Gå til innhold

Noen som er flinke på drømmer? (Mareritt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen dager siden drømte jeg at jeg ble jaget av ei dame som ville spise meg. Måtte stå helt stille hver gang hun kom ut av bygningen så hun ikke skulle se meg. Så dro hun inn å kom ut igjen. Helt jævlig følelse. (Drømmen avsluttet med at jeg løp inn i en leilighet og der traff jeg kjæresten min og han gjorde det slutt, så våknet jeg gråtende)

I natt hadde jeg også en drøm, bare at det var en liten gutt som ville spise meg. Jeg så han i en grisebinge (var i en dyrepark) og jeg begynte å mate han med nesehornvann for det like han best. Og så fikk han litt kjøtt. Da han ble sulten fikk han et kjempeekkelt blikk og begynte å gå mot meg og jeg løp for livet. Her våknet jeg.

Hva kan disse drømmene om å bli spist å jaget av mennesker bety?

Anonym poster: a1a689e4a7aed8328ae409828bde85c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ingenting. Drømmer er bare hjernen som prøver å sortere underbevisste tanker om natten. De gir omtrent aldri mening. Men jeg antar at man kan ha mareritt oftere hvis man ikke har det noe spesielt bra om dagene. Har man mye negative tanker så drømmer man nok mer negativt/mareritt enn hvis man er glad om dagen.

Anonym poster: 0f65a988c3c1a55f66f67606eb5ff9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer gir så absolutt mening når man forstår hva drømmene betyr. I drømmer kan det være altfra dagligsdagse ting, til bearbeiding av følelser, til forutanelser. Drømmer er spennende, og ikke farlig.

Å drømme om å bli spist levende kan bety at det er en del av deg eller livet ditt som du skulle ønske du ville la deg være alene og slutte å plage deg. Det kan også bety at dine handlinger er koblet fra dine følelser.

Dette viser at du har vært konstituert ut av karakter i det siste, og det er på tide å erkjenne dette og styre ego.

Å drømme at du blir jaget betyr at du unngår en situasjon. Det er en metafor for noen form for usikkerhet. Spesielt å drømme at du blir jaget av et dyr representerer din egen uuttalte og ubekreftede sinne som blir projisert på det dyret. Gris symboliserer ofte egoisme.

Det at kjæresten din samtidig gjorde det slutt i drømmen gjør at drømmen kan være et tegn på at du skal reflektere over din rolle i forholdet, om du oppfører deg egoistisk, og at du isåfall må endre det for å beholde kjæresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at du rett og slett er stresset for tiden. Det trenger ikke være noe galt i forholdet deres, hvis ikke det er sånn at du er usikker for tiden.

Anonym poster: acf781b1e6fa06d02a2602e54d4eea20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro på tyding av drømmer blir det samme som å tro på horoskop. Er ikke noe galt i det, man velger selv hva man skal tro på.

Kanskje du stresser mye om dagen, har mye å tenke på?

Ikke legg for mye i det. Jo mer du tenker på det jo større er sjansen for å drømme om nesten det samme igjen.

Anonym poster: 080d97f600ded0cc86fd5a2db1d1fc39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer gir så absolutt mening når man forstår hva drømmene betyr. I drømmer kan det være altfra dagligsdagse ting, til bearbeiding av følelser, til forutanelser. Drømmer er spennende, og ikke farlig.

Å drømme om å bli spist levende kan bety at det er en del av deg eller livet ditt som du skulle ønske du ville la deg være alene og slutte å plage deg. Det kan også bety at dine handlinger er koblet fra dine følelser.

Dette viser at du har vært konstituert ut av karakter i det siste, og det er på tide å erkjenne dette og styre ego.

Å drømme at du blir jaget betyr at du unngår en situasjon. Det er en metafor for noen form for usikkerhet. Spesielt å drømme at du blir jaget av et dyr representerer din egen uuttalte og ubekreftede sinne som blir projisert på det dyret. Gris symboliserer ofte egoisme.

Det at kjæresten din samtidig gjorde det slutt i drømmen gjør at drømmen kan være et tegn på at du skal reflektere over din rolle i forholdet, om du oppfører deg egoistisk, og at du isåfall må endre det for å beholde kjæresten.

Anonym poster: a6626aa7fa4bda363af595a08c8834b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var spennende lesning!! Jeg drømmer ofte at min mann er utro og at når jeg oppdager det så er han kald mot meg og avvisende.... Han er en utrolig god og kjærlig mann så det er så vondt å drømme disse drømmene! Kan det bety noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To mulige alternativer:

1) du har sett for mange vampyrfilmer

2) du er stresset, og føler at folk "spiser" energien og tiden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spennende lesning!! Jeg drømmer ofte at min mann er utro og at når jeg oppdager det så er han kald mot meg og avvisende.... Han er en utrolig god og kjærlig mann så det er så vondt å drømme disse drømmene! Kan det bety noe?

Huff, jeg har drømt akkurat det samme flere ganger, drømmen ender alltid med at han ser på meg, før han flytter inn på en liten hybel og aldri snakker med meg mer. En gang vekket kjæresten min i halvsøvne og spurte ham hvorfor han hadde vært utro. Dårlig stemning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ofte at drømmesymbolene er personlige og at man selv vet best hva det betyr.

For eksempel har jeg ofte drømmer hvor jeg gjemmer meg i huset fordi det er en skummel person utenfor. Han vil drepe meg hvis han ser meg, derfor kryper jeg forbi vinduene og gjør alt jeg kan for at han ikke skal se og finne meg. I drømmetydning betyr drømmen min at man unngår følelsene sine og "løper fra de". Men for meg er det gjennopplevelse av barndommen min, slik det føltes for den 8 år gamle meg med sosial angst å gjemme seg for mobberne sine (mine).

Så iallefall - poenget er - hva tror du at det betyr? Har det en spesiell mening for deg?

Hvis ikke, her er hva gode sider sier om å bli spist:

To dream of being eaten alive means a part of you or your life that you wish would leave you alone and stop creating a nuisance. It may also mean that your actions are disconnected from your emotions.

If you are the one being eaten in the dream, ask yourself if something is eating at you. Do you feel as if you are being eaten alive?

Og her er jaget.

Endret av melly666
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spennende lesning!! Jeg drømmer ofte at min mann er utro og at når jeg oppdager det så er han kald mot meg og avvisende.... Han er en utrolig god og kjærlig mann så det er så vondt å drømme disse drømmene! Kan det bety noe?

Dette er ofte en motsetningsdrøm. Drømmer du at han er utro vil han alltid være trofast. Dette gjelder hvis drømmen er et symbol, og ikke en forutsigelse. Høres mest ut som det er et symbol. I tillegg kan det være din egen underliggende frykt. Så ikke bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ofte en motsetningsdrøm. Drømmer du at han er utro vil han alltid være trofast. Dette gjelder hvis drømmen er et symbol, og ikke en forutsigelse. Høres mest ut som det er et symbol. I tillegg kan det være din egen underliggende frykt. Så ikke bekymre deg :)

Anonym poster: a6626aa7fa4bda363af595a08c8834b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...