Gå til innhold

Windows 8, helt forferdelig.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke Windows 8, jeg synes den er glorete og klønete. Skal sies at dataen også er tungvindt så det hjelper jo ikke så mye.

Anonym poster: 6f3927ecd603bf3185f5825990d6f3ea

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg kjøpte meg ny pc med win 8 for 2 mnd siden, å jeg liker den ikke å blir heller ikke vant til den. Oppdaget at mailene mine som er eldre enn 2 uker bare forsvinner, noen andre som har merket det også?

Fant igjen mailene da jeg lastet ned ubrukelige Outlook, men på win8 er de borte :(

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er startknappen min??? Helvete heller!

Jeg har lastet ned startknapp :D

Jeg har derimot også problemer med w8. Etter omtrent en måned, har den nå bestemt seg for å logge meg inn på en "midlertidig bruker" som sletter alt jeg gjør når jeg logger av igjen. Altså er den helt ubrukelig, for jeg får jo ikke lagret tingene jeg gjør, og det har heller ingen av mine instillinger :(

Anonym poster: 3559fd0b0b27403c099d136b47d25a26

Skrevet

Usj, jeg bruker ALDRI den fancy startskjermen til win8, og jeg har slettet alle disse reise/valuta/spill-appene som fulgte med.

Måtte google meg frem til hvordan jeg skulle skru av pc'n og sånt i starten, men det er en vanesak :fnise:

En ting som irriterer grenseløst er at når jeg dobbeltklikker på et bilde så åpnes det automatisk i bildebiblioteket til win8. Jeg vil ha forhåndsvisning. Er sikkert mulig å endre på det, må bare finne ut hvordan først :lol:

Gjest padawan
Skrevet
Her er en liste med start-menyer som du kan installere på Windows 8 slik at den blir seenes likedan ut som Win7.
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skrur jeg av pc'en? :klo:

Anonym poster: afb879664ab0b5522a26b25a5a8d7995

AnonymBruker
Skrevet

Av/på knappen

Anonym poster: a8c65e354b1a48f9f6b105d8ca792b89

Skrevet

Nede i høyre hjørne, hold musepekeren der, så kommer det opp en stripe med menyvalg. Trykk på det nederste hjulet, innstillinger. Trykk deretter på strøm. Da kan du velge mellom å avslutte, restarte, hvilemodus, eller oppdatere, når det er tilgjengelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha forhåndsvisning. Er sikkert mulig å endre på det, må bare finne ut hvordan først :lol:

Høyreklikk på bildet. Opne i -- Vel standardprogram -- Windows Fotovisning

Anonym poster: 9c6091ea38b3714195f62b9aac81e790

AnonymBruker
Skrevet

Nede i høyre hjørne, hold musepekeren der, så kommer det opp en stripe med menyvalg. Trykk på det nederste hjulet, innstillinger. Trykk deretter på strøm. Da kan du velge mellom å avslutte, restarte, hvilemodus, eller oppdatere, når det er tilgjengelig.

Er det mulig??

Det er jo mer omstendelig å skru av Win 8 enn det var på Win 7? :hakeslepp:

Vet ikke hvordan det er med Win 8, men i Win 7 går det an å sette opp av/på knappen til å skru av pcen med. Det er da 1000 ganger mer intuitivt å trykke på samme knapp som man starter pcen med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det er med Win 8, men i Win 7 går det an å sette opp av/på knappen til å skru av pcen med.

Det er fullt mulig å gjøre i Windows 8 også. Eventuelt, hvis det er en bærbar, så kan den settes til å sette maskinen i hvile/dvalemodus også. Enda kjekkere!

AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å gjøre i Windows 8 også. Eventuelt, hvis det er en bærbar, så kan den settes til å sette maskinen i hvile/dvalemodus også. Enda kjekkere!

På min Win 7 pc bruker jeg knappen til å slå den av med, og legger på lokket for å sette den i hvilemodus. Veldig grei løsning syns jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet

På min Win 7 pc bruker jeg knappen til å slå den av med, og legger på lokket for å sette den i hvilemodus. Veldig grei løsning syns jeg. :)

Det er det sikkert. :)

Jeg bruker lokket til hvilemodus og knappen til dvalemodus. En grei løsning for meg synes jeg. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Last ned en startknapp! :P

Det er det sikkert. :)

Jeg bruker lokket til hvilemodus og knappen til dvalemodus. En grei løsning for meg synes jeg. :)

Jeg har aldri helt skjønt når man burde bruke hvile og når man burde bruke dvale :sjenert:

Anonym poster: 3559fd0b0b27403c099d136b47d25a26

• 5 uker senere...
Skrevet

Er egentlig Linux-bruker, men har XP på jobb.

Nylig fikk jeg lov av svigermor å hjelpe henne med å komme i gang med ny laptop som svigerfar hadde kjøpt. Denne hadde dessverre Win 8 som da var helt nytt for meg. Bruker nemlig ikke Windows lenger hvis jeg kan unngå.

Svigerfatter hadde spurt i butikken om kan kunne få Win 7 i stedet siden han hadde lest litt om folk som mislikte Win 8, men selgeren hadde blitt sint....jaja...

I mine forsøk på å finne frem til ting gjorde meg bare irritert. Inne i "app-land" var det omtrent ingenting som var i nærheten av å våre intutitivt.

Startknappen finnes jo der, men hjelpes for en måte å lage den på. Dra musa ned i venstre hjørne så dukker greiene opp, men man kan ikke klikke på selve knappen som kommer opp, men må klikke helt nede i venstre hjørne (pixel 1,1). Drar man musa 1 pixel tilbake så forsvinner hele knappen som også har hele skjermen som bakgrunn. Utrolig forvirrende og dustete, men det er jo utrolig hva man venner seg til.

Nå lærte ikke svigermutter noe av dette da hennes metode for å få hjelp på er å drive med noe helt annet mens jeg gjør banale ting som å gå til gmail.com for slik at nettleseren husker adressen samt passord osv.

Også må jo bilder fra den gamle laptopen flyttes til den nye, og det er jo en jobb i seg selv siden noen kataloger ligger under mine bilder, noen ligger under tilfeldige fotoprogrammer som tilfeldigvis fulgte med digitalkameraene i tur og orden. Så det er ei salig røre som blir enda mer rørete av å bytte pc.

Etter litt bruk, 2-3 timer på egenhånd, hadde hun kommet til at hun likte maskinen, men siden det var presang fra svigers hadde hun aldri i verden sagt noe annet.

Det jeg ikke forstår er at et koloss-selskap som Microsoft (til tross for navnet) klarer å lage noe som skremmer folk til å prøve noe annet. Det er bare å google Win 8 og lese utallige kommentarer om folk som hater og misliker den nye greie - i mye større grad enn noe annet operativsystem jeg har observert.

Skrevet

Her er en liste med start-menyer som du kan installere på Windows 8 slik at den blir seenes likedan ut som Win7.

"her er din nye bil - gratulererer".

"her får du en liste over steder du kan kjøpe et intuitivt ratt".

Gjest padawan
Skrevet

"her er din nye bil - gratulererer".

"her får du en liste over steder du kan kjøpe et intuitivt ratt".

Hva er poenget ditt?

Skrevet

Folk må være litt redd for nye ting, win 8 er nytt, ikke umulig.

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

Ja, selv den minste endring på et brukergrensesnitt er forferdelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...