jeg positiv clearblue digital.

Gikk rundt å trodde jeg var gravid, og var lykkelig :)

Den 31.01 fikk jeg menssmerter, og begynte å blø.

Masse friskt rødt blod, med noen få små klumper.

Var på ultralyd hvor gyn ikke kunne se noe foster. Bare en veldig tykk livmorslimhinne, og masse løs masse inne i livmor.

Fikk da høre at det her var spontanabort.

Idag 03.02 har blødningen så og si stoppet, og jeg tok en g test bare for å bekrefte at jeg ikke er gravid lenger.

g testen viste bare en nesten usynlig svak strek, så tenkte at HCG nivået måtte da ha gått sinnsykt fort ned.

Tok en EL test i samma slengen, og ble overrasket over resultatet.

Legger ved bilde av begge testene, som er tatt på samme urin.

Er det mulig å få eggløsning så fort?

Eller kan det hende at kroppen min fortsatt er innstilt på gammel syklus?

For isåfall skal jeg ha eggløsning om 2 dager :O

post-66436-0-65839800-1359928376_thumb.jpost-66436-0-93951500-1359928480_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg hadde SA. fikk jeg beskjed om at jeg kunne fått positiv test i opp til 2 uker, pga alle hormonene som fortsatt er i kroppen.

Jeg vil tru at du ikke har fått EL allerede, desverre :( Den kommer jo somregel ikke før ca to uker etter blødningene heller. Så jeg ville ha ventet til kanskje dag 10 før jeg ville testet etter EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde SA. fikk jeg beskjed om at jeg kunne fått positiv test i opp til 2 uker, pga alle hormonene som fortsatt er i kroppen.

Jeg vil tru at du ikke har fått EL allerede, desverre :( Den kommer jo somregel ikke før ca to uker etter blødningene heller. Så jeg ville ha ventet til kanskje dag 10 før jeg ville testet etter EL :)

Men burde ikke den andre testen hatt tydelig strek og da? Om det fortsatt er graviditetshormoner igjen?

For den med blå ende er jo en graviditetstest.

Blæææ... Jeg som fikk det håpet nå! hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men EL testen er jo ikke positiv før streken er sterkere enn den teststreken. Så den er jo ikke positiv nå. Så hvis du har litt hormoner i kroppen fortsatt, kan det gjerne sette en strek på den testen.

Skal ikke være lett å forstå seg på dette her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men EL testen er jo ikke positiv før streken er sterkere enn den teststreken. Så den er jo ikke positiv nå. Så hvis du har litt hormoner i kroppen fortsatt, kan det gjerne sette en strek på den testen.

Skal ikke være lett å forstå seg på dette her :fnise:

Huff :P hehe.. Får vel bare fortsette å teste framover da for å se hvordan streken forandrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en negativ eggløsningstest. Og streken er så svak at nivå a LH/HCG er lavt.

Rart at grav.testen er negativ så snart etter blødning, det kan tyde på at dette sannsynligvis er snakk om en kjemisk graviditet og ikke en spontanabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en negativ eggløsningstest. Og streken er så svak at nivå a LH/HCG er lavt.

Rart at grav.testen er negativ så snart etter blødning, det kan tyde på at dette sannsynligvis er snakk om en kjemisk graviditet og ikke en spontanabort.

Ja, er det jeg også har fått mistanke om nå!

Men om det har vært en kjemisk graviditet. Kan kroppen følge gammel syklus da? Får vel bare teste hver kveld noen dager nå for å se hvordan streken utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved et bilde av en graviditetstest tatt Mandag den 28.

Dette er samme merke som testen jeg tok idag.

post-66436-0-10411100-1359930317_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det jeg også har fått mistanke om nå!

Men om det har vært en kjemisk graviditet. Kan kroppen følge gammel syklus da? Får vel bare teste hver kveld noen dager nå for å se hvordan streken utvikler seg.

Med kjemisk er det veldig sannsynlig at kroppen bare faller rett inn i normal syklus med en gang. Rent "teknisk" har du ikke vært gravid, da egget aldri har festet seg skikkelig. Så hormonene har ikke tatt over for din normale syklus, for å si det på en veldig enkel måte.

Husk at kjemisk er veldig vanlig, omtrent halvparten av egg som blir befruktet går til grunne så tidlig. De fleste oppdager det ikke en gang, da det skjer omtrent samtidig som ventet mens, og blødning dukker opp omtrent som vanlig bare noen dager sent. Dette er en av grunnene til at man ikke bør teste før ventet mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kjemisk er det veldig sannsynlig at kroppen bare faller rett inn i normal syklus med en gang. Rent "teknisk" har du ikke vært gravid, da egget aldri har festet seg skikkelig. Så hormonene har ikke tatt over for din normale syklus, for å si det på en veldig enkel måte.

Husk at kjemisk er veldig vanlig, omtrent halvparten av egg som blir befruktet går til grunne så tidlig. De fleste oppdager det ikke en gang, da det skjer omtrent samtidig som ventet mens, og blødning dukker opp omtrent som vanlig bare noen dager sent. Dette er en av grunnene til at man ikke bør teste før ventet mens.

Hadde forventet mens den 20. Januar, og testet positivt med clearblue den 21. januar.

Samme med den andre testen tatt 28. januar.

Så hadde positiv test flere dager etter IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...