Gå til innhold

Windows 8, helt forferdelig.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herregud da, hva brukte du startknappen til i det hele tatt? Finne programmer? Det finner du i Metro grensesnittet. Søke etter programmer? Det gjør du også på samme måte.

Ingen som faktisk kunne noe som helst om Windows 7 savner start knappen.

Herregud da, hvem gjorde deg til fasiten på hvordan man bruker Windows?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Morteno
Skrevet

Herregud da, hvem gjorde deg til fasiten på hvordan man bruker Windows?

Men herregud da mann, måten jeg bruker windows på er måten man skal bruke windows på.

Uansett så finnes det jo programmer som kopierer start knappen. Så man mister den jo nødvendigvis ikke.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg prøvde W8 i litt over en måned (og jeg bruker laptopen MYE) og har konkludert med at jeg ikke liker W8. Men det må man jo ikke si, for da er man enten stokke dum eller livredd for forandringer og ny teknologi.

Nå har jeg kjøpt meg en laptop med W7 og stortrives med det :)

• Liker 4
Skrevet

Men herregud da mann, måten jeg bruker windows på er måten man skal bruke windows på.

Uansett så finnes det jo programmer som kopierer start knappen. Så man mister den jo nødvendigvis ikke.

Åja, så det finnes én riktig måte å bruke windows på? Så opplys meg da, o' store allviter. Jeg venter.

• Liker 1
Gjest Morteno
Skrevet

Åja, så det finnes én riktig måte å bruke windows på? Så opplys meg da, o' store allviter. Jeg venter.

Trykk på saker også skjer det ting. Det er morsomt at det folk reagerer mest på er startmenyen. Hvor ofte brukte du den? Hva brukte du den til? Hvorfor var den bedre enn det som er i w8?

Dessuten er w8 raskere, penere og det er en del brukbare apper.hvilke programmer fungerer ikke med w8? Jeg har ikke sett noen så lang i hvertfall.

• Liker 2
Skrevet

Trykk på saker også skjer det ting. Det er morsomt at det folk reagerer mest på er startmenyen. Hvor ofte brukte du den? Hva brukte du den til? Hvorfor var den bedre enn det som er i w8?

Det forutsetter at man teppebomber startlinje og skrivebord med snarveier. Det er en svært ineffektiv måte å jobbe på. Ja, jeg sier jobbe. Ikke leke.

Joda, det funker sånn noenlunde likt i win8, jeg kan trykke på knappen for å komme til flisene og bare begynne å skrive det jeg er ute etter, men det funker rett og slett ikke for meg. Det er det med at det skiftes mellom skrivebord og "the bloatware formerly known as Metro". Hvorfor kan jeg ikke starte noe fra skrivebordet?

Mulig win8 er raskere, men det er slettes ikke penere. Den dagen jeg ikke lenger kan/får bruke win7, så blir det Linux for min del.

• Liker 2
Gjest Blubberella
Skrevet

Er W8 penere? Jeg synes det er glorete. Smak og behag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig win8 er raskere, men det er slettes ikke penere. Den dagen jeg ikke lenger kan/får bruke win7, så blir det Linux for min del.

"Jeg liker ikke at de har fjernet den gamle startknappen i Windows 7 og gått over til nye Metro-menyer i Windows 8, derfor vil jeg gå over til Unity i Gnome 3 hvor de fjernet start-menyen de hadde i Gnome 2"

262014_9ffab19ea8ff09279f6b10f1e324e6cb_mdsq.jpg

Anonym poster: 9c6091ea38b3714195f62b9aac81e790

• Liker 1
Skrevet

Uff, jeg hater den. Ufornøyd til de grader.

• Liker 3
Skrevet (endret)

"Jeg liker ikke at de har fjernet den gamle startknappen i Windows 7 og gått over til nye Metro-menyer i Windows 8, derfor vil jeg gå over til Unity i Gnome 3 hvor de fjernet start-menyen de hadde i Gnome 2"

??

Først av alt: Det er ikke det at startknappen er fjernet som er problemet, det er den svært lite elegante løsningen de har erstattet den med. Jeg er faktisk ikke så tjukk i huet at jeg har et helt spesifikt behov for en startknapp, men jeg skjønner jo at jeg burde ordlagt meg bedre i begynnelsen.

Gnome har jeg brukt svært lite, og i all hovedsak før Gnome 2 kom, så jeg får leve i uvisshet en stund til der.

PS: det heter ikke Metro.

Endret av Zzyzx
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gnome har jeg brukt svært lite, og i all hovedsak før Gnome 2 kom, så jeg får leve i uvisshet en stund til der.

PS: det heter ikke Metro.

Vel, selveste Linus Torvalds byttet fra Gnome til KDE pga unity i nye Gnome 3. Gled deg! Du må skrive på tastaturet hver gang du ønsker å åpne firefox, du ønsker å spille av en film, og så videre. Du er nødt til å faktisk skrive det du skal åpne.

PS. det heter ikke linux.

Skrevet

Egentlig er alt W noe dritt. Mac er så mye bedre

Skrevet

Egentlig er alt W noe dritt. Mac er så mye bedre

Mac er en maskin og windows er ett opperativsystem.

• Liker 2
Skrevet

Hvor er startknappen min??? Helvete heller!

Den finner ikke jeg heller. Jeg skulle skrive noe i en eller annen boks, men fant den aldri.

Jeg har allerede lagt inn alt på nytt en gang siden jeg får stadige blåskjermer. Og jaggu fikk jeg ikke en bare to-tre dager etter jeg hadde lagt inn alt igjen.

Men sånn bortsett fra det og bortsett fra at standard FF ikke funker i den, så har jeg ikke hatt noen issues.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det jeg som er dum eller er det Win 8 som er dum. Når jeg skal avslutte/skru av pc'en, så må man altså først logge ut av kontoen før man kan trykke avslutt? Finnes det enklere måter å gjøre dette på?

Anonym poster: d813e5de6405fbb3107c3417e31dee7a

Skrevet

Høyre hjørnet, får frem greiene, trykk på innstillinger, trykk på strøm, slå av.

Skrevet (endret)

Jeg klarer meg ikke uten startknapp.

Har du windows 8 og savner startmeny, gjør som waco, - last ned classic shell (startmeny).

http://www.classicshell.net/

Endret av waco
Skrevet

Er det jeg som er dum eller er det Win 8 som er dum. Når jeg skal avslutte/skru av pc'en, så må man altså først logge ut av kontoen før man kan trykke avslutt? Finnes det enklere måter å gjøre dette på?

Anonym poster: d813e5de6405fbb3107c3417e31dee7a

På min Win7 bærbar bruker jeg bare knappen. Må vel kanskje "enables" på godt norsk, men det burde da vel gå an på Winåtter også?

Skrevet

Jeg hater og Windows 8 :( Kommer aldri til å like det! Får man kjøpt nye laptoper med Windows 7 fortsatt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater og Windows 8 :( Kommer aldri til å like det! Får man kjøpt nye laptoper med Windows 7 fortsatt?

Jeg går ut fra at du hater barnemordere. Jeg går også ut fra at du hater pedofile. Jeg går derimot ikke ut fra at du hater Windows 8. Derimot er jeg heftig overbevist om at du ikke aner hva ordet "hate" betyr. Windows 8 er hverken barnemorder eller pedofilt. Det er et OS som du ikke forstår deg på. Det du irriterer deg over er at du ikke klarer å forstå noe så enkelt som Windows 8. For det er enkelt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...