Gå til innhold

The law of attraction - en utrolig kraft for lykke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lest mye om the law of attraction, hvor mye av det handler om å oppnå det du vil - ha positive tanker og det positive vil komme din vei. Jeg synes det er utrolig spennende, og vil prøve ut noen metoder. Anbefaler alle som ikke har hørt om det å søke seg litt rundt om det på nettet :)

Noen som har erfaring?

Anonym poster: 9156d4baf543aa75bdd2a414f3bf04e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er, som du sier, utrolig hvis man setter deg inn i det. Tankene dine påvirker ikke virkeligheten gjennom ren og skjær ønsketenkning. Tankene påvirker virkeligheten hvis du lar dem inspirere deg til å faktisk gjøre noe for å oppnå det du ønsker.

Det finnes ikke noe grunnlag for å tro på the law of attraction, slik den blir fremstilt som en metafysisk kraft som gjør at "universet gir deg det du ønsker deg". Det er svindel som tiltrekker seg late og egoistiske mennesker. Men har stor tro på at det å tenke positivt kan inspirere og motivere og gi deg et lykkeligere liv! Det blir bare litt vanskelig å svelge de overnaturlige premissene til The Secret og lignende bøker.

Anonym poster: 7f788bd84cf27bb92ab725bcddeb6b1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring?

Hvis du tror at sånt virker er du ganske dårlig til å vurdere årsak og virkning objektivt. Du kommer derfor til å se etter ting som stemmer med det du ønsker å tro, og basert på det skjeve utvalget av observasjoner konkludere med at det virker fra "litt" til "ganske bra" .

Anonym poster: 1d9289a35e1eed0e72309668de336c59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis kommentarene virker spydige, TS. Jeg hadde også en interesse for the law of attraction, men det virker ganske absurd hvis du analyserer det i dybden. Slik tror jeg de fleste vil se på det. Tenk positivt, og sjansene for å få det du ønsker deg og bli lykkelig øker. Hold fast ved det, i alle fall!

Anonym poster: 7f788bd84cf27bb92ab725bcddeb6b1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mine tvil om kor mykje det fungerer utover ein viss grad. Altså, ein skal ikkje undervurdera positiv tenkning, men å tru at universet arbeider for å gi deg det du ynskjer deg berre du tenkjer riktig... det lukter det for mykje lilladame av for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Law of Attraction er noe av det mest ondskapsfulle pisspreiket jeg noen gang har hørt. Det hele bunner ut i at alle som har det jævlig har seg selv å skylde. Den sultne moren i Afrika med det døende barnet... det er hennes feil fordi hun ikke ønsket nok.

All jævelskap legges på ofrene for jævelskapen fordi de ikke ønsket hardt nok å ikke bli utsatt for det.

Fy faen jeg blir provosert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Law of Attraction er noe av det mest ondskapsfulle pisspreiket jeg noen gang har hørt. Det hele bunner ut i at alle som har det jævlig har seg selv å skylde. Den sultne moren i Afrika med det døende barnet... det er hennes feil fordi hun ikke ønsket nok.

All jævelskap legges på ofrene for jævelskapen fordi de ikke ønsket hardt nok å ikke bli utsatt for det.

Fy faen jeg blir provosert.

*clappity clap*

Law of Attraction er (unnskyld meg) noe forbanna pisspreik for "stupid, lazy, white people" i den vestlige verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Law of Attraction er noe av det mest ondskapsfulle pisspreiket jeg noen gang har hørt. Det hele bunner ut i at alle som har det jævlig har seg selv å skylde. Den sultne moren i Afrika med det døende barnet... det er hennes feil fordi hun ikke ønsket nok.

All jævelskap legges på ofrene for jævelskapen fordi de ikke ønsket hardt nok å ikke bli utsatt for det.

Fy faen jeg blir provosert.

Jeg synes du overdriver. Law of attraction handler ikke om den stakkars mammaen i Afrika som strever med å gi barna mat, det handler om en egens selvfølelse. Det handler om å handle positivt og tenke positivt. Det er inviduelt hva en velger å tro på, og hva som hjelper en, men en ting er sikkert - det har aldri skadet å tenke positivt. Negativ tenkning og negative følelser vil virke motsatt. Jeg respekterer deres negative holdning, men da må dere respektere min positive holdning as well :)

Anonym poster: 9156d4baf543aa75bdd2a414f3bf04e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er inviduelt hva en velger å tro på, og hva som hjelper en, men en ting er sikkert - det har aldri skadet å tenke positivt.

Neivel? http://www.darwinawards.com/

Anonym poster: 1d9289a35e1eed0e72309668de336c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du overdriver. Law of attraction handler ikke om den stakkars mammaen i Afrika som strever med å gi barna mat, det handler om en egens selvfølelse. Det handler om å handle positivt og tenke positivt. Det er inviduelt hva en velger å tro på, og hva som hjelper en, men en ting er sikkert - det har aldri skadet å tenke positivt. Negativ tenkning og negative følelser vil virke motsatt. Jeg respekterer deres negative holdning, men da må dere respektere min positive holdning as well :)

Nei, Law of Attraction handler om at du kan få hva som helst bare du ønsker det hardt nok. Og hvis du ikke får det er det bare din egen feil. Det er altså en konkret påstand om at man kan oppnå hva man vil så lenge man ønsker det, og dette skal da være en naturlov.

Det er noe helt annet enn å bare oppfordre folk til å tenke positivt.

LoA er faen så ondskapsfullt og jævlig at jeg ikke har ord.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Law of Attraction handler om at du kan få hva som helst bare du ønsker det hardt nok. Og hvis du ikke får det er det bare din egen feil. Det er altså en konkret påstand om at man kan oppnå hva man vil så lenge man ønsker det, og dette skal da være en naturlov.

Det er noe helt annet enn å bare oppfordre folk til å tenke positivt.

LoA er faen så ondskapsfullt og jævlig at jeg ikke har ord.

Jeg skjønner hva du mener, det er ikke sånn at jeg tror at om jeg bare tenker å ønsker det nok vil det komme til meg uten at jeg behøver å løfte en finger. Jeg har ikke blitt helt hjernevasket av loa, jeg skjønner at man må selvf reise seg opp å yte for det man vil oppnå og jobbe for det, men med en positiv holdning tror jeg man kommer langt. Det å ha tro på seg selv er viktig.

Anonym poster: 9156d4baf543aa75bdd2a414f3bf04e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, det er ikke sånn at jeg tror at om jeg bare tenker å ønsker det nok vil det komme til meg uten at jeg behøver å løfte en finger. Jeg har ikke blitt helt hjernevasket av loa, jeg skjønner at man må selvf reise seg opp å yte for det man vil oppnå og jobbe for det, men med en positiv holdning tror jeg man kommer langt. Det å ha tro på seg selv er viktig.

Da har det ingenting med Law of Attraction å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...